Varulv [UTKANTRE] - R1

Det blir balanserande på om vi planerar förflyttningar i tråden eller inte, om vi inte gör det blir nattmord antagligen försvårade för ulvarna men också byförmågorna.
I utkante 1 kunde ulvarna välja mellan att försöka nattmörda någon de delade plats med och bomma om de inte gjorde det eller döda på random på en specifik plats.

(Displayen på min telefon kan dra åt helvete, om någon undrar varför jag stavar så mycket sämre än vanligt)

I utkante 1 kunde ulvarna välja mellan att försöka nattmörda någon de delade plats med och bomma om de inte gjorde det eller döda på random på en specifik plats.

(Displayen på min telefon kan dra åt helvete, om någon undrar varför jag stavar så mycket sämre än vanligt)
HaN sKrIvEr 3 iStÄlLeT fÖr e 🥰😘

Jag utgår från att D3F är i spel.
Ja, och alla använder säkert "anfall"-reglerna för att ha ihjäl folk. Sen är det nog lite olika vilka folk de olika fulingarna vill ha ihjäl.

platserna är nog det viktiga. Byn har platsberoende förmågor, ulvarnas förmågor är nog också playsberoende. Det blir balanserande på om vi planerar förflyttningar i tråden eller inte, om vi inte gör det blir nattmord antagligen försvårade för ulvarna men också byförmågorna.
Ja, än så länge har vi inte några tecken på feta förmågor. Men nog lär vi ha en siare i alla fall. Rimligtvis Hägerstrand.

Väktare tror jag kanske är överflödigt iom att reglerna för "skydda" fyller lite samma funktion.

Om vi inte har några feta förmågor så kan vi ju lika bra hålla tyst om vart vi går så borde det bli svårt att mörda oss. I princip blir det ett 75%-igt skydd mot mord. Det ska till en redigt fläskig siare om det ska vara värt att offra ett sådant skydd.

Yihhaa! God afton, det här verkar kul och svårt. Djungelns lag där alla ska slakta alla. Bara ulvarna vet vilka spelare som de vill undvika, ulvkompisarna. Byborna slår i blindo men vet endast att man själv är bybo.

Kan vi lista ut hur vi kan låta slumpen avgöra vem var och en ska attackera så att vi tvingar ulvarna till attack? @Octagonal är det något sådant du är inne på?

Har ulvarna mer nattmord än byborna eller är det jämställt? (Tror någon frågat tidigare men jag hittar inte svaret)

Octa går in hårt med sina DTF-vibbar och försöker lajva bybo ser jag. Att flagga inaktivitet i samma inlägg gör ju att jag ganska tryggt kan tänka mig att ja ett Octa-drev i R1.
Röst: @Octagonal

Utan att ha full inblick i allas förmågor är det givetvis helt omöjligt att förutspå hur vi ska kunna dra nytta av spelmekaniken. Till och med anfalls-/försvarsvärdet är ju liksom olika för alla spelare som jag fattat det. Så nej, det går inte att göra något (i nuläget) likt hålet i Bunkerbomber som täpper till.

Och att ens tycka att det är "en risk" och inte en absolut de facto självklarhet 100 % 6-7 att det finns minst tre fraktioner är ju.. speciellt. Det är ju Utkante liksom. Drakar, demoner, ulvar och bybor är ju standard. Det här känns jääääättespelat.
Jag diskuterar det som står startinlägget. Vill du rösta på mig så får du göra det. Larvigt att svara på men när jag skriver att det finns en risk med DTF så är det i ett resonemang. Du fastnar alltså vid att jag använt mig av ordet "risk". Alla som tycker det är ett bra drev får gärna joina Nathrox här 😇

Har ulvarna mer nattmord än byborna eller är det jämställt? (Tror någon frågat tidigare men jag hittar inte svaret)
Det kan säkert finnas ytterligare sätt att mörda på, typ engångstorpeder och sånt. Men ulvarnas main vapen är nog att de har höga anfalls-värden.

Hmm, vi har inte ens vinstvillkor i reglerna, ens för byn. Det här är lite för dolt upplägg 😅
Det är bara fulingar som behöver vinstvillkor. Vi snälla människor vill ju bara mörda fulingarna så vinner vi. Easy peasy.

Det är bara fulingar som behöver vinstvillkor. Vi snälla människor vill ju bara mörda fulingarna så vinner vi. Easy peasy.
Fast tänk om vi vinner ifall vi bara samlas på torget och har en gruppkram och cirkelmassage?

Ja @Yenniz, om du tycker vi är helt outhärdligt obegripliga så säg "gul", så kanske vi skärper till oss en stund.

Jag vill rösta på Anthrox pga "risk" argumentet. Men jag tror inte Anthrox är ulv så det håller inte.

Korta rundor så vi behöver rösta tidigt. Min kommer så fort jag har kommit på något bra val...

Back