Varulv [UTKANTRE] - R1

Det kan säkert finnas ytterligare sätt att mörda på, typ engångstorpeder och sånt. Men ulvarnas main vapen är nog att de har höga anfalls-värden.
Kan det här med anfallsvärden vara en bäring på ulv (som vill attackera=nattmörda)?
Nåt vi kan utnyttja?
Räkna ihop å se vem som ljuger om sina stats🧐

Puh! Vilken grej. Jag försöker mest navigera mig här och ja, ni är lite förvirrande. :LOL: Det känns rimligt med 3-4 bad guys, men då är frågan om det är 3 ulvar, 1 demon eller hur det nu funkar? Har jag missat om vi har fått någon förklaring på de förmågor som finns i spel? 🤔
Så här mkt regler och olika parametrar brukar vi inte ha i spel😇 Detta är redigt smaskigt förvirrande.

Kan det här med anfallsvärden vara en bäring på ulv (som vill attackera=nattmörda)?
Nåt vi kan utnyttja?
Räkna ihop å se vem som ljuger om sina stats🧐
Möjligt, men jag gissar att alla inte har helt olika värden. Däremot tror jag säkert det går att hitta NÅT intressant genom att granska folks attackvärden

Möjligt, men jag gissar att alla inte har helt olika värden. Däremot tror jag säkert det går att hitta NÅT intressant genom att granska folks attackvärden
Det tror jag också, men jag tänkte nog att det är först i senare rundor det finns något matnyttigt där, eftersom ulvarnas värden kommer ändras om de får loot genom framgångsrika mord.

Fridens Sidd! Varför vill du veta Hägerns stats?
Jag vill veta allas stats!
Tror vi bybor är i redigt info-underläge.
Ulvar (och DTF) kan sitta p tänka ihop sig och räkna ut möjliga stats å på vilken plats de smartast kan göra nåt som passar dem.

Vädrar vi ut infon så jämnar vi ut det underläget och kommer fatta mer om vad som händer under nattfaser.

Random exempel:
Adam och Eva hamnar i samma lustgård.
Har vi deras info innan så fattar vi förhoppningsvis vad som hänt dem efter nattens kaos.

Varför jag började med Hägern var för att jag pressar där med även röst!

Wow, vilket kul spel!

Några korta:

Vi kan rösta ut folk och så dör dom? Jag fick för mig att enda sättet var att koordinera attacker på den byn tyckte var uslast.

Ja, jag har roll och nåt specifikt med den. Fattar inte riktigt om den är bra eller dålig, men kan avslöja att en plats kommer ge extra försvar.

Det är nog ingen slump att Vimsan skriver ”UtkantRe”.

Jag tror på bybor, demoner, ulvar eller nåt helt urballat.

Välkommen @Yenniz och hoppas du får ett kul spel!

Back