Varulv [UTKANTRE] - R1

Inte okej att outa än!

Enligt PM-mallen så har alla bybor fått en förmåga. Jag undrar om alla har fått helt olika eller om vi har liknande. Det skulle vara fint att jämföra men vi vill ju göra det utan att ulvarna får möjlighet att kopiera bybornas beskrivningar av förmågor. Hur kan vi ställa frågan så att bara vi som har det rätta svaret kan svara?

Det har redan sagts att minst tvö spelare uppher sig ha rätt i tetsägande förmågot kopplade till platser, en spelare har en förmåga som har effekt på spelet ich en annan har förmåga kopplat till ökat förvar på viss plats.

Så vi vet att de är olika. Sannolikt är de att jämföra med powerroller även om de kanske k te tycks vara precis som de klassiska förmågorna med tanke på att reglerna i lvrigt skiljer sig feån basic en hel del.

Jag är inte helt bekväm med att avslöja mitt yrke, det känns på tok för farligt! Ulvarna får betydligt lättare att vara strategiska kring måltavlor och jag vet inte hur mycket nytta det blir för byborna med tanke på hur få vi är.

Helt orelraterat så är min man faktiskt arborist, jag ska dra det där skämtet för honom. :LOL:

Jag har inte mycket att gå på som nybörjare, så jag får väl bara köra på feeling. Velade mellan Anthrox och Brynolf. Men min röst blir:

Röst: @Anthrox

(Förresten, går det att ändra sin röst om man ångrar sig innan klockan klämtar?)

Last edited:
Jag är inte helt bekväm med att avslöja mitt yrke, det känns på tok för farligt! Ulvarna får betydligt lättare att vara strategiska kring måltavlor och jag vet inte hur mycket nytta det blir för byborna med tanke på hur få vi är.

Helt orelraterat så är min man faktiskt arborist, jag ska dra det där skämtet för honom. :LOL:
Halva fältet har redan avslöjat sitt yrke, och ifall någon stannar så fallerar processen, så i det här läget ger det mer att löpa linan ut. Big Mama har redan sagt sig se signaler i yrkesoutandet, och jag håller med henne där och har börjat formulera en teori kring det. Men då behövs allas outning.

Jag har inte mycket att gå på som nybörjare, så jag får väl bara köra på feeling. Velade mellan Anthrox och Brynolf. Men min röst blir:

@Anthrox

(Förresten, går det att ändra sin röst om man ångrar sig innan klockan klämtar?)
Helt rätt att magkänslan alltid landar på mig! Men ja, det går bra att byta röst hur många gånger du vill under en runda.
Men!
Se till att formulera dig så här:
Röst: @Sidd

Så snappas rösten upp av röstverktyget och samlar alla röster på samma ställe: https://varulvsspel.github.io/?thread=utkantre-r1.87585

Om du är bybo behöver du uppge ditt yrke och sen tagga den spelare som blir näst i ordningen att avslöja sitt yrke.

När det har gått så långt som nu att halva fältet har outat sina yrken är det för sent att avstyra outningen.

Bybor torde knte ha nåt att frukta med att outa. Har du information som säger annorlunda behöver du nog redovisa den i så fall.

Jag kommer rösta på dig tills du anger ditt yrke. Det ser ulvigt ut att inte vilja outa nu.

Röst: @Yenniz

Vet vi om man kan använda flera förmågor per runda? Alltså, kan man både gå, anfalla och använda annan förmåga, eller bara EN av de tre?

Annars får @Vimes gärna svara på det.

Ja, det kan man. Det man inte kan göra är att anfalla, försvara och skydda samma runda. Där måste man välja.

Jag mördar alla som kommer till marknadsplatsen. Håll er därifrån.

Anit-anti-döspaktaren.

Röst: @Octagonal
Han vill klä sig i bybokläder så tidigt som möjligt för sitt undvika misstanke.

Dödspakt till alla! Mata mig er blodskung med allt!
Nu hänger jag inte med i svängarna. Varför röstar du på mig? Och varför mördar du alla på marknadsplatsen, är det legit din förmåga?

Röst: @fjodorsenuba

Flera har röstat på mig.
Fick bla röster i samband att outningståget startade. Där då skrev jag poster samtidigt och typ var bland de första som visade yrke så det är ??? på anledning med röster på mig.
Nu i morse smet @Anthrox in en röst på mig också. Trodde du att det inte skulle märkas eller?
Anar bus bland dessa.

Back