Varulv [UTKANTRE] - R1

Tack!

Nu inser jag att spelets titel UTKANTRE förstås är en ordlek på temat ”det tredje Utkantespelet”.

Jag har svårt att smälta att Vimes skapar ett spel som lätt låter oss hitta ulvar på att gissa yrken mm. Så, vi kan nog vila lite där.
Förstår jag dig rätt med att du inte tror yrken har nån bäring på fraktion och att du ändå vill förhala att outa ditt?

Om vi ska ”vila lite där” så kan du väl komma med nåt annat då😇👍🏋️‍♀️

Förstår jag dig rätt med att du inte tror yrken har nån bäring på fraktion och att du ändå vill förhala att outa ditt?

Om vi ska ”vila lite där” så kan du väl komma med nåt annat då😇👍🏋️‍♀️
Ha du flrstår mig rätt. Jag är inte så glad lver att @StradhLestat nu målat en stor tavla på sig själv med sin outning: scumfraktioner lär ju vilja nattmörda honom nu. ☹️

Men vad fan, är det okej att sova här eller?

Mitt yrke är världshusvärld. (Alltså värdshusvärd, för förtydligande)

Jag vill se @Basenanji outa näst, bara för att han inte ville det.

Missade det! Ändrat till Anthrox.
Redigera aldrig inlägg! Skriv ett nytt istället ifall det blir fel. Oavsett hur liten ändring måste vi kunna gå tillbaka och se vad som sagts senare i spelet, och det blir helt omöjligt om inlägg har ändrats. Så allt behöver vara i sin originalform.

Jag vill bara göda mig själv som en riktig byäldste. Välkommen till marknaden om du törs.
Jag fattar inte, är det en yrkestitel?

Jag väljer att lita på @StradhLestat och kommer inte gå till smedjan. Vi båda har ju bott i Utkankte hela våra liv.

Antal invånare i Utkante: 12 själar.
Om vi har Varulvar och Demoner i spel som senast så vad tror vi om antal?
Varulvar 3?
Demoner 2?
Bybor 7?

Kan det stämma?

Varulvar 3?
Demoner 2?
Bybor 7?

Kan det stämma?
Kanske. Det kan också vara 4-4-4 eller så är jag ensam bybo.

Jag har nog förtydligat det senare. Jag kan smida och ge saker till en spelare i min smedja. Efter att jag fått igång den. Tänk rollspsfantasy på effekter. Ochnde ÄR permanenta. Och jag kan ge samma person flera saker, dock bara en i rundan.
Jag kan smida både vapen och rustningar till perfektion! Jag vill intenge dessA till voffar/drägg, men till de där byn anser att byn har fördel av att dessa är bättre beväpnade eller rustade.
Hmm.
Undrar om det betyder att vi i teorin kan göra en bybo odödlig på ett par rundor, sätta bybon att försvara en plats och sen köra på? För scummet kan inte ett vakuum inte bli av med en spelare med för höga siffror, om de inte går ihop under röstning.
Ex, du startar upp smedjan och sen sätter jag mig där. Du ger mig rustningar varje runda (som jag antar ökar mitt försvarsvärde?) tills jag är osårbar. Jag flyttar till Värdshuset och slåss mot alla som är sturska. Förr eller senare är vi ensamma kvar, byn vinner.

Jag har nog förtydligat det senare. Jag kan smida och ge saker till en spelare i min smedja. Efter att jag fått igång den. Tänk rollspsfantasy på effekter. Ochnde ÄR permanenta. Och jag kan ge samma person flera saker, dock bara en i rundan.
Jag kan smida både vapen och rustningar till perfektion! Jag vill intenge dessA till voffar/drägg, men till de där byn anser att byn har fördel av att dessa är bättre beväpnade eller rustade.
Jag är inte sjukt imponerad av din förmåga. Jag kan göra nåt liknande. Hur mycket plus ger dina mojänger?

Hmm.
Undrar om det betyder att vi i teorin kan göra en bybo odödlig på ett par rundor, sätta bybon att försvara en plats och sen köra på? För scummet kan inte ett vakuum inte bli av med en spelare med för höga siffror, om de inte går ihop under röstning.
Ex, du startar upp smedjan och sen sätter jag mig där. Du ger mig rustningar varje runda (som jag antar ökar mitt försvarsvärde?) tills jag är osårbar. Jag flyttar till Värdshuset och slåss mot alla som är sturska. Förr eller senare är vi ensamma kvar, byn vinner.
Bra funderingar.
Lite sånna förslag jag lyft kan vara bra att hitta👍
Konstruktiva förslag som hjälper byn.

Vi kan även sätta nåt bus ensamt i ”karantän” om vi vill rösta ut en annan först.

Får jag bara säga hur skumt det är mig att rösta på någon alls innan något har hänt. 😂
Redigera aldrig inlägg! Skriv ett nytt istället ifall det blir fel. Oavsett hur liten ändring måste vi kunna gå tillbaka och se vad som sagts senare i spelet, och det blir helt omöjligt om inlägg har ändrats. Så allt behöver vara i sin originalform.

OK, noterat!

Får jag bara säga hur skumt det är mig att rösta på någon alls innan något har hänt. 😂
Ja det är redigt lotteri i första rundan R1.
Alla vill rädda sig sitt eget skinn och det är större chans att bybo drevas (röstas på).

Dock så vill ulvarna INTE rösta ut kompis så efter ett par rundor kan vi bybor göra lite röstanalyser = kolla vilka som röstat på vem och när nån räddat en annan precis vid deadline osv

Så det är bra att ta ställning med röst😇👍🗳️

Haha, ja det är skumt. Men i våra spel här anses det vara en legitim taktik eftersom folk måste avslöja vad de tycker om att spelare X ska bli utröstad. 🙂
Sysp, fjodde och BM utöver dig har inte outat yrke.
Less talkie, more show us them tools of the trade.

Ni som är smarta:

om vi nu ska in i huvudet på Vimes och försöka lista ut vad det handlar om så borde vi väl ta fasta på vilka designdetaljer han verkligen tryckt på?

Jag tror tex inte att det är en slump att han tydliggjort så mycket kring hur detvkrävs majoriteter:

• Utröstning sker endast vid absolut majoritet (det vill säga mer än hälften av samtliga fortfarande levande spelare). Med tolv spelare i R1 krävs alltså att 7 röstar på samma alternativ.

Då antar jag att det måste vara något särskilt Vimes utgår från som gör den där regeldetaljen viktig att uttala? (Fast jag fattar inte riktigt vad…)

Varulvar 3?
Demoner 2?
Bybor 7?

Kan det stämma?
Har SL skrivit ett ord om att det finns ulvar eller scumfractioner? I ett i övrigt utförligt startinlägg så kan jag inte hitta ett uns om det. Jag gillar inte om det är så att man ska hitta en del info i anmälningstråden och en del i startinlägg och puzzla ihop.

Jag börjar tro att vi sitter ihop i bybo-grupper som ska vinna över andra grupper. Tex kan det vara så att vi är i lag med dem som är i vårt hörn i startbilden. Då skulle tex Big Mama spela med Impe och Sysp.

Eller så kan det vara på annat sätt vi sitter ihop. Jag ser mycket fram emot allas yrken då jag ser vissa saker i detta redan.

Jag börjar jobba nu och kan inte spela förrän ikväll. Ska försöka titta in lite under dagen för att ge mitt yrke när det är min tur.

Önskar er en fin dag! 🌞

Jag börjar tro att vi sitter ihop i bybo-grupper som ska vinna över andra grupper. Tex kan det vara så att vi är i lag med dem som är i vårt hörn i startbilden. Då skulle tex Big Mama spela med Impe och Sysp.
Jag har tycärr väldigt lite som talar för en sådan analys. Och jag är bybo.

Nej, scummet vet nog vilka de är och vilka vinstvillkor de har — om inte Vimes har hittat på ett helt galet spel som går ut på att vi dka hugga halsarna av varandra (och det tror jag inte).

Så varifrån kom den där idén @Big Mama

Back