Varulv Ulvfellas - Runda 1

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Vad tänker du att det här innebär, Impetigo?

Jag menar, just nattmordet är väl den förmåga som faktiskt går att administrera utan SL. "Pang! Vi har nattmördat dig!" är ju rimligare än "Jag har siat dig." eller "Jag väktar dig." som självadministrerad förmågeanvändning.
Det går inte att administrera nattförmågorna utan SL. Man dör ju inte om man är väktad till exempel, och ulvarna kan inte veta vem som blir väktad, så de kan inte veta om mordet lyckas.

Eller enklare: Man aktiverar förmågorna genom att skicka PM till SL. Det går inte om SL inte finns

Men om alla läser det som ett skämt och är eniga om att vi inte ska rösta ut Hägern så är det ju inte mer med det 🤷🏻‍♂️

Jag har inte haft så mycket tid att läsa ikapp som @Sidd gör gällande, jag har snabbkäst och uppfattar som de flest att nåt skumt pågår i Basse-Octa-Vimes-(Anthrox)-konflikten.

Skummast ur den konflikten tycker jag nog:

1. Vimes
2. Basse
3. Octa
4. Anthrox

Sen lär ju historien oss iofs att konflikterna i r1 ofta står mellan bybor, men det är väl det vi har att gå på utöver analyser av folks FBI-picks.

@Anthrox uppmanade mig att välja de två jag minst gärna hade valt: Jag skulle nog säga @Vimes och @Anthrox iom att det hade varit för lättläst baserat på mina tidigare nattmord och drev.

Jag låter min röst ligga kvar på Hägern ett tag till och ser om nån hakar ändå. @Brynolf var positiv till planen och det grönar honom. De som argsint vrålar ”NEeEeej!!” Om planen rödas på samma sätt (men det var nog fler än tre så det kan åtminstone inte uteslutande vara ulvar i den gängen).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jag har inte haft så mycket tid att läsa ikapp som @Sidd gör gällande, jag har snabbkäst och uppfattar som de flest att nåt skumt pågår i Basse-Octa-Vimes-(Anthrox)-konflikten.

Skummast ur den konflikten tycker jag nog:

1. Vimes
Det här får du nog motivera. Jag tycker jag varit glasklar med mitt resonemang om varför Octas inlägg om Basse i bästa fall bara är dåligt bybospel.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
Så här: det enda som verkligen räknas egentligen är ju hur vi röstar. Jag tycker att det är helt legitimt (och roligt!) att vi analyserar hur folk snackar mm, men att du @Impetigo väljer att låta din röst ligga kvar på Hägerstrand för att vänta in Brynolf är antingen slappt, excentriskt eller kort och gott ulvigt spel.

Mina misstankar kretsar kring Octagonal, Andersson, Fjodorsenuba och nu Impetigo.

Jag vill se ett mer utvecklat resonemang kring spelet från dig @Impetigo.

RÖST: @Impetigo
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Jag läste det iaf som ett in-joke. @Hägerstrand kan inte ha designat spelet på det brutna sättet. Eller?
Jag läser som sagt Hägerstrand som "Ska ni börja tramsa och rösta ut SL så säger jag tack och hej så får ni leka själva." Att som @Impetigo ens överväga om det är ett sätt att knäcka spelet tyder på en rätt speciell inställning. Låt oss spela VJVS, vissa spel ska spelas, inte knäckas.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Fortsatt har vissa mig som röd. Kan hålla med om att jag spelat yvigt men så spelar jag inte som ulv.

@Vimes du röstar på mig. Får jag fråga varför? Är det bara för att jag inte köpte Basses första post?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Fick också en tanke om Impetigo typ är nån DTF som vinner om vi skickar Hägern eller nåt. Väldigt förvånande att Impe på riktigt ser ut att vilja rösta där.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Fick också en tanke om Impetigo typ är nån DTF som vinner om vi skickar Hägern eller nåt. Väldigt förvånande att Impe på riktigt ser ut att vilja rösta där.
Låter orimligt, spelet är enligt konstruktören helt öppet.
Är man en nötknäckare så ser väl varje spel ut som en nöt.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Fortsatt har vissa mig som röd. Kan hålla med om att jag spelat yvigt men så spelar jag inte som ulv.

@Vimes du röstar på mig. Får jag fråga varför? Är det bara för att jag inte köpte Basses första post?
Tycker du haft resonemang jag inte håller med om alls, men det är såklart inget ulvigt att ha olika uppfattning. Att du nu mest verkar intresserad av hur andra ser på dig och tycker Vimes ska förklara sin röst på dig, när du, fjodor och Anthrox har ledande drevet på honom är också lite underligt. Vimes om någon har väl förklarat sina ställningstaganden utmärkt. Kanske bara min vanliga "Vimes är grön" bias som är igång, men jag fattar inte vad ni ser som rödande.

Och lite väl bekvämt med "jag kanske spelar ulvigt just nu, men det brukar jag inte göra som ulv!"-resonemang. Jag tror du både kan göra misstag och medvetet ändra ditt spel.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Första dagens emoji-analys, kanske inte lika frescht längre men inget bättre för mig
1713308767188.png
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Metoden är samma som i Utkante, hjärtögon och upptummar räknade, skratt och överraskad gubbe ignorerade.
@Basenanji tumme går på högvarv, leder tummetottandet stort på 15, sedan kommer @Anthrox och @Octagonal på 9, de tre skiljer ut sig lite i hur mycket de gillar saker. Att @Andersson @Brynolf och @Vimes är snåla med tummetottandet är sen gammalt, @Impetigo har dock tummat ovanligt lite.
Jag känner mig hedrad av att leda pouläritetsindex på 10 och ska försöka förvalta ert förtroende genom att fortsätta skriva skarpa och bra analyser! Dock bara en hårsmån före Anthrox på 9. @fjodorsenuba och @RasmusL har fortfarande inte skrivit något tumvärdigt enligt byn.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Kritisk Emojianalys:
@Anthrox och @Octagonal gillar varandras inlägg. #jagärhär-ulvar som backar upp varandra?
@Basenanji tummande ger lite handhjärta-ulv vibbar, mycket kärlek till alla utom Octagonal och Fjodor. Mig är han speciellt förtjust i.
@Waterhouse gillar allt @Vimes skriver!
@Sidd har tummat ovanligt lite tycker jag nog, och verkar inte använda emojis så frejdigt heller. Försiktig-ulv som vill undvika att hamna i ställningstaganden?
@RasmusL varken tummar eller blir tummad, han verkar helt ärligt inte bidra så mycket just nu, tänker han göra en fjodor och skippa R1 helt?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Min röst på vines känns inte rätt alls utan som jag sa la jag den mest för att lägga en start röst. Inget i spelet så länge gör att jag tycker att han förtjänar den.

Är dock för trött just nu för att göra en djupdykning ner i alla inlägg. Ska försöka mitt bästa på jobbet med mobilen.

Röst: @Ingen
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Kritisk Emojianalys:
@Anthrox och @Octagonal gillar varandras inlägg. #jagärhär-ulvar som backar upp varandra?
@Basenanji tummande ger lite handhjärta-ulv vibbar, mycket kärlek till alla utom Octagonal och Fjodor. Mig är han speciellt förtjust i.
@Waterhouse gillar allt @Vimes skriver!
@Sidd har tummat ovanligt lite tycker jag nog, och verkar inte använda emojis så frejdigt heller. Försiktig-ulv som vill undvika att hamna i ställningstaganden?
@RasmusL varken tummar eller blir tummad, han verkar helt ärligt inte bidra så mycket just nu, tänker han göra en fjodor och skippa R1 helt?
Jaha så är vi på det humöret igen WH.
Jag tänker nog inte ge mig in i nåt gräl om emoisar denna gång.
👍för engagerat statistikpyssel. Infon säger mig inget om scumet i alla fall.
Själv har jag knappt hunnit med att läsa av tråden och på kvällskvissten igår så fanns faktiskt inte så mycket att tumma egentligen då jag överlag tycker att detta Varulvsspel är stört omöjligt att bedöma nu i R1. Så vanilj att det känns typ bara tvek på att överhuvudtaget ta ställning till olika ideer som ploppar upp.
Kanske andra kan hitta nåt matnyttigt👍😇👏🙏😍😉
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Om jag vore FBI-agent så skulle jag nog ej värva Vimes då denne riskerar att bli Siad och nån lågflygare då jag tror att aktivt spel i längden belönar sig. Lågflygare är förvisso svåra att bedöma och kommer ofta undan med det långt in i spel men måste checkas av till slut ändå för byn så det hade jag undvikit att värva.

Fridens och till WH 🫣😉😍🙏👏😇👍🍻
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Jaha så är vi på det humöret igen WH.
Ja, känner mig som en trött kopia av mig själv denna runda :D Men det är lite dåligt med grejer att diskutera.
Men ikväll ska vi rösta ut någon! Tycker @Impetigo får höra av sig med något vettigt så min röst ligger kvar där.så länge, men dags att samla dreven!

Återkommer i eftermiddag!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Röst: @RasmusL
Kom igen nu, en hel dag är borta. Jag tänker inte låta en ulv lågflyga in i mål så här flagrant.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vimes om någon har väl förklarat sina ställningstaganden utmärkt.
En av anledningarna till att jag har Vimes som röd är att jag har svårt att se en grön Vimes rösta på mig då Vimes tidigare spel varit rätt bra på att påpeka att nu är du ute och cyklar som röstar på mig men du kör ju sitt klassiska bybo spel så det rödar dig inte.
Här har Vimes inte alls kört den taken.
Intressant att du skyddar brorsan rygg också…
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Skriver som en kratta här på luren så förlåt för stavfel och sådant.
Sen är det inte alls helt fel att rösta ut lågflygare heller var av Rasmus är ett legitimt mål.

Inte heller fel att rösta ut Impetigo som vill ha ut Hägern.

Anthrox tror jag är grön. Annars vet jag inte.
Vimes och Basse har jag ju som röda.
 
Top