Varulv Ulvfellas - Runda 1

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
797

Familjen Luprano, en av de sista aktiva maffiafamiljerna i New Jersey, kämpar för sin överlevnad. Ända sen alla capos gemensamt satt och åt gabagool och tittade på The Departed har det gnagt i bakhuvudet att någon av dem kanske varit en dubbelagent hela tiden, och en dubbelagent hade såklart kunnat samla på sig material för att tvinga fler capos att hjälpa honom. När sedan familjens överhuvud, Ulf Luprano, blev gripen kom det fram i rättegången att så måste vara fallet, eftersom bevismaterialet innehöll flera ljudinspelningar från hemliga möten både på strippklubben Badonkadonk och från Ulfs eget kök. Maron! En jävla råtta sitter kanske med en wire fasttejpad på bröstet och spelar in vad ni säger just nu. Om ni bara gemensamt kunde bestämma er för att ta av er tröjorna så hade det här problemet varit ur världen, men det kan ni inte göra på grund av den toxiska maskuliniteten. Typiskt, ni får helt enkelt försöka komma överens om vem ni borde skjuta istället, och hoppas att ni träffar rätt.


Upplägg
Det finns ett ulvlag bestående av 3 spelare. En av dessa är FBI-agent, och kan utse de andra två ulvarna innan 23.59 15/4.

En spelare är väktare, och kan gömma en spelare i en hemlig stuga varje runda. Att vara gömd innebär också att man som ulv inte kan kontakta FBI och lägga sitt nattmord och att man som siare inte kan kontakta sin poliskontakt (väktandet fungerar även som förmågeblockerare). Spelare som blir väktade får veta att de blivit väktade. Man kan inte väkta samma spelare två rundor i rad.

En spelare har en poliskontakt, som den kan kontakta varje runda för att sia fraktionstillhörighet på en spelare.

Väktarrollen och siarrollen slumpas efter FBI-agentens deadline för rekrytering löpt ut 00.01 16/4

Förrädarna vinner när de blir fler än familjen. Familjen vinner när de röstar ut den sista förrädaren.

Regler som vanligt:
Stäng av onlinestatus
Prata inte om spelet utanför tråden om du inte är ulv
Skriv inte i tråden efter stoppsignal
Radera/redigera inte dina inlägg
Rösta så att rösten plockas upp av Martin3's eminenta rösträknare.

Eftersom det helt objektivt är världens roligaste grej att rösta ut spelledaren så kommer röster på spelledaren räknas. Om spelledaren röstas ut så innebär det inte att spelet tar slut, utan då är det upp till kollektivet att skapa nya trådar och använda PM för att aktivera era förmågor. Lycka till i så fall.


PM
Du är FBI-agent. Ända sen du tog din examen från Quantico har du legat i deep cover i familjen Luprano. Det är tack vare dig som familjens överhuvud Ulf nu sitter inburad på livstid. Det är ett ensamt, smutsigt jobb men någon måste göra det. För att göra det lite mindre ensamt har du med mutor och hot lyckats övertala Capos ur familjen att förråda familjen och istället hjälpa dig.

Klartext:
Du kan rekrytera två andra spelare till ulvlaget, genom att lägga till spelarna i denna PM-grupp. Du har fram till midnatt på dig att göra detta, och om du inte valt någon då kommer ulvarna utses genom slumpen. Byn kommer få veta att du haft möjlighet att välja vem du rekryterar, men inte om du utnyttjat möjligheten.
Ni kan chatta och utse nattmordsoffer i den här gruppen. Enbart ulvar som är kvar i spel kan utse nattmordsoffer, och det är det sist lagda nattmordet från en aktiv spelare vid rundans slut som gäller.
Skickades klockan 10.40 15/4

Du är en Capo i familjen Luprano (vanlig bybo)
Skickades efter 00.01 16/4

Du har en kontakt på polisen som står i skuld till dig. Varje runda kan du begära ut polismappen på en av dina maffiabröder. Om din kontakt inte hittar någon mapp så är det för att FBI markerat den som konfidentiell, vilket innebär att han är en förrädare.

Klartext: Du är siare och bybo. Skriv i den här tråden vem du siar innan rundan tar slut.
Skickades efter 00.01 16/4

Du har nyckeln till en stuga i upstate New Jersey, där du kan välja att gömma en familjemedlem varje runda. En familjemedlem som är gömd kan inte bli påkommen av FBI med att göra något olagligt och kan därför inte gripas den rundan. Eftersom ni är coola mafiosos vägrar ni stanna i stugan längre än en runda i sträck.

En förrädare som sitter i stugan kan inte kontakta FBI för att gripa någon familjemedlem, men en Capo med poliskontakter kan heller inte få ut en fil på någon familjemedlem.

Klartext: Du är väktare och bybo. Välj väktarmål innan rundan tar slut. Du kan inte väkta samma spelare två rundor i rad.

Väktandet fungerar även som rollblockerare, både på nattmords- och siarförmågan.

En spelare som blir väktad kommer få veta att den väktats.
Skickades efter 00.01 16/4

Anmälda
@Anthrox
@Impetigo
@Sidd
@Vimes
@Basenanji
@fjodorsenuba
@Waterhouse
@RasmusL
@Octagonal
@Brynolf
@Andersson

Rösträknare
https://werewolf.florin.nu/83203

Runda 1 slutar 20.00 Onsdagen 17/4
 
Last edited:

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
797
För att undvika ett PM-gate: Jag skickade alltså ut bybo-PM i samband med att powerrollerna slumpats, mellan 00.01 och 00.15 i natt.

Jag insåg först efter att det första var skickat att det kunde leda till ett PM-gate, eftersom jag skrivit i anmälningstråden att jag inte skulle göra så. Mea culpa.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Wooo, speeeel!
Trötta kommentaren: Ser supertraddigt ut, lets spela VJVS!

Mindre trötta kommentaren: " En av dessa är FBI-agent, och kan utse de andra två ulvarna " - Hur mycket ska vi vinbäga det här? Känns som att det kan vara värt att ha i bakhuvudet vem som skulle valt vem etc, men onödigt att lägga allt för mycket krut på det i början känner jag. Med tanke på att funktionen finns kan jag tycka lite att det kan vara värt att rösta ut Impe eller Octa enbart på tidigare meriter, då en ulv som får välja kompisar givetvis bör välja några av de starkaste spelarna. (I samma veva hintar jag försiktigt till vår siare att dessa två (och Vimes) är bra mål för sianden, men det vet du ju förstås redan)

Beroende på hur rundan utvecklar sig så premierar jag att rösta ut lågflygare nu, så om ni inte är tillräckligt synliga i tråden kommer ni vara mer misstänkta i mina ögon!

Röst: @Octagonal
Du tenderar att vara praktiskt taget osynlig som ulv, hur tänker du visa dig grön i spelet? Om du hade varit FBI, vilka spelare hade du valt som ulvar eller hade du slumpat?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Eftersom det helt objektivt är världens roligaste grej att rösta ut spelledaren så kommer röster på spelledaren räknas. Om spelledaren röstas ut så innebär det inte att spelet tar slut, utan då är det upp till kollektivet att skapa nya trådar och använda PM för att aktivera era förmågor. Lycka till i så fall.
Alltså hur kan jag nu inte rösta på dig? :O

Plockar upp handsken som @Anthrox kastar ned. Mina två val på ulvar hade varit @Waterhouse och @Impetigo om jag varit FBI.
Enkla skälet är att jag tror att vi skulle kunna snurra runt byn och att jaga ner råttor bland de vanliga misstänkta och få ett övertag. Tillräckligt spretiga att kunna ställa till det ordentligt.

Röst: @Vimes

Extremt slö kom in i spelet röst på Vimes.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Alright! Capos ska jaga Lupos!

Vad vet vi?

11 spelare, varav 3 ulvar. Siare och väktare. Allt standard med enda avvikelsen att vi har en "mini-Mäster" som valt sina två kollegor och att väktaren också blockar siaren. Så hyfsat standard men med lätt buffat ulvlag. Det här tar vi. OBS! Eftersom siaren inte kan skyddas ska siaren inte outa förrän han har ett rött namn.

En given startdiskussion är förstås vilka vi hade valt om vi varit FBI-agenten. Alla borde kunna presentera två namn och ett resonemang om varför.

Jag hade nog valt en ulv som kan "flyta med" och en som kan ta plats. Jag hade utgått från att risken att jag skulle sias tidigt var rätt hög, så jag hade eventuellt valt någon som hadefått gå på mig tidigt i spel. Hade Xyas varit med hade jag valt honom och planerat för att han skulle lågflyga med enda åsikt att "Vimes är röd". Tror det hade kunnat flyga. Men men:

Min spontana tanke var @Sidd och @Basenanji . Ett klassiskt ulvpar! Båda är spretiga och spattiga och inte helt lättlästa. Jag hade räknat med att jag själv skulle dö rätt tidigt men att en eller två av de här skulle rulla hela vägen in i mål.

Å andra sidan, kom jag på nu: eftersom siaren bara kommer kunna fånga en ulv (rimligtvis) så är det kanske bättre att maxa ulvlaget med snackisar och lådhållare. Med det resonemanget hade @Anthrox och @Waterhouse varit ett kul val. Visst att en av oss kommer åka dit på ett siande, men inte övriga. Så hade vi dominerat diskussionen i tråden.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Mindre trötta kommentaren: " En av dessa är FBI-agent, och kan utse de andra två ulvarna " - Hur mycket ska vi vinbäga det här? Känns som att det kan vara värt att ha i bakhuvudet vem som skulle valt vem etc, men onödigt att lägga allt för mycket krut på det i början känner jag. Med tanke på att funktionen finns kan jag tycka lite att det kan vara värt att rösta ut Impe eller Octa enbart på tidigare meriter, då en ulv som får välja kompisar givetvis bör välja några av de starkaste spelarna. (I samma veva hintar jag försiktigt till vår siare att dessa två (och Vimes) är bra mål för sianden, men det vet du ju förstås redan)

Beroende på hur rundan utvecklar sig så premierar jag att rösta ut lågflygare nu, så om ni inte är tillräckligt synliga i tråden kommer ni vara mer misstänkta i mina ögon!

Röst: @Octagonal
Du tenderar att vara praktiskt taget osynlig som ulv, hur tänker du visa dig grön i spelet? Om du hade varit FBI, vilka spelare hade du valt som ulvar eller hade du slumpat?
Jag vet inte om det går att spela 4D-schack och gissa hur FBI valt med-ulvar. Alla som är med är vana spelare och skulle göra det bra, så jag hade nog om jag varit FBI lämnat det åt slumpen för att undvika att riskera att skapa något mönster.

Gör en slö haka på-röst för att få lite liv i spelet
Röst: @Octagonal
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Tjofräs då! Det här fluffet har jag noll koll på. Men verkar straightforward enough. Tänkte jag borde se filmen när Hägern postade anmälningstråden bara för feelingen. Men det hanns inte med. Nåja hur svårt kan det vara?

Mindre trötta kommentaren: " En av dessa är FBI-agent, och kan utse de andra två ulvarna " - Hur mycket ska vi vinbäga det här?
Tja om vi nu INTE ska vinbäga alls så är det ju bara att hänga eliten i valfri ordning. Men så enkelt blir det nog knappast. En liten bäg får vi nog räkna med.

Enbart ulvar som är kvar i spel kan utse nattmordsoffer, och det är det sist lagda nattmordet från en aktiv spelare vid rundans slut som gäller
Tänkte först att det är fett coolt att väktaren även blockar mord. Men om vilken ulv som helst kan skicka in mordet så är det ju rätt menlöst, fram tills att vi har fått ut två ulvar. Förmågeblockeraren lär mest vara till nackdel för byn och gör det rätt vanskligt för siaren att outa sig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Å andra sidan, kom jag på nu: eftersom siaren bara kommer kunna fånga en ulv (rimligtvis) så är det kanske bättre att maxa ulvlaget med snackisar och lådhållare. Med det resonemanget hade @Anthrox och @Waterhouse varit ett kul val. Visst att en av oss kommer åka dit på ett siande, men inte övriga. Så hade vi dominerat diskussionen i tråden.
Hade nog tänkt hålla med Andersson och slumpat med-ulvar. Men det här låter ju rätt smart. Upplägget med väktaren gör ett wall of text-dreamteam lite mer validigt.

Å andra sidan är det ju inget som säger att siaren MÅSTE outa efter att ha prickat endast en röding. Blir väl lite blackjack över det hela men nog kan man riskera att gapa över lite mer.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Jag vet inte om det går att spela 4D-schack och gissa hur FBI valt med-ulvar. Alla som är med är vana spelare och skulle göra det bra, så jag hade nog om jag varit FBI lämnat det åt slumpen för att undvika att riskera att skapa något mönster.

Gör en slö haka på-röst för att få lite liv i spelet
Röst: @Octagonal
Nej, det känns väl spontant som att det inte är supermycket att nysta I egentligen. Samtidigt ser jag inte mycket kring vad vi kan höra i R1 som är mer konstruktivt? Det gångs ändå inte supermycket tid till att komma på en elaborate plot för FBI-snubben, så jag tänker att hen körde något simpelt med vem som skulle vara kumpaner.

Jag hade nog valt en stark spelare och slumpat den andra. Jag hade inte velat ha Andersson som kumpan, eftersom han kommer få automatisk misstanke/lågflygarröster pga konferens. Jag hade inte velat ha Vimes för den generella "han kommer ändå sias R1"-attittyden som brukar ligga. Jag hade nog inte valt Octa för att det känns för uppenbart. Waterhouse känns som en rimlig kandidat att välja.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Okej kul att vara igång!!
Som det ser väljer alltså en mästerulv två kompanjoner. Väldigt tacksam och lite lättad att inte undertecknad varken valdes eller slumpades för en gång skull😅

Hur som så finns det nog en del att gräva i där. Min erfarenhet är att aktiva ulvar som kan vara med och styra narrativet är att föredra. Inte alltför sällan grönar bybor också varandra på att bara gräva så mycket och genuint göra sitt bästa att de i princip omöjligt kan vara onda varav låglfygar ulvar tillslut skickas till galgen.

@Anthrox jag hade inte slumpat. Vet inte vilka jag hade valt exakt men slumpen hade ej fått avgöra. Tycker Vimes resonerar rimligt gällande potentiella ulvpar.
Angående hur jag tänkte visa mig som grön kommer jag inte ha supermycket tid under vardagar i veckan (förutom idag då). Annars tänker jag försöka skriva och dela med mig av mina tankar utan att låta alla nojjiga tankar ta över för mycket. Ett exempel på en sådan nojjig reflex är att du eller Andersson måste vara ulvar för att ni röstar på mig bara för att Octa alltid är ulv. Sen köper jag det också på ett rent logiskt plan. Skulle ju beskriva mig som en ganska vilsen bybo samtidigt som jag vill tro att jag är en rätt vass ulv så kan tycka att jag borde få mer heat bara pga den anledningen. Vet inte om detta var ett svar på nån av dina frågor?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
En given startdiskussion är förstås vilka vi hade valt om vi varit FBI-agenten. Alla borde kunna presentera två namn och ett resonemang om varför.
Om jag hade varit FBI hade jag nog slumpat mina partners för att inte åka dit på metaanalys.

Men om jag faktiskt hade valt hade jag nog valt en klassisk kaospilot - kanske @Sidd - för att skapa brus och buller i tråden. Sedan en aggressiv lådhållare som kan skapa och hålla igång drev i tråden. @Anthrox hade varit ett utmärkt val att agera blodhund. Men jag hade nog inte valt honom ändå eftersom vi alltid brukar clasha när vi spelar ihop och det hade kanske märkts om det inte sker eller om det blir ett låtsasbråk. @Waterhouse hade nog blivit mitt val.

@Vimes hade nog gått bort - han är ett uppenbart siarmål och blir alltid misstänkt om han lever efter R2. @fjodorsenuba hade iofs kunnat lågflyga ulvarna i mål men jag hade inte valt honom eftersom det blivit för likt uppställningen i Vampyrernas maskerad och det hade blivit aningen obalans med två lågflygare igen (jag är som sagt var på konferens).

(Egentligen hade jag nog valt @Hägerstrand men jag tolkar reglerna som att SL inte får vara ulv även om han kan bli utröstad)
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Ser att väktaren också är en rollblockerare. Hur fungerar det med ulvarna? Är det alltså en av dessa som skickar nattmordet och om väktaren prickar denne så stoppas det?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Ser att väktaren också är en rollblockerare. Hur fungerar det med ulvarna? Är det alltså en av dessa som skickar nattmordet och om väktaren prickar denne så stoppas det?
Jag tolkar det som att det är den ulv som postar nattmordet (i ulvchatten rimligtvis) som står för själva mordet, och om väktaren låser in denne så sker inget mord.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
HÄRLIGT ATT VARA IGÅNG!

Försnack
Har väntat länge på det här känns det som! Ok, jag kommer vara på facklig utbildning på Villa Lovik (googla!) 16-18/4, men tänker absolut vara med så mycket jag hinner och kan. Bra, klassiskt och stilrent upplägg @Hägerstrand så cred till dig redan nu! Bra design!

Spelsnack
Jag förväntar mig att alla delar med sig av sina tankar om vilka de hade valt om de fått chansen att bygga ett lag. Ja, det kaske inte är särskilt hård data, men kan visa sig väldigt användbar i framtiden. Därför blir jag lite avogt inställd direkt till @Anthrox som i min läsning (ja, jag kan ha fel) verkar tycka att det inte ger så mycket? @Anthrox får gärna utveckla tankarna där.

Jag säger inget om siaren så har jag inget sagt. (Tycker att det är en bra strategi just nu)

Mitt lag om jag hade fått välja
Ja, jag hade ju väldigt gärna knutit till mig mina goa' kompisar från förr: @Octagonal @Waterhouse och jag blir ju ett superlag i sådana här spel. @Vimes och @Xyas vore också kul att jobba med. @Sidd är ju en favorit!

...men min föredragna inställning, både om jag är ulv och ska välja nattmordsoffer och om jag får bygga ihop ett varulvslag är att fucka med logiken. @RasmusL är skicklig men är lite för s(p)exig för att kunna hålla sig i skuggorna, @Impetigo och @Anthrox för bra och självklara mål.

Jag hade valt två av @Andersson @Brynolf @fjodorsenuba. Mina orders hade varit att ligga lågt, för att sedan börja spinna på konspirationsteorier där någon av höjdarna förstås satt ihop ett Dream Team. Jag skulle vilja spela lite low key, försöka jobba upp paranoia i byn och därefter dra sig tillbaka. Vi får väl se hur ulvlaget tänkte.

Tillsvidare röstar jag på @Andersson eftersom hans oerhört slöa röst kräver mer! Varför skulle det vara så dumt att föröska spekulra hur FBI har tänkt? (jag tycker att alla som inte vill redovisa hur de tönkt är skumma och uppmanar er andra capos att pressa dem som inte vill vinbäga!) Utveckla dina tankar @Andersson ! :)

Röst: @Andersson
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
En given startdiskussion är förstås vilka vi hade valt om vi varit FBI-agenten. Alla borde kunna presentera två namn och ett resonemang om varför
Svårt. Waterhouse och Octa får jag väl dra till med då. En retoriker och en ninja känns balanserat och bra.

Jag tolkar det som att det är den ulv som postar nattmordet (i ulvchatten rimligtvis) som står för själva mordet, och om väktaren låser in denne så sker inget mord
Korrekt. Men eftersom man får veta att man väktats så hinner ju ulvarna byta mördare i så fall. Väktaren får köra snabb-snajps i slutet av rundorna.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Jag tolkar det som att det är den ulv som postar nattmordet (i ulvchatten rimligtvis) som står för själva mordet, och om väktaren låser in denne så sker inget mord.
Roll-PM säger:
Enbart ulvar som är kvar i spel kan utse nattmordsoffer, och det är det sist lagda nattmordet från en aktiv spelare vid rundans slut som gäller.
Tolkar det som att en ulv i stugan inte är "aktiv" i det avseendet. Är de fler än en ulv borde väl den röst som lagts av någon annan ulv i chatten (om det finns någon) räknas istället. Eller hur ska vi förstå det @Hägerstrand ?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Välkommen in i spel @Basenanji !!

Du förväntar dig att alla säger vilka de skulle vilja vara i samma lag som. Sedan nämner du själv 9/10 pers du hade velat vara i samma lag som ifall du hade varit ulv...

Bättre ställningstagande än så kan du. Blir ju mest bara ett smörande åt alla håll och kanter.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Spelsnack
Jag förväntar mig att alla delar med sig av sina tankar om vilka de hade valt om de fått chansen att bygga ett lag. Ja, det kaske inte är särskilt hård data, men kan visa sig väldigt användbar i framtiden. Därför blir jag lite avogt inställd direkt till @Anthrox som i min läsning (ja, jag kan ha fel) verkar tycka att det inte ger så mycket? @Anthrox får gärna utveckla tankarna där.
Lite snål läsning kan jag väl tycka att det är ändå :) Jag lyfte ju ändå först att det är bra att ha i åtanke, och sen i posten som svarade Andersson att vi troligtvis inte har mycket viktigare saker att göra i R1 än att kasta skit på varandra, as per usual. Det jag är orolig för är ju att hela argumentationen blir vinbägad upp i brygga och vi får femtielva poster om "jo, men om en ska tänka så så har ju FBI snarare tänkt så". Tycker vi kan lyfta våra tankar kring hur vi hade valt, och om det finns mer att nysta i så kan vi ju nysta. Men om det börjar spirala ur kontroll bör vi nog ta ett vaket steg tillbaka och kolla vad som hände. Som du själv säger så lär en ulv vilja sätta dessa vinbägare i främsta rummet och bygga konspirationer och dålig stämning från det. Det vill jag undvika att det sker.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
797
Tolkar det som att en ulv i stugan inte är "aktiv" i det avseendet. Är de fler än en ulv borde väl den röst som lagts av någon annan ulv i chatten (om det finns någon) räknas istället. Eller hur ska vi förstå det @Hägerstrand ?
Aktiva ulvar är de som inte röstats ut. Det sist lagda nattmordet från en aktiv ulv i FBI-chatten gäller. Om ulven som lagt det nattmordet sitter i stugan sker inget nattmord.

Korrekt. Men eftersom man får veta att man väktats så hinner ju ulvarna byta mördare i så fall. Väktaren får köra snabb-snajps i slutet av rundorna.
Meddelande om att du blivit väktad skickas mellan rundorna (och då bara till den som blivit väktad, oavsett hur många gånger väktaren ändrat sitt väktningsmål). Nattmord läggs innan rundans slut.


(Egentligen hade jag nog valt @Hägerstrand men jag tolkar reglerna som att SL inte får vara ulv även om han kan bli utröstad)
Det är korrekt, spelledaren kan varken vara ulv eller bybo. Att rösta ut spelledaren har ingen påverkan på vinstvillkoren.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Tror inte heller vi borde analysera vilka potentiella lag det kan vara för mycket innan vi har färg på någon. En väldigt tacksam diskussion för ulvarna att ge sig in i. Det går att argumentera för vad som helst hur lätt som helst egentligen och så skriver du som ulv och är enligt byn konstruktiv och aktiv.

Jag hade kunnat argumentera för att jag hade valt Andersson för att denne inte kommer hinna delta så mycket och alla redan vet om det. Förmodligen kommer inte heller siaren kolla där samtidigt som byn har annat för sig. Sen hade jag också kunnat argumentera för att lågflygeri kan vara en vinnande strategi. Sen kommer huvudargumentet, det som egentligen betyder nånting. Vinbägaren. Alla tror att jag väljer Waterhouse eller Basse då vi ulvade i MU men för att jag redan har förstått det plockar jag en outsider kandidat. Byn är totalt lurad och ulvarna vinner.

Ett annat alternativ hade varit att välja Basse och Waterhouse då vi tidigare ulvat ihop. Ingen tror att vi är så dumdristiga att köra samma gäng igen osv. Det går att hitta på hyfsat enkla argument för att välja i princip vem som helst som deltar i spel skulle jag säga.

Slumpen hade varit jätteskönt för att slippa bli läst och att nån ser mönster osv.

Sidd är bra för att denne är frejdig och bra på att gröna sig utan att bli siad och vi hade jäkligt kul i bunkerbomber osv.

Alltså är jag lite osäker på hur konstruktivt det är att gräva ner sig i detta för mycket. Som ulv hade jag definitivt passat på och skrivit något om just det och bara dragit ihop massa saker. Håller ni med?
 
Top