Varulv Ulvfellas - Runda 1

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Ja, som sagt kan ju inte ulvarna nattmörda utan en SL som administrerar nattmordet.
Ulvarna får väl skicka ett eget PM och skriva "pang pang, du är död!" till någon. Det står ju bara i reglerna att vi får lösa det själva om vi mördar Häger.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Hade INTE valt:
Fjodde: Vimes och Sidd.
Andersson: Vimes och Fjodde.
Anthrox: Andersson, Vimes eller Octa.
Waterhouse: Vimes, Fjodde eller Andersson.

Ganska mycket återkommande spelare där, men jag ser gärna att ni övriga även argumenterar lite för vilka ni inte hade valt. (@Vimes , @Brynolf , @Octagonal , @Basenanji , @Sidd , @Impetigo , @RasmusL)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Vi är flera som är ganska rörande överens om att @Waterhouse hade varit ett bra val som ulvrekryt. Om WH är ulv, hade då de andra två ulvarna också sagt att de tyckt att WH vore en bra ulvrekryt, eller hade de ljugit och sagt någon annan?
Jag tror inte ulvarna har sån beröringsskräck. Jag hade åtminstone valt en bybo och en ulvpolare i "vem hade ulv-jag rekryterat"-leken.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Att hänga SL för att stoppa nattmord är visserligen både kul och assmart men kanske inte Rules As Intended? Alltså att @Hägerstrand kommer ändra sig och inte låta det hända.

Men om Impe har rätt här ska vi såklart göra det. Vad säger spelledarn?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Ja, som sagt kan ju inte ulvarna nattmörda utan en SL som administrerar nattmordet.
Släpp det här Impetigo, tror jag. Det finns väl inget som tyder på att spelet påverkas av att vi röstar ut SL mer än att vi bränner en utröstning och gör administrationen av spelet jobbigare.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Jag tror inte ulvarna har sån beröringsskräck. Jag hade åtminstone valt en bybo och en ulvpolare i "vem hade ulv-jag rekryterat"-leken.
Jag hade också valt en ulv och en bybo! I varje lögn ett korn av sanning. Och jag tror det kan säga något om vad folk presenterar som sitt val. Kanske går det först att analysera efter spelet, kanske märks det av så fort vi får ut en ulv. Men jag börjar mer och mer fundera på var avvikelser ligger och vad de beror på. En ulv i nuläget vill antagligen inte avvika särskilt mycket från hur det ser ut generellt i byn. Om ulv-Rasmus kommer in i spel nu tror jag exv att han kommer anse att WH är ett bra val som ulvrekryt, eftersom det är en safe opinion. Ett annat alternativ är att säga en person för att ge den fokus senare, ifall en som ulv åker ut. Det är fyra spelare som sagt att de valt Sidd till ulvlaget, vilket jag tror är en misdirect från minst en ulv.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Jag tycker mig skönja ett mönster i vad som sagts som pekar på att Fjodde, Impe och en till (troligtvis Rasmus) är ulvarna. Men det är nog mer än magkänsla än en särskilt djupgående analys just nu. Vill bara få det sagt ifall det magiskt visar sig att jag hade rätt här :D
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Jag tycker mig skönja ett mönster i vad som sagts som pekar på att Fjodde, Impe och en till (troligtvis Rasmus) är ulvarna. Men det är nog mer än magkänsla än en särskilt djupgående analys just nu. Vill bara få det sagt ifall det magiskt visar sig att jag hade rätt här :D
Detta är ju spännande, skulle gärna höra dig utveckla detta, för jag ser inte mönstret. Din röst ligger på Vimes fortfarande.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Kul att vara i gång!

Det förvånar mig att ingen påpekat ännu att Hägerstrand lämnat en spricka i sitt upplägg: Möjligheten att rösta ut SL är ett urstarkt bybovapen!

Utan SL kommer inga nattförmågor att kunna användas. Vi byter alltså vår siare mot ulvarnas nattmord. Det är urbra.

Häng Gud!

Röst: @Hägerstrand


Angående vad jag hade valt som FBI hade jag definitivt slumpat. Det finns ingen i spel som jag blivit missnöjd med att få som lagkompis men risken med att välja är uppenbar (att bli sönderläst).

Hade jag tvingats välja hade jag nog valt @Waterhouse pga att vi ofta haft dålig stämning och sen antagligen @Sidd som är hal som en ål.
Så hemma från jobb å fix.

En sån här post försvårar bara för mig Impe!
Tramspost men du lägger röst?
Honungsfälla eller brus?

Jag tänkte att Hägern småskojade och att spelet kraschar om detta görs.

Inte imponerad Impetigo och efter att du kunnat chilla hela dagen å läsa igenom tråden så förväntade jag mer vettigare ideer.
Jag var egentligen inne på att rösta åt hållet Andersson eller på skuggboxarna Basse/Vimes-Octa men klargör gärna tänket mer Impetigo.
Jag tycker detta bara skapar brus men går säkert som vanligt i nån jäkla honungsfälla utan att fatta.

Röst: @Impetigo
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Så hemma från jobb å fix.

En sån här post försvårar bara för mig Impe!
Tramspost men du lägger röst?
Honungsfälla eller brus?

Jag tänkte att Hägern småskojade och att spelet kraschar om detta görs.

Inte imponerad Impetigo och efter att du kunnat chilla hela dagen å läsa igenom tråden så förväntade jag mer vettigare ideer.
Jag var egentligen inne på att rösta åt hållet Andersson eller på skuggboxarna Basse/Vimes-Octa men klargör gärna tänket mer Impetigo.
Jag tycker detta bara skapar brus men går säkert som vanligt i nån jäkla honungsfälla utan att fatta.

Röst: @Impetigo
”Eftersom det helt objektivt är världens roligaste grej att rösta ut spelledaren så kommer röster på spelledaren räknas. Om spelledaren röstas ut så innebär det inte att spelet tar slut, utan då är det upp till kollektivet att skapa nya trådar och använda PM för att aktivera era förmågor. Lycka till i så fall.”

Skapa nya trådar är inga problem. Att administrera väktande, siande och nattmord går dock inte utan SL.

Så lycka till ulvarna att vinna utan SL.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
använda PM för att aktivera era förmågor
Vad tänker du att det här innebär, Impetigo?

Jag menar, just nattmordet är väl den förmåga som faktiskt går att administrera utan SL. "Pang! Vi har nattmördat dig!" är ju rimligare än "Jag har siat dig." eller "Jag väktar dig." som självadministrerad förmågeanvändning.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Öh är jag ensam om att läsa Hägerns text om att rösta ut SL som ett sorts in-joke? Dvs det är bara tramsigt att ta det på allvar?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Öh är jag ensam om att läsa Hägerns text om att rösta ut SL som ett sorts in-joke? Dvs det är bara tramsigt att ta det på allvar?
Nej, så trodde jag alla läste den, alternativt som hot. "Ni gör som ni vill, men börjar ni tramsa och röstar på mig så lämnar jag spelet så får ni leka i sandlådan själva"

Jag är nog inne på Sidds linje, någon form av honningsfälla Impetigo håller på med, alternativt bara sprida kaos och oro.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Ja, Impetigo, menar du allvar med din röst? Är det så här vi vinner på allvar? Om det här är nån sorts honungsfälla så är den rätt upp och ner kass.

Hur borde vi spela om vi struntar i att rösta ut SL?

Vilka tycker du är extra skumma för närvarande?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Det här va lite rörigt hahah. Inget förvånande i det förutom att det är Impe som är drivande. Huruvida det är rödande vet jag inte men förvånande är det om inte annat.

@Impetigo släpp det nu du kommer inte få med dig oss andra. Vilka har du som röda i spelet hittills? Du hoppade in lite senare och har möjligtvis ett lite utifrån perspektiv.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Och jag börjar nu fundera på om det här är ulvstrategiskt: ulv-Impetigo kör ”crazy bybo” för att slippa ta ställning? I så fall tror jag att någon annan värvat Impetigo till ulvteamet.

Har vi hört av @fjodorsenuba på länge? Vad tycker du om Impetigos stunt?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Och @Andersson hoppas du har det bra på din konferens! Jag har det fint på min fackkurs! Vi har dock inte fått tillfälle att prata om varulvsspel så jag tar ut det med er andra här!
IMG_0637.jpeg
 
Top