Nekromanti Thibaultkoden - v v

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Re: Björn den Gode och hans BOMB!

Paxo said:
Då finns det iofs något berättigande med att BDG är väktare, men vi har fortfarande ingen aning om BDG hade otur eller om BDG är en ulv som kan välja att inte döda någon alt. att dom har någon begränsning
Tja, litar ni på min förmåga så såg jag att BDG använde sin förmåga senast. Ingen dog. Det betyder i min välrd att BDG inte har en dödadödadöda-förmåga. Men han kanske har någon annan förmåga?

Sedan är det väldigt intressant att se hur det planteras frön till att hänga nån annan än xyas. Och om sånt leder till att vi INTE hänger nån ikväll...då blir jag tokig.

Hm, det måste analyseras nästa runda.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: Björn den Gode och hans BOMB!

Konrad Konvalj said:
Basenanji said:
En annan fråga:

Om nu BDG har begränsningar, varför har han valt att väkta de här inledande rundorna? Vad är din motivering till det Björn?
I samband med detta kan du fylla i och förklara varför du valde att skydda anth också så vi har koll på läget.
Det kan jag däremot förklara. Anth claimade siare, enligt vissa icke namngivna är han till och med en supersiare. Då är det väl extremt rimligt att jag försöker skydda siaren, särskilt då vi vet att det finns folk som ljugit om sina siffror. Slutligen så är jag, fast här kanske minnet sviker mig, rätt säker på att du till och med bad mig skydda honom för att du hade någon häftig plan där våra trackers skulle kolla på honom och vad det var. Jag hade förstås kunnat skydda mig själv igen istället, men jag trodde inte att ulvarna skulle våga skjuta på mig en gång till eftersom dom inte har koll på hur min förmåga fungerar exakt. Dessutom så tycker jag att siare om än en nerfad än fortfarande är en mer powerroll än väktare, särskilt i ett spel med deadlines enligt den här typen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Björn den Gode och hans BOMB!

Björn den gode said:
Basenanji said:
En annan fråga:

Om nu BDG har begränsningar, varför har han valt att väkta de här inledande rundorna? Vad är din motivering till det Björn?
Jag hör vad du säger. Jag tänker inte berätta mer om hur min förmåga fungerar eftersom detta bara kommer att hjälpa ulvarna.
Hur många ulvar är det kvar BDG?

Du har siktet inställt på xyas nu och sedan piper det vidare mot Basse/K.K och ett litet ögonbryn har sedan lyfts för Korpas vara eller icke vara.

Ditt väktarskap måste ju ha grönat anth i dina ögon. Utöver det har du matematiskt eller liknande grönat SJSLarsson.

Dessa två herrar har i sin tur fixat biffen med min sanningshalt i mitt spelande. Är inte det grönande?

Eftersom du inte tänker snacka något mer nu så undrar jag när du tänker snacka. Är det dags så snart vi fått ett kvitto på xyas?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: Björn den Gode och hans BOMB!

Åh jag har inget emot att snacka. Jag tänker bara inte snacka om exakt hur min förmåga fungerar, vilka begränsningar som finns och så vidare, eftersom det bara hjälper ulvarna, och det kommer jag aldrig att snacka om.

Som jag ser det just nu så är !Paxen, Vicotnik, LJS grönade enligt info-argumentet. Anth är grön för att jag väktade honom. Jag själv är grön, dels vet jag det men även för resten av er torde det vara uppenbart.

Så då återstår väl xyas, KK, Basenanji, Korpa och jag tror att ibland dessa så har vi en ulv.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Björn den Gode och hans BOMB!

Björn den gode said:
Konrad Konvalj said:
Basenanji said:
En annan fråga:

Om nu BDG har begränsningar, varför har han valt att väkta de här inledande rundorna? Vad är din motivering till det Björn?
I samband med detta kan du fylla i och förklara varför du valde att skydda anth också så vi har koll på läget.
Det kan jag däremot förklara. Anth claimade siare, enligt vissa icke namngivna är han till och med en supersiare. Då är det väl extremt rimligt att jag försöker skydda siaren, särskilt då vi vet att det finns folk som ljugit om sina siffror. Slutligen så är jag, fast här kanske minnet sviker mig, rätt säker på att du till och med bad mig skydda honom för att du hade någon häftig plan där våra trackers skulle kolla på honom och vad det var. Jag hade förstås kunnat skydda mig själv igen istället, men jag trodde inte att ulvarna skulle våga skjuta på mig en gång till eftersom dom inte har koll på hur min förmåga fungerar exakt. Dessutom så tycker jag att siare om än en nerfad än fortfarande är en mer powerroll än väktare, särskilt i ett spel med deadlines enligt den här typen.
Tack för förklaring.

Men..Du kan ju omöjligt tycka att anth har en mer powerrollad roll än dig själv. Hans utsagor är ju inget du lyssnar till emedan din egna förmåga har gett oss bybor ett överläge utan dess like.

Jag har nog aldrig varit med om att vi spelat två rundor, fimpat två ulvar och fortfarande inte mist någon bybo. Både du och din powerroll är ju åwsåmsås!

Måste kolla upp om jag bad dig skydda anth för den delen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Björn den Gode och hans BOMB!

Björn den gode said:
Åh jag har inget emot att snacka. Jag tänker bara inte snacka om exakt hur min förmåga fungerar, vilka begränsningar som finns och så vidare, eftersom det bara hjälper ulvarna, och det kommer jag aldrig att snacka om.

Som jag ser det just nu så är !Paxen, Vicotnik, LJS grönade enligt info-argumentet. Anth är grön för att jag väktade honom. Jag själv är grön, dels vet jag det men även för resten av er torde det vara uppenbart.

Så då återstår väl xyas, KK, Basenanji, Korpa och jag tror att ibland dessa så har vi en ulv.
Så du slopar att gröna mig trots SJSL och anth?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: Björn den Gode och hans BOMB!

Konrad Konvalj said:
Hans utsagor är ju inget du lyssnar till emedan din egna förmåga har gett oss bybor ett överläge utan dess like.
Nej nej, det är min förmåga i kombination med mitt awesome spel som har gett oss överläge, förmågan i sig är inte överdrivet power :gremwink: Ok, ok jag ska sluta dryga mig, jag är bara sådär Fuglesang-nöjd just nu och förstår verkligen inte hur någon kan misstänka mig.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: Björn den Gode och hans BOMB!

Konrad Konvalj said:
Björn den gode said:
Åh jag har inget emot att snacka. Jag tänker bara inte snacka om exakt hur min förmåga fungerar, vilka begränsningar som finns och så vidare, eftersom det bara hjälper ulvarna, och det kommer jag aldrig att snacka om.

Som jag ser det just nu så är !Paxen, Vicotnik, LJS grönade enligt info-argumentet. Anth är grön för att jag väktade honom. Jag själv är grön, dels vet jag det men även för resten av er torde det vara uppenbart.

Så då återstår väl xyas, KK, Basenanji, Korpa och jag tror att ibland dessa så har vi en ulv.
Så du slopar att gröna mig trots SJSL och anth?
Ja, men du är inte heller högst upp på listan, vilket också beror på hur tidigt du var att hoppa på Recca-tåget, samt att du om än ganska motvilligt gick med på att ändra din röst till brynolf innan deadlinen.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: Björn den Gode och hans BOMB!

Konrad Konvalj said:
Björn den gode said:
Åh jag har inget emot att snacka. Jag tänker bara inte snacka om exakt hur min förmåga fungerar, vilka begränsningar som finns och så vidare, eftersom det bara hjälper ulvarna, och det kommer jag aldrig att snacka om.

Som jag ser det just nu så är !Paxen, Vicotnik, LJS grönade enligt info-argumentet. Anth är grön för att jag väktade honom. Jag själv är grön, dels vet jag det men även för resten av er torde det vara uppenbart.

Så då återstår väl xyas, KK, Basenanji, Korpa och jag tror att ibland dessa så har vi en ulv.
Så du slopar att gröna mig trots SJSL och anth?
hm sen har jag nog hängt med dåligt kanske, hur anth 'grönar' dig är jag med på, du verkar inte ha ljugit om högsta och lägsta siffran, på vilket sätt är ljs inblandad?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Björn den Gode och hans BOMB!

Björn den gode said:
Konrad Konvalj said:
Hans utsagor är ju inget du lyssnar till emedan din egna förmåga har gett oss bybor ett överläge utan dess like.
Nej nej, det är min förmåga i kombination med mitt awesome spel som har gett oss överläge, förmågan i sig är inte överdrivet power :gremwink: Ok, ok jag ska sluta dryga mig, jag är bara sådär Fuglesang-nöjd just nu och förstår verkligen inte hur någon kan misstänka mig.
I min bok kommer du att vara misstänkt tills du misslyckas att skydda en bybo så vi får det svart på vitt att ulvarna kan nattmörda någon.

Alternativt att ulvarna plockar dig, men det är ju samma sak.

Jag kommer att rösta på xyas fast jag inte tror att han är ulv den här rundan. Vi måste fimpa någon för att kunna gå i mål och få ytterligare lite mer kött på benen.

Hade det funnits majoritet och läge att hänga dig så hade jag gjort det för är det ingen som nattmördas då kan vi ju med all säkerhet räkna ut att det finns något annat trix i Vimes upplägg och det kommer att bli brådis för byn att ta hem det om inte ulvarna kan nattmörda.

Så. Nu bör jag jobba resten av dagen känner jag.

För tydlighetens skull:

Om xyas är grön och BDG lyckas skydda random bybo nästa runda då måste BDG hängas före hans misstänkta: Korpa, Basse, K.K för att ge oss ett kvitto på om han är väktare med sjukt bra fealing eller ej.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Björn den Gode och hans BOMB!

Björn den gode said:
Konrad Konvalj said:
Björn den gode said:
Åh jag har inget emot att snacka. Jag tänker bara inte snacka om exakt hur min förmåga fungerar, vilka begränsningar som finns och så vidare, eftersom det bara hjälper ulvarna, och det kommer jag aldrig att snacka om.

Som jag ser det just nu så är !Paxen, Vicotnik, LJS grönade enligt info-argumentet. Anth är grön för att jag väktade honom. Jag själv är grön, dels vet jag det men även för resten av er torde det vara uppenbart.

Så då återstår väl xyas, KK, Basenanji, Korpa och jag tror att ibland dessa så har vi en ulv.
Så du slopar att gröna mig trots SJSL och anth?
hm sen har jag nog hängt med dåligt kanske, hur anth 'grönar' dig är jag med på, du verkar inte ha ljugit om högsta och lägsta siffran, på vilket sätt är ljs inblandad?
Eftersom du uppenbarligen anser att SJSLarsson är grön så måste du ju lita på hans förmåga.

Hans förmåga har berättat för oss att jag inte brukar förmågor.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag har PMat vem jag siar (och hoppas att Larsson och Basse fortsätter använda sina förmågor).

Jag känner mig som en jättedålig bybo för mitt läsande i helgen har inte gett mig några röda vibbar alls.

Det bästa jag lyckats åstadkomma är en lista på personer som jag anser har gröna vibbar.
Å andra sidan är det inte alltför dåligt eftersom de som INTE finns på listan KAN vara röda.

Tyvärr får ni vänta på den listan till efter 19:00 när jag kommer hem.

Fram till dess följer jag lynchmobben utan att ta reda på varför. :gremtongue:
Röst: xyas
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
When in doubt, vote xyas.

Inte mer än rätt att det ska gälla i ett spel som Vimes skapat (någon sitter säkert med extra vinst-vilkoret "se till att xyas hängs utan god anledning") :gremtongue:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Ja, och eftersom xyas inte direkt skriker av oro antar jag att vi gör rätt i att hänga'n.

(Jag har faktikst ätit komage en gång, på en jazzfestival i Ungern. Det var personalmaten.)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Basenanji said:
Ja, och eftersom xyas inte direkt skriker av oro antar jag att vi gör rätt i att hänga'n.
Alltså jag har lite svårt att hetsa upp mig över det här. Byn har en fin-fin ledning, och det viktigaste är att vi inte slösar fler deadlines. Samtidigt så finns det gått om bra tankar hur byn ska gå vidare efter min hängning.

Det är klart jag inte vill bli utröstad, men samtidigt så gör det inte så mycket om jag blir det.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
xyas said:
When in doubt, vote xyas.

Inte mer än rätt att det ska gälla i ett spel som Vimes skapat (någon sitter säkert med extra vinst-vilkoret "se till att xyas hängs utan god anledning") :gremtongue:
xyas, det var just därför jag använde en :gremtongue: - för jag har inte tillgång till mina anteckningar och kan därför inte motivera min röst.
Du får vänta till ikväll när jag går igenom mina anteckningar - då ska jag rösta på den som jag anser vara minst grön.
Det kan bli du i alla fall, eller det kan bli någon annan - men då får du lite mer förklaring till varför jag röstar som jag gör.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Re: Björn den Gode och hans BOMB!

Björn den gode said:
Konrad Konvalj said:
Hans förmåga har berättat för oss att jag inte brukar förmågor.
Right, hade missat det. Ja det gör dig helt klart grönare.
Jag har aldrig checkat Konrad. Jag checkade Vicotnik och sedan Anth. Jag har bara pratat om att checka Konrad.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Björn den Gode och hans BOMB!

LJSLarsson said:
Björn den gode said:
Konrad Konvalj said:
Hans förmåga har berättat för oss att jag inte brukar förmågor.
Right, hade missat det. Ja det gör dig helt klart grönare.
Jag har aldrig checkat Konrad. Jag checkade Vicotnik och sedan Anth. Jag har bara pratat om att checka Konrad.
Ah men dåså.

Då är det lugnt. Då är det bara att pilla upp mig på röda stolen igen.
 
Top