Nekromanti Thibaultkoden - v v

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Som BDG säger så är det hängning på löpande band nu. Är xyas grön och BDG lyckas med ännu ett väktaruppdrag må han ju hängas ändå. Är jag ensam med denna tanke?
Inte alls. Jag har också tänkt i dom banorna. Men nästa runda är alldeles för tidigt. Har vi inga nattmord de närmsta 2-3 nätterna är det dags att börja underhålla tanken att ulvarna inte kan nattmörda (och det därmed är safe att claima väktarrollen). Men tills dess kan vi nog arkivera de tankarna.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Björn den gode said:
och sen tjatar jag lite, men alltså om LJS är röd så måste antingen !Paxen eller Vicotnik vara röda, allt annat är en matematisk omöjlighet. Ska det vara så svårt att förstå?
Varpå vi skulle ha 4 ulvar, något jag är tveksam till.

Det är mycket krav på att jag ska leverera underverk av information till spelet nu för att lyckas rädda mig själv. Det är väl tyvärr inte särskilt troligt i och med att jag följt spelet ganska sporadiskt sedan fredag, och inte har så mycket tid att lägga på det.

I första rundan var jag ganska övertygad om att Basse var ulven, givet de oegentligheten som dök upp samt magkänsla. Så det är där jag vill lägga min röst.

Röst: Basse
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Som BDG säger så är det hängning på löpande band nu. Är xyas grön och BDG lyckas med ännu ett väktaruppdrag må han ju hängas ändå. Är jag ensam med denna tanke?
Inte alls. Jag har också tänkt i dom banorna. Men nästa runda är alldeles för tidigt. Har vi inga nattmord de närmsta 2-3 nätterna är det dags att börja underhålla tanken att ulvarna inte kan nattmörda (och det därmed är safe att claima väktarrollen). Men tills dess kan vi nog arkivera de tankarna.
Vill man vara riktigt far out kan man fundera i banorna om ulvarna helt enkelt låtit bli att nattmörda för att kunna claima väktarrollen (ulv-brynolf outar sig som väktare, och när ingen bybo kommer fram så gör ulv-BDG detsamma, med konsekvensen att en av dem grönar sig). Det är så jag skulle gjort, men det är lite småabsurt samtidigt.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
xyas, hur ställer du dig till att röstas ut? Finns det någon anledning till att vi inte ska ta och rösta ut dig denna runda?

Hittils har BDG let oss i rätt riktning och just nu känns det inte som han kör igenom någon extrem plan där han säljer ut sina vänner och låter bli och nattmörda.
Så just nu litar jag på BDG och hans matematik

Röst: xyas
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
xyas said:
Björn den gode said:
och sen tjatar jag lite, men alltså om LJS är röd så måste antingen !Paxen eller Vicotnik vara röda, allt annat är en matematisk omöjlighet. Ska det vara så svårt att förstå?
Varpå vi skulle ha 4 ulvar, något jag är tveksam till.

Det är mycket krav på att jag ska leverera underverk av information till spelet nu för att lyckas rädda mig själv. Det är väl tyvärr inte särskilt troligt i och med att jag följt spelet ganska sporadiskt sedan fredag, och inte har så mycket tid att lägga på det.

I första rundan var jag ganska övertygad om att Basse var ulven, givet de oegentligheten som dök upp samt magkänsla. Så det är där jag vill lägga min röst.

Röst: Basse
Vi vet ärligt talat inte hur många ulvar (förutom ulvarna själva, förstås) som finns såvitt jag vet iaf.. Kanske någon håller på infon, och isåfall så skall den personen släppa det isf.

Om nu förresten jag och Vic är misstänkta om nu Larsson visar sig vara röd, skall vi rösta ut en av oss först? Vad händer då om den personen är grön, röstar vi ut den andra? Om båda är gröna vad är då Larsson?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jag tycker också att det känns...lite för enkelt.

Jag har nog aldrig varit med om ett parti där väktaren har lyckats skydda den varulvarna nattmördar två gånger i rad.

För att lyckas med en sån bedrift måste inte bara Väktaren spela bra - ulvarna måste också välja dåligt.

Nu tex hade man en fet chans att ta någon mer otippad kandidat, bara för att bli av med åtminstone någon bybo. Men nehe. Inte då.

Men ibland är verkligheten så där Disney-vacker så jag går på vad Björn den Store skriver än så länge.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Basenanji said:
Jag tycker också att det känns...lite för enkelt.

Jag har nog aldrig varit med om ett parti där väktaren har lyckats skydda den varulvarna nattmördar två gånger i rad.

För att lyckas med en sån bedrift måste inte bara Väktaren spela bra - ulvarna måste också välja dåligt.

Nu tex hade man en fet chans att ta någon mer otippad kandidat, bara för att bli av med åtminstone någon bybo. Men nehe. Inte då.

Men ibland är verkligheten så där Disney-vacker så jag går på vad Björn den Store skriver än så länge.
Ja, att lyckas med sitt väkteri är svårt. Jag själv lyckades bara en gång senast, och det var en blandning mellan taktik och ren tur. Man måste veta vem ulvarna ska välja, samtidigt som man själv inte vet vilka ulvarna ens är.

Vi fortsätter dock med BDG, jag tror dock inte att jag litar på ett till lyckat väkteri.

Det är ju nästan så att jag tror att folk blir rödade bara för att.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Som BDG säger så är det hängning på löpande band nu. Är xyas grön och BDG lyckas med ännu ett väktaruppdrag må han ju hängas ändå. Är jag ensam med denna tanke?
Inte alls. Jag har också tänkt i dom banorna. Men nästa runda är alldeles för tidigt. Har vi inga nattmord de närmsta 2-3 nätterna är det dags att börja underhålla tanken att ulvarna inte kan nattmörda (och det därmed är safe att claima väktarrollen). Men tills dess kan vi nog arkivera de tankarna.
Vill man vara riktigt far out kan man fundera i banorna om ulvarna helt enkelt låtit bli att nattmörda för att kunna claima väktarrollen (ulv-brynolf outar sig som väktare, och när ingen bybo kommer fram så gör ulv-BDG detsamma, med konsekvensen att en av dem grönar sig). Det är så jag skulle gjort, men det är lite småabsurt samtidigt.
Jag tycker inte att det är speciellt far out.

Det är som ett flertal redan skrivit alldeles för lätt..

Vi måste ju hänga någon och du är ju ett rätt så bra klipp xyas. Jag tror egentligen inte att du är ulv, men vi måste ju få ihop 5 röster på en spelare så det gäller ju att byn är skapligt enad.

Det som händer efter hängningen ikväll är ju avgörande för hur vi måste agera i R4.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Konvalj said:
xyas said:
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Som BDG säger så är det hängning på löpande band nu. Är xyas grön och BDG lyckas med ännu ett väktaruppdrag må han ju hängas ändå. Är jag ensam med denna tanke?
Inte alls. Jag har också tänkt i dom banorna. Men nästa runda är alldeles för tidigt. Har vi inga nattmord de närmsta 2-3 nätterna är det dags att börja underhålla tanken att ulvarna inte kan nattmörda (och det därmed är safe att claima väktarrollen). Men tills dess kan vi nog arkivera de tankarna.
Vill man vara riktigt far out kan man fundera i banorna om ulvarna helt enkelt låtit bli att nattmörda för att kunna claima väktarrollen (ulv-brynolf outar sig som väktare, och när ingen bybo kommer fram så gör ulv-BDG detsamma, med konsekvensen att en av dem grönar sig). Det är så jag skulle gjort, men det är lite småabsurt samtidigt.
Jag tycker inte att det är speciellt far out.

Det är som ett flertal redan skrivit alldeles för lätt..

Vi måste ju hänga någon och du är ju ett rätt så bra klipp xyas. Jag tror egentligen inte att du är ulv, men vi måste ju få ihop 5 röster på en spelare så det gäller ju att byn är skapligt enad.

Det som händer efter hängningen ikväll är ju avgörande för hur vi måste agera i R4.
Så, vågar vi ta ut vår väktare om det visar sig att han har "räddat" någon igen?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Äh, nu när jag har nyktrat till så tror åtminstone jag att det sär så enkelt och vackert att:

– !Paxen och Vicos info stämemr och eftersom deras outning har gjort så mycket bra för byn så är de gröna

– anths förmåga fångar ulvar

– BDG ÄR väktare och väktar som Gretzky spelade hockey

– Korpa har riktig info

– LJSLarsson är grön

– Jag spelar ju tvärdåligt, fördelen med sådant klantspel är att jag åtminstone framstår som ulv. Dessutom har jag varit på Recca och Brynolf.

Sist återstår xyas. Låg profil och märklig information.

Jag tror att vi kniper sista ulven ikväll och därmed avslutar spelet. Snyggt jobbat BDG och byn!

...och tur att vi inte röstade ut anth... :gremsuck: :gremwink:
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Vicotnik said:
xyas, hur ställer du dig till att röstas ut? Finns det någon anledning till att vi inte ska ta och rösta ut dig denna runda?

Hittils har BDG let oss i rätt riktning och just nu känns det inte som han kör igenom någon extrem plan där han säljer ut sina vänner och låter bli och nattmörda.
Så just nu litar jag på BDG och hans matematik
Men säger verkligen matematiken att jag är ulv då? Det är en fråga, inte ett ifrågasättande för jag har inte hängt med på alla turerna kring matten.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Sällsamheter

Det här partiet har varit... sällsamt. Två varulvar på raken och en väktare som lyckas skydda varje natt.

Av de som finns kvar är det enligt mig xyas, Anth eller Basse som kan vara röda.

Xyas, för hans inaktivitet i ett spel där varulvar tjänar på att ta lång tid på sig.
Anth, för hans vaga formuleringar om siffror och icke-siffror samt hans stressade varulvsbeteende när han höll på att bli utröstad.
Basse, för att det skulle vara symetriskt med en tracker på varje planhalva samt för att han ändrade sin outade siffra.

Om det bara finns en varulv kvar och det är någon av dem här så kommer byn vinna även om varulvarna lyckas ta en bybo varje natt från och med nu (med tre utröstade spelare och tre nattmördade spelare så finns det tre spelare kvar vid spelets slut som det ser ut nu).
Jag är därför mer bekymrad över att vi inte håller deadline. Vi har tagit tre dagar per hängning och vi har åtta dagar kvar. Kör vi i samma hastighet som nu har vi bara två chanser till på oss.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Jag tror egentligen inte att du är ulv, men vi måste ju få ihop 5 röster på en spelare så det gäller ju att byn är skapligt enad.
Slentrianutröstande.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
* inte framstår som ulv.

Tja, om ni vill förlänga spelet till tisdagen så kör i vind (rösta ut mig). Ulvarna kan få åtminstone en bybo.

:gremwink:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Basenanji said:
Äh, nu när jag har nyktrat till så tror åtminstone jag att det sär så enkelt och vackert att:

– !Paxen och Vicos info stämemr och eftersom deras outning har gjort så mycket bra för byn så är de gröna

– anths förmåga fångar ulvar

– BDG ÄR väktare och väktar som Gretzky spelade hockey

– Korpa har riktig info

– LJSLarsson är grön

– Jag spelar ju tvärdåligt, fördelen med sådant klantspel är att jag åtminstone framstår som ulv. Dessutom har jag varit på Recca och Brynolf.

Sist återstår xyas. Låg profil och märklig information.

Jag tror att vi kniper sista ulven ikväll och därmed avslutar spelet. Snyggt jobbat BDG och byn!

...och tur att vi inte röstade ut anth... :gremsuck: :gremwink:
Jag tänker säga såhär: tills vidare är BDG en skitbra väktare, men 3 av 3 kommer vara mystiskt oavsett. Men men, det kommer förhoppningsvis vara sista rundan nu.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Kånkelplanen

Om vi inte hänger xyas så måste vi hänga mig. Det kanske kan vara en fördel för byn ändå nu när jag tänker efter, och det är ju lite så här konstigt och oväntat att hänga mig för jag är ju grön.

SJSLarsson/Basse

Ni har båda en trackerförmåga.

I dagens runda skall ni använda den på en varsin spelare som inte har någon förmåga.

SJSLarsson skall kontrollera Korpa
Basse skall kontrollera xyas

Rent logiskt borde detta ge oss massor.

Om någon av dessa använder en förmåga så är det ju inte för att skydda någon annan bybo direkt utan det är per automatik ulveri.

Om SJSLarsson/Basse överlever denna runda är det ju ett rätt stabilt tecken på att ulvarna gillar läget och låter oss bybor hålla på och lajja så här.

Om SJSLarsson/Basse ryker är det ett tecken på att nått är mög.

Om ingen av Korpa/xyas använder en förmåga så är de ju så klart gröna båda två.

Den här Kånkelplanen kan kanske hjälpa oss att komma vidare på ett bra vis. Hänger vi xyas och han är grön misstänker jag att BDG kommer att rikta sina strålkastare mot mig hur vi än vrider och vänder på det.

!Paxens/Vicos information har ju kort och gott hjälpt oss att finna ulvar det måste vi ju hålla fast vid. Båda dom är gröna.

anth är vår siare och det är ju brukligt att dessa är grön.

SJSLarsson/Basse har vi bättre användning av än mig eftersom de trots allt har en förmåga att jobba med. Jag har en knippe med information som inte riktigt är fett nog för byn att hjälpas av.

BDG är vår frälsare och väktare..

Det är en bra plan ser jag nu!

Varför behöver jag en Kånkel-plan? Jo jag är fortfarande inte säker på det här med väktaren. Alltså, sorry BDG men jag litar inte ett skit på dig och ditt väktande.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
RÖSTA!

ALLIHOPA: RÖSTA!

xyas ligger i topp och har smak av komage, gräsbädd och nykärnad mjölk.

Men byn, nu måste vi rösta, kasta in en röst med nästa post!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Jag tror egentligen inte att du är ulv, men vi måste ju få ihop 5 röster på en spelare så det gäller ju att byn är skapligt enad.
Slentrianutröstande.
Men nu finns en plan!

Se det så här xyas. Jag försöker hålla dig kvar i spel. Kolla lite på hur andra resonerar gällande ditt fortsatta spelande. Lös koden åt oss så ju saken biff!

Det går inte att hänga läpp för att jag slentrianröstar inte. Vi måste hänga någon och för att göra det möjligt måste 5 av 8 pers rösta på dig så jag måste rösta på dig för att få igång nästa runda.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Vicotnik said:
xyas, hur ställer du dig till att röstas ut? Finns det någon anledning till att vi inte ska ta och rösta ut dig denna runda?
Egentligen är det ingen katastrof på taket det här. Byn ligger ju ledning så vi har väl råd att plocka ut ett par bybor. Viktigare är väl att deadlines hålls så vi faktiskt får ut folk.

Men spelet kommer inte vara slut när jag åkt ut. Och om nu matten säger att det är jag som är ulv blir siffersiandet högst relevent då vi har en/flera ljugande ulv/ar.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Re: Kånkelplanen

Konrad Konvalj said:
SJSLarsson skall kontrollera Korpa
Basse skall kontrollera xyas

Rent logiskt borde detta ge oss massor.
Jag skall fundera på ditt förslag. Du är fortfarande kvasigrön, men jag tycker ändå det är en onödig risk att bara ge dig full kontroll över mig och Basses förmågor.
 
Top