Nekromanti Thibaultkoden - v v

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Björn den Gode och hans BOMB!

LJSLarsson said:
Björn den gode said:
Konrad Konvalj said:
Hans förmåga har berättat för oss att jag inte brukar förmågor.
Right, hade missat det. Ja det gör dig helt klart grönare.
Jag har aldrig checkat Konrad. Jag checkade Vicotnik och sedan Anth. Jag har bara pratat om att checka Konrad.
Det är bara tre checkade: vic, anth, BDG - eftersom Basse missade första utröstningen.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag har glömt bort hur drygt det är att vara för sjuk. ._.

Jag tänker nöja mig med min röst och försöka kika in då och då för att kunna läsa åtminstone. Jag ska klura på vem av Vico och K.K jag helst ser att vi hänger om xyas visar sig grön, men det står hursomhelst mellan de två för min del.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Korpa said:
Jag har glömt bort hur drygt det är att vara för sjuk. ._.

Jag tänker nöja mig med min röst och försöka kika in då och då för att kunna läsa åtminstone. Jag ska klura på vem av Vico och K.K jag helst ser att vi hänger om xyas visar sig grön, men det står hursomhelst mellan de två för min del.
Se det så här hänger ni mig nästa runda så bekräftar ni att min information är sant.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: Björn den Gode och hans BOMB!

Konrad Konvalj said:
LJSLarsson said:
Björn den gode said:
Konrad Konvalj said:
Hans förmåga har berättat för oss att jag inte brukar förmågor.
Right, hade missat det. Ja det gör dig helt klart grönare.
Jag har aldrig checkat Konrad. Jag checkade Vicotnik och sedan Anth. Jag har bara pratat om att checka Konrad.
Ah men dåså.

Då är det lugnt. Då är det bara att pilla upp mig på röda stolen igen.
mm helt klart. Vad har vi sagt om att ljuga som bybo?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Björn den Gode och hans BOMB!

Björn den gode said:
mm helt klart. Vad har vi sagt om att ljuga som bybo?
Hehe.

Jo man tolkar ju det lite som man vill BDG. Passar det in i din matchplan på att jag är scum så går det ju att peka på att jag ljugit om något som går att kolla upp.

Observant av SJSL att återberätta det hela och peka på att det endast är anth och Vic som är kontrollerat av honom tycker jag. Byboigt och så.

Det SJSLarsson inte gör är att peka med hela handen och säger att jag ljuger och sätter en liten ulvstämpel på mig vilket är lite intressant.

Kikar man på reaktionen när Basse går ut med felaktiga uppgifter gällande sina nuffror ser han ulv direkt vilket inte jag gör. Alla kan vi göra misstag. Basse har ändrat nuffror och glömt att använda sin förmåga. Jag tycker det är rätt okay spelat av Basse rundan igenom ändå. Jag ser inte honom som den kvarvarande ulven (om det nu finns en).

Recca´s reaktion kanske går att lägga in i det här snacket. Hon påpekar att Basse som ändrat sitt nummer är grön, men de andra två: !Paxen och K.K som också har summan av 18 är mer troliga ulvar. Recca var ju bevisligen lurvig så det kanske går att tolka det som att hon försöker styra bort misstankarna från Basse till !Paxen/K.K. Jag har bumpat det inlägget, men inte fått nån reaktion på det så då passar det ju bra att ställa frågan till dig BDG.

Hur ser du på det hela? Du har ju Basse/K.K som möjliga ulvar. Vad utläser du med dina bybo glasögon ur Recca´s reaktion där?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Re: Björn den Gode och hans BOMB!

Konrad Konvalj said:
Observant av SJSL att återberätta det hela och peka på att det endast är anth och Vic som är kontrollerat av honom tycker jag. Byboigt och så.

Det SJSLarsson inte gör är att peka med hela handen och säger att jag ljuger och sätter en liten ulvstämpel på mig vilket är lite intressant.
Att ändra sina outade siffror är ulvigt (men som alla har sagt, kan vara misstag).

Att felaktigt säga att man blivit checkad av någon, när denna någon tydligt skrivit vilka han checkat och fortfarande är kvar i spel och kan påpeka detta för alla utan fotografiskt minne - mycket is i magen på den ulven som använder det som uttänkt strategi.

Men ett litet ulvping har du fått.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Re: Björn den Gode och hans BOMB!

Sicket drag det var nu då?

Nåja. Vi röstar alltså ut xyas enligt konstens alla regler i kväll.

För att vi ska slippa alla förföriska* bumpade Teenage Mutant-varulvspels-trådar så kastar jag in ett nytt ämne:

Hur förstår ni Vimes märkliga titlar, dvs de där v'na?



* Hur ska jag stå emot? Alla vill vara någon töntig padda, medan jag har insett att det är Klanen som är det coolaste i TMNT-universat.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Sorry - kom inte hem förrän 20:00.

Jag inser att jag är värdelös på Vaulvsspel, här är min första analys - och den innehåller inget nytt under solen.

!Pax är den som spelat grönast genom hela spelet.

Vic/BDG/Korpa är de som spelat bäst och hjälpt byn mest - det gör dem grönare.

Basse/KK är enligt min mening de som spelat sämst - men jag är medveten om att min åsikt är STARKT färgad av att de drevat starkt mot mig.
Ur min synvinkel tycker jag att de dragit tokfel slutsatser - men det gör dem till dåliga bybor, inte sluga ulvar.
Min åsikt att KK är rödare än Basse är också starkt färgad av att jag tycker att KK spelat konstigare än Basse.

Vic har flera gånger sagt att vi gärna får hänga honom för att bekräfta hans uppgifter - men ett sånt uttalande grönar inte honom.

BDG är grön - det ska vara en iskall ulv som börjar med att ta livet av två av sina egna.

Korpa/Basse/Larsson är gröna - Korpa har sagt att det finns två av samma sort och Basse/Larsson är Tracers.
Jag vet, svagt resonemang - men den enda andra slutsatsen skulle vara att Korpa och en av de två är ulvar - vilket skulle betyda 4 ulvar totalt.

Larsson/xyas är de som lyser svagast för mig - jag får helt enkelt inget grepp om dem.
Men Larsson grönas så länge Korpa är grön.
Kvar blir
Röst: xyas
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Björn den Gode och hans BOMB!

Basenanji said:
Hur förstår ni Vimes märkliga titlar, dvs de där v'na?
Vimes är tokig? :gremsmile:

Mest troligt är att Vimes själv har en kod som han avslöjar ett tecken i taget i ämnesraden.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
anth said:
!Pax är den som spelat grönast genom hela spelet.
Hur hände detta? :gremfrown:

Skämt åsido, jag har inget att komma med just nu. Låt oss se vad Xyas ger oss, jag har en del förslag att ge om han är grön.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Är det bara jag som tycker att det här är den mest spännande kvällen hittills?

Snart ska jag natta barn, men jag kommer nog titta in lite senare.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Basenanji said:
Är det bara jag som tycker att det här är den mest spännande kvällen hittills?
Nä, sjukt ospännande :gremwink:
Ja sitter som på nålar!

Eller njae. Men vi måste bli av med dig nu xyas så vi går hå vidare. Är du en ulv så må jag va en sumprunkare och BDG skall ha all cred i världen. Heja Björn!

Men kom ihåg Mr. B att hänger vi en gröning och du väktar rätt ligger du brunt till :gremwink:
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Ja, jag håller med om att det är ganska ospännande, xyas hade säkerligen försvarat sig mer om han är ulv men det är för sent att byta nu, och viktigare att någon dör.

Glöm sen inte bort att det är bland: Basenanji, KK, Korpa vi har vår sista ulv, i ungefär den trolighetsordningen.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Konrad Konvalj said:
xyas said:
Basenanji said:
Är det bara jag som tycker att det här är den mest spännande kvällen hittills?
Nä, sjukt ospännande :gremwink:
Ja sitter som på nålar!

Eller njae. Men vi måste bli av med dig nu xyas så vi går hå vidare. Är du en ulv så må jag va en sumprunkare och BDG skall ha all cred i världen. Heja Björn!

Men kom ihåg Mr. B att hänger vi en gröning och du väktar rätt ligger du brunt till :gremwink:
Så du tycker det är bättre om jag väktar dåligt? Det låter ju extremt ulvigt i mina ögon får jag säga.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
STOPP!

xyas röstas ut. Ny tråd inom kort.

Eftersom jag stoppade spelet lite innan finns det ett fönster att skicka in förmågor till 22:30.
 
Top