Nekromanti Thibaultkoden - v v

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
xyas förresten, vad hade du för förmåga/information?

Just nu har xyas fyra röster på sig. Jag hoppas att han får fem röster så snart som möjligt.

Vilka har inte röstat hittills?

Korpa? !Paxen?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Kånkelplanen

Konrad Konvalj said:
Om ingen av Korpa/xyas använder en förmåga så är de ju så klart gröna båda två.
Say what? Det här stämmer ju inte alls. Jag skulle väl kunna vara ulv utan en förmåga likaväl som en bybo utan förmåga? Dvs om jag använder en förmåga eller ej säger inget om min rödgröna status.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Kånkelplanen

Varför ska jag kolla xyas om han nu röstas ut?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Re: Kånkelplanen

Röst Xyas

Skulle det dock på ett knasigt vänster bli så att massa röster börjar hamna på Anth eller Basse kommer jag flytta min röst så att någon av dessa tre åker ut i alla fall. Men det känns som om att byn är överens med att Xyas kommer göra sig fin på galgbacken.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Men nu finns en plan!
Om det är den du presenterar ovan är den ju ganska kass faktiskt, även om den innebär att jag får vara kvar.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Basenanji said:
xyas förresten, vad hade du för förmåga/information?

Just nu har xyas fyra röster på sig. Jag hoppas att han får fem röster så snart som möjligt.

Vilka har inte röstat hittills?

Korpa? !Paxen?
Jag har röstat
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Basenanji said:
xyas förresten, vad hade du för förmåga/information?
Information har jag.

Det finns inte två spelare som har exakt samma fyra (att det är just fyra siffror specificeras inte) siffror som någon annan.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Kånkelplanen

Just nu

xyas (6) BDG, Basenanji, KK, Vicotnik, !Paxen, LJSLarsson
Basenanji (1) xyas

---

Tja, händer det nåt skumt så att folk överger xyas kommer det ändå ge massa användbar info så håll koll på vem som föreslår byte av röster och varför!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Kånkelplanen

xyas said:
Konrad Konvalj said:
Om ingen av Korpa/xyas använder en förmåga så är de ju så klart gröna båda två.
Say what? Det här stämmer ju inte alls. Jag skulle väl kunna vara ulv utan en förmåga likaväl som en bybo utan förmåga? Dvs om jag använder en förmåga eller ej säger inget om min rödgröna status.
Helt rätt, men det beror ju på hur man ser det..

Jag ser det ju lite skevt eftersom jag är rätt skeptisk till BDG´s väktande. Alltså, ingen bybo har nattmördats ännu och det beror på att BDG väktat röven av ulvarna eller så beror det på att BDG är lurk.

Min tanke var ju så klart att ulvarna har en förmåga som funkar som ett nattmörderi, och om du som är förmågelös använder en förmåga så är du ju ulv.

Vi har ju ingen aning om hur nattmörderiet fungerar eftersom ingen trillat av pinn så min tanke är ju god, men kanske inte formulerad på rätt vis.

Och nått säger det ju om din status. Du har uppgett att du inte har någon förmåga så om du använder en så är du ju scum.

Jag ser fortfarande fördelar i planen.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
xyas said:
Vicotnik said:
xyas, hur ställer du dig till att röstas ut? Finns det någon anledning till att vi inte ska ta och rösta ut dig denna runda?

Hittils har BDG let oss i rätt riktning och just nu känns det inte som han kör igenom någon extrem plan där han säljer ut sina vänner och låter bli och nattmörda.
Så just nu litar jag på BDG och hans matematik
Men säger verkligen matematiken att jag är ulv då? Det är en fråga, inte ett ifrågasättande för jag har inte hängt med på alla turerna kring matten.
Nej. Det enda matematiken säger nu är att inte LJS är det. Att jag tror att du är ulv beror helt på hur du spelat, och på vilka jag inte tror är ulvar. Men jag är inte alls säker på om det är du, basenanji eller KK som är den sista ulven. Nu när du börjat prata så är det nog till och med så att jag överväger att byta till basenanji.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Kånkelplanen

Konrad Konvalj said:
Om vi inte hänger xyas så måste vi hänga mig. [---]Varför behöver jag en Kånkel-plan? Jo jag är fortfarande inte säker på det här med väktaren. Alltså, sorry BDG men jag litar inte ett skit på dig och ditt väktande.
Så, KK, du menar alltså att jag är ulv och har kommit på den briljanta idén att dreva ut två ulvar för att försöka gröna mig själv? Jag måste nästan säga att det känns som en förolämpning att du tror att jag skulle spela på det sättet som ulv.

Sen kan jag hålla med om att det är väldigt skumt att jag ska ha lyckats väkta två nätter i rad, och kanske finns det någon twist som gör att ulvarna kan välja att inte nattmörda eller så, men det är ju en annan fråga, som knappst gör mig till ulv.

Hur som helst, om du nu vill dö, så inte mig emot, du är ändå en av mina huvudmisstänkta. Så är det fler som tycker det låter som en bra idé?

Låtsasröst: KK
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Med risk för att repetera mig själv så ser jag xyas, Vico och K.K i den röda planhalvan, så att säga.

Skulle jag vara riktigt paranoid (och inte tänka efter så noga) skulle jag kunna misstänka BDG och Basse också. BDG för att ha deltagit i en riktigt snygg ulvmanöver tillsammans med Brynolf (där den som är kvar blir den riktiga väktare) och Basse för att vara ulvtracker. Det här är inget jag faktiskt tror på, men jag har tänkt tanken. Att BDG skulle vara ulv förhindras ganska enkelt av att det enligt info (som då måste vara sann) bara finns tre ulvar och att Basse måste vara ulv som grönar BDG genom att ange att han använder en förmåga. Men ja, det är mest bara korkat.

Röst: xyas
Motivering: Exakt samma saker jag anmärkt på tidigare. Usel och lättfejkad info, dålig aktivitet, slappt spelande och en bristande vilja att peka ut en riktig ulv istället för honom själv.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Jag måste läsa tråden innan jag postar mina inlägg.

Ja, jag ser K.K som en potentiell sista ulv så jag kan byta röst dit också, utan problem.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Men era ludna hårbollar!
Jag trodde det skulle bli lugn och ro under tredje rundan - och så loggar man in till en knökfull tråd.
Den här skiten får jag läsa på lunchen - nu ska jag vara lite social i småpraten istället.

Btw, jag spenderade en halv dag under helgen med att gå igenom äldre inlägg - det gav mig inte ett skit mer än det andra redan kommit fram till - utom möjligtvis att vissa verkar överparanoida - undrar om det är riktiga personlighetsdra, eller om varulvsspel lockar fram den bästa sidan från oss.

Note to self: använd Google Docs nästa gång så jag kan läsa mina hemanteckningar när jag är på jobbet. :gremtongue:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Kånkelplanen

BDG said:
Sen kan jag hålla med om att det är väldigt skumt att jag ska ha lyckats väkta två nätter i rad, och kanske finns det någon twist som gör att ulvarna kan välja att inte nattmörda eller så, men det är ju en annan fråga, som knappst gör mig till ulv.
Men kompis, varför skulle du skriva det där?

Det är ju skitkonstigt? Du har ju läxat upp mig efter noter för att jag spekulerade i de där banorna med orden att om du var väktare som dessutom lyckats skydda folk så måste ju varulvarna kunna nattmörda?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Kånkelplanen

...alltså: varför skulle ulvarna välja att låta bli att nattmörda

...samtidigt som det finns en väktare som påstår sig lyckas väkta folk?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Kånkelplanen

Basenanji said:
BDG said:
Sen kan jag hålla med om att det är väldigt skumt att jag ska ha lyckats väkta två nätter i rad, och kanske finns det någon twist som gör att ulvarna kan välja att inte nattmörda eller så, men det är ju en annan fråga, som knappst gör mig till ulv.
Men kompis, varför skulle du skriva det där?

Det är ju skitkonstigt? Du har ju läxat upp mig efter noter för att jag spekulerade i de där banorna med orden att om du var väktare som dessutom lyckats skydda folk så måste ju varulvarna kunna nattmörda?
Ja alltså, jag vet ju inte om jag har lyckats skydda folk, bara att jag försökt skydda folk och att ingen dött. Eftersom jag är väktare så känns det däremot som att det måste finnas möjlighet till nattmord, men inte nödväntigtvis som vanligt att ulvarna mördar varje natt, min väktarroll fungerar inte heller precis som vanligt nämligen.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Kånkelplanen

Basenanji said:
...alltså: varför skulle ulvarna välja att låta bli att nattmörda

...samtidigt som det finns en väktare som påstår sig lyckas väkta folk?
Så sant. Håller vår väktare att vackla, eller är det bara skitsnack?

Eller, vad fan.. Nu bör jag ju inte bli paranoid, men jag måste skriva det här bara för att: What if there weren't any watchers...?


Okej, okej, så nu slutar jag med det!!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Kånkelplanen

Nu måste du ögonblicklige utveckla det där för det var skummare än Astons Mustascher en sömnig kväll i Istanbuls basarer.

Eftersom jag är väktare så känns det däremot som att det måste finnas möjlighet till nattmord, men inte nödväntigtvis som vanligt att ulvarna mördar varje natt, min väktarroll fungerar inte heller precis som vanligt nämligen.
Så vad tror du då? Hur fungerar din förmåga?
 
Top