The Rings of Power

Status
Not open for further replies.

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Det fanns också två skriftrullar. En lite enklare med cirth-tecken. Kan vara lite vad som, Eregion ska väl ha använt det en del? Och en med guldigt fodral med tengwar-tecken, så högalver eller numenoraner.
Nja, du har väl lite cirth (även om en av runorna ser lite off ut) på dvärgens yxa, men den första skriftrullen som ut som något egenpåhittat. Vilket kan vara helt ok, något lokalt mänskligt skriftspråk, kanske Harad eller Khand eller något annat kulturcentrum. Tycker det ser ut att vara inspirerat av Linear A
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,935
Jag tänker som @Leon.
Men ja, vi spekulerar på mycket bristfälligt underlag som du säger @Franz. Alternativt är att säga inget och det är ju tråkigt.
Klart vi ska spekulera, jag spekulerar ju också 😊 Jag tror också att de valt fotot just för att det är känd ikonografi, men jag tror inte att det nödvändigtvis behöver innebära att det rör sig om ett hästfolk. Det finns ju annan känd ikonografi också, jag tänkte direkt på Sam när jag såg snubben med repet, och det tror jag inte heller är en slump, men det innebär ju inte att vi kommer att få se en knubbig hobbit med ett magiskt rep i serien 🙂
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,421
Location
Maastricht
Fel av mig. Det var en sådan stav. Det andra var ett skumt format svärdsfäste med avbruten klinga.

Det fanns också två skriftrullar. En lite enklare med cirth-tecken. Kan vara lite vad som, Eregion ska väl ha använt det en del? Och en med guldigt fodral med tengwar-tecken, så högalver eller numenoraner.
Staven med staden är nog the Sceptre of Numenor gissar jag.
Den ena skriftrullen som jag gissar på att det är Elrond som håller säger gissningsvis "Armenelos - View from the south" enligt Tolkienguide.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,225
Bilderna med Tolkien "experten" Adam westlunds kommentarer.
Ok, för att fortsätta på det negativa spåret hoppas jag han har fel om Ar-Pharazon (även om det och hans tolkningar i övrigt är rimliga), helt enkelt för då har nog säsong 1 famnat för brett, speciellt för 8 avsnitt, och det lär bli pannkaka av det.

(Så klart möjligt att detta inte bara är bilder från säsong, beror väl på hur långt de kommit i produktionen.)
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Ok, för att fortsätta på det negativa spåret hoppas jag han har fel om Ar-Pharazon (även om det och hans tolkningar i övrigt är rimliga), helt enkelt för då har nog säsong 1 famnat för brett, speciellt för 8 avsnitt, och det lär bli pannkaka av det.

(Så klart möjligt att detta inte bara är bilder från säsong, beror väl på hur långt de kommit i produktionen.)
Fast jag älskar att han kallar Ar-Pharazon för rollperson. Det ger mig visioner av hela Akhallabeth som en urspårad MERP-kampanj med en frustrerad SL.

"Så, efter det senaste äventyret har ni Morgoths löjtnant Sauron i era fängelshålor, er allierade Gil-galad vill ha er hjälpt att stabilisera läget i Midgård och ni måste fortfarande förhöra fången. Dessutom hör ni rykten om mörkerkulter i huvudstaden, så det är nu dags att.."

"Nä! Lame! Jag invaderar Valinor!?"

"Wait, what..?"

(några äventyr senare)

"Ok, fine, om det är så du vill ha det. Dina båtar landar på Valinors kust OCH VALAR DRÄNKER HELA NUMENOR. Alla dina skepp sänks av flodvågen. Alla är DÖDA! Kampanjen är SLUT! Är du NÖJD?!"
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,024
Location
Ereb Altor
Nej, alla dvärgar är gjorda av guld täckt av ett tunt lager hud. Om de arbetar mycket med händerna är det risk att huden på fingrarna skrapas bort och guldet syns igenom.
Jag hade nog inte reagerat om det bara var en som hade det. Då hade jag nog tänkt att det var en grej för just den dvärgen. Men att två (?) har det?
 
Status
Not open for further replies.
Top