The Rings of Power

Status
Not open for further replies.

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Det vore hysteriskt roligt om efter att alla filmatiseringar skytt Tom Bombadil som pesten trots att han ingår i materialet, så skulle tv-serien pressa in honom i handlingen fast han knappast platsar. :)
Jag ser fram emot åkattraktionen med Tom Bombadil-tema på Disneyland
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,225
Mer bilder för den som vill se.
Jaha, ganska blandat från min horisont. Miljöerna såg huvudsakligen bra ut, vissa roller känns träffsäkra andra mer tveksamma.
- Elrond ser helt klart för ung ut för min smak (det gör kanske Galadriel också men den skådisen har något lite mer tidlöst över sig).
- Dvärgprinsessan Disa fick inte den mest smickrande bilden. Kanske klockrent i settingen men inte så här på en stilbild. Ställd bredvid Durin ser de inte direkt ut att komma från samma kultur.
- Galadriel som general, nej tack.
- Galadriel och Elrond som ett antytt par. Nja, känns sådär.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,421
Location
Maastricht
Jaha, ganska blandat från min horisont. Miljöerna såg huvudsakligen bra ut, vissa roller känns träffsäkra andra mer tveksamma.
- Elrond ser helt klart för ung ut för min smak (det gör kanske Galadriel också men den skådisen har något lite mer tidlöst över sig).
- Dvärgprinsessan Disa fick inte den mest smickrande bilden. Kanske klockrent i settingen men inte så här på en stilbild. Ställd bredvid Durin ser de inte direkt ut att komma från samma kultur.
- Galadriel som general, nej tack.
- Galadriel och Elrond som ett antytt par. Nja, känns sådär.
Ja, jag känner ungefär likadant.
Tröttsamt!Jag känner hur magplasket kommer i en lååååångsam slowmotion!
Besvikelsen i September lär nog blir enormt stor.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,090
- Elrond ser helt klart för ung ut för min smak (det gör kanske Galadriel också men den skådisen har något lite mer tidlöst över sig).
Jag har nyligen lyssnat på analys av The Nature of Middle-Earth, och Elrond är ung. Kom ihåg att han är född mot slutet av Första åldern - han är fullvuxen och så i Andra åldern, men litet av en spoling med alviska mått mätt fortfarande. Något av en yngling vid Sista Alliansen.

Galadriel är mycket äldre, men fortfarande inte ”settled” - hon hade en vild ungdom, även om Tolkien ville ärerädda henne från att delta i Skeppsbränningen. Hon verkar inte fullt ut ha lugnat ned sig ännu - det blir först när de flyttat till Lórien. Så hon har en storyline, och det är rimligt att ha en yngre skådis åt henne för att representera det.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,090
Vem sjutton är "The dwarven princess Disa"? Jag borde ha kommit ihåg det namnet om jag hade läst om henne.
Finns inte. Vi har bara namn på en kvinnlig dvärg - Dís, som de säkert tagit namnet från. Fast vi har extremt få andra dvärgnamn från perioden, så det lär bli samma sak med manliga dvärga, och för den delen icke-Númenoririska människor.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,090
Mina förväntningar här är rätt låga (förutom att det lär vara helt jävla skitsnyggt), men det känns som att de saker de gör för att få det hela tv-vänligt också kommer att göra det spelvänligt, så det är alltid något.
 
Status
Not open for further replies.
Top