Nekromanti Sverox byter ansikte igen

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: My bad

"Man har rättatt framföra sina åsikter inanan och under diskussionen men efter diskussionen så respekterar man beslutet! Det skapar mindre skada, faktiskt, i långa loppet. "

Menar du att det här gäller Sveroks övriga medlemmar också?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Ja.

Jo, mellan Rävsvans och Rollspel.nu är samarbetet ganska stort vad jag vet, men mellan Rävspel (som Gilbringarna tillhör) och Rollspel.nu är enda kopplingen att Gondica och Western-forumen råkar ligga här.

Eller har jag fått allt om bakfoten?
 

CarlMcLam

Veteran
Joined
12 Oct 2003
Messages
57
Re: En ny konspiratör sluter upp?

Du mötte Thomas frågor, inte mina. Därför svarade jag itne på dem. Vill du att jag ska svara på det ändå, trots att jag itne ställt elelr satt mig in i frågorna som du svarar på?

Karl Lampinen, personligen
 

CarlMcLam

Veteran
Joined
12 Oct 2003
Messages
57
Re: Kritik mot kritiken

Inte av mig, kan jag då tillägga, eller?

Karl Lampinen, personligen
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Beklagligt

"Såklart det är en efterhanskonstruktion! Jag försökte göra en poäng av att vissa (inte alla!) var mycket negativa eller okonstruktiva i sin kritik. Uppenbarligen såpass att jag bytte sida för att försvara styrelsen som jag egentligen inte håller med. Men sen tycker jag att flera i sveroks styrelse är så små, snälla och rara. Svårt att inte vara lite beskyddande då, även om de har fel "

Jag tycker det säger rätt mycket om argumenteringen om en av debattörerna är tvungen att byta sida för att styrelsen ska kunna hävda sig i debatten. :gremsmile:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Nej, det är korrekt

Sen känner ju de flesta varandra på ett eller annat sätt, men det har vi ju fått förklarat för oss att det inte är ett problem när det gäller sådana här situationer som upphandlingar och sånt. :gremwink:

M.
 

CarlMcLam

Veteran
Joined
12 Oct 2003
Messages
57
Re: Kritik mot kritiken

Som ajg gång på en annan sagt, så är det kvalificerade gissningar, men det bortser ni alla från. DÄREMOT så har lajv ökat mycket , och jag har inte siffrorna här (och vet inte var de är, men jon kan svara på det), men det är stort. och lägg märke till "kanske" före. Är det förbjudet att ha aber med?

Vilka jag anser representativa och varför jag itne anser de som uttalar tig hitintills vara det, så finns det i ett annat inlägg, någonstans.

Karl Lampinen, personligen
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: En ny konspiratör sluter upp?

Okej, det var mitt misstag. Ber om ursäkt. Du behöver givetvis inte svara men om du vill så... :gremwink:

*saknar för övrigt "oskyldig med gloria"-smiley*
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Antydningarnas mästare

Du är inte lite generös att dela med dig av suspekta antydningar.

Du har alltså synpunkter om den nuvarande Sverox som skulle uppfattas som förolämpningar om de framfördes?

Bisarr syn på kritik förresten. Det brukar vara så att ju mer kritik man får, desto mer information får man.

Det är när kritiken framförs klumpigt som problemen uppstår. Inte när man överstiger en magisk gräns för hur mycket kritik man har gett.

Men man får tacka för det lilla man får, som sagt.

M.
 

CarlMcLam

Veteran
Joined
12 Oct 2003
Messages
57
Re: Genomsnittsmedlemmen

Ja. Stackars. :gremwink:

*suck*

Igen:

När man utgår ifrån att de människor som är här, och vissa som uttalat tycker om långa rollspelskonstruktionstips o.dyl är representativa så tar man fel. De som är mest representativa, de vanliga hobbyutövarna, fär förmodligen inte ens här. Det var det jag ville tillägga. Hoppas alla andra som anser att jag itne är representativ (nej, det är jag itne, men deäremot har jag fått mandt, och då kunde jag varit 65 årig kommunpolitiker och ändå säga mig representera medlemmarna.)

Hoppas detta har gett lite mer klarhet.

Karl Lampinen, personligen
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Problemet

Det finns väl ett problem till, och det är att den representativa medlemmen kanske inte ens läser Sverox? Och inte ens kommer att läsa Sverox, ens efter förändringen?

Har styrelsen nån uppfattning om hur många som läser Sverox av alla medlemmar? Det skulle vara intressant att veta.

M.
 

CarlMcLam

Veteran
Joined
12 Oct 2003
Messages
57
Re: Antydningarnas mästare

Elelrhelt inte spelat någon som helst roll. Upphandlingen är klar. Dags att gå vidare. Därför ser jag kritiken som ganska oväsentlig, vad påverkar den tilldet bättre?

Karl Lampinen, personligen
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Tja

Om det är någon specifik artikel du inte gillar, kanske det är jag som skrivit den, och då kanske jag kan lära mig något av dina synpunkter?

Men oroa dig inte. Jag tänker inte ligga vaken och oroa mig för kritik som inte formuleras. Inte för att jag ligger vaken över kritik som formuleras heller, om jag gjorde det skulle jag aldrig få en blund i ögonen.

M.
 

CarlMcLam

Veteran
Joined
12 Oct 2003
Messages
57
Re: Problemet

Jag kan itne annat än gissa efter vad jag själv upplevt, men kanske... jag vet inte... 20 %? och då tror jag det är överskattat. Och vi villv erkligen jobba för att få fler att läsa den/känna till den men det är en annan diskussion. Men ja, prolbemet är känt och jobbas på.

Karl Lampinen, personligen
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Yeehaw, pardner!

"Och av de människor på detta forumet (som drivs av flera av "Gillbringarna" som förlorade upphandlingen, bör tillägggas) anser jag INTE vara representativ efter vilka reaktioner jag mött bland andra."

Jag kan inte tala för de andra, men jag har blivit lovad ett par cowboysboots med sporrar och en John Wayne film för att vara kritisk mot styrelsens beslut. :gremwink:
 

CarlMcLam

Veteran
Joined
12 Oct 2003
Messages
57
Re: Yeehaw, pardner!

Du var billig. Skicka mig ditt telefonnummer samt din vanliga avgift till mig
:gremwink:

Karl Lampinen, personligen
 

CarlMcLam

Veteran
Joined
12 Oct 2003
Messages
57
Re: Yeehaw, pardner!

Du var billig! Skicka ditt telefonnummer till mig omedelbart!
:gremwink:

Karl Lampinen, personligen
 

CarlMcLam

Veteran
Joined
12 Oct 2003
Messages
57
Re: Då blir det tydligare för mig

Jag tycker bara att Ahlström_lanttos var bättre. Det säger itne att den var bra.

Jag har sagt varför flera gånger i det här forumet. Typ.

Karl Lampinen, personligen
 

CarlMcLam

Veteran
Joined
12 Oct 2003
Messages
57
Re: Men varför?

Jag har motiverat snart ett tjogtals gånger: jag tycker Novembers förslag var bättre. Dessutom har den mer potetnial, en ny infallsvinkel och jag säger: hellre chansa och vinna än fasta i gmala hjulspår som börjat leda åt fel håll.

och använd inte "vi medlemmar". Det är inte så att det inte finnsförkllaringar. bara för att DU inte nöjer dig med dem, så betyder det inte att de inte är goda förklaringar.

Karl Lampinen, personligen
 
Top