Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Det jag tror vi kan få ut mest information ifrån är att vi drevar, utan krav på att just X/Y ska outas utan det blir upp till de vi drevar mot att välja vad de vill outa samt motivera varför de inte valde att outa sin andra egenskap.

Samt så bör vi ha två drev igång samtidigt, vilket gör det svårare för varulvarna. Något som vi bör undvika är att i slutet ha två jämnstarka drev för då kan lätt varulvaran gå in och styra vem som åker.
Check.

Fullt medhåll.

Två drev.
Inget krav på vad som skall outas, men en motivering varför de outade det ena istället för det andra.

Att få igång två drev är ingen match, men för min del börjar det bli dags för diverse ärenden så aktiviteten kommer sjunka fram tills senare ikväll.

Min nuvarande röst på Möller hjälper inte ett nytt drev så jag kommer ändra min röst.

Röst: Dr.Frankenstien

Motiverar det med att Dr.F hittills mest hängt på andra.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Konrand Konvalj: 1 (Unfair)
Möller: 2 (Paxen, Konrad Konvalj, Vicotnik, Vimes)
unfair: 2 (Möller, Paxen, Dr.Frankenstien)
Vimes: 1 (Vicotnik, Dr. Frankenstein)
Dr. Frankenstein: 1 (Konrad Konvalj)
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Någonting med ditt betende och att du väljer att skriva alla sammanställningar så här långt innan spelslut + dina bristande motiveringar får en klocka att ringa för mig. Jag vill nog se ett åtminstone tillfälligt drev mot dig.

Röst: Dr. Frankenstein
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Så, nu är jag med spelet!

Jag kan börja med att skriva mitt CV.

Mutant Chronicles, jag var bybo och blev grundlurad på slutet så att byborna förlorade pga slumpen.
Stargate, jag var bybo och var varulvarna på spåret men blev bortkollrad på slutet så att byborna förlorade.

Jag har aldrig varit den mest aktiva spelaren, något jag har tänkt försöka ändra på. Jag läser på universitetet och det är tur att c-uppsateländet inte börjar förrän 10 oktober!

Mina åsikter om vad som har diskuterats:

Outning - Låt de som det drevas mot välja vad som ska outas, förr eller senare kommer all info att komma ut ändå och då är det bättre med motiveringar!

Massoutning - Inte i första rundan. Jag kan tänka mig att diskutera det nästa runda, kanske. Varulvarna lär ljuga för att rädda sina skinn och jag anser det bättre att inte underlätta för de genom massoutning.

----

Min tid tog slut för nu kom min kompis. Jag har en allvarlig last (ANTM) och säsong 17 har börjat.

Jag skriver mer när vi är klara, men jag ska också lägga en röst.

Röst: Dr. Frankenstein
Motivering: Jag hakar på drevet och ser gärna att Dr.F outar något. Att skriva sammanställningar är inte nödvändigtvis ett misstänkt beteende, jag var själv ganska duktig på att skriva röstsammanställningar, men jag försökte skriva något med substans också.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Jaha då ska man "outa" något.
Jag väljer att avslöja mitt kön som är Man.
Varför jag väljer det framför vapen eller annat är för att jag anser att det behövs lite variation på vad som "outas" och att kön i likhet med vapen är en faktor som folk kan ha information om hur många det finns i respektive lag.

Samt att försvara de röst räkningar som jag postar är för att göra det lätt för nya spelare som inte har hoppat in än att snabbt få en överblick hur rösterna ligger just nu och vem som har lagt vilken i vilken ordning.

Konrand Konvalj: 0 (Unfair)
Möller: 2 (Paxen, Konrad Konvalj, Vicotnik, Vimes)
unfair: 2 (Möller, Paxen, Dr.Frankenstien)
Vimes: 1 (Vicotnik, Dr. Frankenstein)
Dr. Frankenstein: 3 (Konrad Konvalj, Unfair, Korpa)

Kniv: 1 (Möller)
Pistol: 1 (Unfair)

Man: 1 (Dr. Frankenstein)
Kvinna:

Övrigt: Det finns en "Shapeshifter" - Unfair
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jepp, då är jag här igen. Då min hjärna har smält efter dagens lektioner så skriver jag det jag kan.

Jag har varit med i ett äventyr tidigare, det var Stargate med Paxen. Under detta spel så skrev jag så förirrande att jag fick alla att vända sig mot mig, vilket kostade oss spelet (Yeap, I blame myself^^).

Därför kommer jag den här gången skriva så försiktigt som möjligt och tänka på det jag skriver. Jag ska även följa min magkänsla då den var Konrad på spåret förra gången, men jag gick mot Vimes. Jag ska även försöka att bilda mig en egen uppfattning och inte bara "hoppa på tåget".

Sist men inte minst ska jag lägga upp en röst, för att hoppa på drevet (Ja, jag inser att jag precis bröt mot min sista regel, men min hjärna vill inte tänka riktigt)

RÖST: DR Frankenstein
Anledning, har ändrat sin röst fram och tillbaka.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Då ska vi se. Unfair har outat, och så har även Dr. Frankenstein.

Röst: Korpa pga att hon är inloggad just nu och skulle kunna outa något.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Fain said:
RÖST: DR Frankenstein
Anledning, har ändrat sin röst fram och tillbaka.
Det är första rundan. Just nu förväntar jag mig att rösterna ska svänga hejvilt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Maniac said:
Jag kan passa på att outa att jag är en man.
Men va fan! SLuta outa grejer till höger och vänster. Och nu när du ändå gjort det, Maniac: varför gjorde du det (mer än att du passade på)? Och varför just kön (och inte exvis beväpning)?

Paxen: jag vill se dig argumentera för varför vi skulle tjäna på den massoutning du hetsar för. Berätta varför det skulle vara en rimlig strategi.
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Dels såg jag det viktigare att vi får reda på vilka kön alla har, beväpning är inte essentiellt i nuläget (anser jag i alla fall)
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vimes said:
Paxen: jag vill se dig argumentera för varför vi skulle tjäna på den massoutning du hetsar för. Berätta varför det skulle vara en rimlig strategi.
Vi tjänar på att alla outar någonting, för på det viset så har vi någon information om någon bli tagen av varulvarna.

Som jag ser det så tycker majoriteten att vi ska outa något (utifrån tidigare inlägg så tolkar jag det iafall så) medans du och Vicotnik inte tycker det är en bra idé. Jag tycker att majoriteten bestmmer reglerna.

Röst: Vimes pga sån hets mot att avslöja någonting överhuvudtaget
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Maniac said:
Dels såg jag det viktigare att vi får reda på vilka kön alla har, beväpning är inte essentiellt i nuläget (anser jag i alla fall)
Check. Jag anser också att det har varit på tok för mycket slagsida mot beväpning speciellt p.g.a. Paxens hetsande kring detta.

Jag vänder mig alltså inte emot att du outade kön istället för beväpning, utan att du outade helt utan press ur det blå.
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Jag är också lite av den personen att jag inte kan handla riktigt under stress och förvirrar lätt folk och vänder dem emot mig. Så jag fann det bättre att göra det nu istället för att klanta mig.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Right om jag har hängt med i svängarna så borde det se ut något sånt här just nu.

Konrand Konvalj: 0 (Unfair)
Möller: 2 (Paxen, Konrad Konvalj, Vicotnik, Vimes)
unfair: 1 (Möller, Paxen, Dr.Frankenstien)
Vimes: 2 (Vicotnik, Dr. Frankenstein, Paxen)
Dr. Frankenstein: 3 (Konrad Konvalj, Unfair, Korpa)
Korpa: 0 (Paxen)

Kniv: 1 (Möller)
Pistol: 1 (Unfair)

Man: 2 (Dr. Frankenstein, Maniac)
Kvinna:

Övrigt: Det finns en "Shapeshifter" - Unfair
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Det är bra att du är pådrivande, Paxen, det gillar jag.

Men det finns jävligt goda anledningar till att INTE massouta i första rundan. Jag är helt för att saker ska outas (vilket, om du läste mina inlägg i tråden och inte bara dina varulvspolares PM, du skulle veta).

Jag har argumenterat för att vi ska outa under press, och att vi ska försöka få igång jäkligt många drev under första rundan. Det jag däremot har sagt är att vi inte ska bestämma i förhand vad som ska outas - utan att låta den som ska outa avgöra och motivera vad som outas. Detta generar väldigt mycket info i tråden, och vi tvingar folk att motivera sig.

Jag tycker att det i nuläget är helt upp åt väggarna att börja tala om massoutning utan press och utan diskussion. Det vi får fram enligt din metod är: Den hårda infon (beväpning) och inget mer. Men "min" metod får vi: den hårda infon, vi får resonemang kring varför det och det väljs att outas, vi får info kring röstningsmönster och motiv för röster.

Ergo: din metod suger. Det finns ingen anledning att massouta nu. Det kan bli aktuellt, ja. Men inte i första rundan.

Och din motivering till din röst på mig:

Paxen said:
pga sån hets mot att avslöja någonting överhuvudtaget
är ju för fan skrattretande. Har jag sagt att vi inte ska outa över huvud taget? Har jag hetsat (sic) kring det? Nej, jag har argumentat för att vi ska outa under press (som Möller och unfair gjorde), och att vi inte i förhand ska bestämma vad som ska outas.

Sedan undrar jag varför du ens röstar på mig eller någon? Du är ju mest intresserad av att vi ska outa beväpning utan drevande, så whatthefuck. Vad är syftet med din röst? Jag outar gärna något om jag får flera röster på mig, men jag tänker inte gå med på någon massoutning.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Maniac said:
Jag är också lite av den personen att jag inte kan handla riktigt under stress och förvirrar lätt folk och vänder dem emot mig. Så jag fann det bättre att göra det nu istället för att klanta mig.
Du måste deala med det, Maniac. Är du bybo så har du inget att frukta.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vimes said:
Det är bra att du är pådrivande, Paxen, det gillar jag.

Men det finns jävligt goda anledningar till att INTE massouta i första rundan. Jag är helt för att saker ska outas (vilket, om du läste mina inlägg i tråden och inte bara dina varulvspolares PM, du skulle veta).
Jag antar att du blev rädd när jag röstade på dig och därför skriver därför att jag är varulv. Vilka bevis har du? Att jag vill att folk ska outa sina förmågor? Att jag är pådrivande? Nej, du skriver ju att det är bra att jag är pådrivande, så det kan det ju inte vara.

Vimes said:
Jag har argumenterat för att vi ska outa under press, och att vi ska försöka få igång jäkligt många drev under första rundan. Det jag däremot har sagt är att vi inte ska bestämma i förhand vad som ska outas - utan att låta den som ska outa avgöra och motivera vad som outas. Detta generar väldigt mycket info i tråden, och vi tvingar folk att motivera sig.

Jag tycker att det i nuläget är helt upp åt väggarna att börja tala om massoutning utan press och utan diskussion. Det vi får fram enligt din metod är: Den hårda infon (beväpning) och inget mer. Men "min" metod får vi: den hårda infon, vi får resonemang kring varför det och det väljs att outas, vi får info kring röstningsmönster och motiv för röster.

Ergo: din metod suger. Det finns ingen anledning att massouta nu. Det kan bli aktuellt, ja. Men inte i första rundan.
Okej, nu kommer vi någonstans. Du är sur för att jag har föreslagit att folk ska outa beväpning. Enligt mig så är det bland det bästa vi kan göra, då någon kanske sitter på info, som t.ex X antal som har pistoler är varulvar osv. Inte helt omöjligt. Jag tycker att ditt förslag "suger" mer, då varulvarna får lättare att hitta på BS.

Vimes said:
Och din motivering till din röst på mig:

Paxen said:
pga sån hets mot att avslöja någonting överhuvudtaget
är ju för fan skrattretande. Har jag sagt att vi inte ska outa över huvud taget? Har jag hetsat (sic) kring det? Nej, jag har argumentat för att vi ska outa under press (som Möller och unfair gjorde), och att vi inte i förhand ska bestämma vad som ska outas.

Sedan undrar jag varför du ens röstar på mig eller någon? Du är ju mest intresserad av att vi ska outa beväpning utan drevande, så whatthefuck. Vad är syftet med din röst? Jag outar gärna något om jag får flera röster på mig, men jag tänker inte gå med på någon massoutning.
Nu börjar jag verkligen tro att du är varulv. Du går på starkt och skriver i praktiken ett hatinlägg.

Jag tyckte att du hetsade, likaså som att du tyckte att jag hetsade. Och, visst, om folk tycker att vi ska outa något annat än beväpning, då är jag med på det.

Som det är nu så tänker jag inte flytta min röst, då jag verkligen vill få någon information av dig.
 
Top