Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vimes said:
Vicotnik said:
Om en spelare inte har postat på hela rundan och vi inte har någon direkt misstänkt så är det bättre att rösta ut en spelare som inte har skrivit något för det minimerar våra förluster. I och med att spelare som inte har skrivit något tas ur spelet automatiskt av sl.
Ja, men det är en annan sak.

Jag vill också poängtera: att peka finger på folk som är så inaktiva och tala om att det är en BRA STRATEGI att rösta ut dessa är en rätt smart varulvstaktik. Jag kommer inte hoppa på det tåget. Har vi alternativen:
1. Småmisstänkt men hyfsat aktiv.
2. Någon som skrivit väldigt lite och är svårt att säga något om.
Kommer jag välja alternativ 1. Dels för att inte hjälpa varulvarna (som ju är jätteglada åt att vi röstar ut en bybo på basis av att denne har skrivit lite) och dels för att det ger oss bättre utgångsläge inför nästkommande runda (även om alt 1 är bybo) - vi behöver få input från utröstningarna.

Det bästa strategin för oss är alltså att ge fan i att vara sådana som hamnar i kategori 2. Var aktiva! Känner ni er lost så kan jag hjälpa till med frågeställningar som ni får skriva om. VI hjälps åt, drar gemensamt upp folk ur inaktivitet.
Jag tycker att tills vidare så ska vi trycka på folk som är aktiva just nu. Ikväll så tycker jag att det kan vara bra att trycka på folk som är inaktiva, då dom bör ha varit inloggade tills dess.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Vicotnik said:
unfair said:
Vicotnik said:
unfair said:
Måste hålla med här. Det är ju inte för vår personliga skull som vi väljer att inte puta, utan för alla jägares skull som vi är försiktiga.
Det där måste nog vara dagens konstigaste mening. Lust att förtydliga vad du menar.
unfair said:
puta=outa, typo. Ursäkta.
Behövs mer förklaring?
Ja:
utan för alla jägares skull som vi är försiktiga.
Är det inte pga varulvarna som vi bör vara försiktiga med vad vi outar?
Ja? Vi är försiktiga för jägarnas skull, vi är försiktiga därför att vi bara vill jägarna det bästa, vi är försiktiga för att jägarna inte ska förlora. Alltså att vi är rädda om jägarna.

Det jag ville säga med min första post var att vi ska ta byns bästa före vårt eget bästa.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
unfair said:
Vicotnik said:
Vimes said:
unfair said:
Jag kommer med andra ord att rösta på de tystaste ifall det blir några som är ovanligt tysta.
Hear hear. Jag är helt med på att jaga folk som sitter tysta med blåslampa, glödgad tång, bensåg och kroppkakor, men jag vet inte om jag riktigt gillar att rösta ut folk p.g.a. inaktivitet.

Liksom, visst, varulvarna ska inte få gömma sig i tystnad, men att nacka folk för att de inte säger något är värdelöst, jag anser att vi ska plocka den som är mest misstänkt. Informationen från en utröstning av en inaktiv är också väldigt klen, imo. Oftast slutar det i: "Åh fan, han/hon var inte en varulv utan faktiskt bara lite grön och/eller hade inte så mycket tid. Jaja, det var ju synd." Det är fucking useless.

Det jag vill säga är istället detta: VAR INTE TYSTA. Var inte passiva. Var inte fega. Agera, skriv, rösta, rocka!
Om en spelare inte har postat på hela rundan och vi inte har någon direkt misstänkt så är det bättre att rösta ut en spelare som inte har skrivit något för det minimerar våra förluster. I och med att spelare som inte har skrivit något tas ur spelet automatiskt av sl.
Jag förstår dig men blir inte det ungefär samma sak som att passa en runda, alltså, vi lär ju inte få så mycket information av den utröstningen eller? Känns lite som att vi kör dubbel natt.
Enligt reglerna så får vi reda på tillhörighet av den som elimineras av spelet (sl) pga inaktivitet och inget mer.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Egentligen håller jag med, men det finns ett problem.

Om de som är inaktiva börjar skriva mer, så kommer vi rösta ut dem. Ja, det är att hårddra det. Men lite så känns det du skriver.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
1. Min gamla käpphäst varulvspelssCV: har du varit med förut, hur har det gått, tankar kring hur du spelat förut och hur du vill spela nu och så vidare.
2. Vilken information kan vara intressant att outa? Hur ska information outas när den väl gör det? Och så vidare.
Mina tidigare erfarenheter av varulvsspel här på forumet:

1. Mutant Chronicles, bybo

Min roll som Brödraskapare gjorde mig livrädd. Jag ljög som bybo, och det visade sig vara det sämsta man kunde göra. Jag sabbade för byn genom att lyckas bli utröstad den första rundan, och min väktarförmåga försvann.

2. Stargate, varulv

Lyckades bra med mina partners, och stod som segrare.

I det här varulvsspelet:

Gällande outning i ett tidigt skede så ser jag kön/beväpning något bra att bita i. Möller har ett drev gentemot sig så jag avvaktar gärna tills jag ser något från det hållet.

Under tidigare spel har jag till en början röstat på de inaktiva, men det ser jag numera inte som en fördel för byborna. De ända som tjänar på att en inaktiv röstas ut är ju ulvarna. Således bör vi alla tjata på i god takt, och på så vis få fram en misstanke gentemot en ulvasate.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
unfair said:
Vicotnik said:
unfair said:
Vicotnik said:
[quote:unfair]Måste hålla med här. Det är ju inte för vår personliga skull som vi väljer att inte puta, utan för alla jägares skull som vi är försiktiga.
Det där måste nog vara dagens konstigaste mening. Lust att förtydliga vad du menar.
unfair said:
puta=outa, typo. Ursäkta.
Behövs mer förklaring?
Ja:
utan för alla jägares skull som vi är försiktiga.
Är det inte pga varulvarna som vi bör vara försiktiga med vad vi outar?
Ja? Vi är försiktiga för jägarnas skull, vi är försiktiga därför att vi bara vill jägarna det bästa, vi är försiktiga för att jägarna inte ska förlora. Alltså att vi är rädda om jägarna.

Det jag ville säga med min första post var att vi ska ta byns bästa före vårt eget bästa. [/quote]K, anser dock fortfarande att det är en skum forumlering.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Möller said:
Om de som är inaktiva börjar skriva mer, så kommer vi rösta ut dem. Ja, det är att hårddra det. Men lite så känns det du skriver.
Det tycker jag är en vantolkning. Vi kommer rösta ut dem som vi, som lag, anser är mest misstänkta. I varje fall hoppas jag att vi kommer göra det.

Sedan ska sägas att, det är bättre som bybo att bli utröstad och ha bidragit med något än att bli utröstad och inte stoppat in något av värde i tråden. Detta är ett lagspel, man förlorar inte för att man bli utröstad.

Det sagt: om du är bybo så ska du jobba stenhårt (men alltid öppet och ärligt) för att hålla dig i spel. Ge aldrig upp! Börja inte betee dig som en uppgiven varulv bara för att du har några röster på dig. "Jag har inget mer att säga om de 7 röster jag har på mig, så jag blir väl utröstad antar jag. Buhu." är typ det sämsta man kan göra som bybo.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Jag vill också poängtera: att peka finger på folk som är så inaktiva och tala om att det är en BRA STRATEGI att rösta ut dessa är en rätt smart varulvstaktik.
Instämmer, och bekräftar att jag i mitt förra spel agerade precis så som du skriver.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Möller said:
Det skulle vara bra för mig om drevet mot mig la av, eftersom jag då inte blir utröstad.
Fast det var ju inte riktigt det du skrev. Du skrev att det skulle vara bra om du slapp outa information, att du vill vända drevet är ju underförstått, det vill du oavsett om du är bybo eller varis.

Tvärt om vore det väl rätt dåligt för byn (för dig alltså, eller? ;)) om du inte behövde outa något under press. I så fall kommer vi ju ingen vart. Och det verkar du också vara medveten om när du resonerar kring att ett evetuellt "Nej" kan bli en vana även för andra. Varför skulle det vara bra för just dig att slippa outa info? Vad skiljer dig från byn?
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Vimes said:
Möller said:
Det skulle vara bra för mig om drevet mot mig la av, eftersom jag då inte blir utröstad.
Fast det var ju inte riktigt det du skrev. Du skrev att det skulle vara bra om du slapp outa information, att du vill vända drevet är ju underförstått, det vill du oavsett om du är bybo eller varis.

Tvärt om vore det väl rätt dåligt för byn (för dig alltså, eller? ;)) om du inte behövde outa något under press. I så fall kommer vi ju ingen vart. Och det verkar du också vara medveten om när du resonerar kring att ett evetuellt "Nej" kan bli en vana även för andra. Varför skulle det vara bra för just dig att slippa outa info? Vad skiljer dig från byn?
Möjligen att han har något att dölja?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Vimes said:
Varför skulle det vara bra för just dig att slippa outa info?
Det finns inga bra svar på den frågan, va?

Antingen är jag varulv, och då vill jag ju slippa ljuga ut förmågor. Sånt kan ju genomskådas. Eller så är jag bybo, och riskerar att hjälpa ulvarna genom att outa (t.ex. en siar-förmåga, som varulvarna skulle plocka bort direkt).
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Dr. Frankenstein said:
Rösträkning:
Unfair: Dr. F, Paxen, Möller
Möller: Vimes, Vicot, K.K
K.K : Unfair
Reviderar Frankies rösträkning

[3] Möller: K.K, Vic, Vimes
[3] Unfair: Möller, Paxen, Dr.F
[1] K.K: Unfair

Nu ligger rösterna i den ordning de har fallit. I mitt tycke lättare att få ut något av det hela.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Dr. Frankenstein said:
Röstar på: Unfair.
För att det är orättvist.
Seriöst?

Om jag ändå ska försvara mig så skulle jag vilja att det jag skrev tidigare inte glöms bort. Alltså detta:
unfair said:
Jag kan för övrigt nämna att att min roll kanske tyder på att det finns en tredje fraktion, men jag är inte helt säker på om det är det som menas eller någon form av förrädare i ett av leden.

Om det finns något sådant så tror jag inte på spöken eller varulvar, det bör vara något som lättare kan smälta in bland oss jägare.
Jag skulle dessutom vilja byta ut mitt "kanske" mot "eventuellt" då jag menar att min roll vet något, jag är bara inte säker på hur jag ska tolka det ännu.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
unfair said:
Dr. Frankenstein said:
Röstar på: Unfair.
För att det är orättvist.
Seriöst?

Om jag ändå ska försvara mig så skulle jag vilja att det jag skrev tidigare inte glöms bort. Alltså detta:
unfair said:
Jag kan för övrigt nämna att att min roll kanske tyder på att det finns en tredje fraktion, men jag är inte helt säker på om det är det som menas eller någon form av förrädare i ett av leden.

Om det finns något sådant så tror jag inte på spöken eller varulvar, det bör vara något som lättare kan smälta in bland oss jägare.
Jag skulle dessutom vilja byta ut mitt "kanske" mot "eventuellt" då jag menar att min roll vet något, jag är bara inte säker på hur jag ska tolka det ännu.
Du kan väl avslöja beväpning så har vi fått någon annan information? Att din info kanske säger att det finns en tredje faktion säger inte mycket
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Paxen said:
unfair said:
Dr. Frankenstein said:
Röstar på: Unfair.
För att det är orättvist.
Seriöst?

Om jag ändå ska försvara mig så skulle jag vilja att det jag skrev tidigare inte glöms bort. Alltså detta:
unfair said:
Jag kan för övrigt nämna att att min roll kanske tyder på att det finns en tredje fraktion, men jag är inte helt säker på om det är det som menas eller någon form av förrädare i ett av leden.

Om det finns något sådant så tror jag inte på spöken eller varulvar, det bör vara något som lättare kan smälta in bland oss jägare.
Jag skulle dessutom vilja byta ut mitt "kanske" mot "eventuellt" då jag menar att min roll vet något, jag är bara inte säker på hur jag ska tolka det ännu.
Du kan väl avslöja beväpning så har vi fått någon annan information? Att din info kanske säger att det finns en tredje faktion säger inte mycket
Du har rätt, jag är medveten om att det inte ger mycket men vill inte få det begravt. Om man ska vara med specifik så tyder den på att jag har sett spår av en shapeshifter i området.

Jag är beväpnad med en Pistol.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Spekulation: Kan det vara så att det finns X antal närstidsvapen och Y antal skjutvapen?
 
Top