Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod IV

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Hellzon och Poseur

Zebulon said:
Vic, vilka har du pingat och vilka resultat har du fått?
Runda 1: Zebulon = Människa
Mitt altenativ var: Hellzon/Poseur
Runda 2: Hellzon (Poseur) = Robot
Mitt altenativ var: Purgatory
Runda 3: Purgatory = Människa
Mitt altenativ var: krank
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Hellzon och Poseur

jag förstår inte vad som skulle kunna vara dåligt med att gå ut med namnen på dina rebeller hellzone, eftersom att ifall 2 stycken claimar att vara samma person (eftersom vi ser vilka karaktärer som ryker) så är en kultist
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
kom på en annan sak som gör att jag tycker Hellzone blir skyldigare, han tycker alltså att jag mupppar mig när jag gör mig 100% trovärdig genom att gå ut med mitt namn och hans förmåga gör så han vet att jag är god, lite svårt att köpa.

så när jag endå fortfarande är i livet så tänkte jag att jag kan skriva ner vilka jag är misstänksammast mot med en lätt förklaring där överst är mina huvudmisstänkta.

Hellzone (pga robot/leia grejen, inte outat sin förmåga trots att imps inte kan ljuga om den)
Vimes (på grund av alla konstiga idéer han har fått de sista rundorna)
Anders Åstrand, vi vill höra mer från dig du har varit misstänkt länge och vi har fortfarande inte hört något från dig.
BDG (enkelt, han lever i runda 4 och är högprofilspelare, visserligen kan jag gå med på att IMPsen väntar på att vi lynchar honom eftersom Bybor alltid lynchar högprofilspeare innan runda 4, för övrigt tycker jag att )
Purgatory (eftersom purgis på något sätt trillat av min radar)
Krank (eftersom ha som sagt skulle spela exakt som bybo när han spelar kultist, och det tror jag på därför vågar jag inte ha kvar honom)
Zebulon (eftersom jag inte vågar lita på honom)

alternativt går listan som kommer ifall Hellzone är rebell
HJK (den andra ledaren, duh)
Vicotnik (pga robot/leia grejen)
vimes

BDG
Purgis
krank
Zeb

jag vet inte var jag ska placera craygh riktigt men han finns här någonstanns i smeten också
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,467
Location
Köping
Re: Hellzone/poserur sammanfattning

HJK said:
Det var nog en av de mesigaste förmågorna jag hört. Vem som helst som sett star wars känner ju till det. Jag hoppas de andra namnen är lite mer tweener som Anakin eller nåt.
Inte om man tror på resonemanget att impsen har fått något/några intressanta namn som alias. Nu kunde jag ju till 99% gröna en spelare.

(För det finns väl ingen mer Chewbacca som sitter och gömmer sig för att Banarok har ljugit?)

HJK said:
#660797
vill inte logga in som osynlig
tror förmåga är kopplad till karaktär
tror ras = immunitet från sianden
tror Rang var DTF's mål
Om förmåga är kopplad till karaktär antar jag att han utgår ifrån sin egen förmåga. Jag vet inte om jag tycker förmågan Hellzon nämner känns särskilt kopplad till Leia.
Fluffet är att jag var med och planerade räden och därför vet namn på några som är med. Jag antar att allas förmågor - även de lökiga - är motiverade på något sätt, men det har du förstås inga indicier på i ditt roll-PM. :gremwink:

#662034
tror imperiet har en eller 2 robotar som max i tjänst
har klacificerat Zeb som illgrön
tycker alla borde outa ras eftersom det inte relevant för DTF men inte outa något annat.
röstar på Han eftersom han vill sätta press på honom och för han har låg rang. (va?)
Än en gång vill han outa ras. Vilken sorts förmåga kan ha nytta av det?

Hellzon får gärna svara på varför Hans Rank motiverar röstandet.
#62183
gör en sammanställning av HAN, tycker han verkar mindre misstänkt och röstar på Zeb eftersom han står högst på hans skmummis lista inehållande Banarok, BDG och zeb.
Men du sa ju nyss att Zebulon var illgrön?
Robotarnas förmåga har nytta av att folk måste säga ras innan de kollar personen. Dude. Fast nu förekommer det bevisligen konstigheter inom rasdetektionen.

Imps borde ha låg rang för att jag hade nån teori om att leaders var högprofiler. Äh, det var inte så smart tänkt. Mest magkänsla. Notera att jag bytte.

Zebulon borde vara illgrön eftersom han kommit ut med ett högprofilnamn, men den teorin släppte vi ju ett tag.

#662333
gör en sammanställning av Banarok, tycker han inte får ut mycket av det lilla Banarok har skrivit, tycker att banaroks förmåga lika gärna skulle kunna vara ett IMP trick
Han ifrågasätter Banarok för att kunna rädda sitt skinn, då han vet att han blir avslöjad som Leader nästa runda.
Nu läser ni mig som fan läser bibeln. Jag menar i det inlägget att imps vet vilka färger och ranger de har och lätt kan fejka informationsförmågor. Mer är det inte med det.

Sen visste jag ju inte då att Banarok var Chewbacca.

#662538
svarar på vimes inlägg
tycker Banarok muppar sig som kommer ut som Chewbacca
den Högparanodia tanken om att banarok är imp har slagit honom med (alla är högparanoida så inget speciellt)
Försöker misstänkliggöra Banarok.
Jag tycker Banarok är en mupp som kommer ut med sitt högprofilnamn helt opåkallat, ja.

Jag tror inte på den förmåga han uppgett, att känna till tre goda namn. Det kom allt för lägligt att det var just chewbacca som Banarok outade. Det är nog snarare ett försök att associera sig med Banarok som vunnit trovärdighet med att gå ut med info om ledarna. Jag tror han har nån annan förmåga, antagligen nåt som har med raser att göra.
Min förmåga är förstås meningslös innan folk kommer ut som något av mina tre namn. När de gjort det kan jag ju bekräfta att de är goda.

Men tusan vad jag har orerat om ras, det har du rätt i. Det är ju för att jag tror de goda robotarna lätt kan hitta en kvarvarande ond robot. (Vem är det? Vader?)
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,467
Location
Köping
Re: Hellzon och Poseur

Zebulon said:
Du känner till tre säkra rebeller säger du.
Chewie, alltså Banarok, är en av dom.
Hur många namn har du kvar som är okända för oss andra?

Säg inte namnen.
Jag har vridit och vänt på hur jag ska göra med de andra två namnen, men som Banarok säger så kan ju inte en imp ljuga om ett namn jag nämnt.

De andra två är döda, det var Luke och Han Solo. Så var det med det.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Hellzon och Poseur

Så praktiskt. :gremwink:

Angående min usla analys, så visst är det lite sataniska bibelstudier över det hela. Jag vet ju nu att du är imperialist, men hittar inget riktigt galet i dina inlägg så jag högg på det lilla som fanns. :gremblush:

Har folk slutat spela eller varför blir det inget liv här?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,467
Location
Köping
Re: Hellzon och Poseur

HJK said:
Har folk slutat spela eller varför blir det inget liv här?
Det blev nog lite som jag befarade. Folk kommer att stirra på oss den här rundan.

Och det suger. Kom igen, vi/ni har antagligen tre imps kvar att hänga efter att HJK åkt, och hur mycket leads har vi till dem egentligen? Vimes möjligtvis.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
Re: Hellzon och Poseur

Jag tycker ni båda spelar grymt bra grabbar.
En spelar antagligen lite bättre eftersom han lyckas hålla undan ledtrådar och den andre lite sämre eftersom han inte lyckas cleara sig ordentligt :gremsmile:

Jag har slut på spår. Jag har läst allt flera gånger nu och hittar liksom inget bra att gå på. Jag kan motivera en röst på båda.

Vilka är för en outning av namn?

För övrigt suger det verkligen att folk är så inaktiva. Gå in och bara skriv nåt liksom. Det kan vara blaj, kolla vad jag häver ur mig :gremsmile:
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Hellzon och Poseur

Jag måste hålla med om att både HJK och Hellzon spelar bra, jag kan i alla fall inte hitta något som märkbart får den ena att stå ut mer än den andra. Om ingen kommer på något så får vi väl helt enkelt slumpa, och hoppas vi prickar rätt. Gör vi inte det så plockar vi den andre nästa rund.

Om vi lyckas plocka en imperialist denna rundan så måste vi på allvar börja fundera på vem av de kvarvarande som är imperialister. Anders Åstrand är en kandiat, delvis på grund av färgteorin och delvis på grund av att han knappt bidragit med någonting. Ännu mindre något konstruktivt.

Fast vi kanske kan få nya ledtrådar när vi plockar nästa imperialist. Vi kan ju då samköra hans agerande med Lindenius och leta efter gemensamma nämnare.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,467
Location
Köping
Re: Hellzon och Poseur

Hellzon said:
Kom igen, vi/ni har antagligen tre imps kvar att hänga efter att HJK åkt, och hur mycket leads har vi till dem egentligen? Vimes möjligtvis.
Och Vicotnik då, men jag är inte övertygad.

Liksom, han har nämnt mycket tidigare att han siat på mig. Sen kommer runda 4, jag och HJK visar oss vara Leaders. Då kommer Vicotnik och röstar först på Anders Åstrand (det är iofs rätt lurigt). Sen kommer jag ut som människa, och hinner även outa namn.

Vicotnik tittar in och röstar på HJK för att han tycker Leia är troligare än Shawn Valdez. Jag gör en rösträkning där HJK leder över mig med 4-2.

Då släpper Vicotnik bomben att han siat mig som robot, och röstar på mig. (Det blir nu 3-3, ety han hade sin röst på HJK innan.)

Talar för Vicotnik:
+ Han har grundat tidigt att han siat på just mig. Det här känns stort, för det är knappast ett led i en plan att sätta åt mig först i den här duellen mellan mig och HJK. Den kan han ju inte känt till förrän runda 4, typ.
+ Ett fåtal rekorderliga analyser enligt min analys av honom ovan, trots stora mängder snömos.
+ En imperialist är död, en till så gott som död. Skulle imp-Vicotnik offra sig i det läget för att köpa en runda?

Talar mot Vicotnik:
- Röstar först på Anders Åstrand (Lolwut?) men säger ändå att jag eller HJK kommer att åka denna runda.
- Röstar sedan på HJK, trots att jag tidigare kommit ut med ras som inte är sann enligt honom. Glömde han det, eller kom han på att ljuga lite för sent?
- Ohemula mängder snömos i min analys av honom ovan.
- Han kanske vill offra sig. Gällande teori är att det finns totalt fem imps, då behöver de två kvarvarande bara klara sig en runda om vi lynchar folk i ordningen Hellzon - HJK - Vicotnik. (Lynch or die varje runda i det läget.)

Känner inte att jag har något jättestarkt case mot honom, då han måste snott ihop planen att anklaga mig för robotaktighet jättesnabbt. På listan är han, dock.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,467
Location
Köping
En sak till

Mina herrar, jag vill göra er uppmärksamma på en sak.

Vi har förmodligen fyra imperialister i spel. En är HJK (eller jag om ni nu tror det). När jag bevisas vara god sitter Vicotnik på pottan. Dessutom ligger Vimes illa till enligt min analys av HJK.

Då är det en kvar. Folk pratar om Anders Åstrand, men jag vill peka på en annan som inte fått så mycket uppmärksamhet. Går jag igenom mitt excelark och stryker de sannolikt goda och de sannolikt onda får jag två pers kvar. Anders Åstrand (jovars) och Björn den Gode.

Med tanke på att vi riskerar Lynch or Die senare i spelet tycker jag det kan vara värde i att peta lite på BDG med. Varför lever du överhuvudtaget?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Re: En sak till

Fan vilket lurigt rävspel det har blivit av det här. Jävligt intressant situation.

Vicotniks avslöjande är ju rejält graverande mot Hellzon. Å andra sidan pekar Hellzon på vissa märkligheter i Vicotniks agerande. Frågan är om man som imp inte är lite noggrannare med sådana här saker? Med tanke på att han har berättat om sin förmåga tidigare verkar det som väldigt klantigt varulvsspelande att fumla till det som han gjort i röstningen den här rundan. Det tycks mig typiskt byboaktigt att inte agera genomtänkt.

Hellzon stärker sig själv genom att hävda Banaroks rebelltillhörighet. (Inget verkar tyda på att banarok är imperialist f.ö. (en grej då: men se nedan)). Å andra sidan la han ut det på ett väldigt märkligt sätt.

En grej som talar för Hellzon: han pekar ut mig som HJKs imperiepolare. Hade Hellzon varit imperialist vore det en rätt meningslös grej att göra. Hela den grejen faller om HJK visar sig vara god. Detta sätter mig i en lite problematisk sists, för det ser onekligen ut som Hellzon säger, och visar sig HJK vara imp ligger jag sannolikt risigt till.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro i nuläget. Kanske ska man gå på Vicotniks ping. Han sträcker ju ut nacken något fruktansvärt om det visar sig att han bluffat (i så fall har vi två impar att nacka).

(Jag skrev tidigare, när jag röstade på HJK, att vi kunde nacka Banarok också om det visade sig att det var fel. Jag har ingen aning om hur jag tänkte så här i efterhand. Verkar helsnurrigt.)

Så, återigen:
Röst: Hellzon
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,322
Location
Göteborg
Re: Hellzon och Poseur

Varenda god main character är ju avslöjad redan.
Ehm, borde inte den där grodan som pratar så konstigt vara med och vara siare? Det är väl en ganska viktig karaktär? Alltså jag håller med om att vi förr eller senare måste massouta precis allting, men i nuläget verkar det väldigt dåligt eftersom vi faktiskt har ett annat väldigt bra spår att gå på.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Hellzon och Poseur

Jag blev väldigt glad när Vicotnik avslöjade att Hellzon var en robot. Innan kändes det lite kört när hellzon sa sig vara Leia. Det gjorde också att jag helt kunde fria Banarok från misstankar, vilka jag haft innan, då jag visste att jag var rebell och att Hellzon kunde vara en rebell i och med det starka namnet. Nu är jag 100% säker på att Hellzon är imperialist och att Banarok är rebell.

Hellzon har antytt att både jag och Vicotnik skulle kunna vara imperialister och att han skulle försöka rädda mig. Jag tycker det är uppenbart att det vore extremt korkat. En imperialist kan inte räddas så, det enda som kan uppnås är en försening av hängningen till priset av ytterligare en död imperialist. Imperialisterna har inte råd att spela så!

För att tänka lite framåt så kan jag inte längre fria C3P0 efter att Leia tydligen var ett alias, så Craygh är inte längre grön.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
Re: Hellzon och Poseur

Det är sant att grodan borde vara med men jag förstår inte varför han borde vara siare? Vad får du det ifrån? Han kan väl vara väktare eller vad som helst? Kanske en kraftigare förmåga men det vet man väl inte egentligen. Vet vi Luke och Han Solo hade för krafter?

Du var den första som svarade på min fråga och jag tycker det är synd att det verkar vara en icke-fråga. Jag tror det kan hjälpa oss. Jag vill också veta vilka som tycker vad om saken.

Jag antar också, på ditt svar att döma, att du inte är lyrisk över idén :gremsmile:
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Hellzon och Poseur

Först fö att klanka ner lite på din teori Vimes, att hellzone säger att jag är grön skulle kunna vara ett trick att få dig (tydligen eftersom du är den enda som tjatar om det) att rösta ut mig nästa runda, men kom igen det är ren idioti springa IMPsens ärenden genom att hoppa på sånna teorier och bli så fanatiskt blind för att det är i så fall det IMPSEN vill.

vimes ärligt du är snart så röd att tomater bleknar.

sen ifall hellzone är IMP så tror jag faktiskt att Vicotnik är IMP för att cleara sig själv när endå hans lagkamrat måste dö och rädda så många imps i framtida rundor som möjligt.

AÅ skriv dina tankar om allt denhär hela rundan tack, vad du tror om hellzone och hjk med mera.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
Re: Hellzon och Poseur

Alla undviker min fråga om att outa namn.
Kan man åtminstone inte ens kommentera saken?

En sak till som kan hjälpa alla oss tveksamma rebeller därute.
Eftersom aktiviteten är så låg försöker jag hitta mer korta, koncisa och mätbara sätt att finna skummisar. Vi måste ligga på lite och och varulvarna är grymma i år :gremsmile:.
Därför vill jag be er nämna tre personer ni tror är varulvar. Är ni på hugget säger ni också varför.

Själv säger jag, utan inbördes ordning typ:
Nån av de två
HJK eller Hellzon. Jag har en favorit men jag vågar inte rösta än utan vill höra mer. Jag kan fortfarande övertygas.

Sen säger jag BDG
För att han är kvar och han helt enkelt inte gjort mig så säker på sin oskuld som jag tro ha kunnat. Ta det personligt om du vill, jag orkar helt enkelt inte göa den skriftliga analyse som friar/fäller. Dessutom är han kvar. Bara en sån sak.

Avslutningsvis säger jag
Kan han ens räknas som en spelare? Löjligt lite inlägg. Hur söker man på karln i Sök-funktionen??? Krank, Gardener, nån?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Re: Hellzon och Poseur

Banarok: läs mitt senaste inlägg. Ja, det var helsnurrigt av mig att köpa att du och Hellzon måste tillhöra samma sida. Precis som du skriver verkar det rimligare att det var ett knep för att få med dig i fallet. Du är grön.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,322
Location
Göteborg
Re: Hellzon och Poseur

Ok, alltså, detta innebär att du har "kommit ut" med en förmåga som inte går att kontrollera på något sätt. Du måste hålla med om att ifall det skulle vara så att du inte är imperialist så har du haft sjukt mycket otur när imparna redan har lyckats döda de andra två namnen och det tredje namnet outades innan du gick ut med informationen.

Jag håller med om att det kan vara lite WIFOM på det här (varför skulle jag bluffa en förmåga som är så här lökig och inte kan kontrolleras när jag kan bluffa vad som helst?) men när allt kommer till kritan så kvarstår faktum att om man bluffar en förmåga som potentiellt kan kontrolleras så löper man risken av att bli de facto avslöjade, gör man inte det så löper man inte den risken.

Jag tänker inte diskutera mer vad som brukar känneteckna bluffar då det bara kan hjälpa imperialisterna men jag tror att du har gjort en bluff till som passar väl in på ett annat mönster.
 
Top