Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod IV

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: HJK-analys

Leia? Det var hårt. Om det är sant, och det måste det nästan vara för det skulle ju vara helt galet att gå ut med ett sånt namn, så måste Banarok ha ljugit. men jag begriper inte varför han skulle ljuga om nåt sånt. Det vore ju iofs otroligt smart att få oss att jaga ledare. Jag tror inte han är så smart. :gremtongue:

Mitt enda alternativ är att imperialisterna fått cooling-namn som alias.

Men, eh, Leia är väl ingen vidare pilot va, eller vad säger du Vimes? :gremtongue:
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
Re: HJK-analys

Jag har just kollat hur förra rundan avslutades. Det var extremt lugnt på slutet. Jag tycker det är lite synd att alla som postade med större frekvens har försvunnit. Spelet blir svårare och inte lika roligt.

Banarok said:
zeb vågar jag inte rösta på helt enkelt för att han spelar så annorlunda och jag tror inte riktigt en IMP skulle göra så, jag tror zeb skulle hoppa in i skuggorna och tala mindre.
Men vad menar du med det här?
Vadå 'tala mindre'?
Stör jag dig eller? Skriver jag så mycket att du måste scrolla för mycket eller vad menar du???
Om du inte håller med mig om vad jag tycker, tror eller skriver i största allmänhet är det helt ok, det har ingen begärt, allra minst jag. Men om du bara tycker att jag inte skall göra några inlägg kan du dra nåt gammalt över dig.

Om det är en Imperietaktik så har du mycket dålig smak när det gäller taktiker.

Det här är ju ett spel som går ut på att man skall posta inlägg i ett forum. Gillar du inte det i allmänhet förstår jag inte varför du valt att vara med och då behöver du inte vara med nästa gång.
Om du har nånting emot mig personligen tycker jag att det är jättetråkigt. Jag anstränger mig för att vara trevlig även om jag kanske blir lite ivrig och hetsig ibland.

Hur som helst har jag inget emot dig men jag kommer spela och posta inlägg i den mängd och takt jag själv känner för. Jag vill poängtera att jag inte är sur eller arg.
Om jag har missförstått något får du gärna säga det för sånt händer.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: HJK-analys

jag menar att jag inte tror att du skulle spela fullt lika öppet som du gör nu ifall du var imp, ledsen att inlägget var dåligt utformat
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Re: HJK-analys

Hellzon said:
Nämen nog tycker jag Leia är ett säkrare namn än Shawn Valdez. Jag skulle ju inte gå ut med ett sådant högprofilnamn om det inte var sant, för Leia lär ju finnas i spel.
Mjao, fast hörru... Imperialisterna lär ju - återigen - ha fått lediga fake-namn.

Och om de bara fått okända fejknamn så vore det, tror jag, lite för enkelt. Nog för att jag under Batmanspelet som Jokern fick aliaset "Mr. Polka-Dot" - kanske den minst kände skurken nånsin, eller så - men att sätta sånt i system vore helt tokigt. Då skulle vi snabbt lära oss att "Åkej, då outar vi namn det första vi gör nästa varulvsspel och så röstar vi ut alla med okända roller".

Det låter misstänkt likt Zebulons taktik, och jag vill bara upprepa hur fucking tokigt dålig den taktiken är. Om nu inte Feu är helt bränd i roten, och det tror jag inte.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Re: HJK-analys

Banarok said:
jag menar att jag inte tror att du skulle spela fullt lika öppet som du gör nu ifall du var imp, ledsen att inlägget var dåligt utformat
Svårt att säga, för jag tror inte Zeb fått vara onding i nåt tidigare varulvsspel. Det som däremot kan sägas är att jag minns att han hade samma... ska vi säga, "entusiastiska" stil då som nu. Och samma idéer om att alla ska outa allting direkt.

//Krank, som menar att mycket ska krävas för att han ska rösta på Zebulon
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: HJK-analys

HJK said:
Ja, varför inte.

Shawn Valdez är mitt namn.
Hmm... I detta lägge så tror jag mer på att Hellzon är Leia och är rebel än att Shawn Valdez skulle vara det, en karaktär jag aldrig hört talats om.

Röst: HJK

Har ännu inte hunnit att läsa igenom inläggen för mycket på jobbet att göra, tror jag är uppe i ca 70 samtal i dag hittils på jobbet. Suck, varför kan bara inte användarna gå hem.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Hellzone/poserur sammanfattning

jag börjar med hellzone/poseur eftersom det finns mindre att gå på här.

Episod 1

#660797
vill inte logga in som osynlig
tror förmåga är kopplad till karaktär
tror ras = immunitet från sianden
tror Rang var DTF's mål

röstar på ingen eftersom det finns för lite att gå på

#660951
tycker att BDG och Han bråket verkar larvigt och röstar på BDG

#660980
tycker det är en dålig ide men ger ut sin färg

#660982
tycker att HJK verkar misstänt för att han postar lite och skumt
tycker björn borde skriva mindre i senare rundor ifall han är IMP

#661120
försvarar ytterest klent sin röst på hjk, helt substanslöst

Episod 2

#661357
gör en lista med alla som sagt "oss rebeller" men tycker inte man borde rösta efter den och leta mer solid röstnings material.

Episode 3 här spelar hellzone istället.

#662024
Vill inte visa rang
vill massouta ras
håller lite halvt på teorin en imp per färg
Tror inte på mördar-robot teorin och tror ras är ofarligt

#662034
tror imperiet har en eller 2 robotar som max i tjänst
har klacificerat Zeb som illgrön
tycker alla borde outa ras eftersom det inte relevant för DTF men inte outa något annat.
röstar på Han eftersom han vill sätta press på honom och för han har låg rang. (va?)

#662183
gör en sammanställning av HAN, tycker han verkar mindre misstänkt och röstar på Zeb eftersom han står högst på hans skmummis lista inehållande Banarok, BDG och zeb.

#662188
citerar ett inlägg av han om att vimes sa att zeb ljugit om sin karaktär, väntar på vad vimes menade.

#662307
tycker vimes teori om att imperialister är icke millitära karaktärer är skitsnack

#662333
gör en sammanställning av Banarok, tycker han inte får ut mycket av det lilla Banarok har skrivit, tycker att banaroks förmåga lika gärna skulle kunna vara ett IMP trick

#662363
gör en sammnställning AV BDG. tycker BDG och zeb verkar sticka ut för mycket för att vara IMPS.
röstar på Eksem utan anledning

#662380
tycker att det inte finns belägg för färgteorin och därav ska man inte fria purgis (jag håller med här)

#662411
tycker eksems "random jawa" verkar vara ett alibi namn för DTF eller imp, speciellt med tanke på att uutkik inte ens är god

Episod 4

#662489
tycker vi måste pressa fler än bara HJK och honom själv för att få info så att inte rundan blir bortslösad

#662490
svarar på vimes fråga om vem som visste att en var imp, nämligen banarok

#662498
röstar på HJK eftersom han anser sig vara rebell
vill fortfarande ha en ras outning
outar sig själv som människa

#662504
säger att folk kommer undra vem som är fylld med skit han eller hjk
säger att han har samma roll som poseur och faktiskt därav borde kunna bli analyserad
lovar att göra en analys av HJK

#662522
gör sin utlovade analys

#662523
lägger upp exelarket (mutor?)

#662527
som försvar mot kranks angrepp erkänner han att hans analys inte blev speciellt objektiv efter ett tag.

#662538
svarar på vimes inlägg
tycker Banarok muppar sig som kommer ut som Chewbacca
den Högparanodia tanken om att banarok är imp har slagit honom med (alla är högparanoida så inget speciellt)

#662559
outar sig som leia Organa
säger att det finns max 2 onda robotar

#662563
tycker leia är ett säkrare namn än Shawn Valdez


så mina tankar om Hellzone är att han är väldigt rasbenägen och jag förstår inte vad en imp skulle få ut av ras, han skriver fina sammanfattningar precis som i cthullu men det värsta är att han började spela efter jag gått ut med min info om att 1 ledare är imp och med att veta det spelar han nog rebelliskt hur impig han än är. därför säger hellzones inlägg inte så mycket, men att han röstar först och analyserar sen blir jag inte klok på.
men poseur var också för rasouting ifall hellzone är smart har han läst det och fortsatt så för att inte verka misstänkt.

jag tycker än så länge att Hellzone verkar ganska ren, men PGA infon han hade innan så är det inte kontigt.

men jag kör en röst på HJK så länge
Röst: HJK
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,467
Location
Köping
Re: Hellzone/poserur sammanfattning

Banarok said:
därför säger hellzones inlägg inte så mycket, men att han röstar först och analyserar sen blir jag inte klok på.
men poseur var också för rasouting ifall hellzone är smart har han läst det och fortsatt så för att inte verka misstänkt.
Jag blir inte heller klok på att jag röstar först och analyserar sen, det har blivit någon snedkoppling sen tidigare spel. :gremgrin: Nämen seriöst är jag van vid att alla hetsar på att man ska "vote early, vote often", så då har jag gått på magkänsla tills jag haft bättre på fötterna. Till mitt försvar har jag ju bytt när jag sett att min första tanke var fel (fallet Han), och jag tycker inte jag avslutat en runda med en röst på någon jag inte tror ont om. (Visserligen bara runda 3 än så länge.)

Visst kikade jag på Poseurs inlägg när jag kom in i spelet (det var ju typ 6 stycken), men hans attityd till rasoutning var inget jag la på minnet. Jag tycker det fanns ganska goda belägg för att gå ut med ras - när vi fick reda på DTFs existens hade ändå jättemånga gått ut som människor (=gjort sig till måltavlor för DTF) och vi visste att det fanns robotar som kunde kolla rastillhörighet.

Mer gott än ont i att outa de sista, alltså, oavsett om DTF var ute efter Leaders eller människor.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Hellzon och Poseur

Först och främst så hoppas jag att ingen tar illa upp av att jag inte postar en liten genomgång av alla inläggen som Poseur och Hellzon har skrivit, min tid räcker helt enkelt inte till för att hinna skriva så mycket. Istället hoppar jag direkt till analysen.

Poseur
Han skriver endast sex inlägg under de två rundorna som han är med i. Vilket inte ger oss särskilt mycket att gå på. Innehållet i inläggen är inget märkvärdigt, han tycker att bråket mellan Han och Björn den Gode är konstigt och röstar således på BDG. Han byter sedan röst till HJK efter ett resonemang av Zebulon. Det är väl inget särskilt skumt med något av det han gör så det finns inte så mycket mer att säga.

Hellzon
Kör igång med ett an sina excelark och föreslår ett massoutande av ras. Röstar på Han och gör en analys av den samme. Han tycker att Vimes namnteori är intressant. Analyserar dessutom BDG och Banarok men misstänker ingen av dem. Röstar istället på Eksem. Tycker att Eksems namn är konstigt för att vara pilot (enligt Vimes teori Purgs anm.). Röstar på HJK efter att det blir känt att Hellzon och HJK är de båda kvarvarande Leaders i sin respektive färg. Outar sig även som människa. Analyserar HJK. Kommer fram till att HJK är imperialist (förvånande...) samt att Craygh och Purgatory är gröna. Dessutom är Vimes ond. Outar sig sedan som Leia Organa.

Avslutningsvis så kan jag inte hitta något som verkar varulvsaktigt i varken Poseurs eller Hellzons beteende. Leia Organa känns dessutom som en för stor roll att ljuga om ifall man är imperialist. Dessutom har alla rebellerna haft ”rebelliga” namn medan Lindenius hade ett ”imperieigt” namn. Säger inte så mycket kanske.
Jag tror att Hellzon är okej och att vi hittar en skurk i HJK, därför röstar jag på honom.

Röst: HJK
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
Re: HJK-analys

Ja, det kändes faktiskt lite jobbigt att ha överreagerat sådär på stackars Banaroks inlägg. Förlåt igen Ban!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,467
Location
Köping
Röstsammanställning

För att jag är nyfiken själv. Nyast röster till höger på raden:

HJK (4): Hellzon, Vicotnik, Banarok, Purgatory
Hellzon (2): HJK, Vimes
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Re: Hellzon och Poseur

Purgatory said:
Avslutningsvis så kan jag inte hitta något som verkar varulvsaktigt i varken Poseurs eller Hellzons beteende. Leia Organa känns dessutom som en för stor roll att ljuga om ifall man är imperialist. Dessutom har alla rebellerna haft ”rebelliga” namn medan Lindenius hade ett ”imperieigt” namn. Säger inte så mycket kanske.
Jag tror att Hellzon är okej och att vi hittar en skurk i HJK, därför röstar jag på honom.
Alltså, förklara för mig - varför tror du att man skulle behöva ljuga? Kan inte Leia helt enkelt vara en av de aliasroller Feu slumpat ut till imperialisterna?



Folk verkar fortfarande tro att imperialisterna är hänvisade till roller de själva måste gissa är lediga. Jag ser ingen anledning alls att tro att det är så.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Hellzon och Poseur

krank said:
Alltså, förklara för mig - varför tror du att man skulle behöva ljuga? Kan inte Leia helt enkelt vara en av de aliasroller Feu slumpat ut till imperialisterna?
Ifall ens roll är Darth Vader eller någon annan typisk imperieroll så vill man väl ändå inte säga det rakt ut. Alltså ljuger man och plockar någon möjlig rebellkaraktärs namn istället. Leia skulle ju kunna var en sådan, men eftersom Leia är en viktig person för rebellerna och en huvudperson i filmerna så tror jag säkert att hennes roll är med. Han Solo, Luke, Chewbacca är ju med så varför inte Leia? Och ifall nu Leia är med så borde ju rimligtvis hennes roll i spelet vara rebell.

Leia skulle ju kunna vara en aliasroll, men jag tror i alla fall inte det. Just eftersom hon är en så central rebellkaraktär i filmerna.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Re: Hellzon och Poseur

Purgatory said:
Ifall ens roll är Darth Vader eller någon annan typisk imperieroll så vill man väl ändå inte säga det rakt ut.
Eh, nej.

Purgatory said:
Alltså ljuger man och plockar någon möjlig rebellkaraktärs namn istället. Leia skulle ju kunna var en sådan, men eftersom Leia är en viktig person för rebellerna och en huvudperson i filmerna så tror jag säkert att hennes roll är med. Han Solo, Luke, Chewbacca är ju med så varför inte Leia? Och ifall nu Leia är med så borde ju rimligtvis hennes roll i spelet vara rebell.
Fast om imperialisterna fått aliasroller, vilket jag håller för troligt, så behöver de ju inte försöka gissa.

Och det finns ingen anledning att tro att imperialisterna bara fått okända roller. Tvärtom hoppas jag på att Feu spridit de viktiga rollerna.




Annars kommer jag att vara den förste att haka på Zebulons taktik nästa gång: Som sagt, då tar vi bara och outar allas namn i första runda, så är det lätt sedan: Bara att rösta ut folk, okändast roll först.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Hellzon och Poseur

Röst: Hellzon

Anledning: Hellzon sias som Robot. Som jag nämt tidigare så siade jag Poseur/Hellzon runda 2 och fick då resultat robot.
Inlägg där jag nämner detta finns här.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Hellzon och Poseur

vicotnik, har du någonsin pingat någon och fått svaret att han är människa?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Hellzon och Poseur

Zebulon bland annat och det är nämt i en av trådarna också.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Re: Hellzon och Poseur

Vicotnik said:
Röst: Hellzon

Anledning: Hellzon sias som Robot. Som jag nämt tidigare så siade jag Poseur/Hellzon runda 2 och fick då resultat robot.
Inlägg där jag nämner detta finns här.

Ho!

Jag har försökt gått tillbaks och analyserat de båda herrarna (och Poseur) men inte kommit fram till så väldans mycket (utom att Hellzons argumentation nu i denna tråd brustit i inre logik och vettiga utgångspunkter), men det här var ju... intressant, kanske vi kan kalla det.

Ett tecken så gott som något. Om nu Vico talar sanning.

Röst: Hellzon
 
Top