Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod IV

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Ett nytt hopp tänds i den skadeskjutna skaran kvarvarande piloter när Eksem (Uutkik) leder ett anfall och skjuts ner. Det var nämligen den tredje fraktionen som försvann. Hans mål var att vara ensam kvar med endast robotar (som han sen skulle sälja vidare) i spel.

Hoppet släcks sedan igen när ytterliggare en pilot skjuts ner av de elaka imperialist-infiltratörerna. Han (Toryn Farr) finns ej längre ibland oss.


Vi tackar
Eksem/Uutkik, tredje fraktionen och människa
samt
Han/Toryn Farr, rebell och människa
för spel. Ni får gärna göra varsitt sista inlägg, men utan att avslöja spelrelaterad information.

Kvar i spel är nu följande 11 piloter:
Anders Åstrand:
Banarok: Green 2
Björn den gode:
Craygh: Blue 3
HJK: Blue leader
krank:
Hellzon: Green leader
Purgatory:
Vicotnic:
Vimes:
Zebulon: Green 4

Nästa runda slutar på måndag, 21:30.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Så Eksem var den tredje fraktionen, skönt att bli av med den i alla fall.
Dessutom fick vi reda på att Hellzon och HJK är leaders för respektive färg, alltså måste en av dem vara imperialst. Frågan är nu bara vem det är.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Aha! Skitkul tema för DTF. Hehe..

Nu tror jag att vi hade tur igen! Eller fan, vi hade apmycket tur. Inte trodde speciellt många på Eksem som DTF? Och: det var ju nästan bättre att plocka DTF:en än en imp då vi kan börja fokusera igen.

Min tanke kring att Han har rykt är spontant att han har skrivit många inlägg. Precis som Måns. Precis som Basenanji. Detta alltså snarare än att han har skrivit något speciellt, men det måste förstås analyseras närmare.

(Min pilotteori är rätt körd i botten, ja)


Jag tänker fortsätta tro på idén om en imp per färg. Så...

Röst: Anders Åstrand
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Fan va fel jag har. Jag ber om ursäkt till allt och alla, särskilt till Zebulon.

Jag måste kamma mig och komma in i matchen eller nånting.

Bra att vi blev av med DTF och kan koncentrera oss på de riktiga ondingarna. Bra resultat för rebellerna även om jag får skämmas en del.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Purgatory said:
Så Eksem var den tredje fraktionen, skönt att bli av med den i alla fall.
Dessutom fick vi reda på att Hellzon och HJK är leaders för respektive färg, alltså måste en av dem vara imperialst. Frågan är nu bara vem det är.
Ja, det har du ju förstås rätt i. Missade helt att deras kodnamn hade släppts.

Vem var det som visste att en ledare var imp, btw?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,456
Location
Köping
Feuflux said:
Ett nytt hopp tänds i den skadeskjutna skaran kvarvarande piloter när Eksem (Uutkik) leder ett anfall och skjuts ner. Det var nämligen den tredje fraktionen som försvann. Hans mål var att vara ensam kvar med endast robotar (som han sen skulle sälja vidare) i spel.
Jag tyckte väl det var en skum identitet, men att han skulle tala sanning och vara DTF trodde jag inte. Hihi.

Okej, nu ska jag vara klurig. Jag är alltså Green Leader (står i listan, avslöjades detta drag), och... tjolahopp? HJK är Blue Leader?

Ja då vet jag ju vem jag röstar på. Problemet nu blir mest att inte glömma bort att pressa folk, för vi kan inte lägga ett helt drag på att stirra stint på HJK.

(Vadå? Mig misstänker väl ingen? :gremblush:)

/Hellzon - räknar med att få försvara sig lite denna runda.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,456
Location
Köping
Vimes said:
Vem var det som visste att en ledare var imp, btw?
Banarok. Öh... här!

Tur jag kollade över killen i förrgår, annars hade jag inte haft en susning.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Hmm.. ja då var det en sak som är säker, nästa runda ryker HJK eller Hellzon, men vem?

Jag tänker i alla fall gå tillbaka och läsa igenom alla deras poster innan jag lägger min röst på någon av dem.

Men tills vidare tänker jag lägga min röst på AÅ, se föra runda för motivering.
Röst: Anders Åstrand
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
ja, förutsatt att Banarok talar sanning, och det tror jag förstås att han gör. Det finns ju ingen anledning för en rebell att ljuga om det.

Då jag vet att jag är rebell så röstar jag förstås:

Röst:Hellzon
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Problemet med dig Hellzon för tillfället är att eftersom du inte kom in fören förra rundan så finns det ju inte särskilt mycket material att gå på från dig när vi ska avgöra vem av dig och HJK som är imperialist.

Jag tycker att vi denna rundan koncentrerar oss på dessa två, och röstar ut en av dem. Förhoppningsvis så gissar vi rätt och får en imperialist denna rundan. Gör vi inte det så får vi i alla fall garanterat en nästa runda.

Alternativet är ju att låta det väna en runda, och istället rösta ut Anders Åstrand denna rundan för att få reda på om han är imperialist eller inte. Är han inte det så vet vi ju att Krank måste vara det, ifall färgteorin stämmer.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
För övrigt nu när inte den tredje fraktionen är kvar i leken så borde det väl rimligtvis underlätta för oss om de spelare som inte gått ut med ras gör det? Så vi vet hur många människor respektive robotar som vi har att göra med?

Jag har förövrigt kodnamn: Blue 5 kommer avslöjas runda 7.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Jag tror mer på att Banarok talar sanning än på den väldigt spekulativa teorin om färger så jag tycker vi röstar ut ledare istället.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
HJK said:
Jag tror mer på att Banarok talar sanning än på den väldigt spekulativa teorin om färger så jag tycker vi röstar ut ledare istället.
Bra poäng. Eftersom vi vet minst om Hellzon tror jag att vi borde börja drevet där.

Röst: Hellzon (temporär tills mer ingående analys gjorts)
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,456
Location
Köping
Röst

Men herregud jag suger. Spela inte varulvsspel trötta, barn.

Röst: HJK

För att vi är enda kvarvarande Leaders och jag vet att jag är rebell.

Förresten, nu när vi har eliminerat DTF så är jag väldigt på att göra en rasmassoutning. Enligt Zebulon finns det ju fler goda robotar än onda, och nu finns det ju ingen DTF som vill mörda människor. Alltså är jag lite sugen på att se hur många robotar vi har (på ett ungefär iallafall, om impsen ljuger) och ge de goda robotarna mål att "sia".

(Sedär, Vicotnik skriver samma sak medan jag skriver.)

Jag är människa. Sådär, nu får BDG spel. :gremwink:

(Återkommer med försvar, kanske.)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,622
Location
Rissne
Vimes said:
HJK said:
Jag tror mer på att Banarok talar sanning än på den väldigt spekulativa teorin om färger så jag tycker vi röstar ut ledare istället.
Bra poäng. Eftersom vi vet minst om Hellzon tror jag att vi borde börja drevet där.

Röst: Hellzon (temporär tills mer ingående analys gjorts)


Medhåll om den goda poängen.



Som sagts så är problemet med Hellzon att det inte finns något material att analysera. Man kanske kunde kolla Poseur? Se om man inte kan gräva fram något att jämföra mellan de bägge?

Jag kan eventuellt ha tid imorgon för dylika analyser, annars litar jag på att någon annan gör dem åt mig.

Det är liksom det bästa spår vi har just nu.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Så då lägger vi undan färgteorin och koncentrerar oss på HJK och Hellzon då. Låter bra enligt mig.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
krank said:
Vimes said:
Som sagts så är problemet med Hellzon att det inte finns något material att analysera. Man kanske kunde kolla Poseur? Se om man inte kan gräva fram något att jämföra mellan de bägge?
Får jag tid imorgon så ska jag göra en analys av Hellzon och Poseur och se vad som ramlar ut. Förhoppningsvis är det något användbart.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,456
Location
Köping
HJK said:
Jag tror mer på att Banarok talar sanning än på den väldigt spekulativa teorin om färger så jag tycker vi röstar ut ledare istället.
Och dessutom får de andra veta att du är imp även om jag åker ut, så då har de utrett två spelare istället för att sitta i nästa runda och undra vem av oss som är full med skit.

krank said:
Som sagts så är problemet med Hellzon att det inte finns något material att analysera. Man kanske kunde kolla Poseur? Se om man inte kan gräva fram något att jämföra mellan de bägge?
Ja, alltså, även om vi är olika personer så har ju Poseur haft samma roll som jag. Tycker det är lite udda resonemang att jag skulle vara svårtolkad för att jag kom in sent i spelet, karaktären har ju funnits sen början.

Äh, ni suger på att förhöra. Jag gör en HJK-analys så länge.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Hellzon said:
Ja, alltså, även om vi är olika personer så har ju Poseur haft samma roll som jag. Tycker det är lite udda resonemang att jag skulle vara svårtolkad för att jag kom in sent i spelet, karaktären har ju funnits sen början.
Men du och Poseur är två olika personer, alltså kan ni spela samma roll fast på olika sätt.
 
Top