Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod IV

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Banarok said:
okey vi vet att hjk eller hellzon är kultist
Det lär även imperialisterna greppa, för övrigt. Frågan är vad de tror sig kunna vinna mest på, om deras kille nu garanterat åker ut antingen denna eller nästa runda.

Beror ju lite på hur många de är, såklart.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Purgatory said:
Men du och Poseur är två olika personer, alltså kan ni spela samma roll fast på olika sätt.
Jajjemupp, och det är den skillnaden jag tror jag vara intressant att undersöka.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
för övrigt jag är den gamla hårbollen, japp jag är chewbacca

så morgondagen ska jag ägna åt att faktiskt skriva ordentliga analyser, ja ni hörde rätt den förmodligen minst aktiva i hela tråden ska skriva analyser, vad har blivit av världen
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,467
Location
Köping
HJK-analys

Tjo. Den här känns ju meno när jag vet till 100% att HJK är skyldig som synden, men let's go. Bläddra ner till slutet och slutsatsen om ni inte orkar mer.

#660736
"Utan annat än slumpen att gå på så här tidigt så låter jag tärningen avgöra: Eksem"
Första inlägget. Lustigt att han prickade in DTF bara sådär. Betyder naturligtvis inget för det visste ju inte han.

#660757
Röstar på Eksem enligt korrekt nomenklatur.

#660871
Röstar på Vimes, som har argumenterat lite ologiskt.

#661037
Lovar att han ska bli mer aktiv till helgen och veckan efter.

#661062
Tyckte Han hade en bra plan och att Vimes förkastade den lite väl snabbt. Zebulon bör vara grön då han avslöjat sitt namn. Outar sig som Blue Squadron.
Långt innan Banarok kom ut med sin information.

#661148
Kortanalys, nämner Purgatory, Vimes, Han, Krank, Zebulon och Måns. Intressant nog inget om Lindenius. Det är ju en skara halvintressanta personer, faktiskt. Ska man tro på BDGs teori att det finns exakt en varulvskompis i den där listan? Då tror jag ju det är Vimes, Purgis eller Zeb. (Och Purgis stryker jag för han nämns inte mer.)

#661172
Inte säker på vad Bearnie gjort för fel, mitt under brinnande bandvagn.
Förvisso, var någon säker på vad Bearnie gjort för fel? Betänk att HJK vet att Bearnie var oskyldig så blir det ett intressant konstaterande.

#661194
Funderar på om man får mer info av att rösta ut Bearnie. "Han är ju mera insyltad än Vandraren och om han visar sig vara ond så kan man se vad han skrivit. Om vi röstar ut t ex Vandraren så får vi mindre info oavsett om han är god eller ond."

#661246
Funderar på om Bearnie försöker avskräcka folk från drevet mot sig.

#661435
Gör en topp-5-lista. Namnam.
HJK said:
Basenanjis inlägg belyste lite konstigheter hos BDGs argument och jag har fått lite skumma vibbar. Bernie blev jagad på lite lösa grunder, men hans sätt att möta kritiken gör mig misstänksam. Han och Zebulon som jag tidigare utgick från var oskyldiga var inblandad i jakten på Bernie, som jag tyckte var ogrundad. Och jag är nog beredd att ändra mig angående Zebulons outande. Han kanske är en riktigt smart varulv med mycket stake.
Sen var det en hel del neggon i början av förra omgången som jag också ska kika närmre på. Tyvärr minns jag inte vilka det var men jag har för mig att BDG och Vimes var såna.

Eksem och Lindenius är inte på min lista, men jag får ett allmänt intryck av att de mest spekulerar lite mållöst. Ineffektiva.
Nej Lindenius är inte på din lista, eller hur? :gremwhistle: Vimes, Han och Zebulon överlappar med den tidigare listan. Han är god och död, så då skulle jag gissa att en av Vimes och Zeb är god och den andre imp.

#661512
Tycker Purgatory är inställsam och "medåkare", men har gjort bra genomgångar mot slutet.

#661526
Röstar Bearnie som nr 6 i ordningen. Trygg och bra plats, då behöver man inte bli anklagad för att starta drev. Craygh hoppar på som sjua, Purgatory var femma. Jag skulle säga att HJK:s existens som imperialist grönar Craygh och Purgatory då impsen inte vill hoppa på tåget i ett led.

#661528
Skriver ett insiktsfullt inlägg om att man kan manipulera subjektiva analyser och framhålla det som gynnar ens egen sak.

#661539
Ställer lite random frågor.
Lindenius: Varför tror du att Basenanji tillhör en tredje fraktion?
Anders Åstrand: vad fick dig att byta till vandraren?
Basenanji: Varför kände du inte till att färgerna skulle avslöjas? Vad är det du vet om Bernie?
Banarok: Väldigt lite inlägg tycks det. Vad kan du säga nu när färgerna är avslöjade?
Känns lite snömosigt.

#661562
Kommer ut ur garderoben som människa.

#661606
HJK said:
Om Bernie är imperialist: Så är troligen de flesta av Basenanji, Vimes, Han och Zebulon oskyldiga. Ju senare de röstade desto troligare att de är rebeller. Detta för att de som röstade först kan ha gjort det för att skapa nån sorts alibi när folk tittar på rösterna i efterhand. Imperialisterna skulle aldrig medvetet rösta ut nån av sina egna om det inte redan såg kört ut.

Samtidigt så är Anders Åstrand, Banarok och Krank troligare att vara Imperialister själva som vill skydda en broder genom att skapa ett alternativt drev. Anders uttrycker sig t o m så.

Om Bernie är rebell: Så säger det här oss inte så mycket. Imperialisterna vill antagligen hellre få bort Bernie än den inaktiva Vandraren så det är mindre troligt att Anders, Banarok och Krank är imperialister.
Nu var Bearnie rebell. Så praktiskt.

#661681
Byter röst från Bearnie till Zebulon, som tvåa efter Craygh. Det är intressant. Jag trodde ju HJKs skuld skulle bli ett fint case mot Zeb...

#661735
Tycker Zeb är klantig - rebell eller imperialist.

#662007
Tror Zeb är tredje fraktionen, undrar vad Bearnie hade för egenskap som gjorde honm till mål, antagligen färg eller ras. För övrigt vill ju impsen också ha bort tredje fraktionen så det inte sitter en pajsare och skjuter på folk hej vilt.

#662015
Tycker vi ska se över vilka som varit mest för att outa saker.

#662041
Röstar Zebulon som tvåa. Zeb börjar bli väldigt grön. Banarok har ännu inte kommit ut med att en Leader är ond, vilket ju skulle kunna göra att HJK började lägga skenspår då han måste veta att han skulle komma ut som Blue Leader i runda 4 och bli granskad.

#662129
Zebulon är DTF, Han försöker rikta misstankarna mot Vicotnik istället.

#662135
Påpekar att väktarna bör skydda o-outade medlemmar av skvadron blå och grön - BDG, Hellzon, Craygh, HJK, Vimes, Vicotnic. Och sen dog Han - så praktiskt.

#662206
Tycker Anders Å och Eksem är skumma.

#662369
Tycker drevet mot Eksem känns som det mot Bearnie - omotiverat.

#662406
De som byter från Zebulon till Eksem utan motivering känns lite skumma. "Jag rekomenderar röst på Han eller Zebulon om ni tror att DTF är på väg att vinna, eller Vimes som kan vara imperialist som vill dreva mot Zebulon och dessutom röstar på Craugh, trots att han outat C-3po."

Slutsats:
HJK har spelat bra som imperialist, det måste jag erkänna. Lite snömos finns det på sina ställen, men volymen är ju imponerande. Men ändå, jag vet ju att han är imperialist och tycker nog han har undvikit Lindenius litegrann.

Vimes är ond. Zeb, Purgatory och Craygh är goda, motivering finns i det jättestora analysblocket. Vicotnik har blivit lite omnämnd mot slutet, kan han vara ond med HJK eller lägger HJK villospår?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,467
Location
Köping
Excelark

Har sammanställt ett nytt excelark. Nu har vi nog outat det vi ska - namn ska vi hålla jäkligt hemliga, och även förmågor. Så länge det inte drevas mot oss förstås.

Björn den Gode är den ende som inte outat ras (krank har ju hintat att han är robot), det tycker jag nog han kan göra så kan de goda robotarna börja jobba på allvar.
 

Attachments

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Re: HJK-analys

Hellzon said:
Slutsats:
HJK har spelat bra som imperialist, det måste jag erkänna. Lite snömos finns det på sina ställen, men volymen är ju imponerande. Men ändå, jag vet ju att han är imperialist och tycker nog han har undvikit Lindenius litegrann.

Alltså, problemet jag ser med din analys är att den utgår från ett givet faktum, som ju givetvis inte alls är lika givet för oss andra - nämligen att du "redan vet" att HJK är imperialist.


Liksom, ser jag på det du faktiskt analyserar så ser jag inga större indikationer på varför jag borde rösta ut honom istället för dig, så att säga. Allt jag har är ditt ord. Och det vet jag inte om jag är redo att lita på.



Det blir lite som när Jehovas ska övertyga en om att deras tolkning av bibeln är riktig: "Jamen", försöker man, "Jag tror ju inte på bibeln alls..." - "Jo", säger dom då, "men i bibeln står det ju att Gud ska hålla sitt ord levande etc etc blaha blaha". Det blir lite... dåligt underbyggt, kanske man kan säga. Vi ska tro att du är god för att du säger att du vet att HJK är ond? Funkar inte. Sorry.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,467
Location
Köping
Re: HJK-analys

krank said:
Alltså, problemet jag ser med din analys är att den utgår från ett givet faktum, som ju givetvis inte alls är lika givet för oss andra - nämligen att du "redan vet" att HJK är imperialist.
Nä, jag begriper ju det. Jag sitter ju liksom i samma sits som HJK - både han och jag vet 100% säkert hur det står till med den andre och vet på sätt och vis för mycket.

Halvvägs igenom analysen morphade analysen mer till nåt slags "vad kan laget få ut av att vi vet HJK:s tillhörighet nästa runda?" Det är ju inte så tokigt heller, men jag vet inte riktigt hur jag ska övertyga er om att lyncha HJK denna runda.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,467
Location
Köping
Re: HJK-analys

Hellzon said:
Jag sitter ju liksom i samma sits som HJK
Jag sitter ju liksom i samma sits som varulvarna alltid gör, var min poäng.

/Hellzon, ska inte spela varulvsspel sent.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Re: HJK-analys

Ja, vad ska man tycka om det här? Ditt resonemang kring vilka (övriga) som är impar eller rebeller skulle kunna ha visst värde. Annars är det som krank påpekat en rätt meningslös analys (och jag tror faktiskt att man kan göra en bättre ansats till att vara objektiv än du gjort. Tänk på din publik, vi vet inte vad du vet.)

Jag antar att en analys av mig skulle kunna utgöra ett argument för att HJK är fulingen. D.v.s. verkar Vimes väldigt misstänkt stöder det att HJK är den onde ledaren. (För, och jag håller med dig om det, det ser ut som om jag är HJKs varulvspartner här, han har nämnt mig typ hundra gånger utan att dra igång något egentligt drev (å andra sidan har han inte drevat ett jota över huvud taget)).

Dock har jag en invänding: precis mot slutet av förra rundan skrev HJK, med adress till mig: "Ska du inte haka på mitt drev mot Zebulon?" (citatet draget ur arslet). Hur går det ihop i din konstruktion att jag och HJK är onda och Zeb god? Fan, sånna grejer borde vi väl inte diskutera här?

Sedan en till sak: du skriver, i den här tråden (alltså efter DTFs förintelse), att vi ska hålla tyst om vilka roller vi har. Ja, det ska vi kanske. Men fan, Hellzon, ni båda kommer nog inte undan det den här rundan. Jag tror att vilken roll ni claimar kommer vara avgörande för vem som åker, så det är en aning misstänkt att du vill hålla igen här.

(En sista hemsk tanke: Banarok är imp, han vet såklart att INGA impar är ledare. Rebellerna lynchar två av sina egna och torskar två rundors analys (då de sannolikt kommer vara inriktade enbart på dessa ledare) innan de fattar grejen. Kejsaren skrattar. Darth Vader flåsar upphetsat.)
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,467
Location
Köping
Re: HJK-analys

Vimes said:
Dock har jag en invänding: precis mot slutet av förra rundan skrev HJK, med adress till mig: "Ska du inte haka på mitt drev mot Zebulon?" (citatet draget ur arslet). Hur går det ihop i din konstruktion att jag och HJK är onda och Zeb god? Fan, sånna grejer borde vi väl inte diskutera här?
Här? Bra poäng du. Har ingen susning om vad det handlar om, men så allvarligt menat såg det väl inte ut (han har ju tjatat om Zebulon ett tag, så det är ju in-character att säga så.)

Sedan en till sak: du skriver, i den här tråden (alltså efter DTFs förintelse), att vi ska hålla tyst om vilka roller vi har. Ja, det ska vi kanske. Men fan, Hellzon, ni båda kommer nog inte undan det den här rundan. Jag tror att vilken roll ni claimar kommer vara avgörande för vem som åker, så det är en aning misstänkt att du vill hålla igen här.
Ja nu menade jag generellt. HJK och jag lär få komma ut med identiteter om inte ett under sker. Däremot får ju muppen Banarok gärna förklara vad han menar med att komma ut helt opåkallat nu, t.ex.

(En sista hemsk tanke: Banarok är imp, han vet såklart att INGA impar är ledare. Rebellerna lynchar två av sina egna och torskar två rundors analys (då de sannolikt kommer vara inriktade enbart på dessa ledare) innan de fattar grejen. Kejsaren skrattar. Darth Vader flåsar upphetsat.)
Tanken har slagit mig med, men är det en bra deal att offra en imperialist (för Banarok åker ju rundan efter mig och HJK isåfall) för att köpa två rundors lullull från spelarna? Jag tvivlar.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: HJK-analys

faktiskt ifall jag skulle vara IMP så skulle IMPSEN vinna efter 2 rundor med tanke på att det finns 4 (jag utgår från att det fanns 5) 2 bybor lynchas per runda vi är 11 nu, efter 2 rundor är vi 7 där 4 är imps varav de har vunnit eftersom de utgör mer än 50%.

så om 2 rundor torskar vi ifall vi inte får ut en IMP eller ifall de var 4 från början.

dethär kan vara ett smart inlägg av en imperialist, eller ett väldigt dumt ett med tanke på att alla är högparanoida i det här spelet har nog alla haft den tanken, men ifall en runda används till att rösta ut mig så skulle IMPsen ha 50% chans att vinna ifall de kvarvarande byborna väljer fel nästa runda därav blir även vimes mer misstänkt nu än förut (igen)
och jag är Chewbacca (som sagt tidigare) jag flyger med Han solo so andrepilot, och jag är honom lojal tils jag dör av att få en måne i skallen.

själv ska jag sova nu så jag kan skriva analyser imorgon
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,322
Location
Göteborg
Hej igen, vill bara säga det att jag är ledsen att jag var inaktiv hela dagen igår, åkte hem till min syster och då jag antog att dom hade fungerande internet även i storstaden så gav jag inte ens någon förvarning. Men först nu har vi fått upp nätet här och jag kommer tillbaka och ser att det har gått jättebra :gremsmile:

Inte bara var Eksem DTF, (vilket jag iofs inte trodde men nog var han skum), dessutom så har vi 50/50 på att ta en imp den här rundan, och vi behöver inte längre oroa oss för DTF heller, jag är människa. Jag hoppas jag hinner göra en genomgående analys av dagens två huvudkandidater imorgon men då jag som sagt är hos min syster så har jag lite annat ansvar också, men imorgon kväll om inte annat så borde jag ha tid.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Bah! Här har man dolt sin agenda helt lysande, och så åker man dit på "magkänsla"! Tillbaka till Tatooine och hustla och hooka biz. Här finns det inga cash att hämta.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
Yay!
Ingen imp men väl DTF.
Skönt att bli av med den kaos-faktorn.
Nu har vi bara varulvarna kvar. Yay!

Just det, jag har ju glömt att säga att jag skulle avslöjas den här rundan, det hade jag glömt. Nåja, nu ser alla att mina uppgifter om färg och rang iaf stämmer.

En av två som är Imperialist.
Eller banarok. Nä, jag tror på reptilen här.
Hellzon eller HJK.
Så skulle det alltid vara. Soft.
Det är bara det att jag har ingen aning.
Tips någon?
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
Re: HJK-analys

Bra analys!
Det är inte så jag känner "Ja, där satt den! Nu hänger vi HJK!" men det var intressant att läsa vad han skrivit.

Till skillnad från dig tycker inte jag att det outats nog här. Jag vill veta både din och HJK's identitet. Alltså namn. Det borde vara helt ofarlig information att ge ut. Att den kvickaste av er får pluspoäng behöver jag väl inte säga....
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,467
Location
Köping
Re: HJK-analys

HJK said:
Ja, varför inte.

Shawn Valdez är mitt namn.
Ja det var ju iallafall en pilot. Nån som ser ett mönster bland imperialisterna?

Trodde jag skulle komma undan att outa namn, men det var ju tji. Jag är Leia Organa. Nej, jag tänker inte länka till Wookiepedia.

För övrigt har vi tre i livet som gått ut med att de är robotar - Craygh, Vicotnik och krank. Totalt har det funnits 6 robotar om ingen ljugit, vilket innebär att det finns max två onda robotar.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
Re: HJK-analys

Ok, de här två namnen är två klockrena rebeller och inget skumrask som de andra Imperialisterna.
Vilket gör att jag tror att en av er ljuger.

Men vem?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,467
Location
Köping
Re: HJK-analys

Zebulon said:
Ok, de här två namnen är två klockrena rebeller och inget skumrask som de andra Imperialisterna.
Vilket gör att jag tror att en av er ljuger.

Men vem?
Det är han! Han där! :gremgrin:

Nämen nog tycker jag Leia är ett säkrare namn än Shawn Valdez. Jag skulle ju inte gå ut med ett sådant högprofilnamn om det inte var sant, för Leia lär ju finnas i spel.
 
Top