Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod IV

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,456
Location
Köping
Re: Hellzon och Poseur

Björn den gode said:
Jag tänker inte diskutera mer vad som brukar känneteckna bluffar då det bara kan hjälpa imperialisterna men jag tror att du har gjort en bluff till som passar väl in på ett annat mönster.
Eftersom jag inte har en aning om vad du menar för andra bluff så släpper jag det.

Däremot tycker jag det är intressant att du alltså tycker jag skulle gått ut med min information innan Chewbacca/Banarok kom ut. Nu kunde vi ju satt dit en imperialist som försökte fejka det namnet, medan att gå ut med det innan bara hade gett att Chewbacca (och Han Solo och Luke) kunde bli grönade.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,316
Location
Göteborg
Re: Hellzon och Poseur

Hellzon said:
HJK said:
Har folk slutat spela eller varför blir det inget liv här?
Det blev nog lite som jag befarade. Folk kommer att stirra på oss den här rundan.

Och det suger. Kom igen, vi/ni har antagligen tre imps kvar att hänga efter att HJK åkt, och hur mycket leads har vi till dem egentligen? Vimes möjligtvis.
Här har du förresten fel, alltså i princip har du ju rätt, alla diskussioner kring alla spelare är potentiellt bra för byn (nej Zebulon inte att alla går ut och säger allt dom vet), visserligen kan man hävda att den diskussionen lika gärna kan ske senare men då kan folk som skulle haft något vettigt att säga hunnit dö. Dessutom är det sjukt jobbigt för impsen om dom kontinuerligt tvingas utvärdera tex varandra då det kan bli svårt att hålla skenet uppe.

MEN och det här är ett viktigt men, ifall man känner att man för tillfället inte har så mycket tid att lägga så är det absolut viktigaste idag att diskutera kring Hellzon och HJK, samt eventuellt lite kring banarok.

För oavsett vem av er som åker ut nu så kommer detta ha genererat en massa information eftersom alla då har diskuterat något som vi direkt får facit på, det är helt enkelt skitbra. Ska man diskutera en sak idag så är det den saken som dagen handlar om så enkelt är det. (Det är dessutom jättebra att impsen vet att facit kommer att komma ut snart för då kommer dom försöka vara smarta och anpassa sina argument och strategier både till hur de uppfattas idag men också till hur de kommer att uppfattas imorgon, och återigen så faller dom då på att dom vet för mycket).

Jag tror visserligen inte att vi vinner det här spelet lätt (men återigen med reservation av att jag har dålig koll på temat så verkar det som att vi har siaren kvar och då känns det rätt bra, särskilt om vi tar rätt person idag).
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Hellzon och Poseur

Hellzon said:
Hellzon said:
Kom igen, vi/ni har antagligen tre imps kvar att hänga efter att HJK åkt, och hur mycket leads har vi till dem egentligen? Vimes möjligtvis.
Och Vicotnik då, men jag är inte övertygad.

Liksom, han har nämnt mycket tidigare att han siat på mig. Sen kommer runda 4, jag och HJK visar oss vara Leaders. Då kommer Vicotnik och röstar först på Anders Åstrand (det är iofs rätt lurigt). Sen kommer jag ut som människa, och hinner även outa namn.

Vicotnik tittar in och röstar på HJK för att han tycker Leia är troligare än Shawn Valdez. Jag gör en rösträkning där HJK leder över mig med 4-2.

Då släpper Vicotnik bomben att han siat mig som robot, och röstar på mig. (Det blir nu 3-3, ety han hade sin röst på HJK innan.)

Talar för Vicotnik:
+ Han har grundat tidigt att han siat på just mig. Det här känns stort, för det är knappast ett led i en plan att sätta åt mig först i den här duellen mellan mig och HJK. Den kan han ju inte känt till förrän runda 4, typ.
+ Ett fåtal rekorderliga analyser enligt min analys av honom ovan, trots stora mängder snömos.
+ En imperialist är död, en till så gott som död. Skulle imp-Vicotnik offra sig i det läget för att köpa en runda?

Talar mot Vicotnik:
- Röstar först på Anders Åstrand (Lolwut?) men säger ändå att jag eller HJK kommer att åka denna runda.
- Röstar sedan på HJK, trots att jag tidigare kommit ut med ras som inte är sann enligt honom. Glömde han det, eller kom han på att ljuga lite för sent?
- Ohemula mängder snömos i min analys av honom ovan.
- Han kanske vill offra sig. Gällande teori är att det finns totalt fem imps, då behöver de två kvarvarande bara klara sig en runda om vi lynchar folk i ordningen Hellzon - HJK - Vicotnik. (Lynch or die varje runda i det läget.)

Känner inte att jag har något jättestarkt case mot honom, då han måste snott ihop planen att anklaga mig för robotaktighet jättesnabbt. På listan är han, dock.
Min röst på AÅ den här rundan la jag mest som en fortsättning på förra rundan, då jag anser att det inte är okej att hålla en så låg profil som AÅ har gjort.

Sen angående min röst på HJK, så beror det på att jag inte tänkte på den information jag fått angående din ras. Skrev det inlägget med min röst på HJK mellan alla samtal jag hade på jobbet, så vad jag fått för svar av feu var inget jag hade in tankarna då.#662585
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,316
Location
Göteborg
Re: Hellzon och Poseur

Däremot tycker jag det är intressant att du alltså tycker jag skulle gått ut med min information innan Chewbacca/Banarok kom ut. Nu kunde vi ju satt dit en imperialist som försökte fejka det namnet, medan att gå ut med det innan bara hade gett att Chewbacca (och Han Solo och Luke) kunde bli grönade.
För det första så var det inte meningen att det skulle uppfattas som ett tips till hur du borde spelat som rebell om du nu skulle vara det. Jag bara konstaterar att det är väldigt praktiskt att om man bluffar en roll att bluffa något som inte går att kontrollera ens i teorin.

Dessutom har du ju fel. Eller ja alltså du har ju typ rätt men om någon av imperialisterna försökt bluffa något av de namnen så hade ju ändå den som hade det riktiga namnet blivit tvungen att komma ut för att avslöja honom och då hade vi vetat att en av dom var imperialist, i det läget skulle vi alltså inte ha någon nytta av informationen heller.

Ska jag vara ärlig så när jag tänker på det nu så kanske din förmåga faktiskt stämmer, för när jag vrider och vänder lite på det ser jag inte hur byn skulle kunna ha nytta av den här förmågan, tvärtom känns det som en typisk lowpower skurkförmåga: "bluffa inte dom här namnen för dom finns i spel" (vilket förövrigt råkade vara tre jättekända namn men inte Leia).

(med reservation för att jag är trött, det kan mycket väl finnas ett bra svar på den är frågan men)

Kan du själv komma på ett scenario där rebellerna skulle ha nytta av din "förmåga"?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,456
Location
Köping
Re: Hellzon och Poseur

Björn den gode said:
Kan du själv komma på ett scenario där rebellerna skulle ha nytta av din "förmåga"?
Inte utöver det scenario som faktiskt skett, nämligen att jag kunant gröna en person. (Att kunna gröna tre innan de dog hade ju varit bätttre, förvisso.)

Nu vet vi ju (nja, vi vet när jag blivit säkrad som god) att Banarok inte är en imperialist som fått veta att Chewbacca inte är med i spel.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,316
Location
Göteborg
Re: Hellzon och Poseur

Alla undviker min fråga om att outa namn.
Kan man åtminstone inte ens kommentera saken?
Sure, det är en dålig idé, men det visste du nog redan att jag tyckte :gremsmile: Vi har diskuterat det här tidigare men här kommer några skäl i punktform:

1. Namn lär vara kopplade till förmågor, om vi outar namn så gör vi det jätteenkelt för imparna att plocka roller med bra förmågor.

(Det här är det viktigaste skälet)

2. Det kan vara så att det är mer nyttigt för byn om vissa förmågor kommer ut före alla går ut med namn då det blir väldigt lätt för imparna att ljuga ihop informationsförmågor om vi först ger dom informationen och sen pressar dom på förmåga.

3. Det kan till och med vara så att imparna har någon förmåga där dom direkt tjänar på att veta folks namn (även om jag kan hålla med om att detta är mindre troligt så är det inte alls otroligt i dessa märkliga temaspel).

Alltså Zebulon, om du nu skulle vara rebell och vill hjälpa byn så släpp det här, fundera ett varv till på varför alla erfarna spelare som har deltagit i den här tråden har argumenterat mot dig i frågan om att outa allting så fort som möjligt. Ett alternativ är att alla dessa är imperialister, ett annat är att du faktiskt har fel.

Släpp ideologin och kom med i matchen.

Därför vill jag be er nämna tre personer ni tror är varulvar. Är ni på hugget säger ni också varför.
Vilket jag till exempel tycker att du gör här, återigen så tycker jag inte att det är så dåligt om vi får fokuserad diskussion idag men samtidigt är alla planer för att fånga impar bra planer (även om det är en dålig plan som Hans så tycker jag den hjälpte oss framåt i spelet).

Så jag tänker inte vara sämre utan säger:

Hellzon - Om banarok är rebell så vet vi att exakt en av Hellzon och HJK är imp, det finns i nuläget hur mycket som helst som talar mot Hellzon (se mina andra inlägg).

Zebulon - Gömmer sig bakom en stönig ideologi vilket gör att han alltid verkar prata om något viktigt även fast han inte gör det, dessutom så är det han försöker lyckas med (ibland halvhjärtat då han backar i korta stunder) är något som kommer att hjälpa imparna. Att han dessutom avvaktar med att rösta tycker jag låter som "om det går vill jag rädda min kompis" (Att rösta sent är förövrigt något som alltid är bra för imparna för säg att det blir ojämnt läge då spelar rösten i princip ingen roll men blir ett jämnt läge mellan en imp och en rebell (i vart fall idag så kan vi väl tillsvidare anta att det kommer att stå mellan två såna), så kan man välja på att offra en av sina egna och ha ett jättebra alibi "jag lade ju den avgörande rösten!!!" eller att rädda sin kompis utan att det verkar jätteskumt "ja alltså jag tyckte ju båda verkade skumma som jag sa tidigare under dagen men det var ändå det här som vägde över".

Banarok - Det spelar överhuvudtaget ingen roll vad Hellzon har sagt om honom, eftersom jag tror att han är imp. Det är bara det att om han är imp så har han spelat väldigt smart, det talas alltid om offer men liksom om det är en lögn så är det sjukt bra spelat (det enda sättet att avslöja det på är att bli av med alla ledare och då har han antagligen vunnit jättemånga rundor) men även om det är sant (vilket det verkar vara i det här fallet) så är det listigt, man offrar en "halv" imp och får lika bra alibi som om man offrat en hel. Jag tycker inte om tanken på smarta impsar och dessutom har han inte direkt gjort något bortsett från den här historien som gett mig en god känsla.

Slutligen så har jag inte med Anders Åstrand på listan, jag håller med om att han legat sjukt lågt, men givet att han faktiskt inte har mer tid att lägga på spelet så känns det för mig som att han i början av detta draget spelade optimalt som rebell. (Vad är förresten problemet med att söka på hans inlägg, fungerar för mig iaf).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Är diskussionen helt död nu? för min egen del ser jag inte så många alternativ än att vi röstar ut Hellzon. Visar det sig att han är rebell är det antagligen något skumt med Vicotnik också. Så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva i nuläget.

Men det gagnar nog inte riktigt oss att det inte skrivs något alls här.

En sak som jag inte fått svar på är detta, i varje fall: Hur brukar förfarandet vara när varulvarna ska manipulera ut någon? (skickar man ett pm till Feuflux (som fyller år idag? grattis!), måste man ha röstat? går man på det sista pm:et (likt våra förmågor), och kan vem som helst av varulvarna skicka? utser man en som sköter kontakten? hur brukar det funkar, ni som är erfaran varulvsspelare?)

(Jag undrar p.g.a. att imperiet tog ihjäl en ledare Basenanji samma runda som Banarok gjorde sitt avslöjande, och i varje fall Lindenius var aktiv i tråden. Varför plocka en rebelledare och göra det enklare för oss?)
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Hellzon och Poseur

BDG said:
1. Namn lär vara kopplade till förmågor, om vi outar namn så gör vi det jätteenkelt för imparna att plocka roller med bra förmågor.
Jo, du och några till säger det. Grejen är bara att jag inte har sett nåt bevis för det. Varför skulle alla roboter ha en förmåga som gör att de kan skilja andra robotar från människor? Logiken i det är ju bara fluff. Det skall finnas en väktare har jag hört. Vem är väktare i Star Wars? Det finns ju ingen. Det kan vara vem som helst. Jag kan argumentera för att det C3P-O som kan förstå alla språk och därigenom varna offret så skurkarna missar, det kan vara R2-D som mixtrar med nån skeppsdator så mordförsöket går om intet, det kan vara Luke som använder kraften, Han Solo som kommer Millenium Falcon, jag som Mon Mothma som använder mitt kontaktnät (vilket var skälet till att jag visste att det fanns fler goda robotar än onda) eller precis vad som helst! Siarna är ju samma sak. Jag köper inte det här och jag tycker det misstänkt med folk som upprepar en litania som har tydliga brister. Jag kan ju inte vara den enda som reagerar på detta.

BDG said:
2. Det kan vara så att det är mer nyttigt för byn om vissa förmågor kommer ut före alla går ut med namn då det blir väldigt lätt för imparna att ljuga ihop informationsförmågor om vi först ger dom informationen och sen pressar dom på förmåga.
Bra poäng.

BDG said:
Alltså Zebulon, om du nu skulle vara rebell och vill hjälpa byn så släpp det här, fundera ett varv till på varför alla erfarna spelare som har deltagit i den här tråden har argumenterat mot dig i frågan om att outa allting så fort som möjligt. Ett alternativ är att alla dessa är imperialister, ett annat är att du faktiskt har fel.
Jag har den största respekt för alla erfarna spelare, faktiskt för alla spelare.
Det är bara det att ibland måste man tänka lite utanför lådan. Det var nån som sa att jorden inte var världens medelpunkt, nån som sa att jorden inte är rund osv, trots alla som sa att de var galna. Det skall tilläggas att det även är många som haft felaktiga, vansinniga idéer som de hävdat vara geniala. Det jag menar är bara att man ibland kan lära sig nåt genom att bortse invanda mönster istället för att bara tåga på som man alltid gjort för att... ja, för att man alltid gjort det.

BDG said:
Släpp ideologin och kom med i matchen.
Jag skall verkligen försöka men ibland ramlar jag tillbaka igen! :gremsmile:

BDG said:
Banarok - Det spelar överhuvudtaget ingen roll vad Hellzon har sagt om honom, eftersom jag tror att han är imp. Det är bara det att om han är imp så har han spelat väldigt smart, det talas alltid om offer men liksom om det är en lögn så är det sjukt bra spelat (det enda sättet att avslöja det på är att bli av med alla ledare och då har han antagligen vunnit jättemånga rundor) men även om det är sant (vilket det verkar vara i det här fallet) så är det listigt, man offrar en "halv" imp och får lika bra alibi som om man offrat en hel. Jag tycker inte om tanken på smarta impsar och dessutom har han inte direkt gjort något bortsett från den här historien som gett mig en god känsla.
Varför tror du att Banarok är imp?

Jag fick till sökningarna på Anders Åstrand förresten. Jag hade inte använt versaler.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,622
Location
Rissne
Vimes said:
ÄEn sak som jag inte fått svar på är detta, i varje fall: Hur brukar förfarandet vara när varulvarna ska manipulera ut någon? (skickar man ett pm till Feuflux (som fyller år idag? grattis!), måste man ha röstat? går man på det sista pm:et (likt våra förmågor), och kan vem som helst av varulvarna skicka? utser man en som sköter kontakten? hur brukar det funkar, ni som är erfaran varulvsspelare?)
När jag varit varulv så har helt enkelt någon av oss varulvar skickat ett PM till Feu. Eller ett mail. Vi bestämde själva hur beslutet skulle tas.

Jag brukar, som varulvsspelare, oftast vara ganska drivande och mer ställa övriga inför fullbordat faktum: "Nu skickar jag X till Feu", typ.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,622
Location
Rissne
Re: Hellzon och Poseur

Zebulon said:
Det är bara det att ibland måste man tänka lite utanför lådan. Det var nån som sa att jorden inte var världens medelpunkt, nån som sa att jorden inte är rund osv, trots alla som sa att de var galna. Det skall tilläggas att det även är många som haft felaktiga, vansinniga idéer som de hävdat vara geniala. Det jag menar är bara att man ibland kan lära sig nåt genom att bortse invanda mönster istället för att bara tåga på som man alltid gjort för att... ja, för att man alltid gjort det.
Fast, öh, du kör i i samma invanda mönster som i tidigare varulvsspel, som en skiva som hackat fast. Det är en grej att kasta in lite olika teorier, även de utanför lådan, en annan att hålla fast vid dem oavsett vad folk säger.

Jag och andra har ansatt dig hårt varje gång du kommit med din "bra att outa tidigt"- teori. Och så har du "gett dig", och skrivit att du "ser att det finns argument emot". Och så typ en runda senare är du igång igen. Som om inget hade hänt.




Om Feu tillverkat ett varulvsspel där det lönar sig att outa allting tidigt så har Fe konstruerat spelet felaktigt. Och jag vill gärna tro att Feu är kompetent.

Ett spel där man tjänar på att outa tidigt blir väldigt tråkigt, nämligen. Exempel: Den nämnda teorin om att imperialister bara fått slasknamn som alias, medan alla viktiga roller är "riktiga". Då hade vi tjönat på att outa allt första rundan och sedan helt enkelt röstat ut alla med okända namn eller som inte ville outa. Pang bom, klart.

Varulvsspel där en enskild taktik är Den Bästa är felaktigt konstruerade. Tycker jag.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Hellzon och Poseur

krank said:
Fast, öh, du kör i i samma invanda mönster som i tidigare varulvsspel, som en skiva som hackat fast. Det är en grej att kasta in lite olika teorier, även de utanför lådan, en annan att hålla fast vid dem oavsett vad folk säger.
Jag försöker skilja taktik och strategi. Jag har försökt släppa det strategiska perspektivet som jag haft tidigare och fått en del ovett för. och fokusera på omedelbara frågor, vad vi skall göra nu.
Jag tycker inte jag håller fast vid teorier oavsett vad folk säger. Jag har ju gjort offentlig avbön.

krank said:
Jag och andra har ansatt dig hårt varje gång du kommit med din "bra att outa tidigt"- teori. Och så har du "gett dig", och skrivit att du "ser att det finns argument emot". Och så typ en runda senare är du igång igen. Som om inget hade hänt.
Men jag har släppt "bra att outa tidigt"-teorin. Jag tycker liksom du att den diskussionen inte leder nån vart. Jag har gett mig och sagt att det finns argument emot. Att jag är igång en runda senare tycker jag är orättvist. Jag skriver ganska mycket och ibland måste jag väl ta få upp saker som rör outning? Det finns ju stats i spelet som är kopplade till förmågor. Det är ju inte bara jag som gör det.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Hellzon och Poseur

Dåligt att jag inte lyckats få ur mig en röst ännu.
Efter att ha läst igenom allt:
Röst: HJK

Det här debaclet med Vicotnik och namnen gör att det är väldigt svårt.
Är det nån som vet vad det står i röstningen?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,456
Location
Köping
Re: Hellzon och Poseur

Eftersom det ser ut som att jag åker ut ikväll så vill jag lämna efter mig vad jag tror om folk. Tycker nämligen vi kan smalna ner urvalet av skurkar ganska mycket.

Onda:
HJK - Andre Leader. Måste vara ond när ni ser att jag är god.
Vicotnik - anklagar mig för robothet för att köpa en runda åt imperialisterna?
Vimes - HJK har aldrig drevat mot denne.

Goda:
Banarok - kommit ut som Chewbacca, som jag vet är med i spel och god.
krank - om Vicotnik är ond robot måste kvarvarande robotar vara goda, ety det finns fler goda än onda robotar.
Zebulon - HJK har röstat på denne som andre i ett drev, plus kom ut med mycket information från början (dumt, men ett indicium på att han inte är imp).
Craygh - röstat alldeles för tätt intill HJK, därför god, se min HJK-analys ovan. Dessutom robot, se krank ovan.
Purgatory - röstat "intill" HJK, som Craygh.

Fula:
Björn den Gode och Anders Åstrand - vi vet alldeles för lite om dessa två. Fanns det fem imps från början tror jag vi kan hitta den siste här.

Och det här kanske ger impsen information, men har de hängt med så har jag inte sagt något här som jag inte nämnt i mina tidigare analyser.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Hellzon och Poseur

Jag hoppas alla begriper att Hellzon är en bluff eftersom han avslöjats som robot! Försöken att anklaga både mig och Vicotnik för att vara imperialister är riktigt usla. Varför skulle imperialister avslöja sig redan nu för att vinna en enda runda!? Så korkade kan vi väl inte tro att de är? Resultatet i så fall skulle bli att det om några rundor bara är kvar en eller två impar mot tre eller fyra rebeller. Det kan ju aldrig någonsin vara en smart strategi från imparnas sida. De vill ju manipulera i smyg och avgöra innan det är för få spelare kvar, sen blir det ju lättare för rebellerna att gissa rätt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Re: Hellzon och Poseur

Noterar att jag inte gillar att HJK ligger så lågt som han gör. Hellzon kör på och postar, ger oss info (oavsett vilken sida han tillhör). HJK ger oss inget alls. Paradoxalt nog är det nästan skäl att rösta på Hellzon i första hand, tror jag.

HJK, tror du att du kan teoretisera lite kring vilka övriga (förutom Hellzon) som är fulingar? Det verkar iofs som du klarar dig (i varje fall den här rundan), men det skulle vara intressant att se.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Re: Hellzon och Poseur

Bra, du lever! Jag håller med om att det vore kass varulvstaktik av Vicotnik att sticka ut nacken för att vinna en runda.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,456
Location
Köping
Re: Hellzon och Poseur

HJK said:
Varför skulle imperialister avslöja sig redan nu för att vinna en enda runda!?
Åker rebellen först så blir det som sagt Lynch or Die. Visst, två impar åker garanterat ut (HJK och Vicotnik, kanske tre med Vimes), men sen kan den/de kvarvarande försöka överleva en runda.

Åker däremot imperialisten ut denna runda blir det ju ett helt annat läge - en rebell som tidigare varit gul för många blir grönad, och Lynch or Die-läget har inte uppstått.

Det är därför jag tror att impsen kan tänka sig att offra en medlem för att jag ska åka ut först i den här duellen.

(Nä, jag är kanske inte så spiksäker på Vimes, heller, men han är det tredje bästa caset jag har.)
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,456
Location
Köping
Frånvaro

För övrigt kommer jag inte kunna svara i tråden efter sisådär halv tre idag. Har nämnts tidigare, men jag tyckte det var bäst att påminna så ni inte kommer med ett bautaförhör ikväll som jag missar.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Hellzon och Poseur

de jag misstänker förutom Hellzon är BDG, Anders Å och möjligen Zebulon. Skälen är: uppenbara samt frånvaro vid utröstning av lindenius (Hellzon/poseur) lever än (BDG), frånvarande både i drev mot Lindenius och i allmänhet (Anders Å) annorlunda spel och drev mot oskyldiga (Zebulon).

Sen vill jag fria: Banarok (förmåga) krank (analys mot Lindenius) och Vicotnik (siande av hellzon)och Craygh (övertygande vid försvar, då han dröjde vågat länge med att outa sig)

Vimes och Purgatory känns ok, men jag är långt ifrån övertygad.
 
Top