Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod III

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,591
Location
Helsingborg
Re: Analys av Han Den Där.

Kudos till att du orkade ta dig igenom alla mina (rätt massiva) inlägg. Jag har en förtydling att göra.

Hellzon said:
#661837
Tror inte på Craygh eller Bearnie efter att C gått ut med sitt namn C3PO. Röstar på Eksem.
Det kan låta som att jag fortfarande inte tror på att C och B är rebeller, vilket Hellzon inte menade. Jag skrev: "Nu kan jag inte längre misstänka Craygh eller Bearnie."

/Han som hatar sin andra runda
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,322
Location
Göteborg
Re: Analys av Han Den Där.

Ok, har spelat rollspel hela kvällen och är nu egentligen för trött för att skriva men det har ju hänt så mycket spännande. Vimes verkar sitta på en bomb och tyvärr råkade han avslöja det, det gör att resten av spelet lätt blir lite avvaktande. Men egentligen är det ju bara imperialisterna och DTF som har anledning att bli avvaktande då dom förstås blir nervösa om vad han har att säga.

Själv tycker jag fortfarande att Eksem är den som har pingat mest på min imperialistradar, och det har inte sänkts av det han gjort idag (å andra sidan så är det svårt att sänkas när man väl ligger så högt för det är svårt att läsa hans inlägg för mig utan "det här är nog en imperialist"-glasögonen.) Men liksom hans försvar mot min anklagelse var att han inte hade något att säga om den. Det var ett dåligt försvar men det beror ju på att det inte finns något bra försvar mot den, eftersom den stämmer.

Men sen tror jag mycket väl att Zebulon kan vara DTF, antagligen tillsammans med Han och om Vimes imorgon säger det jag tror att han kommer säga så kan jag mycket väl tänka mig att byta min röst, för om det nu har med ledarna att göra så är det nog DTF jag är mest rädd för just nu, vi har trots allt redan fångat en imperialist (av vad jag tror är fyra numera) och dessutom så brukar det ju vara så att DTF-arna inte pingar som onda för siaren, så kanske måste vi låta Eksem överleva en runda till ändå.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Analys av Han Den Där.

"Det var ett dåligt försvar men det beror ju på att det inte finns något bra försvar mot den, eftersom den stämmer. "

Eftersom din anklagelse går ut på något som någon annan inte har gjort är det givetvis inte så lätt för mig att svara på den. Hela din poäng bygger på att Lindenius röstade på Craygh istället för på mig när han höll på att bli utröstad.

Och på tal om Craygh, vad tror du om honom i det här läget?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Re: Ny röst: Anders Åstrand

Banarok said:
jag tror att DTF bara får skjuta ner någon varje måndag eftersom annars blir DTF helt enkelt för bra och ingen blev nerskjuten i torsdags eller hur?

jag tror DTF är en person som i förra varulvspelet och jag tror de går på rang eftersom en av hög rang blev nerskjuten och att bara skjuta ner ledarna verkar vara ett alldeles för lätt mål.
Jag tror att DTF får skjuta ner någon när som helst, men att de bara har ett begränsat antal personer som det funkar på. Helt enkelt, de måste typ "gissa rätt". Så enkelt som att det är ledare tror jag inte att det är dock.

Hmmm...
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Ny röst: Anders Åstrand

Alltså, är det ingen annan än jag som tycker att det finns relevans i ovanstående genomgång av Anders Åstrand? Kom igen, han duckar helt att synas i röstningsmönstret, gör sig osynlig, är bara aktiv på trygga platser (att såga Hans idé, att hoppa på fejkbråket mellan Han och BDG) och försöker föra fram idén om att färg bara skulle vara flavour, och är dessutom med i Guldgruppen!
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Ny röst: Anders Åstrand

Eksem said:
Alltså, är det ingen annan än jag som tycker att det finns relevans i ovanstående genomgång av Anders Åstrand? Kom igen, han duckar helt att synas i röstningsmönstret, gör sig osynlig, är bara aktiv på trygga platser (att såga Hans idé, att hoppa på fejkbråket mellan Han och BDG) och försöker föra fram idén om att färg bara skulle vara flavour, och är dessutom med i Guldgruppen!
Jo, jag tycker också det. Men jag tycker samtidigt att du är ännu skummare. Du skriver mycket, men utan att det säger nånting. Är det här första gången du säger nånting konkret och inte spekulerar lite löst? I så fall kom det för att du blir pressad tycks det.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Ny röst: Anders Åstrand

"Är det här första gången du säger nånting konkret och inte spekulerar lite löst?"

Oj, det var hårda ord. Jag tycker jag var väldigt konkret förra rundan?
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
Re: Ny röst: Anders Åstrand

Det där vill jag gärna också veta mer om.
Vi tar det en gång till.

Mon Mothma
Grön nr 4
Rebell

Jag vet att det är färre onda robotar än goda i spel.
(Jag antar att ond betyder Imperialist, ingen aning om det inbegriper galna mördarrobotar :))

Visa din hand, Vimes.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Ny röst: Anders Åstrand

Ok, jag har inte detaljstuderat dig. Det är mer ett allmänt intryck. Du har skrivit en hel del, men ändå lyckas jag aldrig få nån bild av vad du tycker. Jag tyckte Bernie var likadan innan han blev pressad också.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
  • Det var dels för att han hade en tuff attityd (ett sunkigt argument men det var så).
  • Han var försiktig och hade invändningar mot de flesta initiala idéerna. Detta tolkade jag som att han ville att vi skulle bli handlingsförlamade.
  • Han hade få egna teorier.
  • Efter att han berömt Craygh´s analys som enligt mig var under all kritik såg jag en mörk konspiration.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Ny röst: Anders Åstrand

"Du har skrivit en hel del, men ändå lyckas jag aldrig få nån bild av vad du tycker. "

Inte? Jag har högljutt drivit på Craygh, gått på Anders Åstrand, gillat teorin om en imperialist i varje färg, försökt förmana folk att inte outa Ras förrän vi vet vad det betyder och aggressivt påpekat att röster bör följas av motiveringar, krav eller frågor om de ska vara riktigt användbara. Jag har ännu ingen åsikt i DTF-frågan.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,322
Location
Göteborg
Re: Ny röst: Anders Åstrand

Jo, jag tycker du har en poäng och jag kommer att titta mycket mer på analysen om det visar sig att du inte är imperialist.

Jag tycker också att Anders Åstrand verkligen borde gå ut själv och kommentera detta, att bara skicka ut Han som försvarare tycker jag ger en lite fadd smak.

Angående Craygh så är han också på min radar men där var det (Han? orkar inte gå tillbaka och kolla) som påpekade att Craygh försvarade Bearnie. Det gör honom lite mindre misstänkt i mina ögon.

Men just nu är det fortfarande du, Zeb, och Han som jag har högst upp på min lista.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Ny röst: Anders Åstrand

Ja, jag kanske ska dra tillbaka min anklagelse tills jag faktiskt kollat närmare. Det kan vara att du uttryckte dig försiktigt och allmänt i första rundan och jag därför hållt fast vid det intrycket.

Jag tror det är lätt hänt att man tilldelar vissa en roll och sedan inte reviderar den fören något radikalt bryter mot den.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Jag känner mig lite träffad rörande ton och ber om ursäkt om jag varit för elak. Det är ju inte tillåtet att editera i efterhand heller så det kan bli lite väl otrevligt när man blir för engagerad i spelet.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Ny röst: Anders Åstrand

Dåså, det känns viktigt för mig att lämna något relevant efter mig utifall att jag blir hängd (även om AÅ förstås skulle bli autotarget ändå om jag blir hängd, eftersom endast han och krank då återstår i Gold-gruppen).

Härnäst blir det att titta närmre på vad Bearnie hade för sig innan han blev måltavla för DTF.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Anders Åstrand said:
Kanon.

Det var just av den här anledningen jag skrev sådär, för att jag vet att andra är betydligt mer insatta i spelet och kan avgöra bättre om det är en bra eller dålig idé.

Jag håller käften tills det ser ut som att jag håller på att bli utröstad med andra ord.
Bara för att du inte ska outa dig så borde du i alla fall skriva något. Jag skulle gärna se en analys eller lite tankar runt vilka du misstänker och varför.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Rösträkning

Zebulon: 4 (Vimes, HJK, Craygh, Hellzon)
Eksem: 3 (Björn den gode, Han, Purgatory)
Anders Åstrand: 2 (Vicotnik, Eksem)
Han: 1 (Anders Åstrand)

Flyttat röst:
Björn den gode från Zebulon
Hellzon från Han
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
Re: Ny röst: Anders Åstrand

Jag undrar fortfarande vad Vimes har att säga om de beskyllningar han riktar mig.

Lögnare är ett starkt anklagelse, särskilt under omständigheter där det kan få dig dödad.

Jag vet ju att han inte har nåt att komma med så jag undrar varför han gör så här.

Antingen är det bara ett trick att få mig aktiv. Lite lågt (särskilt med tanke på felskrivningar och annat redan fått utstå. tänk på mitt hjärta liksom) men det kan jag förlåta.

Om han är imperialist kanske han en evil plan. Det är bara det att jag inte tror att han är imperialist.

Eller så har han siat mig och fått ett annat resultat än det jag sagt. Då är han naiv. Då blir det jobbigt för det kan jag ju inte försvara mig mot så lätt. Nåja, om jag dör kanske jag har räddat en viktigare rebell. Jag tycker själv att jag inte är den längsta flaggstången i rebellernas villaområde. Förhoppningsvis får jag upprättelse efter min död.

Ytterligare en variant, som jag just kom på är att han skrivit fel. Han menade inte Zebulon utan krank! Då vet jag inte riktigt vad jag gör... :gremlaugh:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Re: Ny röst: Anders Åstrand

Zebulon said:
Ytterligare en variant, som jag just kom på är att han skrivit fel. Han menade inte Zebulon utan krank! Då vet jag inte riktigt vad jag gör... :gremlaugh:
Det är isåfall inte helt omöjligt; i min rollbeskrivning står det att det finns en pilot som tror att jag är människa. Om då denna pilot skulle vara Vimes, så får jag väl be nån annan robot analysera mina röstmönster till nästa vända...
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Ny röst: Anders Åstrand

Humm, jag börjar undra vad Ras har för betydelse egentligen? Det enda vi "vet" är att det finns fler goda robotar än onda, som förvisso är ganska vag och meningslös information som dessutom kommer från någon som misstänks vara DTF. När jag tänker efter låter det ännu mer som att vi inte vet någonting säkert om Ras.

Hur som helst finns det uppenbarligen en himla massa förmågor och annat kopplat till Ras. Om färg-teorin stämmer, vilket jag tror, vad är då Ras till nytta för? Jag tror att Färg är till för att hjälpa oss, medan Ras är relaterat till DTF. Kanske är Ras till för att förvilla oss och inte göra det uppenbart hur Färg skall användas. Men då borde vi kanske ha sett fler Färg-relaterade förmågor och sådant, och färre kopplade till Ras?
 
Top