Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod III

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Dun dun dun dundundun dundundun! nynnade Lindenius för sig själv när han ledde en grupp X-Wings i ett modigt anfall. "Detecting failure in main system. Long live the emperor!" är det sista ni hör när hans skepp exploderar.

Hah! Det var en imperialist säger Basenaji när han svänger runt för att skjuta ner Lindenius baneman, men vafan, någon skjuter på mig med röda laserstrålar. Tie Fighers skjuter ju med gröna! Aaaaah kraften ska ju vara stark i mig säger dom!

Där sa du nåt sa sa Bearnie. Det viner röda laserskott runt mig med, och det är redan två nerskjutna... det finns en tredje fraktion som kan skjuta ner folk (men varför just mig?)!!! Blah! Urk. Kabooom!!!


Det är alltså tre spelare som lämnar oss den här rundan.
Lindenius (4-LOM), imperialist och robot.
Basenanji (Luke Skywalker), rebell och människa.
Bearnie (Nien Nunb), rebell och människa.
Ni får gärna skriva varsitt sista inlägg och tacka för spel, men givetvis inte lämna ut spelrelaterad information.

Kvar i spel (notera att Hellzon ersätter Poseur) är nu följande 13 piloter:
Anders Åstrand:
Banarok: Green 2
Björn den gode:
Craygh:
Eksem:
Han: Blue 4
HJK:
krank:
Hellzon:
Purgatory:
Vicotnic:
Vimes:
Zebulon:

Nästa runda slutar på torsdag, 21:30.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
haha! FUCK YEAH LINDENIUS!!!

Men FAN också! Jag som började gilla Bearnie! Och Basse är en BRA spelare!

Urr... varför kan DTF SKJUTA NER folk? Nu blir vi ju jättefå jättesnabbt ju... aj...
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
nien numb var ingen större förlust men vi förlorade luke skywalker vi är dömda, dömda säger jag ahhh!.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Ack! Sorgligt att inte få vara med.

Nåja, jag ska be att få tacka hela gänget så jättemycket!
Jag har haft fruktansvärt roligt och jag hoppas att vi alla kommer ses nångång och dricka Stoli i Krakow på en nyårsafton. Eller, jag räknar med det. Jag bjuder på första rundan!

Må Kraften vara med er!
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Yeah!! Vi tog en. Hur sjutton det nu gick till. Jag fattade aldrig vad som var så allvarligt med Kranks analys. Ska läsa om den.

Men en tredje fraktion, det hade jag på känn. Frågan är varför de inte sköt nån förra rundan. Jag tror förstås att Zebulon är tredje fraktionen. Särskilt som han och Han ville åt Bernie innan. Frågan är vad Bernie hade för egenskap som gjorde honom till mål. Färg eller ras antagligen.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
ja, Skywalker är en skitstor roll... att de ska ha sådan förbannad TUR!!!

För övrigt så analyserade jag Bearnie den här rundan, och guess what? Han sköts ner, så jag får ingen info alls. Nu börjar jag låta riktigt trovärdig va?
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Yes! Jag hade rätt om Lindenius,

Jäkligt synd att bli av med Basenanji och Bearnie dock.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Eftersom jag är den enda som är kvar i röd grupp så skadar det väl inte att gå ut med att jag är Red 4.

Någon nämnde tidigare att det möjligt mål för DTF är att vara ensam kvar med hög rang, är så fallet är de sjukt nära att vinna nu eftersom både Basenanji och Bearnie var leaders.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Alltså, wait, what? Okej, här händer det jävligt mycket på en och samma gång. Jag hade iofs några slags vaga misstankar mot Lindenius, men han låg inte i toppen på min skurklista. Vad var det som hände i slutet av förra rundan egentligen?

Och DTF! Och Bearnie! Som good guy! WTF?
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Jag såg mönstret i röd grupp och enligt min färgteori så var Lindenius tvungen att vara skurk. Innan jag han posta den så kom Krank och Bearnie med liknande misstankar. Därefter började folk att hoppa på.
Jag misstänker att bland de sista i det tåget gömmer sig minst en imperialist, som röstade där när de såg att Lindenius var på väg ut.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Hmm... det finns mycket underlag för analyserande i förra runden. Men som redan sagts så tycker jag också att Zebulon blir lite mer misstänkt. Däremot vet jag inte vad gäller Han. jag tänker fortsätta kolla.

Jag tycker att jag bidrog mycket under förra rundan, med allmän text och analyser, men jag inser att jag inte var på Lindenius alls och således så vitt vi vet ännu inte sniffat någon Imperialist alls.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Föresten så borde vi se över vilka som var mest för att outa färg/ras och liknande. Han och Zebulon har jag för mig iaf.

Hm. Jag börjar låta lite fanatisk.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Lista på alla kvarvarande deltagare efter färg. Eftersom min teori stämde i röd grupp tänker jag fortsätta att använda den.

Purgatory - Red

Eksem - Gold
Anders Åstrand - Gold
Krank - Gold

Craygh - Blue
Han - Blue
Vicotnik - Blue
Vimes - Blue
HJK – Blue

Banarok - Green
Zebulon - Green
Hellzon (Poseur) - Green
Björn den Gode - Green
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Till Hans Kejserliga höghets skrotbegravningsbyrå
Minnesbank 1337-R-37D73DP
Avsändare: 4-LOM
Testamente; att öppnas vid min desintegrering

Det är inte utan stolthet i röstmodulatorn som jag kan sammanfatta ett rikt liv i galaxen. Jag har besökt inte mindre än 168.4 planeter och infångat totalt 480 lysningar bland 87 olika raser.

Till Zuckus. Jag kommer alltid vara din vän, även om våra personlighets-cpu under den sista tiden inte kunde kalibreras. Du ärver min kolonilott på oljefarmen i Zeeloss VIII. Du får också min avtällda fru. Batteriet till hennes charmsensorer är dåligt, men hon har ett hjärta av guld som du kanske kan plocka ut och sälja.

Till mina två söner:
4-LOM jr. Du ärver såklart alla bärgningsbara delar från mig som återfinns och min kära rymdskorv Flyhead.
Gösta. Jag beklagar att jag aldrig berättade detta för dig medan jag levde, men jag antar att du misstänkt det nu på slutet; Du är adopterad. Det var din mor som ville ha dig. Du kan få det som blir kvar efter Zuccus är klar med henne.

Alla mina intjänade crediter skall satsas på nr 8 i nästa Boonta Eve Classic.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
WOOOOOOOOOOOHT! Fucking HELl take THAT you imperial SCUM!


SÅ ska det se ut. Jag ska fan fortsätta på den här "faktiskt vara uppmärksam på varulvsspelet"- grejen, den verkade ju funka rätt bra...



Eller öh, alltså, kul att spela med dig Lindenius, och lev väl. och grejer.



/Krank, bzaaaaaaoooooooommm
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Tja, jag tycker det låter mest rimligt att gräva i grupp Guld först, och sen grön, då? Rent spontant vill jag rikta mina blickar mot Anders Åstrand. Återkommer med mer spelande imorgon.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Att gå från 7 röster och en obeveklig misstro mot mig, till att ha 0 seriöst menade röster vid rundans slut... vilken resa!

Jag antar att det fanns en del skadeglada leenden bland till mig fientliga fraktioner vid rundans början, nu blev jag till sist så farlig för dem att jag dräptes.

*Snyft*

Jag är så stolt!

Tack för ett härligt spel, mina vänner! Mitt nyår är fritt att boka upp - jag har alltid velat se Krakow!
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Bearnie alltså!

Förlåt för mina misstankar! jag kommer sakna dig! Krakow och nyår. Vodka i massor! oke?
 
Top