Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod III

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Björndengodeanalys

BDG said:
På den mer allvarliga sidan så BIG FUCKING SUPRISE att det finns en tredje fraktion. Nästa man som går ut med någonting alls om sin roll tänker jag ha personlig vendetta mot, alltså så jävla mycket som outats redan så tror jag att DTF faktiskt till och med är ett större hot. För liksom anta att deras mål är som någon föreslog att slå ut alla ledare, hur ska vi överleva det?
Det här fäller nog avgörandet för min röst. Jag tror inte att DTF är ett större hot än Imperialisterna. Vem vill hellre byta fokus från Imparna till DTF än imparna själva?

Jag inser att jag begraver mig i nåt slags DTF-träsk men det får jag ta, det är det här jag tror.
DTF är en gåta för mig och det känns fånigt att diskutera dom när inte vet ett skvatt mer än att de skjutit ner Bearnie (RIP). Det blir otroligt spekulativt och tar fokus ifrån det vi kan göra bra, nämligen hitta Impar.

En brasklapp här.
Jag är inte på något sätt bombis på att BDG är Imp, det är bara vad jag misstänker. Det är dock viktigt att rösta och att förklara sin röst.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,520
Location
Helsingborg
Re: Björndengodeanalys

Han said:
- Fast det finns ett tredje alternativ. 5 imperialister och 2 DTF, varav en är imperialist. Det ger 6 onda personer. Jag tror att det är ett radarpar där de i filmerna också tillhör både onda och goda sidan. Vi får väl reda på om det är en DTF som dör då jag antar att det hör till ? Det var så i Batman-spelet men då var det en annan spelledare.
Det här skulle jag ha ändrat efter att ha kollat upp Feuflux första inlägg under denna runda. Han skriver faktiskt: "Där sa du nåt sa sa Bearnie. Det viner röda laserskott runt mig med, och det är redan två nerskjutna... det finns en tredje fraktion som kan skjuta ner folk (men varför just mig?)!!!"

Eftersom fraktioner avslöjas kommer vi få reda på om någon tillhör den. Jag har inte hittat i Feuflux poster något som säger att man inte kan tillhöra två fraktioner.

/Han som skrev sista stycket mest som en förtydling
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Vicotnik's spekulationer

Alla människor ska dö
Det innebär att vi måste skynda oss för många har outat sin ras. Zebulon borde dock ha åkt dit redan första rundan, annars är han DTF. Det vore dock korkat att tro. Inte att han eventuellt är DTF, utan att DTF skulle vara såpass tydliga med vilka de är. Det känns som en konstig konstruktion av spelet. Om denna teori skulle stämma har jag satt Vicotniksom misstänkt.
Jag tror inte DTF skulle ta ut alla människor då detta inte är ett rimligt mål för en liten fraktion. Se mitt inlägg där jag spekulerar i antal spelare/raser samt imperialiseter, till varför detta inte är ett rimligt mål för DTF.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,520
Location
Helsingborg
Re: Björndengodeanalys

Zebulon said:
Det här fäller nog avgörandet för min röst. Jag tror inte att DTF är ett större hot än Imperialisterna. Vem vill hellre byta fokus från Imparna till DTF än imparna själva?
Fast han har ju lagt sin röst på Eksem.

/Han som själv tycker det är olustigt att rösta på samma folk som någon annan man misstänker
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Rösträkning

Vicotnik said:
Zebulon: 4 (Vimes, HJK, Craygh, Hellzon)
Eksem: 3 (Björn den gode, Han, Purgatory)
Anders Åstrand: 2 (Vicotnik, Eksem)
Han: 1 (Anders Åstrand)

Flyttat röst:
Björn den gode från Zebulon
Hellzon från Han
Zebulon: 2 (HJK, Craygh)
Eksem: 4 (Björn den gode, Han, Purgatory, Hellzon)
Anders Åstrand: 2 (Vicotnik, Eksem)
Han: 1 (Anders Åstrand)
Craygh: 1 (Vimes)

Bytt:
Vimes, från Zebulon till Craygh.
Hellzon, från Zebulon till Eksem.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Rösträkning

Jag kan inte låta bli att undra.
Jag fuckade upp förra episoden (älskar att kalla det 'episod'!!) ganska mycket och gjorde ett antal misstänkta manövrar.

Varför byter folk sina röster från mig?
Jag borde vara hetare den här rundan.
Jag har kollat lite men inte hittat några hårdare indicier mot Eksem. Jag är som sagt tveksam, tycker han har flugit lågt. Det gjorde han iofs förra spelet också så dt kan vara spelstil.
Kan någon kortfattat redogöra för de största misstankarna mot Eksem? Nån punktlista kanske?
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Rösträkning

"Jag är som sagt tveksam, tycker han har flugit lågt. "

Uppenbarligen har jag det, trots att jag försökt att inte göra det. Mina åsikter var iofs vaga första rundan, det kan jag medge, men efter det är jag inte säker på hur jag skulle kunnat vara tydligare. Jag har deklarerat min ståndpunkt i frågan om En skurk per färg-teorin, min ståndpunkt i frågan om DTF-målet, har lagt fram två uppenbart misstänka och röstat på dem, lämnat ut Färg, Rang och Namn; och det är bra mycket mer än nästan alla andra som är kvar, om jag ska säga min åsikt i frågan. Dessutom har jag om och om och om och om igen deklarerat min vilja att klargöra allt annat som önskas av mig.

Lägg gärna fram alla möjliga misstankar, men anklaga mig inte för att "flyga lågt".
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Björndengodeanalys

Zebulon said:
Det är riktigt creepy enligt mig. Jag vågar farao inte lita på nån. Inte på nån!

(Egentligen är det här inte ett seriöst inlägg för att kasta nån misstanke på krank, resonemanget är för tunt och förutsättningsberoende. Mest bara ett resonerande om varulvarnas uppträdande och varför jag spelar som jag gör.)

Jag kan säga att du har helt rätt i att jag skulle skrivit det inlägget även om jag vore varulv.- Ditt tänk är helt rätt.

Det är bara dåliga varulvar som spelar annorlunda när de är varulvar än när de är bybor. Tycker jag.


Däremot håller jag med om att varulvarna varit rätt slippriga denna gång; jag brukar kunna hitta åtminstone något att gå på, men likt många andra har jag skitsvårt. Jag fick en lyckträff, men nu är jag tillbaks på nolläge.



Det hjälper inte att stora delar av den här rundan gått åt till att folk tittat förvirrat på varandra och undrat ungefär samma sak: "jaha, öh, vem nu då?"

Jag ska försöka hitta någon att rösta på innan rundan är slut, men just nu ser jag inte riktigt vem det skulle kunna vara. De som är helt gröna i mina ögon är BDG och Zebulon; Jag vet att Björn inte är någon immersionistspelare så jag tror inte att han hade kunnat låta bli att försöka vara strategiskt smart (och jag ser inga indikationer på sånt), och den senare har... Ja, jag ska inte tjata, jag har skrivit min övertygelse om Zeb flera gånger nu.

Vidare känns det dumt att rösta på Eksem eftersom han ändå ska försvinna (bleäh!).
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Rösträkning

Zebulon said:
Jag kan inte låta bli att undra.
Jag fuckade upp förra episoden (älskar att kalla det 'episod'!!) ganska mycket och gjorde ett antal misstänkta manövrar.

Varför byter folk sina röster från mig?
Jag borde vara hetare den här rundan.
Jag har kollat lite men inte hittat några hårdare indicier mot Eksem. Jag är som sagt tveksam, tycker han har flugit lågt. Det gjorde han iofs förra spelet också så dt kan vara spelstil.
Kan någon kortfattat redogöra för de största misstankarna mot Eksem? Nån punktlista kanske?
Jag håller förstås med Zebulon i detta. Även om man inte som jag tror att Zebulon är DTF så kan man väl hålla med om att han spelat konstigare än Eksem. De som utan egentlig anledning flyttar sina röster från Zebulon till Eksem bör genast förklara sitt handlande, eller räkna med att betraktas som imperialister.

Varför röstar folk på Eksem? Det känns som ett nytt Bernie-drev. Med skillnaden att Eksem inte ens försvar sig suspekt.

Jag rekomenderar röst på Han eller Zebulon om ni tror att DTF är på väg att vinna, eller Vimes som kan vara imperialist som vill dreva mot Zebulon och dessutom röstar på Craugh, trots att han outat C-3po.

Uj, vad jag är uppe i varv ...
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Re: Björndengodeanalys

Eksem said:
Jag är Uutkik, kodnamn Gold 3.
En random Jawa? Jag vet inte vad jag ska tro. Min första tanke var att du blev lite grönare för att du gick ut med namn, men min andra var att det ser ut som ett alibinamn som imperialisterna eller DTF har fått reda på.

Är Uutkik ens relaterad till rebellerna i SW. Han var med och sålde R2D2 och C3PO till Luke Skywalkers farbror, liksom...
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Björndengodeanalys

Jag tycker det verkar som att det är rätt få av de klassiska hjältarna med i spelet. Antagligen ville Feu att det inte skulle vara så uppenbart när imperialisterna går ut med sitt namn. Rätt många namn nu som jag aldrig hört talas om.

Lite kul att en Jawa har anslutit sig till rebellerna. :gremsmile:

Men nej, namnet gör honom inte grön.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Björndengodeanalys

Ja, en random Jawa. Det är exakt vad jag kände också. Eller först var jag sådär: "Uutkik, wtf?", och tänkte att det kanske faktiskt rörde sig om någon slags utkik, och sen var jag sådär "En random Jawa, wtf?"

Vad det gäller namn är jag helt säker på att det i SW-universat finns massvis med möjliga och omöjliga namn på i stort sett osynliga bifigurer som man aldrig ens har tänkt på faktiskt är namngivna av någon någonstans. Flera av dem förmodligen Rebeller. Som även jag har mycket svårt att tänka mig att Uutkik är. Mer än så vet jag faktiskt inte om saken.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,520
Location
Helsingborg
Re: Analys av Han Den Där.

660843 said:
Och några som jag har bra magkänsla kring: Basenanji, Måns.
Två som jag också friade och som är döda.

660879 said:
Analys av de flesta utan att komma fram till något.
660823 said:
Jag kan också tänka mig att dela färg, men förbehåller mig rätten att ta tillbaka min röst för den planen om jag får några bra motargument.
660917 said:
Röst: Vandraren

Motivering: Inaktiv. Får vi se lite mer inlägg, gärna en röst eller ett resonemang, tack?
660962 said:
Vad det gäller att massclaima skulle jag tro att det gynnar en tredje fraktion på något vis.
660977 said:
Jag tyckte han kändes lugn först, men då hade jag väntat att det skulle komma lite mer action än bara slump och sen glida med strömmen och sen tystnad.
Misstänker krank.

661040 said:
Okej, det här kommer bara att hjälpa oss, så jag avslöjar det:

Jag är Gold, och jag är helt fucking ospeciell.
661118 said:
Lindenius säger exakt ingenting och hakar på alla möjliga tåg när de ser ut att bli etablerade. Känns mycket skum.
HJK har jag fortfarande inget emot eller på, relativt sett. Om vi inte röstar ut Vandraren för inaktivitet tror jag på att dra igång bandvagn mot Bearnie eller Lindenius.
661189 said:
Oavsett om Bearnie är skurk eller inte tror jag att Bearnie är mer värd för oss nästa runda än Vandraren.
661275 said:
Jag tycker fortfarande BDG känns både riktigt bra på spelet och som en otrolig tillgång så tänker jag lyssna på hans snack om Craygh.
Antingen är BDG eller Eksem skum, då BDG drog igång ett drev mot honom.

661317 said:
Trots detta så tror jag ändå att Bearnie är en skurk den här gången. Jag tror också det finns minst en imperialist bland de som försökte få folk att rösta på andra än Bearnie.
661409 said:
Vi har ju två indelningar. Färg och Ras. Låt säga att den ena hjälper oss att finna Imperialister och den andra är relaterad till den tredje fraktionen. /.../ Jag tror att det i sådana fall enda kloka att göra är att börja arbeta utifrån teorin att färgindelningen hjälper oss, och hålla inne med ras-informationen; fram till att en tredje fraktion gör sig hörd och motbevisar den teorin.
661460 said:
Ja, jag var rätt säker på att Vandraren var Rebell och blev inte direkt överraskad över att han var det. Jag vet att det låter konstigt när man säger det på det viset, men jag var vid tillfället helt enkelt mer övertygad om att Bearnie skulle göra mer nytta kvar i spelet än Vandraren, även om Bearnie är skurk och Vandraren god.
Det blev ett till tåg mot Bearnie i andra rundan, vilket höll på att spoilera den.

661502 said:
Samma sak är ett dilemma med Ras. Några snubbar som jag ser som goda har hintat om att de vill få fram den informationen.
Banarok och Zebulon?

661639 said:
Jag gillar inte riktigt drevet mot Bearnie. Det är för ensidigt och aggressivt. Det verkar ha givit all information vi kan kräva av det också.
661640 said:
Jag kom på en sak som oroar mig förresten: Låter inte Han Solo lite som en Väktarroll?
Vill gräva i power-rollerna. Känns dock väldigt spontant skrivet.

661665 said:
Jag tror på ett drev mot Craygh, dels för Björns anledningar förra rundan, men desto mer för Måns anledning att lägga en röst på Craygh förra rundan som är utmärkt. /.../ Detta hände kring Craygh förra vändan:
Röstar på Craygh i inlägget, men det känns som mest av anledningen att andra har röstat på honom.

661752 said:
Detta hände kring Craygh förra vändan:Okej, jag tycker att Crayghs analys av Zebulon är jävligt shaky. De punkter jag tycker är mest värda att uppmärksamma är följande: /.../ Oj, oj, oj! Detta var jääävligt kaxigt påstående. Och väldigt säkert. Det låter nästan som att Craygh vet hur skurkarna resonerade...
661864 said:
Och jag undrar vad som är konstigt med att jag går på Craygh? Jag tycker jag har varit supertydlig med mina anledningar och ifrågasättanden.
662019 said:
Tja, jag tycker det låter mest rimligt att gräva i grupp Guld först, och sen grön, då? Rent spontant vill jag rikta mina blickar mot Anders Åstrand. Återkommer med mer spelande imorgon.
Dock så postade Lindenius visst sin utlovade analys av mig, /.../ Det var f.ö. den analysen som fick Bearnie att rösta på mig i slutet,
Inte helt sant, för det var mina misstankar som fick Bearnie att få upp ögonen för Eksem. Han gjorde ingen analys av honom men det stämmer att han därför använde Lindenius argument som motivering.

662166 said:
Som vanligt uppmanar jag alla röster att följas av en motivering, frågor eller krav om de skall vara till någon nytta
Första gången var det, enligt mig, då andra röstade på Craygh. Denna runda är det på AÅ då AÅ ansåg i ett tidigt inlägg i runda 2 att färg bara var flavour och enligt Eksem endast deltagit i "säkra diskussioner" (min strategi respektive mitt bråk).

662215 said:
gillat teorin om en imperialist i varje färg, försökt förmana folk att inte outa Ras förrän vi vet vad det betyder
662277 said:
Om färg-teorin stämmer, vilket jag tror, vad är då Ras till nytta för? Jag tror att Färg är till för att hjälpa oss, medan Ras är relaterat till DTF.
662350 said:
För min del faller roll-teorin på att min roll inte är någon slags pilot alls, och såvitt jag minns från filmerna så är jag inte säker på vad jag har att göra i rymden ö.h.t.
662385 said:
Jag är Uutkik, kodnamn Gold 3.
Notera att han inte outat sin förmåga, när han sade att han var fucking ospeciell. Lindenius var kodnamn röd 3 och sade sig vara U-3PO. Båda var med i ungefär 20 sekunder i filmerna och tillhörde inte rebellerna. Visserligen tillhör jag blå 4 och är med i tre ögonblick.
Kommentarer
Varför ger han mig skumma vibbar? Han outar gold tidigt och får igång färgkampen. Han tror att färgerna kommer att hjälpa rebellerna. Visst, det kanske finns två imperiesoldater i en färg men varför röstar han då på Anders Åstrand i sin egen färg? Allt detta talar för honom. Däremot har han gett sig på två stora drev mot Vandraren och mot Craygh. I Vandrarens tåg var han först (och räddade Bearnie) men han tyckte båda var misstänkta. Han röstar på Craygh av inga egna anledningar alls, på Vandraren för att han är inaktiv och på AÅ för att han bara deltagit i säkra diskussioner, men å andra sidan har Eksem det också. Färg och ras, liksom. Han har dessutom gjort två analyser som han sade inte ledde någonstans. Jag har för mig att Eksem var vassare i tidigare omgångar.

Dessutom gillade jag BDG:s analys av han och Lindenius OCH så känns krank (via drevet mot Lindenius) och Anders Åstrand (motivering) mer säkra.

/Han som upptäckt att hans bästa förmåga är att kunna känna vilka som känns gröna och får utgå från det
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Björndengodeanalys

Men, alltså... det där är ju en skurk...
Det står ju rakt ut att han är "known to be a thief".

Tog en stund för mig att fatta.

Lindenius var ju inte heller nån renodlad imperiefigur, typ nåt befäl på deathstar eller nåt, utan nån slemmig skurk.
Rebellerna har ju alla varit renodlade rebeller, utan möjlighet att ifrågasättas.

Det här var inte bra Eksem.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Analys av Han Den Där.

Du har faktiskt så mycket om bakfoten att jag häpnar:

"Han outar gold tidigt och får igång färgkampen."

Jag outade Gold för att avsluta spekulationen om huruvida alla i Gold hade särskilt bra förmågor. Fram till dess var jag avvaktande.

---

"men varför röstar han då på Anders Åstrand i sin egen färg?"

För att vi bara är tre i den färgen, jag tror att det är minst en skurk per färg, och krank har clearat sig själv bra i och med Lindenius-racet i slutet av förra rundan. Kvar står då AÅ, som jag har massvis med anledningar att rösta på, vilket du tydligt kan läsa i mitt inlägg om saken.

---

". Han röstar på Craygh av inga egna anledningar alls"

Jag skrev ju massvis med anledningar?

---

Nej, du har läst otroligt selektivt och jag tycker det du skriver har enorma brister.

Tyvärr lär detta bli det sista jag hinner skriva i det här spelet som läget ser ut nu. Nåja, lycka till då!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,520
Location
Helsingborg
Re: Analys av Han Den Där.

Eksem said:
Du har faktiskt så mycket om bakfoten att jag häpnar:

"Han outar gold tidigt och får igång färgkampen."

Jag outade Gold för att avsluta spekulationen om huruvida alla i Gold hade särskilt bra förmågor. Fram till dess var jag avvaktande.

---

"men varför röstar han då på Anders Åstrand i sin egen färg?"

För att vi bara är tre i den färgen, jag tror att det är minst en skurk per färg, och krank har clearat sig själv bra i och med Lindenius-racet i slutet av förra rundan. Kvar står då AÅ, som jag har massvis med anledningar att rösta på, vilket du tydligt kan läsa i mitt inlägg om saken.
Ja, jag skrev att allt det där talade för dig. Fast just nu talar nackdelarna mot dig, tyvärr.

". Han röstar på Craygh av inga egna anledningar alls"

Jag skrev ju massvis med anledningar?
Inga egna anledningar. Jag skrev "Röstar på Craygh i inlägget, men det känns som mest av anledningen att andra har röstat på honom". Se inlägget.

/Han som tydliggör
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Analys av Han Den Där.

Eksem said:
"Han outar gold tidigt och får igång färgkampen."

Jag outade Gold för att avsluta spekulationen om huruvida alla i Gold hade särskilt bra förmågor. Fram till dess var jag avvaktande.

---

"men varför röstar han då på Anders Åstrand i sin egen färg?"

För att vi bara är tre i den färgen, jag tror att det är minst en skurk per färg, och krank har clearat sig själv bra i och med Lindenius-racet i slutet av förra rundan. Kvar står då AÅ, som jag har massvis med anledningar att rösta på, vilket du tydligt kan läsa i mitt inlägg om saken.

---

". Han röstar på Craygh av inga egna anledningar alls"

Jag skrev ju massvis med anledningar?
Bra försvarat.
Den första punkten var det som jag stört mig mest på då det talade till hans fördel tror jag. Sen tänkte jag att kanske även Impar hade tjänat på den infon och han kunde stött idén av den anledningen.

Att han röstar på Craygh känns inte så konstigt men samtidigt finns det mycket som talar för Craygh, som jag nämnt.

AÅ-situationen förklarar mycket han klart. Men det är inte så konstigt, nånting måste han ju rösta på. Varför inte mig undrar jag stilla då...

Farao vad svårt.
 
Top