Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod III

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Ny röst: Craygh!

Men, åh....
Vimes, du hade inte par i tvåor. Inte ens knekt hög. Det var faktiskt inte så snyggt.
Jag antar att du ville tillföra lite drama och det kan jag förlåta även om det skedde på min bekostnad.
Om nån röstade på mig för att jag var lögnare får de gärna flytta sin röst. Jag har inte ljugit.

Såhär skrev jag först:
sketisk Zeb said:
Angående ditt resonemang om pilotskap kan jag bara säga att jag inte köper det. Helt enkelt därför att jag ÄR Mon Mothma och verkar flyga en X-wing. Jag vet inte om Mon Mothma kan flyga x-wing enligt mythosen och jag bryr mig inte.
Hela resonemanget hade bara varit vettigt om vi fått reda på varandras namn innan någon röstas ut. Inte så stor chans egentligen. Samt om folk kan, utifrån wookipedia, bedöma om det är troligt att denna individ kan flyga ett rymdskepp. Annars är ju hela det här sambandet meningslöst.
Nä, jag tror inte på det här.
Men sen tänkte jag om.
Jag kan egentligen inte dissa det här. Jag vet inte. Det kanske är såhär Feu har tänkt. Det känns inte så troligt men jag känner ju tyvärr inte Feu, då hade jag haft betydligt bättre hum.
Jag är helt enkelt skeptisk till resonemanget men avfärdar det inte helt.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,316
Location
Göteborg
Re: Ny röst: Craygh!

Jag spelar Twilight Imperium idag, vilket gör att jag inte har någon tid att hänga här, men det känns inte som någon jätteförlust då vi redan har flera drev som jag tycker är bra. Nu tycker jag det är upp till folk att bestämma sig, vi måste ha ner det här till två huvuddrev imorgon för har vi tre drev eller fler när vi är så här få är det för enkelt för imperialister att kuppa. Så länge som dessa drev består av några av Zebulon och Han (vilka jag tror är vår DTF-grupp), Eksem och Craygh (vilka jag tror är imperialister, i den ordningen), så kommer jag vara nöjd. Dessutom tycker jag krank ska slå på sitt spindelsinne och se om han inte kan fiska fram en imperialist till så där i sista minuten :gremsmile:
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,316
Location
Göteborg
Re: Ny röst: Craygh!

och ja, Vimes har agerat jätteskumt, jag undrar vad planen var liksom, det känns som att han hade en annan plan som sen av någon anledning blev inaktuell, och i så fall så kan det bara bero på att han är imperialist. Han har i vart fall klättrat högre på min lista efter det här. Inte för att det clearar dig på nåt sätt iofs.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,458
Location
Köping
Banarokanalys

Jag utlovade ju en analys av Banarok och BDG. Ska ta Banarok nu, sen behöver jag nog några starka innan jag tar mig an Björn den Gode. Kommentarer i kursivt som förut.

#660747
Röstar Åstrand. "han är en kultist, men ifall han är rebell eller inte har jag ingen aning om." Vafalls?

#660923
Misstänker Zeb. "Min röst ligger kvar på anders för ett tag men jag ska nog byta till en annan person eftersom jag ville bara skapa ett drev för att se ifall det fanns några som faktistkt aktivt försökte "rädda" honom." Men vad!!??

#661193
Kommer ut som tredje grön efter Poseur och Zebulon. Röstar på Vandraren då han inte sagt mycket och Banarok vill ha ut färg då det gör hans förmåga mindre menlös.

#661284
Kommer ut som Green 2, det kommer ändå outas nästa runda. (i runda 3) Sant, för övrigt.

#661444
"jag vill veta ranker, eftersommin förmåga är kopplad ranger och färg skulle faktiskt ett massoutande av ranger vara trevligt enligt mig."

[En hel del inlägg med enligt mig inget nytt.]

#661815
Försvarar Bearnie. "de flesta anfall mot honom verkar vara av typen "du är varulv för du inte kan bevisa motsattsen" som är ganska svårt i runda 1 där de flesta misstankarna lades mot honom."

#661822
"du är underlig eftersom dun alltid går emot strömmen och det är din också öppenhet jag tycker är underlig inte att du försöker dölja saker och att avslöja din karaktär tyckte jag var ett misstag eftersom förmågor kan vara karaktärsrelaterade och då får siarna en mindre att gömma sig bakom"
Tycker Zeb står ut för mycket och därför inte borde vara imperialist, men att det ändå något skumt.

#661940
"jag vet att EXAKT en ledare är imperialist" Den "förmågan" har ju faktiskt alla imperialister också.

Och det var ungefär vad jag fick ut av Banarok. Jag kan tro på att han är ovan nybörjare iofs.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Banarokanalys

trevligt att bli analyserad, och jag spenderar alldeles för lite tid här för att vara helt ärlig.

kultist kommentaren var en från förra spelet där AÅ faktiskt spelade kultist. i dethär spelet finns inga kultister, men det finns rebeller och imperialister

jag kan säga hela min förmåga ifall du vill, men det klacificeras fortfarande som "kultist info" jag vet att EXAKT en ledare är imperialist (av de 2 kvarvarande) jag vet desutom att det finns MINST en skurk i röd, men honom har vi redan blåst ut (den infon saknades förra gången för jag var så dum och inte kollade min förmåga igen efter första dagen och hade missat/glömt infon).

jag sade upprepade gånger att min förmåga var grumlig mestadels för att den inte skulle verka vara hotful för kultister eftersom jag ville ha info men ingen ville dela med sig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Re: Banarokanalys

Zebulon said:
Men, åh....
Vimes, du hade inte par i tvåor. Inte ens knekt hög. Det var faktiskt inte så snyggt.
/.../
Om nån röstade på mig för att jag var lögnare får de gärna flytta sin röst. Jag har inte ljugit.
Hellzon var den enda som röstade på dig efter min anklagelse om att du ljugit. Men det backade han upp med en rätt solid analys, så jag vet inte om det hade så mycket betydelse.

Först och främst: som jag skrev kan Mon Mothma med lite god vilja gå att köpa. Hon har ju viss militär inblandning... peppar x-vingepiloterna innan angreppet på dödsstjärnan.

C3PO är däremot en helt annan femma i mina ögon. Och Craygh kom dessutom undan förra gången genom att claima rollen. Vid nästa person som ryker får vi vet om jag kan vara rätt ute med det här eller inte.

För det andra: Nej, det var inte ett dugg schysst av mig. Men om du nu verkligen är Mon Mothma och rebell borde du inte frukta, eller hur?

Men varför? Jo, jag tyckte det hände lite för lite. Hade egentligen inte tänkt att bygga upp förväntningar inför min lansering av teorin, utan bara köra den som den var. Men, så satt jag där och skrev ett inlägg om att det inte hände så mycket och tänkte: "Fan, vi rör om lite i grytan. Hur kommer folk reagera? Kommer vissa avslöja sig genom att inte kunna hålla masken över nervositeten? Äh, vi kör, fetmarkerat å allt."

Det var förstås rätt korkat. Nu kommer misstankar och kraft riktas mot en rebell (d.v.s. jagsjälv), och det är ju egentligen rätt onödigt.

Och, Zebulon, jag tycker du klarade det här bra. Dina inlägg mellan min hint om en eventuell bomb och min teori verkade inte nervösa. Så din trovärdighet har stärkts i mina ögon (du kan iofs, fortfarande vara Mon Mothma och DTF, antar jag).

Så som sagt:
Röst: Craygh
Innan någon har åkt kan jag inte veta huruvida jag har rätt eller inte i min pilotteori, framkommer inget nytt anser jag Craygh-spåret som hetast fortfarande.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Banarokanalys

För min del faller roll-teorin på att min roll inte är någon slags pilot alls, och såvitt jag minns från filmerna så är jag inte säker på vad jag har att göra i rymden ö.h.t.

I övrigt vet jag inte alls vad jag ska tro om din bluff.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,458
Location
Köping
Björndengodeanalys

*hick* Då tar vi BDG också. (Nej, jag har inte druckit.)

#660752
Förklarar spelet, typ.

#660753
Tycker Hans plan är märklig men tycker inte det skadar att haka på den. Tycker inte om Zebulons plan att outa mycket. Dock har Zebulon inte spelat som en imperialist eftersom en sådan inte skulle göra ett så djärvt drag. Kanske DTF, dock. Röstar på Purgatory för att han gjort absolut minimum.

[Fler inlägg om hur man spelar.]

#660837
Tycker det är OK att outa färger om man vet att det finns en god som har nytta av det.

#660839
Röstar på Eksem, som han tycker har skrivit många meningslösa inlägg.

#660909
Tycker att Hans plan mest har satt honom själv i rampljuset.

#660915
Tycker Måns är undvikande.

#661084
Röstar på Craygh som postat lagom mycket för att inte verka inaktiv, men komprometterat sig på tre sätt.

[mer inlägg om att vi bör rösta på Craygh]

#661227
Outar sig som grön efter att Banarok talat om att han har en färgrelaterad förmåga.

#661280
Runda 2. Tycker det kan vara värt att kolla vad Måns kan ha gjort som drog uppmärksamhet. Håller fast vid och röstar Craygh, fast han tycker även Bearnie kan vara värd att titta på efter röstomvändningen i runda 1.

#661378
Svarar Basenanji. Tycker inte Basse är skum, fast Basse själv verkar ha tyckt det.

#661382
Röstanalys gav inget, för den som vände tåget från Bearnie till Vandraren var Måns - död och god.
"Sen har jag nu i vart fall implicit utgått från att Bearnie är skum, för om båda vagnarna var goda så är det i vart fall inte den här datan som kan ge oss någon information, för om det är två goda bandvagnar så sitter ulvarna bara och skrattar och kan agera helt fritt och ganska slumpmässigt utan att behöva fundera på vem som dör."

#661385
Svarar Basenanji igen om varför han röstat som han gjort, tycker man ska motivera röster.

#661390
Crayghanalys. Tycker Craygh är skum alt har konstigt spelsätt.

#661397
Tycker Han ligger högt på sin godhetslista.

#661402
Spekulationer om DTF. Robothatare? Luke+Darth Vader som lag med alternativt vinstscenario.

#661431
Spinner vidare på Vimes konstaterande att grupp Gold borde ha viktiga roller (eftersom Bearnie sa det och var Gold). Tycker Bearnie ska komma ut med info snarast.

#661544
Bearnieanalys. Tycker Bearnie har varit improduktiv och har hamnat i ett svårt läge.

#661547
Blir nervös då folk får mycket röster snabbt, då det innebär att impsen inte har något emot det.

#661634
Är inte nöjd med dag 2. Driver mot Craygh. Börjar bli övertygad om att Bearnietåget är bogus.

#661755
Analyserar Crayghs Zebulonanalys. Anser att Craygh och Zebulon inte är imps ihop för de bråkar inte på det sättet. Tycker fortfarande Craygh spelar skumt.

#661800
Svarar Basenanji. Tycker inte han kommer med några bra anklagelser. Basse tycker att BDG har kopplat ihop sig med Craygh och Bearnie. Vill fortfarande rösta ut Craygh.

#662030
Första i runda 3. Överraskad att vi tog en imp. Röstar på Zebulon, har fortfarande inte släppt Craygh.

#662056
Analys. Om Craygh är god är krank, Vimes och Purgatory antagligen goda (drivande i drevet mot Lindenius.) Om Craygh är ond är nog krank OK ändå, medan Vimes eller Purgatory antagligen är onda.

#662068
Mer analys. BDG är god för att Lindenius har röstat på honom. Eksem är ond för att ha misstänkt Lindenius lagom mycket.

[Förklarar analysen i några inlägg.]

#662198
Kommenterar Vimes bomb. Tycker Zebulon kan vara DTF ihop med Han.

#662220
Han(?) har påpekat att Craygh har försvarat Bearnie. Således lite mindre skum.

#662330
Ganske nöjd med dreven men vill att de ska smalna ner lite, så länge de innehåller några av Zebulon, Han, Eksem och Craygh.

Slutsats: Vete fan. Jag tyckte först att BDG skrev väldigt mycket snömos i första halvan av runda 1, men när han fick något att jobba med kom han ju igång.

BDG och Craygh är knappast i samma onda fraktion så som BDG har drivit mot Craygh. Därmed skulle jag kunna tro på de andra teorierna som BDG har yttrat.

Dessutom kan jag köpa att BDG ligger bra till om Lindenius röstat på honom. Åas så är det ju ganska säkert att rösta på imperialistkompisen BDG då det krävs starka bevis för att folk ska haka på och lyncha en så erfaren spelare.

Nu går det ett Zebulondrev och ett Eksemdrev. På Zebulontåget sitter Craygh, Vimes och HJK (och jag), tre två herrar som jag inte får bra vibbar av. Eksemtåget tror jag mer på.

(Vimes bytte till Craygh efter senaste röstsammanställningen.)

Jag står och väger, men tror nog som BDG att Zebulon har stuckit ut huudet för mycket för att vara imperialist. Funderar på om han kan vara DTF, men en DTF borde ju vara ännu mer benägen att ligga lågt då DTF ofta är färre än imperialisterna. Så, öh...

Röst: Eksem

Zebulon: 2 (HJK, Craygh)
Eksem: 4 (Björn den gode, Han, Purgatory, Hellzon)
Anders Åstrand: 2 (Vicotnik, Eksem)
Han: 1 (Anders Åstrand)
Craygh: 1 (Vimes)

Bytt:
Vimes, från Zebulon till Craygh.
Hellzon, från Zebulon till Eksem.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Björndengodeanalys

Jag kommer inte hinna spela så mycket idag, jag kommer ha någonstans mellan hyfsad och sporadisk närvaro fram till 16-17 nån gång, men sen kommer jag inte kunna delta mer den här rundan (och som det ser ut, det här spelet), så om ni vill veta något så ställ för bövelen några krav eller frågor. Jag har ingen aning om hur ni spelar just nu, det enda jag vet är att jag har 4 röster på mig för att Lindenius röstade på Craygh i slutet av förra rundan, och att ingen därför lyssnar på något jag har att säga. Även om ni inte litar på mig nu så kommer ni ju ändå kunna lita på det jag skriver nu när ni väl hängt mig, så det finns ju ingen mening med att inte lägga press på mig åtminstone. Som det är nu bidrar jag inte med vidare mycket.

Hur som helst, för att kunna lämna efter mig något av värde (efter att jag åkt så kommer ni ta AÅ ändå, såvida inget kullkastar färg-teorin) kommer här mina samlade teorier om Bearnie som DTF-måltavla:

Vad vet vi om Bearnie?

Färg: Gold
Rang: Leader
Ras: Människa
Lag: Rebell
Förmåga: "Se ifall någon annan använt sin förmåga mot någon jag bevakar."
Drev på mot: Zebulon, Eksem

---

Så anledningar för DTF att jaga Bearnie:

1. Färg
Inte väldigt troligt, om än inte helt omöjligt, att en viss färg ska röjas ur. Detta bör i sådana bli uppenbart efter den här rundan. Då blir det förstås väldigt bråttom att hitta DTF. Alternativt skall en ur varje färg röjas bort. Även detta bör bli tydligt om en runda eller två, men är åtminstone inte lika bråttom, och dessutom inte så troligt. Anledningen till att jag inte i första hand tror på Färg är för att jag tror Färg är till för att hjälpa oss, i enlighet med teorin om att det finns en skurk i varje färg och att spelet till viss del går ut på att försöka värdera vilken information som är farlig och vilken som är bra, då vore det konstigt om viss information var både bra och farlig och resten ganska menlös.

2. Rang
Klart troligt, och då är det väl ganska bråttom? Har inte så mycket att säga för eller emot den här.

3. Ras
Klart troligt. Det här är den jag själv tror mest på. Det betyder förvisso att Rang inte betyder något särskilt alls. Ras kan ju ha relevans i spelet även om det inte är relaterat till DTF. Anledningen att jag tror på den här mer än Rang har att göra med Bearnies förmåga (se nedan).

4. Lag
Tja, det här tror jag inte är relaterat till DTF, helt enkelt, även om man aldrig ska utesluta något.

5. Förmåga
Mycket troligt. Säger inte den här förmågan rakt ut: "Jag jagar DTF"?

6. Drev
Möjligt. Nu skulle jag inte dra på för stora växlar eftersom Bearnie grävde ned stridsyxan i fallet Zebulon, men det kan ändå vara värt att notera att kedjan i att Zebulon informationshetsade, fick Bearnie på sig och Bearnie blev skjuten.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Björndengodeanalys

Och det ser ju förstås obegripligt ut hur jag relaterar punkt 3 och 5 med varandra när jag inte beskriver mitt resonemang, så här kommer det:

Vad jag tänker är att oddsen för DTF att ha sådant flyt att han hittar någon som både har rätt Rang och en sådan Förmåga i samma runda borde vara ganska låga; medan kombinationen av Förmåga och Ras är klart troligare. Jag tror alltså att det primärt rör sig om Förmågan och att Bearnie också i övrigt passade in på ett eller annat sätt.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Björndengodeanalys

Drevet mot Eksem tycker jag känns väldigt likt det mot Bernie. Ni som vill rösta ut eksem, kom med lite argument så jag kan bilda mig en uppfattning.

Eksem: Jag förstår inte hur förmågan säger "jag jagar DTF.".
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Björndengodeanalys

X har förmågan "Jag kan se vem som använt sin förmåga på någon jag valt att titta på". X väljer att titta på Y. Y blir nedskjuten av DTF. X ser att Z har använt en förmåga på Y. Z = DTF.

Eller är DTF-attacker inte förmågor? Jag har liksom bara antagit det, men det kanske inte stämmer, någon som vet?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Vicotnik's spekulationer

Av totalt 20 spelare (med räknat de döda npc'na) så har 5 stycken gått ut eller blivit bekräftade som robotar, en av dessa har var imperialist, och av dessa fem är bara två stycken kvar i livet.
Jämfört med människorna där 10 stycken har gått ut eller blivit bekräftade. Jag skulle bli väldigt förvånad de kvar varande 5 alla skulle vara robotar (dvs uppnå 50/50 lägg med ras). Möjligtvis kan jag tänka mig att det är ungefär hälften kvar som tillhör vardera ras. om detta skulle stämma så skulle vi har 7-8 robotar respektiver 12-13 människor totalt.
Detta skulle ge oss att vi har 4-5 robotar i liv och vi skulle ha ca 8-9 människor vid liv.

Om vi utgår från teorin att vi har en imperialist per färg, vilket jag har fått uppfattningen är den vanligaste teorin just nu, så har vi 3 imperialister kvar i livet, som borde finnas i skvadronerna BLUE, GOLD och GREEN, då det endast finns en spelare kvar i RED och om teorin en imperialist per färg stämmer så är den spelaren rebell.
Detta skulle då ge oss 4-5 robotar och 7-8 människor där det kan gömma sig imperialister.

Vi har även fått information om att det finns fler goda robotar än onda vilket borde innebära att vi har 1-2 imperilister som gömmer sig bland robotarna.
Vilket skulle innebära att det finns 2 eller 3 imperialister bland människorna beroende på hur många imperialist robotar som finns kvar.

Det jag funderar på är om färg teorin stämmer, på något sätt känns det som om det skulle vara för lätt att leta upp imperialisterna om det var en per färg, samt att det som jag retar mig mest på när det gäller en per färg är att vi som mest skulle få 2 robotar och 2 människor, eller 1 robot och 3 människor. Och om det senare gäller så skulle det innebära att alla kvarvarande robotar är rebeller, vilket skulle göra alla människor misstänkta. Jag skulle nog vilja få det hela till att det finns minst 5 imperialister, dvs 4 stycken är vid liv.

Visserligen spekulerar jag i fakta som vi inte har, till exempel hur många det är av varje ras.
Vad tror ni om detta verkar det vettigt?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Vicotnik's spekulationer

Purgatory är väl den som förespråkar färgteorin starkast, visst är det också han som är ensam kvar i sin färg? Känns lite som en smart åsikt om man är imperialist.

Det bara slog mig och jag tänkte skriva ner det innan jag glömmer bort det. Jag kan ha fel men jag har för mig att det är så.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Vicotnik's spekulationer

HJK said:
Purgatory är väl den som förespråkar färgteorin starkast, visst är det också han som är ensam kvar i sin färg? Känns lite som en smart åsikt om man är imperialist.

Det bara slog mig och jag tänkte skriva ner det innan jag glömmer bort det. Jag kan ha fel men jag har för mig att det är så.
Hmm.. okej, det tåls att kolla upp. Ska försöka hinna kolla upp det under eftermiddan.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,458
Location
Köping
Re: Vicotnik's spekulationer

HJK said:
Purgatory är väl den som förespråkar färgteorin starkast, visst är det också han som är ensam kvar i sin färg? Känns lite som en smart åsikt om man är imperialist.

Det bara slog mig och jag tänkte skriva ner det innan jag glömmer bort det. Jag kan ha fel men jag har för mig att det är så.
Var det inte någon som sa att det finns minst en onding i Red Squadron? Det låter ju som att det inte grönar Purgis överhuvudtaget (tänk på att vi inte har några som helst belägg för teorin "en ond i varje färg").

Grejen är ju att det knappast finns någon rebell som fått veta att "Det finns inga imperialister i X Squadron". Det skulle fria för många.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Björndengodeanalys

Mina timmar i spelet håller på att ta slut, om ni vill ha ut något mer av mig bör ni be om det nu.

Under tiden kan jag ju avslöja mitt namn och fullständiga kodnamn i alla fall:

Jag är Uutkik, kodnamn Gold 3.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Björndengodeanalys

Nä, nu får det bli dags att rösta.
Det är apsvårt. Jag vet i skrivande stund inte vad rösten längre ner blir.
Min vana trogen sticker jag väl antagligen ut nacken ordentligt. Jag får blunda, svälja och hoppas att ingen hugger av den.

De jag är mest skeptisk mot är, utan inbördes ordning, krank och BDG. Kanske nån mer men jag börjar med dom.

Varför?
Först och främst så tycker jag att varulvarna spelar väldigt bra. Jag ser inge direkta misstag, röstningarna är trassliga garnnystan, nästan alla spelar som det förväntas av dom (folk har olika erfarenhet och förutsättningar) och de drev som finns har ingen direkt ledare eller klick.
De måste finnas kompetens i det gänget.

krank
Har gjort någon enstaka analys (vilket iofs är mer än mig) och inte kommit med mycket egna idéer. Mest kommenterat andras. Jag kan inte låta bli att tycka att det är skumt. Själv är jag en mer intensiv person som skall stoppa fingrarna djupt ner i så många syltburkar som möjligt så jag har svårt att förstå krank´s tillbakalutade stil. krank har kört ganska lugnt tycker jag själv. Han gick igång lite när jag pressade honom om min outningsteori då han svarade med att idiotförklara mig och uttrycka vad han tyckte om mig som spelare och mina idéer.
Jag har inga hårda bevis som citat eller länkar att komma med ännu.

BDG
Tack Hellzon för analysen.
Jag tycker inte att BDG har varit tydlig i sina ställningstaganden. Jag kanske är ute och cyklar, det kanske är livsfarligt att vara det men för mig är det mystiskt.
Han har ifrågasatt både Basse och Måns. Inte så kontsigt iofs, båda hade många åsikter och alla var ju inte rätt.
Jag tror dessutom inte att Han är imp, vilket BDG gör. Då hade han helt enkelt varit nervösare och spelat annorlunda tror jag.
Jag tror inte heller att Craygh är imp, vilket BDG gör. Här är jag osäkrare men han försvarade Bearnie med stor energi och det borde han inte gjort om han vetat att Bearnie ändå skulle åka. Dessutom startade han drev mot mig vilket är olämpligt eftersom jag tror jag är värd mer för imparna som levande bråkmakare än död rebell.
Eksem är jag osäker på.
Själv är jag rebell och det gör att jag tror att du missat på 3 av dina 4 misstänkta. Om du är rebell resonerar du och jag helt enkelt olika och framtiden får utvisa vem som hade mest rätt. Om du är imp tror jag att du försöker styra rösterna till er fördel.
Inga hårda bevis eller länkar tyvärr, kanske kommer senare.

BDG och krank för övrigt har interagerat förvånansvärt lite med varann tycker jag, förutom lite klädsamma milda misstankar från BDG mot krank.

Jag har säkert missat poster och svara gärna med poster som motsäger eller stöder dessa enkla tankar.

Det blir tyvärr ingen röst riktigt ännu.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,527
Location
Helsingborg
Re: Vicotnik's spekulationer

Mitt grafikkort i datorn hemma har rykt. Kan endast delta under dagtid, om jag är i skolan.

Hellzon said:
Var det inte någon som sa att det finns minst en onding i Red Squadron? Det låter ju som att det inte grönar Purgis överhuvudtaget (tänk på att vi inte har några som helst belägg för teorin "en ond i varje färg").
Nä, Purg är inte grönad för fem öre men jag tycker ändå att vi ska koncentera oss på andra färger. Om vi lyckas ta ut en i varje färg och spelet inte är över kan vi börja tänka på den femte imperialisten.

---

Angående DTF har jag spånat kring följande.

Vi har nu tre teorier om DTF:s mål.
× Alla människor ska dö. (Åstrand)
× Alla ledare ska dö. (Hellzon)
× DTF ska ha högst rang? (Banarok - jag förstod inte riktigt)

Alla människor ska dö
Det innebär att vi måste skynda oss för många har outat sin ras. Zebulon borde dock ha åkt dit redan första rundan, annars är han DTF. Det vore dock korkat att tro. Inte att han eventuellt är DTF, utan att DTF skulle vara såpass tydliga med vilka de är. Det känns som en konstig konstruktion av spelet. Om denna teori skulle stämma har jag satt Vicotnik som misstänkt.

Alla ledare ska dö
Behöver vi skynda oss här? Två ledare är kvar, varav en är imperialist. Det innebär att DTF och våra mål sammanfaller i viss mån. Vi har blå och grön ledare kvar och ger vi oss på dem höjer vi i så fall DTF:s chans att träffa på en ledare (se nästa stycke). Men vad har DTF för förmågor? HJK och BDG propsar för att det är Zebulon som är DTF då han från första början velat få alla att delge all information. Banarok borde också vara misstänkt.

BDG sade i första inlägget i denna runda att DTF är viktiga att sätta dit. Fast ... om DTF inte har någon förmåga för att lokalisera ledarna, då är det inte bråttom att sätta dit dem. Jag kan anta att de har någon sorts val där de får chansa att mörda någon men som inte funkar om personen inte är ledare. Alternativt har de en förmåga där de får reda på rangen men varför skulle Zebulon då vilja ha reda på mer information? Notera att jag skrivit "de" för det är BDG:s och HJK:s teori. Min teori är att det endast är en. Om det är endast en vore det dumt att Zebulon outar sig såpass. Om det är två är det istället smart, då den andra DTF:n kan sitta med den aktiva förmågan att spana efter kodnamn.

- Vi har då maximalt 5 imperialister och 2 DTF. 7 onda personer! Har vi haft fler än 2 DTF under de andra omgångarna?
- Vi har annars 4 imperialister och 1 DTF. 5 onda personer (en fjärdedel - standard?).
- Fast det finns ett tredje alternativ. 5 imperialister och 2 DTF, varav en är imperialist. Det ger 6 onda personer. Jag tror att det är ett radarpar där de i filmerna också tillhör både onda och goda sidan. Vi får väl reda på om det är en DTF som dör då jag antar att det hör till ? Det var så i Batman-spelet men då var det en annan spelledare.
- Ok, Banarok gav ett fjärde också. En av imperialisterna är även DTF. Personligen tror jag att DTF bara finns för att försvåra för rebellerna och att de ÄR en tredje part FRÅN rebellerna.

DTF vill ha högst rang
Jag tänker inte följa upp detta då jag inte är helt säker på om det var vad Banarok menade.

/Han som delgav sina tankar
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Björndengodeanalys

En sak som just slog mig.
krank berättade tidigare om hur han spelat och resonerat när han var varulv. En Grå Eminens som djupimmersionistiskt förställde sig till rebell.
Jag tror att han inte ljög då utan att det var så han spelade den gången.
Jag tror också att han om var varulv även denna gång skulle det inte ha hindrat honom att skriva det inlägget. För att han återigen spelar djupimmersionistiskt.

Om krank är varulv denna gång skulle det förklara varför jag tycker det är så svårt att hitta varulvarna denna gång. De spelar, på kranks inrådan, ungefär som de skulle gjort om de inte var varulvar.
Fruktansvärt läskigt tycker jag. Det gör dom ju ändå men det blir så mycket kraftfullare med krank´s djupimmersionistiska metod.
Det skulle betyda att Han, som jag tror är rebell, kunde fått uppmaningen: "Skit i att du är varulv. Gör precis allt du skulle fått för dig om var rebell. Var rebell!" ...och om han är med på noterna kan Han, och alla andra, bete sig precis hur som helst.

Det är riktigt creepy enligt mig. Jag vågar farao inte lita på nån. Inte på nån!

(Egentligen är det här inte ett seriöst inlägg för att kasta nån misstanke på krank, resonemanget är för tunt och förutsättningsberoende. Mest bara ett resonerande om varulvarnas uppträdande och varför jag spelar som jag gör.)
 
Top