Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod III

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
krank said:
Vicotnik said:
krank said:
[
Zebulon said:
Detta gör att jag tror att rebellerna tar hem spelet.
Jag tror visserligen inte att du är imperialist, men jag tror fortfarande att du har jättefel vad gäller det här.
Detta är helt klart ett av ett av de inlägg jag stör mig på. krank verkar tro att imperiet kommer att vinna, jag har svårt att tolka detta inlägg på något annat sätt.
#661840

Då tänker jag förklara hur jag menar: Jag menar att det är naivt att tro att rebellerna skulle vinna av de anledningar zebulon tror det; givetvis finns det en god chans att vi vinner - men generellt tror jag inte att vi gör det genom att lyssna på Zebulon. Nu hittade jag inte inlägget du citerar, men jag har svårt att tro att det handlar om annat än min vanliga misstro mot Zebulons sätt att analysera saker.

Om du kan ge länk eller inläggsnummer så kan jag svara mer exakt.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Kan tillägga följande om DTP (eller om det heter DTF):

Ledarna för Röd och Guld är döda. Om det är målet för DTF kommer de att inrikta sig på Grön och Blå nästa gång. Det rör alltså BDG, Hellzon, Craygh, HJK, Vimes, Vicotnic. Bra för väktare att veta och de gröna och blå som sitter på nyttig information.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,591
Location
Helsingborg
HJK said:
Du gör ett tappert försök att rikta misstankarna mot Vicotnic och att det handlar om att målet för DTF är människor.
Målet för DTF var att utrota människor var en av de två teorier jag tog upp och spånade kring, ja. Vicotnik har jag misstänkt tidigare höra till DTF så då är det väl klart att jag följer upp det spåret? Eller? Han gled in perfekt i den första teorin som du skrev om i citatet ovan.

Jag antar att du inte hann läsa mitt tredje inlägg som kom en kvart innan ditt som jag nu svarade på. Där misstänkte jag två till som passade in i den andra teorin (DTF:s mål: ta ut ledarna).

Att du sen argumenterar för att det är en fördröjning för DTF, för att de annars skulle dödat Zebulon som outade sig som människa redan i runda 1, är ju bara löjligt.
Anledningen till att DTF inte agerade förens andra rundan är för att ingen hade outat sig som ledare än. Och Zebulon kunde ju knappast vilja döda sig själv om han jagade människor.
Konstigt att du skriver "argumenterar för att det är en fördröjning" när jag besvarar på min egen frågeställning: "Är det en fördröjning på en runda för DTP? /.../ Nä, det kan inte vara en fördröjning då Zebulon borde ha varit den som åkte nu. Varför åkte han inte redan i runda 1?"

Återigen misstänker jag att du inte såg mitt inlägg som kom en kvart innan ditt. För där skrev jag: "Här är en tes som stödjer att roboten är ute efter ledaren. Roboten kan endast ta de som är ledare för annars skulle Zebulon ha rykt".

Varifrån kommer teorin om mördarrobotar? Den kommer ju helt ur det blå!
Anders Åstrand skrev: "Jag tror det har med ras att göra, typ en mördarrobot som vill ha ihjäl alla människor eller något fånigt like that". Där har du källan till den ena teorin. Hellzon står för den andra. Där spelar det ingen roll om det är en robot eller inte. Jag sätter två teorier mot varandra - det verkar vara ledarna som är grejen.

För övrigt: förra rundan röstade jag på Eksem, mest av panik. Lindenius-tåget verkade osannolikt men gav en lyckträff men jag ville ändå inte hänga honom på en timmes tåg. Jag har dock fått konstiga vibbar av Eksem, vilket jag tog upp i en teori i runda 2. Jag har dock inte fått något via analys men krank nämnde också att han fått misstankar och nu röstar BDG på honom. Slutligen röstar Eksem på Åstrand som jag tycker är grön.

Röst: Eksem

Han (2): Anders Åstrand, Hellzon
Eksem (2): Björn den gode, Han
Zebulon (2): Vimes, Craygh
Anders Åstrand: (1): Eksem

/Han som måste läsa om tråden lite noggrannare
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Som vanligt uppmanar jag alla röster att följas av en motivering, frågor eller krav om de skall vara till någon nytta. "Konstiga vibbar" är helt enkelt inte tillräckligt konstruktivt för mina krav på mina medspelare.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Ny röst: Anders Åstrand

Det har plötsligt blivit väldigt dålig action i spelet, har vi verkligen förlorat alla aktiva spelare? Vi har trots allt två möjliga drev på gång OCH en DTF-jakt, och då har vi ändå släppt Craygh för tillfället. Kom igen nu!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Re: Ny röst: Anders Åstrand

Ja, det vart onekligen lite vakuum efter Bearnie och Basenanji. Själv sitter jag och väntar lite på att Zebulon ska dyka upp här. Han ligger onekligen i skottgluggen i DTF-jakten.

Dessutom har han ljugit om sin karaktär.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,591
Location
Helsingborg
Re: Ny röst: Anders Åstrand

Zebulon (3): Vimes, Craygh, HJK
Han (2): Anders Åstrand, Hellzon
Eksem (2): Björn den gode, Han
Anders Åstrand: (1): Eksem

/Han som brukar trycka "snabbcitering" för att få med UBB-koder också
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Ny röst: Anders Åstrand

Okej, det där låter spännande. Utveckla gärna så mycket du vågar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Re: Ny röst: Anders Åstrand

HJK said:
Vad syftar du på för lögn?
Om vilken karaktär han är. Mer om detta imorrn.

Han: du skriver att du tror att AÅ är grön. Varför gör du det? Har du skrivit om det tidigare, eller vill du motivera det nu?
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Ny röst: Anders Åstrand

"Dessutom har han ljugit om sin karaktär."
Vad menar du med det?

För övrigt så är jag rätt osäker för tillfället.
Jag tänker dock, som sagt, fortsätta med färgteorin. Färgen guld ser jag som den lämpligaste för granskning just nu eftersom den endast innehåller tre spelare. Dessa tre är

Eksem
Anders Åstrand
Krank

Av dessa är det Eksem och Anders Åstrand som pingar på min radar. Krank är hyfsat grön efter att ha varit bland de drivande bakom Lindenius-drevet förra rundan.

Både Eksem ock AÅ är däremot möjliga imperialister, se de analyser som gjorts tidigare av Björn den Gode och Vicotnik. Anders Åstrand har varit inaktiv, men det lilla han har skrivit placerar honom inte direkt fördelaktigt enligt mig. Eksem har också skrivit skumma saker, men han har varit aktivare än AÅ. Så för tillfället i alla fall tänker jag ge AÅ en chans att bli mer aktiv i spelet innan jag lägger en röst på honom. Han är dock fortfarande misstänkt. Rösten faller istället på Eksem.

Fast Vicotniks analys av Krank är intressant den med.

Jag tror inte att Zebulon är imperialist, men han skulle kunna vara DTF. För tillfället är i alla fall jag mer inställd på att försöka finna imperialister än att jaga DTF, dock har jag ingenting emot att någon annan gör det.

Röst: Eksem


Han (2): Anders Åstrand, Hellzon
Eksem (3): Björn den gode, Han, Purgatory
Zebulon (3): Vimes, Craygh, HJK
Anders Åstrand: (1): Eksem
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,987
Location
Linköping
Re: Ny röst: Anders Åstrand

Ni har missat Vicotniks röst senaste sammanställningarna.

Anders Åstrand (2): Vicotnic, Eksem
Eksem (3): Björn den gode, Han, Purgatory
Han (2): Anders Åstrand, Hellzon
Zebulon (3): Vimes, HJK, Craygh

Inte röstat: krank, Zebulon, Banarok
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Ny röst: Anders Åstrand

Det är jättebra att konstiga saker uppmärksammas, men det är ännu bättre om det också tydliggörs vilka konstiga saker man har uppmärksammat.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,591
Location
Helsingborg
Re: Ny röst: Anders Åstrand

Vimes said:
Han: du skriver att du tror att AÅ är grön. Varför gör du det? Har du skrivit om det tidigare, eller vill du motivera det nu?
Åstrand har tidigare sett saker med knivskarp slutledningsförmåga, bland annat har han med rätta klankat ner på mig. Det första var när han ifrågasatte min "matematik" och det andra när han sade att jag inte alls var säkrad för att jag först gick ut med att vara blå, då jag (precis som honom) redan hade fått sagt för mig när min färg skulle avslöjas (runda 2). Han gillade inte att Bearnie skulle åka ut. Eksem har röstat på honom.

Han har visserligen röstat på mig två gånger med vaga anledningar (låtsas-bråk, bråk+felsägning) och krank i sitt första inlägg med anledningen det "är ju lite av en tradition". Han hakade på tåget Vandraren då det inte blev något tåg av mot mig eller BDG. BDG som han ville rösta på men valde mig då BDG är en starkare spelare. Han tyckte Basenanji var skum men det var för att Basse inte fått information om att hans kodnamn inte skulle avslöjas.

I ett gammalt inlägg skrev jag detta om Anders utifrån ett citat:
"Dock är det rätt ruttet spelat av dem om de är varulvar då det känns så genomskinligt, men Han har inte varit med i spelen förrut (väl?) och Björn brukar ofta påpeka vilken usel spelare han är för varulvslaget han är."
--- Jag undrar om en imperiesoldat skulle tänka såhär?
För mig överväger fördelarna nackdelarna. Den största nackdelen var att han hakade på rösterna mot Vandraren. Det som är hans största fördelar är att han har ifrågasatt mig av rätt anledningar. Det var det som gjorde att jag blev säkrare på Måns. Måns påpekade exempelvis att det var dumt att säga vilka man skulle sia, vilket var min första strategi. Synd att AÅ inte är mer med, för han hade verkligen kunnat hjälpa oss men nu blir det mindre inlägg då två av de riktigt aktiva har rykt.

/Han som undrar varför han alltid får minst tre massiva stycken när han tänkt skriva "kort"
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Ny röst: Anders Åstrand

dethär är mina tankar om DTF

jag tror att DTF bara får skjuta ner någon varje måndag eftersom annars blir DTF helt enkelt för bra och ingen blev nerskjuten i torsdags eller hur?

jag tror DTF är en person som i förra varulvspelet och jag tror de går på rang eftersom en av hög rang blev nerskjuten och att bara skjuta ner ledarna verkar vara ett alldeles för lätt mål.

jag tror även att DTF är e imperialist, DVS att DTF har en extrem makt vad det gäller att förlänga spelet tills all av högre rang är borta. jag tror mest dethär eftersom det finns många makthungriga ondingar speciellt många godingar av det slaget finns inte.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,467
Location
Köping
Analys av Han Den Där.

Min röst på Han har varit delvis magkänsla, delvis baserat på hans läga i skvadron Blue (ihop med några gröna och med låg rank). Dags för en vettig analys, och ger inte den nåt får jag väl kika på Banarok, Zebulon eller Åstrand.

Kommentarer i kursivt.

#660726
Första inlägg. Tycker att alla ska surfa osynliga och nominera en innan man väljer någon annan att rösta på. Vart ville han komma med detta?

#660744
Påpekar att impsen kan ha mer nytta av att se folk skicka PM på inloggade-listan då siare etc. skickar PM medan impsen har ordnat annan kommunikation. Så resonerade jag i Cthulhuspelet. Bra tänkt och sagt.

#660754
Tycker vi ska outa kodnamn för att det inte avslöjas när vi dör, outar sig som blå men tycker att vi ska hålla inne med siffrorna.

#660853
Förklarar sin underliga plan, tycker folk ska sia någon av de tre som hoppat på idén och "clearat sig själva" (BDG, Måns, Bearnie). Notera att två av dessa är döda.

#661093
Tror att det finns en imp i varje skvadron, tror att outa färg är dåligt pga DTF, tror DTF kan vara robotar.

#661095
Analyserar folk, tycker Bearnie är skummast.

#661198
Undrar varför Bearnie inte kommer ut med förmågor nu Istället för två minuter innan stopp alltså.

#661251
Tycker att vi ska hinta våra roller med små historier. Ingen bra ide tycker jag. Sitta och hinta om roller ger bara fel personer ledtrådar.

#661279
Påpekar att Måns var en vettig måltavla som säkrad rebell. Och som erfaren spelare, IMHO.

#661294
Säger att han misstänker Eksem, BDG och Bearnie, vill inte motivera än.

#661312
Friar Craygh. "Vad anser du om det, där han faktiskt i princip friar oss? Skulle jag varit Craygh i imperalist-rollen skulle jag tiga och njuta av föreställningen." Om Craygh är reko borde det vara en poäng i Hans favör med.

#661449
Ville dra igång färgkampen så fort som möjligt ety han skulle outas i runda 2. Misstänker Eksem.

#661456
Analys. Orka. Tycker Åstrand "känns säkrad". "Bearnie är alltid skum... wink (se tidigare argument) ... men skrev det där på slutet när han borde veta att det vänds mot honom." Väger mellan Eksem och Bearnie.

#661461
krankanalys. Får inte ut något.

#661481
Tycker Craygh-Vicotnik och Purgatory-Lindenius ska yttra sig om varandra.

#661511
Misstänker Lindenius och Purgatory i Red. Och Lindenius hade han ju rätt om. Notera att det finns två imps i en skvadron (fem totalt) enligt hans teori - Purgis skulle inte vara fri enligt den.

#661678
Röstar på Bearnie för att han vill ha info.

#661812
Analyserar Craygh och Vic i blå skvadron. Tycker Vic är lite skummare. Betänk att båda är robotar, med Craygh som en hyfsat känd och Vic som någon no-name - precis som Lindenius.

#661837
Tror inte på Craygh eller Bearnie efter att C gått ut med sitt namn C3PO. Röstar på Eksem.

#661846
"Då är det bara HJK kvar då Vimes känns som en naiv nybörjare. Jag friar Vimes helt. Jag vill bara säga att när jag åker ut så ska ni ignorera hela runda två när ni gör analyser."
Jaha, släppte han Vic helt? Det är inte jag beredd att göra. HJK kan vi förstås också kika på.

#661853
Råkade kalla sig Mon Mothma innan, rättar till Toryn Farr nu.

#661869
Betonar att HJK är hans enda misstänkta i blå skvadron. Röstar HJK här nånstans, tappade länken.

#661877
HJK-analys.

#661988
Eksemröst. "/Han som inte vill att varken Lindenius (ger ingen information) eller Craygh (C-3PO!) åker" Jahadu, intressant. Men skulle en imp försöka rädda en annan imp så öppet? Tåget mot Lindenius var redan långt då. Nästan en poäng i Hans favör att han sticker ut hakan så långt.

#662055
"Att avslöja namn gav jack shit. Lindenius hade ett falskt namn. Därför kan jag inte utesluta Vicotnik" Han tror att Vic är DTF, medan jag tror att han kan vara den andre imperieroboten. Hm.

#662163
Röstar på Eksem igen, då krank misstänkt och BDG röstat, och Eksem röstat på Åstrand som Han tycker är grön. Jag är inte övertygad om Åstrands grönhet, åas står det mellan honom och Eksem i Gold. Hm.

Slutsats: Jaha, det var ju helt bonkers av mig att haka på Han-dressinen.

Nu ser jag att HJK anklagar Zebulon för att ha ljugit om sitt namn. Lögner nitade vi två kultister på i förra partiet, så det känns vettigt att spinna vidare på. Jag väntar mig givetvis att HJK motiverar sin anklagelse.

(Dessutom är Zebulon i Green Squadron ihop med mig, Banarok och BDG. Håller inte Zebs identitet känns han skummast av oss.)

Röst: Zebulon

Ska försöka orka med vidare analys av Zeb, BDG och Banarok imorgon.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,467
Location
Köping
Re: Analys av Han Den Där.

HJK said:
Det var Vimes som sa att Zebulon ljög om sin karaktär.
Argh, rätt så. Jag väntar mig alltså en motivation av Vimes. :gremwink:
 
Top