HJK said:
Du gör ett tappert försök att rikta misstankarna mot Vicotnic och att det handlar om att målet för DTF är människor.
Målet för DTF var att utrota människor var en av de två teorier jag tog upp och spånade kring, ja. Vicotnik har jag
misstänkt tidigare höra till DTF så då är det väl klart att jag följer upp det spåret? Eller? Han gled in perfekt i den första teorin som du skrev om i citatet ovan.
Jag antar att du inte hann läsa mitt tredje inlägg som kom en kvart innan ditt som jag nu svarade på. Där misstänkte jag två till som passade in i den andra teorin (DTF:s mål: ta ut ledarna).
Att du sen argumenterar för att det är en fördröjning för DTF, för att de annars skulle dödat Zebulon som outade sig som människa redan i runda 1, är ju bara löjligt.
Anledningen till att DTF inte agerade förens andra rundan är för att ingen hade outat sig som ledare än. Och
Zebulon kunde ju knappast vilja döda sig själv om han jagade människor.
Konstigt att du skriver "argumenterar för att det är en fördröjning" när jag besvarar på min egen frågeställning: "Är det en fördröjning på en runda för DTP? /.../ Nä, det kan inte vara en fördröjning då Zebulon borde ha varit den som åkte nu. Varför åkte han inte redan i runda 1?"
Återigen misstänker jag att du inte såg mitt inlägg som kom en kvart innan ditt. För där skrev jag: "Här är en tes som stödjer att roboten
är ute efter ledaren. Roboten kan endast ta de som är ledare för annars skulle Zebulon ha rykt".
Varifrån kommer teorin om mördarrobotar? Den kommer ju helt ur det blå!
Anders Åstrand skrev: "Jag tror det har med ras att göra, typ en mördarrobot som vill ha ihjäl alla människor eller något fånigt like that". Där har du källan till den ena teorin.
Hellzon står för den andra. Där spelar det ingen roll om det är en robot eller inte. Jag sätter två teorier mot varandra - det verkar vara ledarna som är grejen.
För övrigt: förra rundan röstade jag på Eksem, mest av panik. Lindenius-tåget verkade osannolikt men gav en lyckträff men jag ville ändå inte hänga honom på en timmes tåg. Jag har dock fått konstiga vibbar av Eksem, vilket jag tog upp i en teori i runda 2. Jag har dock inte fått något via analys men
krank nämnde också att han fått misstankar och nu röstar
BDG på honom. Slutligen röstar Eksem på
Åstrand som jag tycker är grön.
Röst: Eksem
Han (2): Anders Åstrand, Hellzon
Eksem (2): Björn den gode, Han
Zebulon (2): Vimes, Craygh
Anders Åstrand: (1): Eksem
/
Han som måste läsa om tråden lite noggrannare