Nekromanti Slutlig PDF innan tryck

Status
Not open for further replies.

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag nöjer mig med att få specialeditionerna av grundböckerna som jag beställt, sen skulle jag få orgasm om det blev ett Deadwood supplement. Dock är jag i nuläget nöjd om jag överhuvudtaget får det jag beställt.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Om jag inte missförstått läget så "ligger inte alla ägg i samma korg" vad gäller supplementen, då det är lite olika huvudförfattare. Några av supplementen började väl skrivas redan till tidigare Western utgåva dessutom vill jag minnas.. :)

Min bedömning av läget är alltså egentligen att det ser ljust ut för ketchupeffekt och att alla utlovade/sålda supplement kommer att levereras enligt plan (give or take några månader, men i enlighet med "normal rollspelsförsening")

Varför grundböckerna ständigt faller på mållinjen till att komma på tryck är en gåta, men snart kavlar jag upp skjortärmarna och ställer mig personligen vid maskinerna! :)
 

Razulv

Veteran
Joined
12 Feb 2015
Messages
25
Så ingen som har hört något mer? Nu när det har gått 19 dagar sedan förra uppdateringen om jag inte missminner mig.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Razulv;n152272 said:
Så ingen som har hört något mer? Nu när det har gått 19 dagar sedan förra uppdateringen om jag inte missminner mig.
22 dagar till och med.. :(
(16 jan)
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Lite information skulle inte skada i alla fall. Det här börjar likna Chaosiums kickstarter av Call of Cthulhu 7th edition i antal förseningar och framförallt dåligt med uppdateringar (men Chaosium har i alla fall tagit sig i kragen nu).

Förstår att sjukdom och annat kommer imellan men en uppdatering av läget tar max 5 min.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
KnightVision;n152992 said:
Deras tystnad brukar bero på intensivt arbete. Antar att vi får se våra böcker när som helst.
Jag vill gärna tro det, men det börjar bli många tysta perioder av intensivt arbete utan att det leder till någon leverans.

För första gången under resan så tror jag faktiskt att det är något som inte står rätt till. Problemet med Best of Fenix som fastnade i USA som trots allt slog tillbaks mot Western kanske? Något är det iaf, annars hade man investerat 5 min på en uppdatering. Snart 5 veckor sedan man lovade att skicka på tryck.. 4 veckor sedan senaste uppdatering.. Det är inte respektfullt.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Eller så kan vi snacka coola kampanjer i spelet, när det väl kommit. Och knightvision, du kanske gillar att bli lovad saker gång på gång och sedan så blir de ej uppfyllda, eller så gillar du att saker du beställt blir försenade med flera år eller så är du bara spydig och dryg.

Att vilja ha något man betalt för och dessutom blivit lovad en fantasiljon gånger att det när som helst är klart är inte gnäll. Kritik och gnäll är inte samma sak. Skall man vara ärlig så har åskfågeln fått väldigt lång tid på sig mellan varje löfte och påföljande kritik. Att de dessutom inte ens svarar varför en PDF som skulle kommit tidigt i januari inte är här än i snart mitten på februari lovar ju inte bra, och de tryckta böckerna verkar vara någon slags fabeldjur.

Att ge kritik är inte att gnälla, att vara missnöjd för att kundservicen är skitdålig är ett faktum. Fan vad trött jag är på att höra att det är gnäll bara för att man vill ha det man betalat för samt vill att Åskfågeln kan uppdatera mer än en gång per sekel. Om det är några som varit tålmodiga så är det väl fansen till western!?

Tog mig år innan jag började "gnälla".
 

PalMer

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
280
Location
Halland
Kan inte annat än hålla med. Kritik för att avtal ej uppfylles är inte gnäll.
Böckerna var enligt Åskfågeln klara i sommras, de stoppade tryck då de inte ville ha böckerna hemma i hallen vid Lekbergs tråkiga bortgång (vilket är förståeligt). Nu lär väl distributionen vara löst för längesedan. Så varför trycks inte böckerna om det var distrubitionen som var problemet i sommras? Var det så att böckerna trots allt inte var klara i sommras? Tycker någon att det är elakt att jag spekulerar? Brist på information leder till just spekulation och misstro!
Även en crowdfunder är ett avtal - tro inte annat.

Gnällig och spekulativ PalMer
 

KnightVision

Veteran
Joined
19 Nov 2001
Messages
140
Location
Uppsala
Ja, alltså, jag ligger ute med cirka 7000 kr på Western IV sedan crowdfundingen. Klart att jag också är otålig, men jag väljer att gilla läget så smått.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Och andra väljer att inte gilla läget. Du har all rätt att tycka att det är ok att ligga ute med så mycket pengar under dessa föresättningar, men du bör också förstå att alla inte är lika täta som du eller har samma möjlighet att gilla ett läge där det inte tycks bli någon produkt. Allr detta utan att bli anklagad för att man gnäller, för oavsett hur man ser på det här så har kunden sedan länge rätt att tycka att saker har skötts fel.
 

KnightVision

Veteran
Joined
19 Nov 2001
Messages
140
Location
Uppsala
Minimoni;n153082 said:
Och andra väljer att inte gilla läget. Du har all rätt att tycka att det är ok att ligga ute med så mycket pengar under dessa föresättningar, men du bör också förstå att alla inte är lika täta som du eller har samma möjlighet att gilla ett läge där det inte tycks bli någon produkt. Allr detta utan att bli anklagad för att man gnäller, för oavsett hur man ser på det här så har kunden sedan länge rätt att tycka att saker har skötts fel.
Du har självklart rätt till din åsikt. Min gnällgliring var av typen lustighet och inte tänkt att väcka anstöt. Jag ber om ursäkt.
 
Status
Not open for further replies.
Top