Nekromanti Slutlig PDF innan tryck

Status
Not open for further replies.

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Moderering:

Vi VET att ni är läskigt otåliga, att deadlines har brutits och att Åskfågeln är osedvanligt tysta. Men det ursäktar INTE att ni hela tiden bitchas. Kom ihåg regel 0: "Don't be a dick!"

Och just nu är ni väldigt mycket rövhattar och smutsar ner Åskfågelns forum. Det är inte ens kritik längre, det är bara bitchighet. Lägg av!

48 timmars avstängning väntar den som fortsätter att gnälla efter det här inlägget.
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Jag vet inte om jag håller med moderatorn om att det bitchas... Senaste inläggen var konstruktiv kritik om att vi tycker Åskfågeln prioriterar fel i sina produkter med tanke på att folk legat ute med pengar under kång tid. Det måste väl vara ok att skriva på ett forum? Den som kom med bitchigt inlägg är väl Gibbon som hoppade på andra medlemmars åsikter?

Men visst, jag lägger ner detta nu. Spelet kommer väl någon gång, får se om det kommer spelas då eller inte med tanke på hur övriga svenska rollspelstillverkare verkligen levererar en massa bra grejer under tiden.
 

Drey

Veteran
Joined
31 Aug 2012
Messages
122
En viktig bit är att vi som köpt spelet inte ingått avtal med personerna bakom utan själva företaget. Att förvänta sig att få spelet inom satta ramar tror jag alla gör och det är den skyldigheten företaget har mot konsumenterna.

Spelet var färdigt och låg för tryck enligt utsago 4 juli men släpptes inte pga att företaget behövde lösa distributionssituationen som uppstod. Nu åtta månader senare är fortfarande inte spelet levererat, tycker ni att det är konstigt att konsumenter reagerar och framförallt är oroliga över både pengar och produkt.

Det är inte bara trams utan också elakt och dumt att kalla personer ovärdiga och bitchiga.

Ska personer som legat ute med pengar för en produktion i åratal dra tillbaks sina pengar bör ett rimligt skadestånd faktiskt utbetalas då företaget inom rimlig tid misslyckats att leverera förväntad produkt. Nu tror jag ingen är intresserad av detta då alla som beställt älskar Western som spel och därför väntar trotts utebliven information eller produkt. En annan produkt hade ivarjefall inte jag varit lika tålmodig med.
 

KnightVision

Veteran
Joined
19 Nov 2001
Messages
140
Location
Uppsala
Anders och Drey: Ska kanske tillägga att jag förstår er position också. Det har bara blivit så dålig stämning här.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,868
Location
Stockholm
Gibbon;n161715 said:
Kan du berätta hur du ser ständigt gnäll som att visa tålamod?

Ni får fan ursäkta mig men ert beteende på det här forumet är typiskt för Sverige idag. Gnäll, ni är inte nöjda, ni får inte det NI vill ha NÄR ni vill ha det. Utan någon som helst insikt och empati. Razulv... Du själv listade några ursäkter som gillbringarna haft för förseningarna och insinuerar att det inte är tillräckligt. Jag ser ordet Cancer... Den ursäkten räcker för mig, jag kommer aldrig någonsin behöva en annan ursäkt, faktum är så är jag endast full av beundran om det kommer något spel överhuvudtaget. Vi snackar om en sjukdom som förändrar allt vad den drabbade har kallat liv, förutsättningar och framtid. Även om man blir frisk från cancer så blir man inte frisk dess spöke. Jag är så sjukt beklämd över folks beteende på det här forumet, ni beter er som bortskämda snorungar som lägger sig ned och sparkar och skriker så fort ni inte får precis som ni vill.

Tycker alla ni som gnäller genast häver köpet, när boken kommer... Så förtjänar ni inte att äga den.

Jag har redan blivit bannad två gånger då jag emotsatt mig ert gnäll och besvarat det med det enda det förtjänar, hån. Medan gnällungarna som påminner ett cancersjukt par att de har världsliga åtaganden och hävdar dessa som viktigare än cancern... Dessa gnällungar får spy ur sig sin galla hur de vill.

Banna mig igen... Men ni är fan skitstövlar allihop.
MODERERING

Klart över gränsen för vad som är okej.

Både brott mot
regel 2:


Regel 2: Respektera andra användare. Gå inte till personangrepp, vare sig i forumen eller via privata meddelanden. Att angripa idéer eller argument är okej, men angrip inte personer eller grupper. Rasistiska, sexistiska, homofoba eller andra tillmälen är förbjudet.
och Don’t be a dick-regeln.

Påföljden blir en veckas avstängning.
 

Drey

Veteran
Joined
31 Aug 2012
Messages
122
Men vi väntar med spänning och jag tror att vi väntar med på något riktigt gott!

Undra när 1867 släpps är sugen men väntar tills jag hör något mer om den och att den får ett datum för släpp.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,329
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Detta är ett forum för att diskutera Åskfågeln produkter men bör också vara ett forum där man som konsument berättar att man inte är nöjd med servicen som företaget gjort. Det är främst i sin brist på kommunikation det brister. Jag har skickar dem mail men får inga svar, jag har frågat saker här men får inga svar.

Personligen tycker inte jag att det då är konstigt att man som kund ifrågasätter saker. Jag och min grupp vill veta om spelet kommer inom en resonabel framtid annars vill vi häva köpet.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Minimoni;n161925 said:
Detta är ett forum för att diskutera Åskfågeln produkter men bör också vara ett forum där man som konsument berättar att man inte är nöjd med servicen som företaget gjort. Det är främst i sin brist på kommunikation det brister. Jag har skickar dem mail men får inga svar, jag har frågat saker här men får inga svar.

Personligen tycker inte jag att det då är konstigt att man som kund ifrågasätter saker. Jag och min grupp vill veta om spelet kommer inom en resonabel framtid annars vill vi häva köpet.
Ifrågasätta och fråga är en sak, men i den här tråden har det ofta gått över till rent gnäll. I flera varv, dessutom.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,329
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Krille, om jag ger dig pengar för Järn, och sen gömmer du dig i flera år utan att ge pengarna eller produkten tillbaka till mig, tycker du då det är gnäll eller rent av en naturlig respons på att du inte levererat det du lovade?
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,329
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Vill bara lägga till, självklart blir det gnäll i omgåmgar då det utlovas massa deadlines som inte hålls. När det då gnälls så är det ju för att den deadlinen inte heller höll. Sen att från Åskfågeln lova saker gång på gång men aldrig hålla dem resulterar i att kunder blir sura är väl inte konstigt. Dessutom tycker jag att det går ovanligt lång tid mellan klagoperioderna trots alla brutna löften. Jag hade aldrig haft samma tålamod om jag beställt andra varor. Jag hade heller inte varit lika missnöjd om åskfåglarna bara kunde gå ut med ett meddelande och realistiskt säga när spelet kommer. Berätta för kunden vad det är som händer. Jag känner inte åskfåglarna så jag vet inte ett skit, men jag vet att säga sanningen till sina kunder är inte svårt och även om sanningen är att spelet kommer 2020 så vet vi i alla fall det och kan då ta hänsyn till om vi vill fortsätta evighetsdansen.

För ärligt krille, trodde du att alla kunder bara skulle ge dem pengarna och sen hålla käft år ut och år in?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Det är inte att ni är upprörda över att ni inte har fått era saker som jag vänder mig mot. Det är sättet ni uttrycker er frustration.

Det har varit grymt hårda ord här. Handen på levern, hade jag råkat ut för de orden i mitt nuvarande tillstånd så hade jag slängt hela Järn i vallgraven och lämnat kontoret och dragit till Mongoliet, eller nåt. Jag hade helt enkelt skitit i alltihop och dragit.

Det sagt, jag förstår er situation, men ni går väldigt ofta långt bortom ifrågasättande och frågor, och way into gnäll. Håll er till frågor och ifrågasättande, men gör det inom gränser.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,329
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag är inte spydig nu så du vet, internet gör sig svårt att kommunicera utan att låta arg och otrevlig. Med det sagt, kan du ge exempel som du tycker varit extra otrevliga och ja, tag gärna exempel från det jag sagt för jag har garanterat trampat över linjen många gånger. Men jag är fortfarande en mycket missnöjd kund och har kontaktat Åskfågeln om att jag vill häva köpet, köper hellre spelet i butik om det någonsin kommer.
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Här kommer ett ifrågandesättande (dvs inte gnäll):

Någon har idag (1 mars) frågat på Åskfågelns facebook: Hej! Bara en liten fråga. Hur ser det ut på Western fronten?

Svaret från Åskfågeln är: Det ser bra ut. Vi arbetar för fullt just nu

Det svaret tycker jag man ska ifrågasätta. Som läget är så duger inte ett sådant fullständigt innehållslöst standardsvar som Åskfåglen alltid kör med. Att skaparna till Western har/ har haft en jävligt tuff tid är inte ifrågasatt och att det påverkat släppet är helt rimligt och ok. Men då måste man vara mycket mer tydlig om hur det påverkar och uppdatera ännu mer frekvent.
 

ragngand

Swordsman
Joined
22 Sep 2011
Messages
466
Med tanke på att båda böckernas pdf har varit hyfsat klara under lång tid finns egentligen bara en rimlig förklaring till alla förseningar och det är att man har förbrukat pengarna man tagit in på denna och andra crowdfunders och inte har råd med tryckningen. De försöker nog komma ikapp ekonomiskt, men risken finns att böckerna faktiskt aldrig kommer bli tryckta av Åskfågeln.
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Den tanken har också slagit mig och med ingen annan information som säger annat så känns det rätt rimligt att är så. Speciellt eftersom vi vet att de förlorade pengar på Fenix samlingsutgåvorna som skulle till USA.

OM det är så, för att inte totalt förstöra sin trovärdighet så borde Åskfågeln gå ut med det och erbjuda pengarna tillbaka. Annars är det snudd på bedrägeri.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,944
Location
Ludvika
andersb80;n161979 said:
OM det är så, för att inte totalt förstöra sin trovärdighet så borde Åskfågeln gå ut med det och erbjuda pengarna tillbaka. Annars är det snudd på bedrägeri.
Du menar att om de har slut på pengar så borde de erbjuda dessa ickebefintliga pengar tillbaka?

Även om jag håller med dig i princip ser jag ett problem med den idén.
 
Status
Not open for further replies.
Top