Nekromanti Slutlig PDF innan tryck

Status
Not open for further replies.

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Jag kontaktar dem via mail ibland och svar kan dröja men dyker upp förr eller senare. Kontaktade dem även via Facebook messenger förra veckan och fick kontakt så det är inte omöjligt men jag håller med om den bristfälliga infon.

Jag förväntar mig dock att Western dyker upp även om jag inte vågar gissa när det blir.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Gott för er som orkar vänta. Hoppas ni har rätt för då köper jag spelet i vanlig version via sfbok eller något, men just nu har jag och spelgruppen mer behov av pengarna än att spela på western-lotteriet.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Nu får det vara slut på konspirationsteoriera!

Det är sant att vi tog en ekonomiskt förlust med Best of Fenix som skickades till USA. Det var delvis därför vi hade en Kickstarter för Fenix som drog in mer än dubbelt så mycket som förlusten. Detta påverkar inte på något sätt Western.

Anledningen till att vi inte svarat är att vi arbetet på Western för att få det på tryck. Vi ville vänta till allt låg på tryckeriet innan vi gick ut med nyheten för att inte jinxa något igen. Rollpersonsboken till Western ligger på tryck, ihop med rollformulär och handouts sedan en vecka tillbaka. Regelboken går på tryck den här veckan.

Idag har vi fått lägga nästan hela dagen på att läsa och bli misspeppade på den här diskussion istället för att göra klart Regelboken till tryckeriet. Nu ska vi försöka ladda om och förberedda de sista filerna.

Snälla låt oss få lite arbetsro som vi kan få iväg det sista till tryck.

/Anders & Tove
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Kommit en uppdatering på facebok som jag kopierar hit:


" Western IV – en motvillig uppdatering
Vi har i det längsta försökt slippa det här för att inte drabbas av en ny jinx på målsnöret, men med tanke på de anklagelser och den trista ton som spridits får vi släppa allt annat ändå. Våra jinxar har varit kraftfulla de senaste gångerna. Sist vi berättade för någon att spelet var inplanerat för tryck tog det tre timmar innan vi satt på akuten som sedan följdes av två månader med svåra hälsoproblem.
Rollpersonsboken till Western ligger på tryck, ihop med rollformulär och handouts sedan en vecka tillbaka. Regelboken går på tryck den här veckan. Vi hade velat göra en större jublande uppdatering när allt var klart, men se detta som ett synnerligen misspeppat underhandsbesked.
Vi blir särskilt besvikna över de personer som fått egna personliga och utförliga svar, för att vi tidigare förstått att de har behövt extra mycket uppdateringar. Men som valt att förtiga det faktum att vi svarat och istället komma med hot som känns ovärdiga.
Vi är djupt tacksamma för det stora stöd vi har fått från många av er. Det har betytt oerhört mycket under en tuff tid i våra liv. Western är och kommer förbli det coolaste vi någonsin har gjort, och nu är det snart dags. Vi återkommer med mer besked inom kort, men snälla. Låt oss arbeta klart det sista nu. Vi behöver den arbetsron."





Så bra jobbat, nu har ni gjort åskfåglarna ledsna.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Ok, jag har nu varit i kontakt med Åskfågeln och talat med dem, de har skickat mig mail vid upprepade tillfällen som av någon anledning inte kommit fram så jag har kunnat läsa dem. Jag vill säga att jag är 100% säker på att Åskfåglarna inte ljuger att de skickat mailen men har heller inte hittat dem så någotmhar gått fel, vad är i slutändan mindre viktigt.

Jag ber om ursäkt att jag varit onödigt grinig och på men jag upplevde det som om Åskfåglarna ignorerade mig totalt, vilket alltså inte var fallet utan precis tvärtom så har de kontaktat mig vid ett flertal tillfällen.

Sen så suger jag på att använda facebook så jag har säkert missat saker där med.

Se detta som min stora ursäkt till Åskfågeln och att jag ger Åskfågeln en tid till innan jag drar mig ur uppgörelsen. Detta då jag självklart hellre villl ha Western än pengar och det har varit så hela tiden. Mem de dagar jag mår sämst på grund av mina egna sjukdomar så blir jag också mindre trevlig och mycket lättare arg och helt enkelt en rövhatt.

Min ursäkt är att jag senast för två dagar sedan kräktes upp mina egna fecalier... Låter lika kul som det är. Men det ingår i min sjukdomsbild och under dessa perioder är mitt tålamod jävligt kort.

Jag har bett om ursäkt för mitt humör tidigare och lär behöva göra det igen, men jag ber om ursäkt för mitt idag häftiga och allt annat än roliga humör och vad det ställt till med.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Om ni kollar Åskfågelns senaste Facebook-status så kanske förståelsen för det att det finns människor med känslor och hälsa bakom varumärken ökar, och känslan av lotteri minskar. Nu finns där klara besked inklusive förklaring och dagslägesrapport.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Eftersom den här tråden sedan länge fallit från sitt ursprungliga ämne, och istället felaktigt använts som kanal åt illa uttryckt missnöje, har den mer än lovligt spelats ut. Åskfågeln har nu kommit med en ny uppdatering kring den situation som denna tråd till stor del – OT – kommit att handla om.

Kort sagt: nu låser jag den här oredan.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
ragngand;n161973 said:
Med tanke på att båda böckernas pdf har varit hyfsat klara under lång tid finns egentligen bara en rimlig förklaring till alla förseningar och det är att man har förbrukat pengarna man tagit in på denna och andra crowdfunders och inte har råd med tryckningen. De försöker nog komma ikapp ekonomiskt, men risken finns att böckerna faktiskt aldrig kommer bli tryckta av Åskfågeln.
MODERERING

Att trots uttrycklig moderatortillsägelse fortsätta med rena spekulationer kring Åskfågeln och deras ekonomi genererar 48 timmars avstängning i enlighet med tillsägelsen.

Det här är inte saklig kritik, det här är ren och skär spekulation – och ganska ful sådan till på köpet.

Så Ragngand får göra Andersb80 sällskap i de tillfälligt avstängdas skara.
 
Status
Not open for further replies.
Top