Nekromanti Slutlig PDF innan tryck

Status
Not open for further replies.

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,329
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Har skickat ett mail till Åskfåglarna, kan inte säga att jag har för stora förhoppningar om ett svar jag kommer att gilla, men ett svar om läget är bättre än inget alls. Skulle det visa sig att spelet fortfarande är år från att släppas så vet vi i alla fall det. För som det ser ut nu så är tystnaden från Åskfåglarna inget bra tecken på att något bra händer.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Bristen på information är mitt största bryderi just nu. Det känns respektlöst. Är man försenad ser man till att ge kort men regelbunden status på situationen. Iaf i min bransch.
I andra hand kommer förseningarna, men där finns alltid förmildrande omständigheter och orsaker.
Tusenlapparna bekymrar jag mig inte över ännu. Får ändå ingen ränta på banken ju! :)
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,329
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Håller med dig Inkognito, en uppdatering om status tar inte lång tid. Sen är det jobbigt med alla ursäkter, en del har jag full respekt för, hälsa är viktigast. Men om spelet varit så nära tryck så många gånger så vore det ju inget problem. Jag vill att åskfåglarna nämner sanningen och bara sanningen, inget inlindat med en hög av ursäktande. Jag vill veta om spelet kommer 2016 eller närmre 2020 för att för mig är tiden en faktor.

Jag har börjat tappa saker och skit och att vara pigg en del dagar är ett jävla härk. Min MS och magproblemen blir inte bättre med tiden, det ligger i sjukdomen MS natur att bli sämre. Tid är viktigt för mig därför kan jag inte bara vänta på att spelet dimper ned i min svenska eller mer troligt japanska brevlåda och jag inte ens orkar bläddra i böckerna.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Hej,

Vi vet att ni har väntat, länge. Det händer saker. Just nu går all kraft in i slutförande, men under nästa vecka kommer en längre uppdatering. Vi vädjar om arbetsro till dess.

Under tiden får ni gärna gå in och rösta fram vad som var bäst i rollspelssverige under 2015. Det är Fenix årliga läsaromröstning som denna gång fått fler kategorier än vanligt. Du hittar den på www.speltidningen.se

I väntan på Western IV är finns Westernrelaterade nomineringar med i form av:
  • Ingenjör Hamblys Maskin - Bästa artikel i Fenix
  • Slutstation White Haven - Bästa Kampanj/Äventyr och Bästa Omslag
  • Eliza Blackstone (från Slutstation White Haven) - Bästa Monster/Motståndare.
  • Tove & Anders Gillbring – Bästa Spelförfattare
  • Lukas Thelin – Bästa Illustratör

Därutöver kan du hitta lite Ensamma Vargen och Best of Fenix, som vi också har gjort. Samt en massa bra grejer från andra spelförlag också. Så frågan är – vad tycker du var bäst 2015?

Vinnarna koras på Prisgala på GothCon i påsk – du kommer väl?

Ha det gott,

Tove & Anders
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Skönt att höra från er och att arbetet fortgår!

Western har min röst i flera kategorier, trots stenhård konkurrens! :)

(Hoppas framförallt att Ingenjör Hamblys Maskin vinner sin kategori. Lätt topp tre, om inte första plats, av allt som publicerats sen jag blev prenumerant för xx år sedan! Mer Western!)
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
"men under nästa vecka kommer en längre uppdatering"

hoppas den kommer nu till helgen då...
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Hoppas hoppas hoppas att dröjsmålet innebär att det är pdf som finputsas och inte uppdateringstexten! :D
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,329
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Är det någon som vill slå vad om lite pengar när spelet släpps i sin tryckta form? Det skulle göra väntan spännande till skillnad från tragisk som den är nu.

Jag vet att jag är en grinig gubbe nu, men jag tror det är texten om vad, hur och varför allt är försenat som just nu finputsas...Om ens det.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Minimoni;n157265 said:
Är det någon som vill slå vad om lite pengar när spelet släpps i sin tryckta form? Det skulle göra väntan spännande till skillnad från tragisk som den är nu.

Jag vet att jag är en grinig gubbe nu, men jag tror det är texten om vad, hur och varför allt är försenat som just nu finputsas...Om ens det.
Jag får erkänna att just nu, känns det som att pengarna jag har liggandes i detta projektet kan vara en högoddsare!

Kanske kan slå vad med Åskfågeln om en hundralapp om de får ut tryckta böcker inom, säg två veckor? ;)
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Skämt å sido: om det skulle vara så att det finns en bidragande faktor till försening i missbedömd prissättning, är jag fullt redo att skjuta in en hundring till helt utan sura miner. Alternativt att uppgradera från vaniljböcker till konstläderversion (Marshall?)

Jag har alltså ingen info eller belägg för att detta skulle bara en orsak.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,329
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag har redan beställt marshall editionen, gjorde det innan crowd fundingen, för det var marshall som var special edition då va?

Jag är trött på att alla uppdateringar bara är massa ursäkter, skulle vara mycket bättre om åskfågeln gick ut och sa att spelet blir tråkigt nog klart tidigast 2020, vilka vill avboka och vilka vill vänta?

Tycker de flesta av deras "uppdateringar" säger noll och intet, annat än att mer info kommer senare. Jag vill inte ha mer info senare, jag vill ärligt veta om det blir något spel eller inte. Är svaret nej så nöjer jag mig med pdf-filerna men då vill jag ha delvis pengar tillbaka så pdf-filer är inte samma sak som en marshall edition.

Kort sagt, jag vill veta sanningen.
 

Gibbon

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
70
Location
Norrtälje
Jag blev bannad sist jag skällde ut en gnällare... Så nu vet jag bättre och sällar mig till den gnällande skaran:

Det svider så jävligt i min röv, jag misstänker hemorrojder men då min hud flagnar mellan skinkorna och under pungen, samt att huden utsöndrar en vätska med en doft av jästa plommon så är jag tveksam. allt är så jobbigt. Kan ni bekräfta mitt missnöje?
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Gibbon;n157403 said:
Jag blev bannad sist jag skällde ut en gnällare... Så nu vet jag bättre och sällar mig till den gnällande skaran:

Det svider så jävligt i min röv, jag misstänker hemorrojder men då min hud flagnar mellan skinkorna och under pungen, samt att huden utsöndrar en vätska med en doft av jästa plommon så är jag tveksam. allt är så jobbigt. Kan ni bekräfta mitt missnöje?
Jag tror dina besvär kan härstamma från att du suttit och väntat för mycket.

Om doktorn en gång i kvartalet sagt till dig att det går över om två veckor så rekommenderar jag att komplettera med en dos gnäll vid varje missat läkningsförsök, mot lukten. :)
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,914
Location
The Culture
Gibbon;n157403 said:
Jag blev bannad sist jag skällde ut en gnällare... Så nu vet jag bättre och sällar mig till den gnällande skaran:

Det svider så jävligt i min röv, jag misstänker hemorrojder men då min hud flagnar mellan skinkorna och under pungen, samt att huden utsöndrar en vätska med en doft av jästa plommon så är jag tveksam. allt är så jobbigt. Kan ni bekräfta mitt missnöje?
Moderering:

Jag förstår inte alls poängen med det här inlägget, men du får 48 timmar på dig att bli bättre.
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Drey;n158173 said:
Vet ni något vi andra inte vet?
I ena handen en ansenlig mängd silverörnar, andra handen på den Heliga skrift. Båda förpliktigar.

Tålamod är en dygd, bröder och systrar.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
andersb80;n156896 said:
"men under nästa vecka kommer en längre uppdatering"

hoppas den kommer nu till helgen då...
Har jag missat senaste uppdateringen. Det skulle ju dykt upp en ordentlig förra veckan..????
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Jimmy;n158180 said:
I ena handen en ansenlig mängd silverörnar, andra handen på den Heliga skrift. Båda förpliktigar.

Tålamod är en dygd, bröder och systrar.

Utöver distribution, borde ni börja erbjuda tjänster som "informatörer"! Som i ordets mening marknadsföring, inte som i infiltratörer... :)

En sån här uppdatering, hur poetiskt förvillande den än må vara, är mycket värd!
 
Status
Not open for further replies.
Top