Nekromanti Slutlig PDF innan tryck

Status
Not open for further replies.

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Tycker allt att det finns ursäktande orsaker här. Spelet görs av två personer där den ena är mycket allvarligt sjuk och den andre lever med den som är sjuk. Helt rätt prioriterat enligt mig.
 

Drey

Veteran
Joined
31 Aug 2012
Messages
122
Jag tycker inte olikt dig, familj går alltid först.

Men det gör ju inte skillnad i att vi som betalat för en produkt som företaget uppgav va klar och skulle på tryck i juni. Företaget får problem med distribution och uppger att man levererar så fort problemen löst sig. Efter 6månader har man fortfarande inte levererat trots att distributionen löst sig.

Jag tror det är viktigt att särskilda Anders och Tove som privatpersoner och företaget Åskfågeln även om de står bakom och är de enda som arbetar i företaget.

Tycker också det är oerhört tråkigt att människor överhuvudtaget får allvarliga sjukdommar. Hade själv en kusin och en nära arbetskamrat som gick bort i cancer 2014 3månader från varandra.

Jag ser dock inte någon koppling till att en färdig produkt inte tryckts och levererats under utsatt tid. Enda förklaringen är att produkten aldrig var klar, man har inte pengar till tryck eller att man istället satsat på andra produkter. Då tycker jag att man innan går ut och lovar är hundra säker på att det är klart och färdigt. Jag blir i i varje fall irriterad när ord inte motsvarar handling.

Alltså inget personligt, men som konsument blir man så klart frågande till varjför spelet skjuts upp hela tiden. Produkten är ju redan betald och då kommer även krav på leverans.

Detta är min åsikt, sen får vem som kalla mig kallhjärtad, det är ok.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Håller med dig Drey, har själv MS och diverse annat kul men jag måste ändock jobba. Och som du säger så får man särskilja Åskfågeln som företag och personerna bakom. Önskar dem all lycka i livet och att hälsan bara blir bättre för dem, dock dumt att säga att de ska skicka ut filerna på annandagen några dagar innan och sen händer ingenting.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Drey;n137426 said:
[...]
Men det gör ju inte skillnad i att vi som betalat för en produkt som företaget uppgav va klar och skulle på tryck i juni. Företaget får problem med distribution och uppger att man levererar så fort problemen löst sig. Efter 6månader har man fortfarande inte levererat trots att distributionen löst sig.
[...]
Jag ser dock inte någon koppling till att en färdig produkt inte tryckts och levererats under utsatt tid. Enda förklaringen är att produkten aldrig var klar, man har inte pengar till tryck eller att man istället satsat på andra produkter. Då tycker jag att man innan går ut och lovar är hundra säker på att det är klart och färdigt. Jag blir i i varje fall irriterad när ord inte motsvarar handling.

Alltså inget personligt, men som konsument blir man så klart frågande till varjför spelet skjuts upp hela tiden. Produkten är ju redan betald och då kommer även krav på leverans.
Detta instämmer jag i till 100%
Jag har full förståelse för att sjukdom och olycka kan påverka ett såpass litet företag och jag ställer verkligen inte i närheten samma krav som jag skulle göra på ett stort teknikföretag. Jag har legat ute med pengar i flera år nu och dessutom tusenlappar jag ligger ute med inför framtida produktsläpp som jag oroar mig för ska bli lika försenade. Uppenbarligen var spelet inte färdigt för tryck till juni och distributionsproblemet var egentligen irrelevant för förseningen. Det har stört mig en hel del men jag valde att inte vara den som tog upp det.

Det enda jag förväntar mig är rätt och riktig information. Då är mitt tålamod nästan gränslöst.

Jag begär alltså bara tätare, sanningsenliga infouppdateringar. Hellre dålig info än ingen info!
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Håller med dig Inkognito. Tycker att det är svagt att lova att vi ska få pdfen på annandagen och så får vi inget, inte ens en viskning om vad som gott fel, igen...

Som jag sagt tidigare så önskar jag Åskfåglarna all lycka med hälsa och allt annat, men saker kunde sköts bättre och sanningen är alltid bäst.
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Tätare uppdateringar håller jag med om att det borde vara, speciellt när leveransen inte går som det ska
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
482
Location
Umeå
Samma här :D tyvärr får jag lov att läsa den först nästa vecka då jag inte är hemma nu och min mobils minne är fullproppat :)
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Jag har uppmärksammat att denna version innehåller två nyheter: Sidorna med bilder på kläder, samt lite fler formulär. Någon som upptäckt fler godsaker?
 

Illitoreth

Veteran
Joined
21 Dec 2014
Messages
4
Fick aldrig ens någon respons om att få ut den första pdf:en sedan jag blivit uppmanad att ta komtakt via mejl (och självklart gjort det) så jag hoppas att den är precis så najs som väntat. Jag köper böckerna när dom kommer istället.

God fortsättning på samtliga!
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Filerna är på väg ut som flera av redan har märkt. Vi försökte först använda en annan tekniks lösning, men i slutändan fungerade den tyvärr inte så bra som vi hoppas. Filerna skickas nu ut med Sprend som tidigare vilket har fungerar bra, men tar tid. Det är flera hundra filer som ska skickas och varje fil tar cirka 5-8 minuter. Vi har nu pallat upp Tove i sängen så att hon kan ligga och skicka ut filer med laptopen. Filerna skickas ut i den ordningen som vi har fått in beställningarna, så har du beställt tidigt och väntat länge får du din fil först. Det är alltså inte den som klagar mest som får gå före i kön.

Gott Nytt År!

Anders & Tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Illitoreth;n137721 said:
Fick aldrig ens någon respons om att få ut den första pdf:en sedan jag blivit uppmanad att ta komtakt via mejl (och självklart gjort det) så jag hoppas att den är precis så najs som väntat. Jag köper böckerna när dom kommer istället.

God fortsättning på samtliga!
Hej,

Kontakta oss igen så vi kan se vad som har gott fel tidigare.

/Anders & Tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Inkognito;n137694 said:
Jag har uppmärksammat att denna version innehåller två nyheter: Sidorna med bilder på kläder, samt lite fler formulär. Någon som upptäckt fler godsaker?
Det finns mängder med små uppdateringar som inte alltid syns direkt, men ändå tar tid att göra.

/Anders & Tove
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Anders & Tove;n137734 said:
Det finns mängder med små uppdateringar som inte alltid syns direkt, men ändå tar tid att göra.

/Anders & Tove
Detta var inte alls menat som kritik mot er! :)
Jag är nyfiken på om det var några fler större ändringar att se närmare på, för jag har lusläst de pdf:er jag fått tidigare och vill fokusera på nyheterna. När jag har böckerna i hand kommer jag såklart läsa pärm till pärm ännu en gång!

Gott nytt år!
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Vi tog det inte som någon kritik:) Det var mest att det ofta ändras mycket som vid första anblicken inte syns. När vi gjorde den stora korrekturrundan efter de första betafilerna gjorde vi nästan 1000 ändringar i de båda böckerna som inte alltid syntes. Många var konsekvensändringar både när det gäller text och form.

De största nyheterna i denna version är som du skrev kläder och formulären. Ffa Matthews formulär som finns med i sin helhet i slutet av pdf:en. Men även creditsidan har tillkommit, kinesernas livsöden har uppdateras, några nya för- och nackdelar har lagts till och ett index finns med. Samt baksidan på boken som vi inte visat tidigare.

Gott Nytt År!

Anders & Tove
 

PalMer

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
280
Location
Halland
Gott nytt på er med, Anders och Tove! Vi gillar när ni levererar ert fina hantverk ????!!
 
Status
Not open for further replies.
Top