Nu vet vi att Niklas73 ogillar våld på film och i tv. Hela tråden blir bara ett jäkla upprepande av samma argument.
Själv ser jag kritiken som en rejäl släng av moralkärringstrams ala den kristna hycklarhögern i USA som hatar svordomar, naket i tv och fiktiv framställning av våld och ockultism men som samtidigt misshandlar sina barn i uppfostringssyfte och mordhotar personal på abortkliniker utan att skämmas det minsta....(ja jag överdriver en aning)
Uppskattar man inte fiktivt våld tittar man inte på filmer/serier som innehåller fiktivt våld. Svårare än så är det inte.
Jag utgår ifrån att Niklas73 spyr av blotta tanken på att se Dödligt Vapen, Die Hard, Rovdjuret, Excalibur, Hellraiser, The Walking dead, OZ, Basic,Instinct, Robocop, Braveheart, Band of brothers, 24 med alla sina sadistiska våldsscener, Cannibal Holocaust eller rape & revengerullar som verkligen frossar i extremt grafiskt fiktivt våld och utdragna fiktiva våldtäktssekvenser? Är det korståg mot allt det jag nämnde också eller är det bara GoT som är under luppen?