God45
#PrayersForBahakan
Jag älskar våldet. Och tortyren. Jag diggar de bra Saw filmerna (innan det blev för mycket 3d som får våldet att se för "fejk" ut). Jag gillar Takashi Miikes filmer som Ichi the Killer (visste ni att all sperma i filmen är äkta och från the cast and crew?), Audition och 12 Assasins. Jag gillar Natural born killers och Man Bites Dog. Jag gillar när man använder ultra våld för att göra sociala, kulturella eller politiska poänger för sure, det får man göra...Niklas73;n96564 said:Jag gör ingen skillnad¨på scnen i Sophies val (då hon ska välja vem av barnen som ska dö i gaskammren), scenen i Eichmann då Eichmann ska döda ett spädbarn med kniv inför sin älskarinna på hennes order (eller då hon blir kåt av att höra hur många han dödat i lägren) eller barnbränning eller random vålds(sex) scen från GoT. Våld är våld oavsett vilken klädsel den kommer i. Men jag antar att flera av er skulle tycka Sophies val eller Eichmann kändes mer obehaglig. Varför? Både det och GoT har hänt. Var gör ni skillnaden? Är det för att det ena är ett kostymdrama? Våld är våld. No mather what.
Man jag gillar också att bara se våld på film. Hur kan man inte gilla att se våld på film? Det finns en scen i Ichi the killer där de skär av en kvinnas bröstvårtor! Det är en superbra scen!
Holy shit, jag fick till och med ut något av att se The Bunny Game där de brännmärker en kvinna på riktigt! Alltså, det är en film som är en långfilmslång dålig bdsm scen men what the fuck liksom. Det är något att se.
Jag klarar inte pinsamhets humor dock, det äcklar mig. Hur fanken någon se på Big Bang Theory? Pinsamma situationer händer på riktigt! Pinsamhet är pinsamhet. No matter what.