The Empire Strikes Back 5/5 Kommentar: Star Wars starkaste stund. Det är mörkt och svårt.
A New Hope 5/5 Kommentar: Felfritt matinéäventyr.
Return of the Jedi 4/5 Kommentar: Mitt vuxna jag hade föredragit om ewokerna varit wookies, men jag kan stå ut med dem. Egentligen ganska korkad (om än spännande!) räddning av Han Solo. Det märks att regissören är något ovan vid action, några actionscener känns lite för uppstyltade och som om aktörerna turas om att göra saker (Luke och Boba t ex). Några av Star Wars starkaste scener finns dock i denna film: Lukes duell med Vader är grymt ödesmättad, samt förspelet till denna.
Rogue One 4/5 Kommentar: Oboy vilken rökare. Dystert som i Empire Strikes Back. Sett om den flera gånger.
Revenge of the Sith 3/5 Kommentar: Filmen blir lite för mycket med slutduellen, men i övrigt ett ganska habilt hantverk med flera starka scener.
Attack of the Clones 2/5 Kommentar: Älskade denna första gången jag såg den på bio, mycket på grund av den hopplösa The Phantom Menade vilken fick denna att framstå som ett mästerverk. Jag borde dock inte sett om den. Kan inte med Tv-spelssekvenserna, hur de kastade bort den möjliga plottwisten med Doku och hur korkade och empatilösa jedi-riddarna framställdes.
Solo 2/5 Kommentar: Delar funkade. Delar inte. Kändes lite som två filmer som mixats samman.
The Force Awakens 2/5 Kommentar: Flera bra moment, men samtidigt alldeles för mycket som en remake av A New Hope. För billigt.
The Last Jedi 2/5 Kommentar: Gillade den när jag såg den på bio, antagligen mest för att jag ville att den skulle vara bra. Precis som med Attack of the Clones. Men den tålde inte riktigt att se om.
The Phantom Menace 1/5 Kommentar: Hela filmen borde klippas om för att få upp pacingen. Tråååkig.
The Rise of Skywalker 0/5 Kommentar: Jaha? Inte Disneys stoltaste ögonblick. Till och med kraschlandningen Battlefield Earth är bättre. Hade dock inget emot att kejsaren kom tillbaka, men det fick ingen uppbyggnad. I Dark Empire så gjordes detta så oändligt mycket bättre än: "Somehow Palpatine returned."
Andor 5/5 Kommentar: Imperiet känns farligt. Insatserna är höga. Välskrivna dialoger och trådar som knyts samman och verkligen leder till något. Mörkt och dystert.
The Mandalorian 4/5 Kommentar: Säsong 1-2 håller flaggan i topp men 3 tappar en del i lyskraft.
Rebels 4/5 Kommentar: Avsnitten varierar en del. Säsong ett är den svagaste, men den växer. Börjar dock bli lite väl många överlevande jedis efter Imperiets jedislakt.
Skeleton Crew 3,5/5 Kommentar: Trevlig serie, med vibbar av ET, The Goonies och liknande. Jag hade gärna sett fortsättningen.
Clone Wars 3/5 Kommentar: Somliga avsnitt är verkligen inte bra. Några är helt lysande. De flesta någonstans däremellan.
Obi-Wan 1,5/5 Kommentar: Några snygga scener. Ofta ganska korkad. Svävaren som inte kan åka runt en bom, m.m. Obi-Wan som lämnar Vader levande efter att ha besegrat honom (Det gick naturligtvis inte att döda av honom pga canon). Hafsigt och oengagerat.
The Acolyte 1,5/5 Kommentar: Nej, det här var inte särskilt bra, Disney.
Book of Boba Fett 0/5 Kommentar: Hjärndött haveri. Ingen pay-off. Trådar som inte leder någonvart. Corny.