Håller med, det vore bäst för alla. Och då kanske man skulle slippa kommentarer såsom ”Hoppas att serien floppar!” eller skadeglädje när en serie läggs ner. Det är en annan sak jag inte förstår; ”Jag gillar inte den här serien och därför ska INGEN få se den!” Det ligger en sån konstig illvillig skadeglädje i sådana kommentarer. Men hade serier haft mindre budget hade kanske den typen av resonemang varit mer sällsynt.
konstig illvillig skadeglädje
Jo absolut, men jag har även hört andra, där jag med 100% vet att det inte ligger någon tanke på kulturkrig bakom, önska att en serie floppar bara för att de inte råkar gilla den. Så även i mindre polariserande kretsar finns dessa tankegångar som jag inte förstår mig på.Den andra sidan av myntet är, tänker jag, att gilla saker för att arga töntar på YouTube spyr galla över dem. De här två sakerna förstärker varandra i något fånigt kulturkrig: ena sidan bashar allt Star Wars Disney klämmer ur sig, och andra sidan svarar med att aktivt söka efter saker att gilla i det som krängs i någon form av revisionistisk anda, vilket gör att "arga sidan" bashar hårdare, vilket förstärker det obefogade kramandet på andra sidan...
Finns alltid sådana åsikter, men jag tror de allra flesta och minst högljudda bara vill ha bra serier. Gällande tex The Acolyte så önskade jag verkligen att jag skulle gilla den, jag var så extremt hypad när jag först fick höra om The Acolyte. Och detta var år innan serien väl manifesterades. Men med det sagt så har jag säkert i mina mindre stolta tankar varit nöjd att en serie eller film aldrig blev av… Jag är inte stolt över det men jag är säker på att jag någon gång känt så. Nu försöker jag att vara mer optimistisk och tänka annorlunda, det betyder dock inte att jag gillar allt, men jag tänker definitivt inte försöka frånta andra deras nöje. Det är lite som med rollspel och tycka att endast mitt sätt att spela är det rätta sättet, vilket självklart är ett konstigt och ogint sätt att tänka och agera.Jo absolut, men jag har även hört andra, där jag med 100% vet att det inte ligger någon tanke på kulturkrig bakom, önska att en serie floppar bara för att de inte råkar gilla den. Så även i mindre polariserande kretsar finns dessa tankegångar som jag inte förstår mig på.
Det här kan vara fair i vissa lägen, tycker jag - om något är dåligt och tillhör en franchise jag bryr mig om (och påverkar dess helhet), är det inte orimligt om jag hoppas att den ska läggas ned och sluta skada franchiset med sitt innehåll.Jo absolut, men jag har även hört andra, där jag med 100% vet att det inte ligger någon tanke på kulturkrig bakom, önska att en serie floppar bara för att de inte råkar gilla den.
om jag bryr mig om vad folk tycker om originalverket