Varulv [R3] Den stora konstutställningen

Min länk från Basses PM:

Sök i samlingarna

I Sök i samlingarna kan du söka information om föremål, konstnärer, tillverkare. Här finns flera hundra tusen av Nationalmuseums över 700 000 föremål, varav många med bild.
collection.nationalmuseum.se

Vidare så står jag på mig om att det här med länken till Nationalmuseum inte är den hemliga informationen som vi bybor fått.

Vimes har förstås bara “råkat” glömma vår AD kl12:00 och kopierat vår info om hemligheten.
Vimes är ulv!
Denne har inte fattat vad vi snackat om under hela spelet liksom BM, Bb7 med flera

Det fattar du va @Brynolf ?

Fattar dock inte @Sömniga Isaac reaktion på att @Octagonal dribblar vidare som en hysterisk gaisare på konstig utställning!
1773835310097.jpeg

Sorry! Glömde bort

"Grattis Vimsan, nu får du vinna som bybo! Ta hjälp av brorsan och posta lite snygga konstverk i spelet! (se nedan).

Du är bybo. Du har inga särskilda förmågor.
Hemlig information: Du vet att Det stora konstmuseet egentligen är ett alias för Nationalmuseet i Stockholm*! All traditionell konst i spelet är hämtad härifrån:

Föremål
collection.nationalmuseum.se

*Kan man få spons tro?
Svagt att inte lägga ut samtidigt som oss andra!

Hur fasiken kan du hålla på å argumentera för att hemligheten är flera grejer? Och när jag nämner ordet alias så reagerar du inte med ok?
Jag kommer inte lyssna på mer dravel nu!
I min bok är du ulv eller bybo som inte går att samarbeta med. 😇

Du får tjafsa med andra om saken.

@Sidd jag väntar mest med spänning på att få facit. Det skulle vara tragiskt och väldigt kul om ni alla tre är bybor och nu snurrar in er i än mer misstänksamhet mot varandra.

Jag vet liksom var jag har Octa och Bio. Resterande verkar mest bli ett sedvanligt kaos.

@Sidd jag väntar mest med spänning på att få facit. Det skulle vara tragiskt och väldigt kul om ni alla tre är bybor och nu snurrar in er i än mer misstänksamhet mot varandra.

Jag vet liksom var jag har Octa och Bio. Resterande verkar mest bli ett sedvanligt kaos.
Har du och Octa inte en egen privat DTFtjatt?

Har du och Octa inte en egen privat DTFtjatt?
Kanske, vem vet?, Inte du? Vem vet...

Men oavsett, känns som vi båda tjänar mest på att fokusera ulvarna just nu. Sen kan vi riva varandra i stycken, när det konstigaste konstfolket är borta. Så långt är jag helt på Octas sida. Men jag är helt införstådd i att byn kan ha andra tankar om saken.

I brist på vettiga saker att göra. Är tämligen säker på Brynolf och Vimes, är mer tveksam runt Sidd fortfarande. Så flyttar min röst från Sidd till BM.

Röst: @Big Mama

Svagt att inte lägga ut samtidigt som oss andra!

Hur fasiken kan du hålla på å argumentera för att hemligheten är flera grejer? Och när jag nämner ordet alias så reagerar du inte med ok?
Jag kommer inte lyssna på mer dravel nu!
I min bok är du ulv eller bybo som inte går att samarbeta med. 😇

Du får tjafsa med andra om saken.

Alltså om du läser det jag skriver... Vrför tror du jag direkt misstänkte BB7 när han var i Göteborg?

Sen: jag läser inte PM:et som att "Det stora konstmuseet = Nationalmuseum" är Hemligheten med stort H. Istället har jag tyckt att det viktiga varit samlingen (alltså vilka konstverk vi ställer ut - vilket väl är vad Basses fluff handlat om). Att det är just Nationalmuseum verkar (läser jag det som) mer handla om att Basse ska ha någon källa att ösa konstverk ur. Så har jag tolkat den hemliga informationen.

Jag har antagit att upplägget är att vi bybor har "det här är samlingen" (jag och Brynolf har ju en rätt specifik samling med traditionell konst), medan ulvarna har, som alibiinfo, typ "ni vet att konstverk X, Y och Z ingår i utställningen", med specifika länkar till konstverken. Jag har alltså inte antagit att det här med Nationalmuseum är en grej att fånga ulvar på. Det är också därför jag antog att BB7 var D3F när han skrev om Konstmuseet i Göteborg (hade han känt till Nationalmuseum hade han inte skrivit som han gjorde tror jag, det var en omedveten "anti-smula").

Ulvjävlar, om ni inte börjar skriva snart så kommer jag hoppa på Octas DÖDSPAKT och börja rösta ut er

Följande memo postas på Det stora konstmuséets anslagstavla i personalrummet:

Den postmördande fraktionen tiger än så länge. Vi har en del logistiskproblem på grund av museets krympta budget och har därför tvingats gå ner i arbetstid och ta andra, mindre intellektuellt och konstnärligt tillfredsställande, men dock mer lukrativa uppdrag, så vår tid att delta i möten och forum är väldigt begränsade.

Vi vill bara påpeka att vi tar starkt avstånd till att vad NFT:er och andra styggelser innebär men vi ser heller inte med blida ögon på den starka motarbetning vi har upplevt från den klassiska falangen på muséet och drar oss inte för att använda vår postmördenistiska läggning åt endera hållet. Kort sagt, vår kappa fladdrar starkt med vinden.

Back