Nekromanti När kommer de tryckta grundböckerna 1 och 2?

Status
Not open for further replies.
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Tack. I helgen. Måste bara fixa klart deluxeomslagen för tryck parallellt, då de tar längst trycktid än resten. Men lansering 4 juli står fast!

Anders & Tove
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Senast söndag har jag hört! :grin::cool:
Känns iaf som att 4 juli näst intill är skrivet i sten......!
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Jag tolkade det som att ambitionen var att vi skulle fått den i söndags!
Med tanke på att deluxe-böckerna skulle ut på tryck igår och resterande under veckan så var jag dock redan från början inställd på att nästa söndag känns mer rimligt! Våra vänner är tidsoptimister! :)
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Guilty as charged - och deluxerna var fasen så meckiga. Vi har helt klart valt väldigt många olika lyxalternativ på en gång ... Vilket kräver en myriad separata orginalfiler till tryckeriet. Vilket tog extra mycket tid i helgen. Men. Vi hoppas ändå ge er regelbetan tidigare än på söndag ;-)
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Min grupp köpte en av deluxe versionerna, det brukar vi göra när det gäller svenska rollspel. Tycker dock inte om trenden att det numer är vanligt att det finns 100 olika deluxe versioner att välja på. För mig ger det mer ångest än shoppingglädje, men så börjat jag bli en grinig gammal gubbe också.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Sen bryr jag mig inte så mycket när nästa släng av pdfer kommer, nu vill jag ha de riktiga böckerna i mina händer och känna doften av trycksvärta och gediget hantverk.

Som jag sagt tidigare så om de tryckta böckerna fyller vad pdferna lovar så kommer western tillsammans med de tryckta trudvang prylarna att vara de snyggaste rollspelen som finns. Får medge att jag även älskade deluxe-utgåvorna av Noir och Engarde.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Minimoni;n97196 said:
Sen bryr jag mig inte så mycket när nästa släng av pdfer kommer, nu vill jag ha de riktiga böckerna i mina händer och känna doften av trycksvärta och gediget hantverk.
Men nya pdf:er gör väntan klart lättare att genomlida! Tre veckor kvar nu!! :)
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Anders & Tove;n96585 said:
Men. Vi hoppas ändå ge er regelbetan tidigare än på söndag ;-)
Ja, så länge vi håller det öppet vilken specifik söndag vi talar om så lär ni lyckas med det! ;)
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Tydligen, om jag förstått allt rätt så kommer inte de tryckts böckerna den 4e juli... Meck med så många olika deluxe-versioner för tryckeriet. Jag är tråkigt nog inte överraskad utan bara besviken.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Minimoni;n99008 said:
Tydligen, om jag förstått allt rätt så kommer inte de tryckts böckerna den 4e juli... Meck med så många olika deluxe-versioner för tryckeriet. Jag är tråkigt nog inte överraskad utan bara besviken.
Lite otydligt i utskicket, så jag väljer att lägga mitt hopp i att det kanske bara är Deluxe-varianterna som blir lite försenade! :)
Dock talar väl mkt för att din tolkning är mer korrekt och att förseningen slår på hela lanseringen... Bara att hålla tummarna för att det rör sig om någon vecka och inte månader!
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Du är optimist inkognito! Det gillar jag då jag själv är en obotlig pessimist. Jag tror tråkigt nog inte att vi kommer att få se en tryckt version av western 2015, Jepp så pessimistisk är jag.
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Minimoni;n99412 said:
Du är optimist inkognito! Det gillar jag då jag själv är en obotlig pessimist. Jag tror tråkigt nog inte att vi kommer att få se en tryckt version av western 2015, Jepp så pessimistisk är jag.
Det var väldigt negativt. Ställ dig i hörnet och tro på mänskligheten i fem minuter!
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Phelan: En pessimist blir sällan besviken :)

Men trots detta har jag stått i skamvrån i flera år och väntat på den deluxe-versionen av Western som jag beställde någon gång i min ungdom.

Hoppas att jag blir överraskad och får spelet före Isis tagit över världen.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Minimoni;n99412 said:
Du är optimist inkognito! Det gillar jag då jag själv är en obotlig pessimist. Jag tror tråkigt nog inte att vi kommer att få se en tryckt version av western 2015, Jepp så pessimistisk är jag.
Nä, så lång väntan tror jag inte vi har framför oss nu, inte utifrån vad vi fått se i beta-versionerna!
Men all försening är otroligt tråkig. Vi är många som väntat helt sjukt länge och nu kändes det verkligen som att det slutligen var på riktigt. Jag förstår din förtvivlan! :)
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Inkognito: Jepp, du har helt rätt. Grejen för min egen del är att min fru är japanska och det verkar som om vi kommer flytta tillbaka dit då min utbildning lämpar sig bättre för deras arbetsmarknad. Flytten kommer inte ske i morgon men den kan komma att ske innan årets slut. Med allt det sagt så förstår du säkert varför jag vill ja det western min spelgrupp beställde. Det tycks inte längre säkert att vi ens kommer hinna spela det tillsammans, vilket för mig är sorgligt.
 

PalMer

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
280
Location
Halland
Har Askfågeln någon update att ge? OM det nu är så att böckerna inte kommer till 4:e juli så lär det ju vara känt nu, så då hade ett meddelande varit uppskattat.
 

PalMer

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
280
Location
Halland
Jo, men där stod defacto inte att "tidigare löfte om 4 juli är nu brutet, vi kommer leverera senare". Bara att de skulle diskutera exakt leveranstid med tryckeriet - "gurss i'm stupid"som inte fattade att lovar, lovar, lovar 4 juli är pass'e...
 
Status
Not open for further replies.
Top