Nekromanti När kommer de tryckta grundböckerna 1 och 2?

Status
Not open for further replies.

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Skulle också vara intressant att veta när man kommer få pdf samlingarna En Handfull Artiklar och En Handfull Äventyr?
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
andersb80;n62394 said:
I alla fall en uppdatering av läget, det räcker långt.
Mejla förlaget/spelkonstruktörerna och fråga. Posta svaret här på forumet. Klart.
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Eller så svarar konstruktörerna på inlägget eftersom de ändå verkar läsa detta forum rätt frekvent
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
andersb80;n62424 said:
Eller så svarar konstruktörerna på inlägget eftersom de ändå verkar läsa detta forum rätt frekvent
Det var bara ett förslag.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Det senste budet jag fått är att de kommer arbeta foluserat på Western i januari och att vi kan förvänta oss flera uppdateringar (och Beta-uppdateringar för oss som förköpt?)
Utifrån vad jag nu sett av böckerna i pdf så skulle jag säga att det är nära nu iaf! Jag har dock dålig koll på ledtider för tryck, men kan tänka mig (helt oförankrad uppskattning!) att vi har minst en månads (förmodligen två?) väntan innan man kan räkna med en hård bok i handen..?

Det blir grymt snyggt och välgjort iaf! :)
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag vet att jag är en ärkepessimist, men halva januari och ingen uppdatering tycks inte lovande. Jag är säker på att spelet är skitsnyggt när det väl kommer. Bilderna i spelet är tillsammans med Trudvang det bästa jag sett inom rollspel så allt lovar väl. Men någonstans börjar löften att eka lite tomt och det börjar bli dags att leverera.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Vi har under början på året arbetat hårt med att göra en massa uppdateringar och korrektur på all den respons vi har fått - ån en gång stort tack för all fantastisk feedback. Det har hittats allt från färgfel i tabeller till större slamkrypare. Det har fått oss att arbeta om en del och försöka bli än tydligare. Det gör att en kraftigt uppdaterad och delvis omskriven beta på Rollpersonen och Rollformuläret kommer nästa vecka. Dock dröjer det till slutet på nästa vecka, för nu måste vi lägga Western åt sidan för att få klart årets första Fenix för tryck. Det blir lite Western även där, då du kommer att hitta en hel del som kretsar kring Skitig Realism och Grim Dark tidningen igenom.

Korrekturprocessen har tagit tid. Mycket längre tid än vi räknade med. Ibland har vi känt oss lockade att säga "vad fan" och gå vidare ändå, men... Faktum är att det har blivit ett bättre och mer gediget spel av att vi tagit den extra tiden och tänkt några varv extra då vi fått oklarheteter och felaktigheter påpekade för oss. Vi tror och hoppas därför att ni kommer att bli mer än nöjda med denna prioritering också.

Därefter räknar vi med att ni får en utökad Regelboks-pdf i början av februari.Lite grand har ändrats efter korrektur, men framför allt så tillkommer avsnitt som inte finns med i den version ni har fått nu, som sjukdomer, gifter, droger och kapitlet om kampanjer och äventyr. Tryck och leverans kommer att ta ca 6 veckor efter att vi skickat på tryck. Båda böckerna kommer att tryckas samtidigt.

Först då Grundbok I och II ligger på tryck kommer vi att göra klart "En Handfull"-materialet, då det känns klokare att utnyttja trycktiden till detta. Vi har dock fått in det mesta av materialet nu, så det bör gå att färdigställa under tiden.

Med andra ord kan ni räkna med mycket mer nyheter inom kort, för det händer oerhört mycket på Westernfronten just nu. Vi är ledsna att vi inte hinner svara så ofta och snabbt som många av er önskar, men anledningen är enkel - vi arbetar fokuserat på att få allt klart och försöker undvika att tappa tråden för ofta;-) Att Fokuserad är en Fördel i Western är ingen slump, men den har precis så stora brister som i regeltexten också ...

Till dig som funderat på att skaffa Western, men inte gjort det ännu. Du har fortfarande chansen att få pdf-filerna om du förbeställer. Nya beställningar får de senast utskickade betafilerna direkt, och de nya då de skickas ut till alla andra som förbeställt. Utöver det extra tryckta bonusäventyr som bara förbeställare och crowdfunders får. Och det finns fortfarande en möjlighet att lägga beslag på de numrerade signerade specialutgåvorna i artificiellt läder.

Ha det gott,

Tove & Anders
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Stort tack till denna uppdatering av läget! Det låter kanon och jag tycker ni gör helt rätt att ta lite extra tid till att korrigera fel och oklarheter.

Ägnar väntan till att måla upp runt 20 cowboy figurer från Black Scorpion som kommer bli en extra krydda till rollspelandet :)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Jag tycker det är bra att ni låter spelet få den tid det behöver,
Hellre ett bra försenat spel än ett, trasigt framstressat spel..
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Instämmer att jag hellre väntar några extra veckor och får en riktigt korrekturläst och genomtänkt produkt!
Nu när man har pdf-böckerna så är det ju inga problem att skola in sig på systemet och spela medan man väntar! :)
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Nu är det snart maj. Dyker böckerna upp inom den närmaste månaden? Ser mycket fram emot dem.
:)
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
En eländig influensa senare kommer här lite uppdateringar.

Regelbeta 2 kommer i maj. Promise.

Tryckta böcker släpps den fjärde juli. Har aldrig funnits en bättre anledning att fira USAs nationaldag ;-) Kanske rentav i Stockholmstrakten med oss?

Vi skall till LinCon i helgen och kan visa mer där och prata speldetaljer med alla som vill.

Sade vi att tryckeriet är bokat och tdsplanen nu skriven i sten? Åtta år sedan beslutet att göra den nya upplagan är den äntligen på väg! De första planerna på mindre korrekturändringar kom dock på skam. Det är något helt nytt och jäkligt bra - men ändå välbekant för alla er som spelat Western förut.

Tack alla ni som hjälpt oss utveckla Western, genom att spela, kommentera och korrekturläsa. Det har varit otroligt uppskattat och ni har definitivt bidragit till att det färdiga resultatet blir bättre!

Ha det gott,

Tove & Anders
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Vi kommer ta tag i Amerika 1876 när de regelböckerna har gått i tryck. Vi satsar på att få ut den innan året är slut.

/Anders & Tove
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Hur ligger det till med En Handfull Artiklar och En Handfull Äventyr? När planeras de vara klara?
 
Status
Not open for further replies.
Top