Nekromanti När kommer de tryckta grundböckerna 1 och 2?

Status
Not open for further replies.

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Själv förhandsbeställde jag böckerna... när man först kunde förhandsbeställa dem... 2007? 2008? Jag minns inte. Jag är nu en luttrad western-väntare som tar allt med ro, mestadels för att jag vet att Gillbringarna står vid sina ord.
Jag undrar om du inte innehar något sorts svenskt rekord i leveranstid. Det lär väl vara rekord inom den svenska rollspelshobbyn iaf.

Det viktigaste för mig är att Western IV blir riktigt bra. Det ser lovande ut tycker jag. Om Western IV kommer i år, nästa år eller nästnästa år spelar inte mig någon roll. Men så har jag ju inte crowdfundat Western IV eller väntat sedan 2007/2008 heller.

Men seriöst så blir man inte så pepp på att crowdfunda ett Gillbring-projekt i framtiden om de inte har bättre framförhållning än så här.
 

Gibbon

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
70
Location
Norrtälje
Mutanten;n105074 said:
Kan du inte söka upp mailet om du söker på deras epostadress i din epostklient? Så många mail har du väl inte skickat till dem?
Min inbox går tillbaka till 2010... innan det finns ingenting... tror att jag kan ha rensat den då eller om det var då jag bytte mejladress till den jag har nu... minns inte.
 

Gibbon

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
70
Location
Norrtälje
Mutanten;n105076 said:
Jag undrar om du inte innehar något sorts svenskt rekord i leveranstid. Det lär väl vara rekord inom den svenska rollspelshobbyn iaf.

Det viktigaste för mig är att Western IV blir riktigt bra. Det ser lovande ut tycker jag. Om Western IV kommer i år, nästa år eller nästnästa år spelar inte mig någon roll. Men så har jag ju inte crowdfundat Western IV eller väntat sedan 2007/2008 heller.

Men seriöst så blir man inte så pepp på att crowdfunda ett Gillbring-projekt i framtiden om de inte har bättre framförhållning än så här.
2007-2008 är som sagt en gissning... jag minns faktiskt inte men det är bra länge sedan... mycket länge sedan.

När jag berättade för mina vänner "inom ett år kommer vi lira nya western" så blev de entusiastiska... nuförtiden när western nämns så kommer de med gliringar som "har den blinda munken med gåspenna skrivit klart böckerna än eller har han ändrat sig och bestämt sig för att hugga sidorna i sten" och när jag för ett par år sedan sa "nu är det verkligen på gång" fast det inte var det, så kom kommentarer som "jaja, men du vet väl att den tungt lastade postsnigeln inte kommer komma fram på flera år, dessutom, den lama munken har nu ändrat sig och skall författa verket på garvad näbbdjurshud (som importeras på postsköldpaddor), att han är lam innebär också att han ännu inte ens har klarat av att doppa gåspennan i bläcket än."... typ sånt har jag fått höra i några år så fort western kommit på tal.

Men en vacker dag är spelet där det hör hemma... hos mig.
 

Gibbon

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
70
Location
Norrtälje
Jimmy;n105054 said:
Nyfiken* och lite bekväm** frågar jag: vad har du betalat och vad du kommer att få?




*för att det är mitt default-läge
**för att jag säkert borde googla eller nått

Jag betalade runt 1500kr och det var för vad de då kallade deluxe-utgåva (tror jag)... den heter nu Marshal edition.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Mutanten;n105076 said:
Jag undrar om du inte innehar något sorts svenskt rekord i leveranstid. Det lär väl vara rekord inom den svenska rollspelshobbyn iaf.
Nu glömmer du halva neogames katalog :p
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Gibbon: När man lider av en sjukdom som långsamt bryter ned kroppen så är TIDEN ett viktigt element vid beställning. Och om man skall ventilera att man är lite missnöjd på att löfte på löfte bryts så är ett rollspelsforum förmodligen bättre än balkongen att ventilera just dessa åsikter.

Jag är fortfarande av åsikten att spelet är skitsnyggt och det kommer att rocka fett, men det är väl inte konstigt att man som kund blir besviken då det alltid dyker upp anledningar till förseningar. Vi talar dessutom om rätt långa förseningar.

Jag tycker Gillbringarna är toppen och det märks att de brinner för det de gör, men att western är så försenat som det är, är för mig inget att bara acceptera utan att få visa att jag hade räknat med bättre service på den fronten.
 

Gibbon

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
70
Location
Norrtälje
Minimoni;n105714 said:
Gibbon: När man lider av en sjukdom som långsamt bryter ned kroppen så är TIDEN ett viktigt element vid beställning.
Tråkigt att höra att du är sjuk... men då du förbeställt så antar jag att även du fått Gillbringarnas förklaring till förseningarna i mejl... apropå fatala sjukdomar. Vidare... kalla mig okänslig... men det är lite så det känns från ditt håll. Hur många andra företag skyndar på sina produktioner för att potentiella kunder är sjuka? Inte ens läkemedelsföretagen gör det, så varför skulle två rollspelstillverkare som har jobb och därför konstruerar sitt livsverk (detta rollspel) på fritid och som dessutom har tagit emot en hel del snytingar på det privata planet, varför ska dom anpassa sin utgivning för just dig?

"Jaha? Ni har varit allvarligt sjuka? Jaha anhöriga och vänner har dött? Skit i det! Minimoni vill ha sina böcker NU"

Det är lite så du låter. Oavsett din egen situation måste du förstå att centrum av universum... inte är du.

Återigen, beklagar din situation men have faith.
 

PalMer

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
280
Location
Halland
Jag är fullt frisk men jag håller med Minimoni. Rollspelssverige kör nu hårt med CF för att lansera och producera sina spel. Här blir det en markant skillnad mot att lova utgivning av viss modul - typ som Neogames tidigare gjorde på löpande band.

Med betalning på av en CF har vi ingått ett avtal - utgivaren ger mig ett spel och jag betalar - vid en CF dock i omvänd ordning...

Jag kontaktade konsumentverket för att kolla vad som gäller, då jag senaste året varit med på ca 4 CF. Deras svar är att det är ingen skillnad på en CF eller ett annat köp av en produkt, har utgivaren lovat något och jag har betalat så är det att leverera enligt det löftet - annars kan jag häva köpet eller begära annan kompensation.

I väntas tider...
/PalMer
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Har aldrig sagt att centrum av universum är jag, men att vänta från 2009 då produkten lovades vara klar inom kort eller att förbeställa innan crowdfundingen och fortfarande inte ha den produkt jag beställt måste Jag få klaga på !? Och då helst på ett fora, som är relevant för produkten och inte en balkong.

Och gällande Lekbergs bortgång så har familj,vänner och alla andra mina sympatier. Det är inte den ursäkten som jag klagar på, den som har köpt spelet innan crowdfundingen vet hur många mail där vi först lovats att produkten är klar ett datum,100%, för att kort efter datumet få ett nytt mail som beskriver omständigheter som gör det omöjligt att leverera produkten.

Jag lider av många sociala brister, okänslighet är inte en av dem.

Sen så ska Gillbringarna inte anpassa sin utgivning efter mig då jag är sjuk, de ska anpassa den efter sina kunder som har betalat för en produkt.
 

Gibbon

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
70
Location
Norrtälje
Palmer och Minimoni... FFS!!! Sluta trolla!!! Läs era mejl!!! CANCER FFS!!! Jävla snorungar vad trött jag blir!
 

PalMer

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
280
Location
Halland
Jag har läst alla mail, inget oklart där inte. Min ståndpunkt kvarstår.
Johan Palmen - 39-årig snorunge
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Moderering:

Jag stänger den här tråden nu. Jag funderar på om jag skulle stänga av en eller flera personer också, men det är onsdag och inte allt för varmt, så ni klarar er.

För den här gången.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Moderering från telefonen:

Jag är inte lika förlåtande som Krille idag, och ger därför Gibbon 48 timmars avstängning för personangrepp.
 
Status
Not open for further replies.
Top