Nekromanti När kommer de tryckta grundböckerna 1 och 2?

Status
Not open for further replies.

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Jag kan mycket väl tänka mig att köpa Western IV när det blir tillgängligt även för oss vanliga dödliga kofösare. Hur lång tid efter crowdfundarna har fått sina böcker kommer vi som inte har crowdfundat att kunna köpa böckerna?
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Mutanten: Inte ens odödliga kofösare har fått böckerna så att ens spekulera i när böckerna kommer vara tillgängliga för alla är svårare att svara på än varför Michael Bay får göra film.
 

Drey

Veteran
Joined
31 Aug 2012
Messages
122
Inga rollformulär att ladda ner eller i böckerna att kopiera?
 

Drey

Veteran
Joined
31 Aug 2012
Messages
122
Inkognito: Vart hittade du den har letat som sören. Finns det fler dolda saker som man kan ladda ner?
 

Drey

Veteran
Joined
31 Aug 2012
Messages
122
Jag har redan köpt dem där ifrån men hittade inga pdf i spelet på rollformulären. Men det löste sig pga inkognito. :)
 

Drey

Veteran
Joined
31 Aug 2012
Messages
122
Böckerna har jag fått men inte något rollformulär, täckte använda det till att lära mig reglerna. Brukar alltid börja med att läsa och samtidigt göra en egen första karaktär.
 

Drey

Veteran
Joined
31 Aug 2012
Messages
122
Tack, då är det bara att hoppas på dåligt väder så man har en anledning att sitta inne och läsa regelböcker och skapa karaktärer. Med vänlig hälsning, Daniel
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Anders & Tove;n101665 said:
[...] Vi blir dessutom tvungna att på kort tid ändra all logistik för att ta vara på de tryckta böckerna. Det krävs ett lager, någonstans där vi kan organisera utskicken till er som har beställt och även få ut böckerna till butiken. Med flera ton böcker går det inte att höfta till, eller ställa dem i hallen här hemma. Allt detta måste organiseras innan böckerna kan skeppas hit över Östersjön, annars är risken att våra pallar kommer bort på något speditionslager - och du som köpt Western får inte våra böcker tidigare för det. Sedan behövs det även ett avtal med posten.

Vi hoppas att ni alla kan förstå att detta innebär praktiska problem som måste lösas. Vi räknar med att ha allt under kontroll igen inom några veckor, men den tiden kommer det tyvärr att behöva ta. Det är möjligt att vi varit lite bättre på att hitta de bästa lösningarna om vi inte samtidigt var ledsna och chockade över det inträffade. Men som det är nu är det här det bästa vi kan göra.

Böckerna kommer att vara färdigtryckta innan juli är slut och skickas ut under augusti. Lika varmt som vi känner för Anders Lekbergs minne och hans familj, lika lite är vi beredda att låta bli att trycka vårt eget livsverk. För det är vad Western är för oss. Vi vill bara inte riskera att bli av med hela upplagan för att vi hastar fram tryck och frakt till Sverige, utan att ha ett färdigt alternativ för vad som händer då de kommit hit.

/Anders & Tove
Ni har säkert funnit en lösning vid det här laget, men en fråga som väcktes hos mig är varför rollspelsförlag inte kan använda sig av samma distributörer som bokhandeln? Exempelvis www.samdistribution.se

Har de problem med att skicka annat än böcker? (Spelkort, tärningar, osv..)

I detta fallet förstår jag ju att det blev väldigt hastigt och olustigt, mitt i semestertider dessutom och distributörer vill säkert ha lite framförhållning..

Jag vet att bland annat Fria ligan stått och packat lådor i egen källare för släppet av Mutant År Noll, så jag gissar att det finns någon anledning.
Kanske en "intresseförening" för Svenska rollspelsförlag skulle kunna förhandla till sig fungerande villkor hos en stor distributör? (Tillsammans borde det ju bli en attraktiv kvantitet av utskick och inkomster för distributören..)

Edit: Jag förstår ju varför alla (typ) rollspelsförlag samlades under Lekbergs distribution. Frågan gäller mer framåt (och möjligtvis bakåt, innan Lekbergs distribution bildades).
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Ett bolag som erbjuder samlad rollspelsdistribution efter Lekbergs är under uppstart. Bolagsverket ska bara tilldela detta ett organisationsnummer och det har fått prioritet hos dem. Efter detta måste avtal slutas med PostNord som varit mycket tillmötesgående. Förhoppningen är att verksamheten är i full kapacitet redan före nästa veckoslut.
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Jimmy;n104933 said:
Ett bolag som erbjuder samlad rollspelsdistribution efter Lekbergs är under uppstart. Bolagsverket ska bara tilldela detta ett organisationsnummer och det har fått prioritet hos dem. Efter detta måste avtal slutas med PostNord som varit mycket tillmötesgående. Förhoppningen är att verksamheten är i full kapacitet redan före nästa veckoslut.
Vad innebär detta i praktiken jämfört med om varje enskilt rollspelsföretag hade använt sig av PostNord? Vad består synergieffekten av?
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Mutanten;n104954 said:
Vad innebär detta i praktiken jämfört med om varje enskilt rollspelsföretag hade använt sig av PostNord? Vad består synergieffekten av?
Volymrabatter och bättre priser i alla led.
 

Gibbon

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
70
Location
Norrtälje
Minimoni;n105008 said:
Jag skiter i hur Western-böckerna kommer hem till mig. De får gärna komma med storken eller annat sätt, bara jag får dem snart.
Kära Minimoni... ta det lugnt... Din otålighet är kanske rättfärdigad men vänligen ventilera den på balkongen skrikandes i förtvivlan över att böckerna du väntat på så länge ännu inte har kommit.

Själv förhandsbeställde jag böckerna... när man först kunde förhandsbeställa dem... 2007? 2008? Jag minns inte. Jag är nu en luttrad western-väntare som tar allt med ro, mestadels för att jag vet att Gillbringarna står vid sina ord.

Det enda som ens varit lite frustrerande är crowdfundingen. Den kom igång flera år efter att jag betalat mina böcker... och just då kändes det inte så intressant att spendera mer pengar på ett spel som jag redan väntat på i några år... därav har jag säkert gått miste om en del crowsfundingmaterial... som de där artiklarna och de där vapenkorten. Men men... you win some, you loose some.

En fråga till Gillbringarna... inte för att det är relevant alls men för att det för mig personligen skulle vara roligt att veta... kan ni se exakt när jag förhandsbeställde western? Jag har bytt bank å eventuella email ligger x antal hundra sidor bak i min inkorg (det var ju ett tag sedan)... men skulle vara kul att veta, om så bara som en kvittens på mitt tålamod "en gång väntade jag i tre eoner på ett rollspel, så hängiven rollspelare är jag".

Ha de gött / Robert Gustavsson
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Gibbon;n105044 said:
Själv förhandsbeställde jag böckerna... när man först kunde förhandsbeställa dem... 2007? 2008? Jag minns inte. Jag är nu en luttrad western-väntare som tar allt med ro, mestadels för att jag vet att Gillbringarna står vid sina ord.
Nyfiken* och lite bekväm** frågar jag: vad har du betalat och vad du kommer att få?




*för att det är mitt default-läge
**för att jag säkert borde googla eller nått
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Gibbon;n105044 said:
Jag har bytt bank å eventuella email ligger x antal hundra sidor bak i min inkorg (det var ju ett tag sedan)... men skulle vara kul att veta, om så bara som en kvittens på mitt tålamod "en gång väntade jag i tre eoner på ett rollspel, så hängiven rollspelare är jag".
Kan du inte söka upp mailet om du söker på deras epostadress i din epostklient? Så många mail har du väl inte skickat till dem?
 
Status
Not open for further replies.
Top