Nekromanti När kommer de tryckta grundböckerna 1 och 2?

Status
Not open for further replies.

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
PalMer: tolka utskicket som du vill, men åskfågelns track record när det gäller att hålla tider är inte den bästa. Just därför tolkar jag att vi lär få vänta längre än den 4e juli.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Minimoni;n100392 said:
PalMer: Åskfågeln har gjort ett utskick via email till de som beställt böckerna.
Jag har inte fått nåt mail från dem trots att jag är med och fundar spelet. ????
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Magnamund: ingen aning varför. Jag skickade ett PM till dem för några dagar sedan och har fortfarande inte fått svar. Förhoppningsvis arbetar de sig trötta med att leverera i tid.
 

Twiggen

Veteran
Joined
29 Jun 2007
Messages
34
Raderna som Ni diskuterar om Ni fått eller inte är längst ner i mailet för regelbeta 2. Den gick ut den 21/6 vilket för en del är jättelänge sedan:

Vi kan berätta att det var mer meck med omslagen till deluxeutgåvorna än vi någonsin kunnat drömma om. Samtidigt känner vi oss helt trygga med att slutresultatet kommer att bli precis som vi vill ha det. Vi kommer att ha en ny diskussion om exakt leveranstid med tryckeriet i veckan som kommer, och uppdaterar er så fort vi har mer besked.

Ha det gott,

Tove & Anders
Men med tanke på 1872 finns tre intressanta äventyrsuppslag att satsa på och böckerna finns i god tid för att förbereda sig för detta:
  • 19 oktober - en gigantisk guldklimp hittas
  • 5 November - suffragisten Susan B. Anthony röstar som första kvinna i ett val. Grant väljs till President
  • 29 November - Striden vid Lost River.
Ps. jag vill inte känna lukten av trycksvärta utan ha en färdig, fin och torr produkt som inte klibbat ihop sig pga stressad leverans.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
....och då var förseningen ett faktum enligt utskicket i natt. Vi får fortsätta hoppas att det endast rör sig om någon enstaka vecka.
Den här meningen sätter dock skräck i den mest härdade revolverman!
Tyvärr har det hänt någonting väldigt tråkigt som ligger bortom vår kontroll, men som kommer att ha stor betydelse för den närmaste tiden.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Inkognito: när dagar blir veckor och till sist månader och år så är inte bara förseningen ett faktum. Jag är nästan redo att satsa stora pengar på att böckerna inte finns i våra händer före jul i år heller.

Angående det tråkiga som hänt så beklagar jag vad det än må vara. Livet serverar ofta många tallrikar med bajs mellan de goda rätterna.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Tyvärr har det hänt någonting väldigt tråkigt som ligger bortom vår kontroll, men som kommer att ha stor betydelse för den närmaste tiden.
Så med dagens besked från Järnringen och Fria ligan så drar jag slutsatsen att ovan kommentar grundar sig i att Lekbergs var avtalad distributör för Western...
En oerhört tragisk bortgång och i andra hand en stor förlust för rollspelssverige.
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Hur lång tid efter att crowdfundarna har fått Western IV kommer vi andra att kunna köpa böckerna? När beräknas supplementet Amerika 1876 komma ut?
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Nu låter det här jävligt dumt, men försök att tolka mig snällt. Jag är själv sjukskriven för en bunt med diagnoser och kroniska sjukdomar så plånboken är inte så fet. Därav huvud-frågan, blir det något tryckt western alls nu?

Självklart föredrar jag tryckta böcker, men om pressarna fortfarande kan stoppas och tillräckligt många crowdfundare är med på det så skicka ut samtliga versioner som pdf-filer till de som beställt och låt de pengar ni sparat gå till en passande välgörenhet som Andy skulle uppskattat.

Detta kräver självklart att tillräckligt många fundare är med på det men skulle det vara så, så kan ni räkna med min beställning. Bara jag får deluxeutgåvan jag beställt som pdf.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Självfallet kommer Western att tryckas - omslagen är redan färdigtryckta! Men. Anders Lekbergs mycket tragiska bortgång har inte bara inneburit en stor chock och sorg för oss som hade förmånen att känna honom. Vi blir dessutom tvungna att på kort tid ändra all logistik för att ta vara på de tryckta böckerna. Det krävs ett lager, någonstans där vi kan organisera utskicken till er som har beställt och även få ut böckerna till butiken. Med flera ton böcker går det inte att höfta till, eller ställa dem i hallen här hemma. Allt detta måste organiseras innan böckerna kan skeppas hit över Östersjön, annars är risken att våra pallar kommer bort på något speditionslager - och du som köpt Western får inte våra böcker tidigare för det. Sedan behövs det även ett avtal med posten.

Vi hoppas att ni alla kan förstå att detta innebär praktiska problem som måste lösas. Vi räknar med att ha allt under kontroll igen inom några veckor, men den tiden kommer det tyvärr att behöva ta. Det är möjligt att vi varit lite bättre på att hitta de bästa lösningarna om vi inte samtidigt var ledsna och chockade över det inträffade. Men som det är nu är det här det bästa vi kan göra.

Böckerna kommer att vara färdigtryckta innan juli är slut och skickas ut under augusti. Lika varmt som vi känner för Anders Lekbergs minne och hans familj, lika lite är vi beredda att låta bli att trycka vårt eget livsverk. För det är vad Western är för oss. Vi vill bara inte riskera att bli av med hela upplagan för att vi hastar fram tryck och frakt till Sverige, utan att ha ett färdigt alternativ för vad som händer då de kommit hit.

/Anders & Tove
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Låter bra! Jag har som tidigare sagt att jag verkligen längtar efter western-böckerna. Än en gång beklagar jag det som hänt. Även om jag inte kände honom personligen så är rollspelssverige inte så stort så någons bortgång käns mycket mer personlig än vad man kan tro.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Väldigt tråkigt. För tidig bortgång med allt vad det innebär.????

En dåligt tajmad fråga: När dyker de hårdinbundna utgåvorna av Best of Fenix upp?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Kan inte Myling hjälpa till med distributionen så länge om ni behöver en backup? De gör sånt, har jag hört. Kolla med Tina.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Best of Fenix och Western både trycks och skickas samtidigt. Vi vet att många är otåliga. Tro oss, det är vi också. Men. Det känns klokare att ha en stabil långsiktig lösning på plats än att i panik skicka flera ton böcker kors och tvärs över landet. Vi arbetar på det och räknar med att ha en fungerande lösning innan juli är slut. Tack alla som engagerat sig, det uppskattas.
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Hur länge har ni väntat egentligen? :grin: Den här informationen (sid 16) är från 2009:

Tove och Anders:
? Just nu väntar vi på stabilare dollarkurs, men mycket är redan klart. Till hösten borde svenska rollspelare kunna hålla den fjärde upplagan av rollspelet Western i sin hand.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Vi har väntat länge. Jag tror det var två år sedan jag betalade för mina böcker. Det var vid förbeställningen, inte att blanda ihop med crowdfundingen.

Det är självklart för länge, även om det finns ursäkter och omständigheter runt det hela. Jag har dock pdf-filerna av spelet och jävlar vad snyggt det är. Snyggast någonsin tillsammans med en del Trudvang böcker så som Jorges och världsböckerna.
 
Status
Not open for further replies.
Top