Konvent MunkCon I – minikonvent i Stockholm, 19 november (Obs! Fullbokat)

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,237
Helt ok. Enda tillägget är att jag tycker det ska finnas en "anslagstavla" så att både SL och spelare kan gravitera till ett ställe. Lättare få ihop ett gäng i stunden kanske då också?

Edit: Eller det kanske var vad som menades med lämplig plats ;):D
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
340
Location
Fruängen
Jag tror att det blir kaotiskt. Spelledare kommer att missbedöma speltiden totalt. Spelare kommer att ändra sig eller glömma bort vad de anmält sig till. Spelpass kommer att sluta oväntat tidigt när dåliga val och otur med tärningarna leder till att alla rollpersoner dör. Et cetera. Men jag har inga bättre förslag så jag ska egentligen hålla truten. Och på ett eller annat sätt kommer det ändå att lösa sig, det är jag övertygad om.
En del av att vara spelledare är ju att kunna hantera att spelarna gör det totalt oväntade.... Den erfarenheten borde de ha nytta av här.med... ;)
 

Gangleri

Eken i mitt hjärta
Joined
20 Oct 2023
Messages
25
Location
Eken
Hur länge håller ni på, tror ni? Slutar strax efter kl 17 och kanske avslutar kvällen på Munkbron.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,872
Location
Stockholm
Namnlappar – är det något som folk tycker vore bra?

(Jag har ju mitt namn på min KARTELL-väst, men för alla andra tänker jag.)

I så fall kan jag försöka fixa självhäftande vinyletiketter och en tuschpenna så kan folk göra sina egna namnlappar.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,237
Namnlappar – är det något som folk tycker vore bra?

(Jag har ju mitt namn på min KARTELL-väst, men för alla andra tänker jag.)

I så fall kan jag försöka fixa självhäftande vinyletiketter och en tuschpenna så kan folk göra sina egna namnlappar.
Återanvänder min från Dancon.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,967
Namnlappar – är det något som folk tycker vore bra?

(Jag har ju mitt namn på min KARTELL-väst, men för alla andra tänker jag.)

I så fall kan jag försöka fixa självhäftande vinyletiketter och en tuschpenna så kan folk göra sina egna namnlappar.
Det låter som en jättebra idé tycker jag!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,967
Hur dags hade folk tänkt vara på plats? Planerar alla hänga på låset eller kommer några droppa in lite senare?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,872
Location
Stockholm
Hur dags hade folk tänkt vara på plats? Planerar alla hänga på låset eller kommer några droppa in lite senare?
Jag tänkte vara där någon timme innan och kånka bord. Och kl. 10 prick kommer jag att sitta i entrén med min lilla lista för att pricka av deltagare.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,573
Om jag inte går vilse i storstan tänker jag dyka upp tidigt, och jag stannar så länge jag orkar. Har förberett för att spelleda De fördömda men hinner även gärna med något pass som spelare.
 

Cernunnos

Veteran
Joined
18 Apr 2017
Messages
71
Location
STHLM & Andra Världar
Tjo!

Det har undrats hur det ska gå till – rent praktiskt – att hitta något att spela på söndag.

Så jag tänkte skriva ut ett gäng såna här formulär för hugade spelledare att fylla i och sätta upp på en lämplig plats i lokalerna, så att folk kan skriva upp sig.

Och när det sen närmar sig starttid kommer spelledaren och hämtar upp sina spelare på samma lämpliga plats.

Eller?

Vad tror ni?

EDIT: Formuläret uppdaterat med ”sluttid”.
Bra idé, enkelt och smidigt.
 
Top