Konvent MunkCon I – minikonvent i Stockholm, 19 november (Obs! Fullbokat)

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
339
Location
Fruängen
Vi tuggar mot maxet på 75 i en rasande takt :D

Vi vågade inte gå högre än 75 på första (vi räknar med succé och fler tillfällen ;) ) i lokalerna..... Vi vill trygga upp att vi kan hålla bra spelmiljöer även om vi får ta in över 200 pers när vi har hela lokalen...
 

Christina

Veteran
Joined
17 Oct 2023
Messages
6
Location
Stockholm
Är ny på det här med konvents, hur fungerar det med att "skriva upp sig" på olika aktiviteter? Gör man det i förväg eller är det först till kvarn på dagen? Tack!
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
339
Location
Fruängen
Är ny på det här med konvents, hur fungerar det med att "skriva upp sig" på olika aktiviteter? Gör man det i förväg eller är det först till kvarn på dagen? Tack!
Detta konvent skiljer sig från många andra.
Först till kvarn...när någon erbjuder sig att köra något
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,638
Location
Uppsala
Geswish'd! Har ingen som helst plan för vad jag vill syssla med, men struntprat lär ingå. Eventuellt även rollspel.

Tar antagligen med mig något lättspelat.
 

Zimeon

Magister Katt
Joined
31 Mar 2013
Messages
255
Location
Åkersberga
Kom också försent, men skulle troligtvis inte klarat det, med tanke på att det är dagen efter en galen spelfest, så jag måste nog städa lokalen. Men annars hade det varit himla kul! Nästa gång!
 

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
602
Fan vad fint! Fast jag själv missar det då, det var en medveten risk att vänta till lön. Väldigt roligt iallafall, och jag ska ändå spela Symbaroum till kvällen.
 

jwendell

Veteran
Joined
16 Aug 2023
Messages
5
Jag tar med Saturday the 14th (slasherscenario) och något mer till Call of Cthulhu. Sedan plockar jag med lite spontanrollspel, som Lasers and Feelings och tänkbart lite annat. Får se vad jag känner för på dagen :)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Uuurgh!

Det visade sig krångligt att sms:a bekräftelser till över 70 personer, så för att underlätta för mig själv kommer jag i första hand att använda andra kanaler för de anmälda som jag vet vilka de är.

T.ex. FB messenger, forumet Rollspel.nu, etc.

Och när alla de är avbetade sms:ar jag de som är kvar.

(Note to self: Be om folks epostadresser nästa gång, ditt orpon!)
 
Top