Konvent MunkCon I – minikonvent i Stockholm, 19 november (Obs! Fullbokat)

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Vad? Ett informellt rollspelskonvent där deltagarna också är arrangörer.

Var?Munkbron bryggeri & ölhall, Lilla nygatan 2 i Gamla stan i Stockholm.

När? Söndag 19 november, från kl. 10 till kl. 22.

Hur? Nu finns det tyvärr inga platser kvar. Så föranmälan är stängd.

Arrangemang
Den som vill spelleda något förbereder och tar med sig det som behövs. Formatet är beprövat från sexton DanCon och ett Sweden Rolls-Con. Alla som vill spela brukar få det.

Vi har redan ett gäng spelledare beredda:
  • Kartellhörnan: Stockholm Kartell är på plats och spelleder Mörk Borg, CY_Borg, Death in Space och SKR
  • Magnus Seter spelleder nya Drakar och Demoner
  • Rasmus Hammarlund spelleder det svenska zombiespelet Skjut dom i huvudet
  • Joel Blom spelleder Nordiska Väsen
  • Göran Tyrén spelleder Vault of Vaarn
  • Andreas Lundmark spelleder det övernaturliga västernspelet De fördömda
  • Eric Gustafsson spelleder Mutant: År noll
  • Joakim Wendell spelleder Call of Cthulhu och/eller ”lite indierollspel”
  • Andreas Lundström spelleder nya Drakar och Demoner i världen Windheim

Vill du spelleda något? Ta med dig det som behövs och se om du kan ragga ihop en spelgrupp. Det är såklart lämpligt om det är något som går att spela klart på några timmar.

Det kommer såklart även att finnas utrymmen där man bara kan hänga, softa och snacka med andra rollspelare. Man kan ju inte spela hela tiden. Eller?

Lokalen
Vi har tillgång till såväl restaurangen som Munkbrons stämningsfulla källarvalv från 1600-talet.

Obs! Då konventet äger rum på en krog/restaurang är det inte tillåtet att ta med sig egen mat eller dryck.

Föranmälan
Eftersom vi samarbetar med Munkbron bryggeri & ölhall måste vi kunna garantera att de täcker sina extrakostnader och löner för att ha specialöppet för oss en söndag. Därför måste vi veta hur många som kommer senast 3 november.

Vad används pengarna till? Hela anmälningsavgiften kan användas för att köpa mat och dryck på konventet, så de 250 kronor du betalar in kan du ta ut i mat, snacks och dryck.

Hur anmäler jag mig? Nu finns det tyvärr inga platser kvar. Så föranmälan är stängd.

Deltagarantal: För att konventet överhuvudtaget ska bli av krävs minst 40 föranmälda. Vi har ett maxtak på 75 deltagare så det inte blir för stimmigt och trångt.

Minderårig? Du behöver inte vara över 18 för att delta i konventet. Men blir förstås inte serverad alkohol om du inte har åldern inne.

Initiativtagare
Vi som håller i konventet är Joel Blom (arrangör av Sweden Rolls-Con och allmänt passionerad rollspelsnörd) och Dan Algstrand (layoutare av en hejarns massa svenska rollspel, arrangör av minikonventen DanCon I–XVI, i ledningsgruppen för Stockholms spelkonvent 2006–2010).
 
Last edited:

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,564
Hmm. Jag har en tjänsteresa inplanerad så jag ska ändå till huvudstaden där i dagarna. Och rollspel tackar jag sällan nej till. Skulle även kunna erbjuda mig att spelleda De fördömda. Inte så mycket annan västern på spelmenyn vad jag kan se. 🤠
 
Last edited:

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,224
Hmm. Jag har en tjänsteresa inplanerad så jag ska ändå till huvudstaden där i dagarna. Och rollspel tackar jag sällan nej till. Skulle även kunna erbjuda mig att spelleda De fördömda. Inte så mycket annan västern på spelmenyn vad jag kan se. 🤠
Så var det ju. Då kanske jag ska anmäla mig också... så kan vi ses där.
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Anmäld!

Jag tänker mig att köra antingen Det sjunkande tornet för de som inte spelade det på Spelkongressen eller Trolletinn ... eller nått annat äventyr jag hittar på och testar.
Jag ska se om jag lyckas tjata på Hasse att ta in lite torr cider :)
EDIT: eller nöjer du dig med vin?
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,149
Krockar med Rimbo Ungdomsteaterförenings uppsättning av En julsaga för min del. Tonåringen spelar Scrooge och det vill jag inte missa 🙂

Men grymt bra initiativ!!
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Jag ser fram mot det här som tusan :D
Sköna människor,,,, sköna lokaler,,,skön krögare som har öppet speciellt för oss...goda öl och en jäkla massa rollspelande... kan det bli bättre? :D

Ja ända sättet att göra det ännu bättre är att komma på forumpuben nu på fredag i samma lokaler..se annan tråd ;)
 
Top