Konvent MunkCon I – minikonvent i Stockholm, 19 november (Obs! Fullbokat)

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
338
Location
Fruängen
67,5% av anmälningarna vi behöver för att det ska bli av har nu rasslat in...och fler och fler som ställer sig villiga att spelleda... superskoj!!

Får se om vi blir ett gäng till efter fredagens forumpub då :D
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
839
Om någon mer än mig aldrig fått spela Dread (som var poppis i den stora rollspelsluckan i mitt liv) eller bara vill spela Dread ändå, så kan jag ta med mig ett torn med dreadtärningar och spelleda ett äventyr där ni får åka båt.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,961
67,5% av anmälningarna vi behöver för att det ska bli av har nu rasslat in...och fler och fler som ställer sig villiga att spelleda... superskoj!!

Får se om vi blir ett gäng till efter fredagens forumpub då :D
Jag har frågat några rollspelsvänner, vi får se om någon nappar 🙂
 

jwendell

Veteran
Joined
16 Aug 2023
Messages
5
Om någon mer än mig aldrig fått spela Dread (som var poppis i den stora rollspelsluckan i mitt liv) eller bara vill spela Dread ändå, så kan jag ta med mig ett torn med dreadtärningar och spelleda ett äventyr där ni får åka båt.
Skulle gärna testa Dread, har det själv men har aldrig spelat eller SL:at det. Du oroar dig inte för att klossar kan försvinna i lokalen? Det gör jag nämligen :S
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
839
Skulle gärna testa Dread, har det själv men har aldrig spelat eller SL:at det. Du oroar dig inte för att klossar kan försvinna i lokalen? Det gör jag nämligen :S
👍

Medans vi spelar ska vi nog kunna hålla koll på dem tillräckligt bra för att spela klart. Om det skulle visa sig att bitar saknas efteråt så får jag väl köpa nya dreadtärningar till barnen. (de använder tärningarna till något slags minimalistiskt dreadspelande där de tagit bort allt fluff och enbart spelar mekaniskt)
 
Last edited:

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
382
Location
Stockholm
Och där trillade den fyrtionde förbetalningen in!

Därmed blir MunkCon I av!

Tack alla som vill dyka upp och spela, och dubbelsupertack till alla som vill ställa upp och spelleda!

Det här kommer att bli toppen.
Har inte anmält mig än, men finns det någon övre gräns på antal deltagare?

Edit: 75 ser jag nu. Börjar bli dags!
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,572
Svårt att konkurrera med @Bifur som erbjuder två olika spel men jag kan åtminstone erbjuda två olika äventyr till De fördömda. Dels Ur askan i elden där rollpersonerna tar upp jakten på den efterlyste snabbe Eddie och hans gäng, dels En grund grav där rollpersonerna får anledning att undersöka en - åtminstone enligt ryktet - övergiven bosättning.
 
Top