Konvent MunkCon I – minikonvent i Stockholm, 19 november (Obs! Fullbokat)

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Feedback:
  • Rödvinet tog slut innan kl 1600. Trots att jag redan påpekat denna risk i förväg ;)
  • Lapparna med spel funkade över förväntan, men kanske något organiserat sätt för att hänga med i när någon lägger till ett nytt pass?
  • Från Munkbrokällaren hade det varit trevligare med en tydligare meny gällande mat.
  • Vädret får gärna vara varmare när jag ska hem nästa gång!
  • Bra arrat!
* Rödvinet finns uppenbarligen bara en lösning på. Du får bevisligen tömma hans lager varje forumträff fram till nästa gångm så Hasse lär sig att @chrull är törstig :)
* Jag körde principen att vråla till i "bar arean" när jag latill ngt nytt..... men vi kanske kan ha seperata högar för nyinkommet?
* Menyn är, som säkert nämnts en av sakerna vi....och framför allt Munkbron tar till lärokontot... Hasses grymma Korvtallrikar är för tidsintensiva för att fungera i ett sådant här sammanhang
* Nästa gång blir nog till våren... jag har redan börjat offra slp:s för att blidka vädergudarna ;)
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Personligen måste jag säga att jag var nöjd med allt! Inte ens den beryktade ljudnivån i rummet med tre spelbord bekom mig. Men det beror nog på att jag har en otroligt skrikig 1,5-åring hemma, så rummet var tyst som en meditationstank i jämförelse 😂 Och även om det verkar finnas förbättringspotential rörande matrutinerna så måste jag säga att korven var ruskigt god 😊
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Personligen måste jag säga att jag var nöjd med allt! Inte ens den beryktade ljudnivån i rummet med tre spelbord bekom mig. Men det beror nog på att jag har en otroligt skrikig 1,5-åring hemma, så rummet var tyst som en meditationstank i jämförelse 😂 Och även om det verkar finnas förbättringspotential rörande matrutinerna så måste jag säga att korven var ruskigt god 😊
Ja korvtallrikarna där står garanterat å¨menyn för mig varje forumträff....de är hur grymma som helst :D
 

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
365
Location
Stockholm
Såg att Hasse hade lagt upp lite bilder från eventet på Facebook - och vet ju att Fenix var där för skriva ett reportage. Själv lyckades jag ta hela 2(!) dassiga och neutralt GDPR-säkra bilder på öl och rollformulär.

Enda risken jag ser med behålla 75ish platser, är den huggsexa som kommer uppstå om biljetterna. Angenämt, men kommer nog gå undan!
 

Republiken

"Ni vill höra om undergången?"
Joined
22 Oct 2023
Messages
25
Dredd, Vitahemshäxan och Mutant 2089 hann jag med att spela och det var verkligen trevligt och kul!

Missade också Väsen vilket var synd pga jag har bara varit spelledare på det innan och hade verkligen velat prova på att vara på andra sidan.

Men wow vilken dag! Sjukt nöjd överlag. Bra styrt
 

Cernunnos

Veteran
Joined
18 Apr 2017
Messages
70
Location
STHLM & Andra Världar
Story of min söndag. Men sjukt kul konvent—hoppas det blir fler!
SL/SJ är en stor konspiration :) Agenda driva folk till vansinne för att tjäna Cthulhu och Malkav.
Hoppas du inte behövde vänta allt för länge.

Som entomophobiac skrev - sjukt kul konvent. Det var jättetrevligt och mysigt. Fick prova på Troika medels Pulka hack, vansinnigt roligt spel, giller weird och det här var bland de första weird rpg jag spelat. Vitmöllahäxan, så skojs att spela barka i en förort atmosfär och så roliga karaktärer. Fick runda av kvällen med lite vampirism i Svart av kval. Tack alla som ja fick spela med och spelledare ni gjorde sessionerna roliga.
Och tack Dante och Joel, kul att träffa er fysisk manifestation :) och tack Munkbro gänget. Fint arrangerat och härligt att träffa gamla vänner och få nya vänner. Ser fram emot MunkCon II.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Det blir svårare att göra något åt, eftersom Munkbron vanligtvis har öppet på lördagar.
Jag antog att det var något sådant lokalrelaterat som låg bakom och att det är mycket svårare att hitta lokaler i Stockholm på en lördag. Själv kan jag nog försöka dyka upp ändå nästa gång. :)
 

Cernunnos

Veteran
Joined
18 Apr 2017
Messages
70
Location
STHLM & Andra Världar
Kanske bästa tråden att fråga i.

Jag spelade ett fantastiskt skojigt spel tillsammans med ett skönt gäng personer mot kvällen på MunkCon, tack för spelandet och gemenskapen. Jag och namn tar sin tid att få fäste i mitt add system (Va roligt det hade varit en gång i tiden fråga om de menade Advanced Dungeon n Dragons, när den diagnosen sattes haha) anyways, Jag undrar om du som arra vampyr spelet Kval skulle kunna kontakta mig här eller på FB (Faie Cernunnos Awen) jag har lite frågor kring spelet för minns att du berätta vi körde en annan variant av spelet.

Cheers
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
797
De förbättringspunkter jag kan komma på om jag anstränger mig:
  • Rutin/uppmaning för utrensning av gamla anmälningslappar. (på eftermiddagen låg några lappar kvar där starttiden passerat med lediga platser där det var otydligt om spelet var försenat och fortfarande öppet eller redan igång) Räcker antagligen med att man har en låda där det står "startade spel" eller nåt?
  • Den alkoholfria ölen tog slut. Det här borde ju vara självreglerande eftersom munkbron vill sälja saker, men man kan ju påminna dem vid start av nästa arr.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Kanske bästa tråden att fråga i.

Jag spelade ett fantastiskt skojigt spel tillsammans med ett skönt gäng personer mot kvällen på MunkCon, tack för spelandet och gemenskapen. Jag och namn tar sin tid att få fäste i mitt add system (Va roligt det hade varit en gång i tiden fråga om de menade Advanced Dungeon n Dragons, när den diagnosen sattes haha) anyways, Jag undrar om du som arra vampyr spelet Kval skulle kunna kontakta mig här eller på FB (Faie Cernunnos Awen) jag har lite frågor kring spelet för minns att du berätta vi körde en annan variant av spelet.

Cheers
@Vicotnik
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Jag antog att det var något sådant lokalrelaterat som låg bakom och att det är mycket svårare att hitta lokaler i Stockholm på en lördag. Själv kan jag nog försöka dyka upp ändå nästa gång. :)
för att inte prata om att den dealen vi fick med munkbron får man inte, oavsett veckodag, normalt....någonstans
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,720
Location
Göteborg
Inte riktigt, vi körde @Genesis franska version: "Toi qui, comme un coup de couteau, dans mon cœur plaintif es estrée" förkortat "Toi qui", även kallat franska sakval, vet dock inte var eller hur man får tag på boken.
Franska versionen finns här: https://angeldust-jdr.com/toi-qui/

PDF:en är gratis, och det finns en länk till den fysiska boken på Lulu.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Jaha ja. Det här var ju tråkigt.

Det är nämligen så att minst en deltagare – tre dagar efter konventet – insjuknade med bekräftad covid.

Testa er ifall ni känner att ni börjar bli krassliga.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Jaha ja. Det här var ju tråkigt.

Det är nämligen så att minst en deltagare – tre dagar efter konventet – insjuknade med bekräftad covid.

Testa er ifall ni känner att ni börjar bli krassliga.
#CovidCon
 

Quercus

Veteran
Joined
23 Nov 2023
Messages
8
Location
Södertälje
Det var ett sant nöje att få komma med på MunkCon. Se så många okända men samtidigt väldigt bekanta människor var nyttigt. Öl och korv var förstås gott, men det som smakade bäst var att få testa Mörk Borg på allvar. Tack alla som gjorde det här möjligt!

Jag ser fram emot nästa MunkCon och har då för avsikt att själv spelleda Deathbringer.
 

Hoffenkloffen

Veteran
Joined
1 Jan 2013
Messages
41
Tack för ett bra konvent! ❤

Jag fick spela:
  1. Drakar och Demoner / Windheim med Andreas Lundström
  2. Call of Cthulhu med Joakim Wendell
  3. Mutant: År Noll med Eric Gustafsson
Det var trevligt att träffa forumiter. För mig som varken är aktiv här eller har hängt med er AFK, blir jag sugen på en forumträff framöver.
 
Top