Konvent MunkCon I – minikonvent i Stockholm, 19 november (Obs! Fullbokat)

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Stort tack för konventet!!! Träffade mycket trevligt folk och fick nöjet att spela en fantastiskt kul omgång Bargains & Bloodshed lett av @entomophobiac samt lite Skjut dom i huvudet.

Tyvärr blev lillgrabben sjuk här hemma så var tvungen att gå tidigare än jag planerat. Men tiden jag var där var riktigt skoj!

En jättestor eloge till @Dante och @StradhLestat som om ordnat det hela!!! Vilket otroligt jobb ni gjorde!!! 💙
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
797
Jag hade otroligt roligt. Spelledde Dread och spelade Death in Space (jag har inte lärt mig vem som är vem av kartellvästarna, men spellett av @kloptok ?). Övriga jag spelade med får gärna hojta så jag kan sätta ansikten på användarnamn.

Edit: @DeBracy var med i DiS. @Quasimodo @Vidugavia @DeBracy och @Republiken i Dread alltså. Tack för att ni var med och spelade!

Tack @Dante för superbra event, flera trevliga pratstunder och sorry för att jag hastade iväg utan ordentligt hejdå. (Och tack till @StradhLestat som jag inte hann prata med också såklart.)
 
Last edited:

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,564
Tack till alla inblandade för ett kul konvent! Jag inledde med att spelleda De fördömda för (hoppas det blir rätt folk nu) @Broger, @Sidd, @Dressa och två icke-forumiter. Därefter tog jag en paus och pratade strunt med blandat folk. Upptäckte sedan att jag hamnat lite i otakt - många var redan igång med nya spelpass - så De fördömda fick vila. Så småningom blev det istället ett pass indie-Conan i form av Bläck med @DeBracy, @ceruleanfive och en icke-forumit. Dessutom hann jag bli intervjuad av en reporter från Fenix. Allt som allt en mycket trevlig dag, men med lite dåligt samvete för den spelare som kom för sent till förmiddagspasset av De fördömda och inte fick chansen på ett eftermiddagspass.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,618
Location
Uppsala
Ja, förutom tågstrul (som jag faktiskt inte tror var ert fel eller uppsåt...) så var det verkligen svinroligt! Fick chansen att spelleda Bargains & Bloodshed en vända (hade nog spellett två vändor om jag hängt på låset) och fick spela—och offra mitt zombiesmittade alter ego—i Skjut dom i huvudet.

Mer av det här, please!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,722
Inte väntade jag mig att spela tre pass när jag for i morse.

Hade hoppats få testa Bargains & Bloodshed men det klaffade inte tidsmässigt. Istället fick jag bocka av två andra spel jag velat testa.

Dread (skräckspelet med jengatorn som mekanik) med @Hägerstrand som SL och @Quasimodo som medspelare. Det gick åt skogen för Elsa på investbolaget T66 redan andra månaden på jobbet...

Death in Space med @kloptok som SL och @Hägerstrand som medspelare (nån mer forumit också?). Uppfyllde typ mitt uppdrag som spelare och dog (ish).

Och så slutligen blev det lite sword & sorcery-action i alla fall, när jag lurade lite folk att spela mitt oskrivna Bläck.

Så småningom blev det istället ett pass indie-Conan i form av Bläck med @DeBracy, @ceruleanfive och en icke-forumit.
Nä nä, @Vidugavia (som också spelade Nils i Dread) har allt ett konto här, men tittar gissningsvis in en gång i kvartalet som mest. 🤔

Det blev ju schysst det här, kör fler gånger! Tror det här var ganska lagom med folk sett till lokalerna?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Förvirrade postkonventstankar: Fy jävlar vad bra det gick! Vilken toppendag! Finns det utrymme för förbättringar? Absolut. Gick det bättre än vi trodde? Jajjemen. Fyrtio tusen miljoner tack till alla deltagare, och ytterligare några miljoner till de fantastiska spelledarna (utan vilka vi bara hade varit ett gäng nördar som åt korv och drack öl en söndag i Gamla stan)!

Tack alla!
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Jag hann bara spela 2 äventyr - DoD23 och sedan långpanna Väsen med @StradhLestat som slut. Matt, men belåten!

Hoppas samtliga arrangörer är nöjda! Stort tack till @Dante @StradhLestat för fint arr.
Sorry att jag låstye dig över halva dagen. Jag är helt enkelt värdelös på att anpassa mig till konventsformat i spellängd ;)

Hoppas ni hade lika kul som jag iaf :)
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Bra con! Väldigt kul att se så många engagerade på plats som hade med sig saker att spelleda. Inte alla konvent där det är denna engagemangsnivå.

Själv var jag lite seg efter galej på lördagen så jag dök upp efter lunchtid någonstans och spelledde efter ett tag ett pass Death in Space. Hade kul! Resten av tiden blev det bara allmänt häng.
 

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
600
Wow. Jag hade en jäkla flax och är riktigt glad som fick en plats i bleka dödens minut. Infann mig en kvart efter öppning och såg till min förvåning hela stället fyllt av folk, hade det tältats utanför? Det var häftigt. Alla arr och grupper var också vid denna tidpunkt fulla, men jag hade tur igen och hittade snart en plats i ett pass SKR (The Haunting of the Sisters Three) med ett fint gäng.

En amerikansk bekant kommenterade en bild som jag lade upp från vår session med "Wow, are you in a fucking castle?!". Jag svarade "Just a fungeon". Jagt var dessutom den ende som överlevde.

Fruktansvärt trevligt, fenomenalt fixat!
 

Maggad

Veteran
Joined
19 Nov 2023
Messages
7
Wow. Jag hade en jäkla flax och är riktigt glad som fick en plats i bleka dödens minut. Infann mig en kvart efter öppning och såg till min förvåning hela stället fyllt av folk, hade det tältats utanför? Det var häftigt. Alla arr och grupper var också vid denna tidpunkt fulla, men jag hade tur igen och hittade snart en plats i ett pass SKR (The Haunting of the Sisters Three) med ett fint gäng.

En amerikansk bekant kommenterade en bild som jag lade upp från vår session med "Wow, are you in a fucking castle?!". Jag svarade "Just a fungeon". Jagt var dessutom den ende som överlevde.

Fruktansvärt trevligt, fenomenalt fixat!
Det var jag som spelade Claudia i The Haunting (Magnus)!

Stort tack till alla inblandade i konventet. Superfint fixat av arrangörerna, tack till ägarna av lokalen som lät oss leka ostört hela dagen och tack till alla trevliga besökare jag träffade. Hoppas verkligen att det kan bli fler tillfällen!
 
Last edited:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Två saker:
  1. Jag kommer att återbetala anmälningsavgiften till de som avanmälde sig eller uteblev pga. sjukdom. Jag ska bara vänta in månadens löneutbetalning.

  2. Vi välkomnar feedback på konventet. Det gör inget om det är beröm, men viktigast är ändå att få veta vad som funkade mindre bra och som vi kan förbättra till nästa gång.
Vi har redan bestämt oss för att ta bort två spelbord från källaren. Att ha tre grupper igång i samma rum blev lite väl stojigt och sorligt – även om ni gjorde ert bästa för att vara hänsynsfulla mot varandra.

Baren räckte mer än väl för häng och snack och ätande, så vi kör spelbord även i utrymmet bredvid baren.

Och vi tycker nog att 75 (eller 72 som det blev i slutändan) är ett ganska lagom antal deltagare för lokalens storlek. Kanske att vi vågar oss på 80 nästa gång. Vem vet?

Och jag vet att jag ska be om folks epostadresser nästa gång …

Och föra en bättre väntelista så jag slipper sitta och kolla i tre olika kommunikationskanaler för att lista ut vem som kontaktade mig före vem. (Dagen innan konventet. På Akkurat. Med några öl innanför västen.)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Feedback:
  • Rödvinet tog slut innan kl 1600. Trots att jag redan påpekat denna risk i förväg ;)
  • Lapparna med spel funkade över förväntan, men kanske något organiserat sätt för att hänga med i när någon lägger till ett nytt pass?
  • Från Munkbrokällaren hade det varit trevligare med en tydligare meny gällande mat.
  • Vädret får gärna vara varmare när jag ska hem nästa gång!
  • Bra arrat!
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Jag har hört folk som hade föredragit lördag framför söndag för att underlätta resande. För egen del är det nog inget större problem inför en annan gång.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Jag har hört folk som hade föredragit lördag framför söndag för att underlätta resande. För egen del är det nog inget större problem inför en annan gång.
Det blir svårare att göra något åt, eftersom Munkbron vanligtvis har öppet på lördagar.
 
Top