Marvel Snap

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Det finns massor. Vad föredrar du att spela för lekar? Patriot och Mystique är ett par, Cerebro tycker jag är jättekul, gillar du destroy så är Death, Venom, Hood och Deadpool bra, Sera är riktigt rolig. Zabu och Silver surfer driver hela egna lekarketyper. Får du upp Shuri så är hon strålande i många saker. Lockjaw och Mr Negative har egna arketyper. Sedan är en av mina favvos DeathWave så Wave är också en att kolla efter. Electro, med eller utan Sandman, gör att du får spela ut två 6-kort om så önskas. Sedan älskar jag She Hulk. Och då har jag säkert glömt massor... Darkhawk, ...

Här är lite av the hotness just nu, kan vara kul som inspiration: https://mobalytics.gg/blog/tier-lists/best-marvel-snap-deck-tier-list/
Just nu spelar jag mest Kazoo men det är för att den vinner mest där jag är just nu (spelar nästan bara mot folk med mycket fler och bättre kort så mina andra lekar hänger inte med) men jag gillar egentligen när det är mycket tänk bakom, Heimdall-lek var ju lite kul men känns alldeles för svag när jag möter kort som Death, Magneto, Lockjaw, Shuri, mm mm
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Om jag skulle rekommendera något att leta efter så är det nog just nu 3-power Cerebro för mig (även om den hose:as lite väl mycket av vissa locations om man inte har Valkyrie...). Tycker den leken är väldigt kul. Sera control är också rolig om än inte så stark.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,087
Från en lek till en annan:

Långt tillbaka i tråden listar jag min skojiga (men tyvärr inte så väldigt bra) Cycle Reveal-lek, som numera är stöpt i sin form:

1. The Hood, Agent 13, Iceman, Korg, Quinjet
2. Beast, Carnage, Maria Hill
3. Bishop
4. Moon Girl
5. Blue Marvel
6. America Chavez

Jag har länge sett att det här också kan utgöra en stomme för Thanos-lek, och nu när jag har Thanos testade jag och moddade litet. Det första man inser är att det blir sjukt jäkla trångt, så först åkte allt annat som drar extra kort ut. Sedan såg jag att det inte sällan kunde bli Power-problem, så en del till fick åka ut för att ersättas med kort som ger mer Power. Och till sist, in med det kanske skakigaste kortet i leken, en Kazar. (Det är för övrigt helt galet att Quinjet funkar på Infinity Gems.)

Så med Thanos blev den så här i stället:

1. Iceman, Korg, Quinjet
2. Angela, Okoye, Beast, Carnage.
3. Bishop
4. Ka-zar
5. Blue Marvel
6. America Chavez, Thanos

Angela och Okoye är ett riktigt starkt block - Okoye för att man drar en massa kort som hinner vinna på extra Power, och Angela för att en an stenarna kan flytta bort ett kort så att hon brukar bli två poäng större. Den här leken är betydligt starkare, även om det finns trängselrisk. Som tur är kan en av stenarna fixa till flera (men inte alla) av de mest besvärliga location, men drar man massor med stenar plus Quinjet men inte Carnage kan det bli jäkla trångt (å andra sidan är en fyrapoängssten med Okoye/Ka-zar/Blue Marvel helt OK). Men kan man snurra stenar med Beast och Carnage kan man få en helt sagolik Bishop (16p är mitt max hittills).

Killmonger är ett stort problem, det är bara att erkänna. Fast bara mot slutet, annars blir man ibland glad att han städar åt en.
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Jag har ett nytt favvo-lurendrejeri. Jag spelar sedan lite tillbaka Magic i min 3-power Cerebro. Sedan har jag också tröttnat på att bli hose:ad av locations så numer spelas både Scarlet witch och Rhino i den. Sedan lurendrejeriet då; Jag spelar Magic runda fem för att sedan spränga Limbo med location destruction. Det är jättekul för inte sällan så sitter folk och håller på sina tyngsta kombos för att de vill spela dem sist, undvika Shang osv. Och så får de ju inte spela dem alls. :)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,087
Jag har ett nytt favvo-lurendrejeri. Jag spelar sedan lite tillbaka Magic i min 3-power Cerebro. Sedan har jag också tröttnat på att bli hose:ad av locations så numer spelas både Scarlet witch och Rhino i den. Sedan lurendrejeriet då; Jag spelar Magic runda fem för att sedan spränga Limbo med location destruction. Det är jättekul för inte sällan så sitter folk och håller på sina tyngsta kombos för att de vill spela dem sist, undvika Shang osv. Och så får de ju inte spela dem alls. :)
Jag tar gärna ut motståndarens Limbo med The Reality Stone.
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Det var en ganska matig Balance update som kom in med senaste uppdateringen. Att vi får ett kort i månaden gratis och fler tokens är väl najs tänker jag, även om det är lite oklart om vi kommer få fler kort pga detta...? I övrigt så var det i mitt tycke ganska bra ballanseringar. Quinnjet är stor. Thanos-lekarna får sig lite av en spark i de ädlare delarna, speciellt som Mr T himself också blev lite klenare och att Space stone moddades. Aero-nerf:en var ganska kraftig, men jag tror den är ganska bra. Aero påverkar lite väl mycket i omgångar. She-Hulk och Red skull gillar jag en hel del, men jag är fortfarande ganska sur på att de inte tar tag i det större problemet som är Shuri.
 
Last edited:

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,087
Wow, måste helt kasta två av mina lekar, och bygga om två till hårt.

Förutsägelse? Patriot-leken, som redan är råstark, kommer att bli ännu mer dominant.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,087
men jag är fortfarande ganska sur på att de inte tar tag i det större problemet som är Shuri.
Ja, det är Shui och inte Red Skull eller Taskmaster som är problemet. Angrip alltid Root Cause!
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Wow, måste helt kasta två av mina lekar, och bygga om två till hårt.
Det är surt. Vilka lekar? Antar Thanos, men vilka andra?


Förutsägelse? Patriot-leken, som redan är råstark, kommer att bli ännu mer dominant.
Mm, kanske. Jag tror Galactus kliva fram som stark kandidat med Aero-nerf:en. Inte för att hon tappar funktionen mot Galactus utan mer för att hon kommer spelas rejält mindre. Sedan. även med nerf på Red skull och She-Hulk så är nog fortfarande Shuri-lekarna starka.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,087
Det är surt. Vilka lekar? Antar Thanos, men vilka andra?
En Knull-lek, en annan Destroy-lek som använde mycket The Hood/Quinjet/Moon Girl, och jag betvivlar att min Discard-lek håller med den hårda Morbious-nerfen. Min Thanos-lek älskade att spela Angela, fyll upp platsen, och skicka henne vidare till ett tomt ställe med The Space Stone.
 
  • Like
Reactions: Ram

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,087
Mm, kanske. Jag tror Galactus kliva fram som stark kandidat med Aero-nerf:en.
Jag spelar Debrii. :) Det är litet tveksamt i de flesta fall, men Galactus får sig verkligen en omgång!
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Nu kan jag meddela att problemet med Shuri kommer "lösas" i extrem närtid. Jag spenderade nämligen 3000 tokens på henne i shoppen precis nyss så jag ger det max tre veckor innan nerf:en kommer.

Det är inte orimligt heller egentligen då den leken helt enkelt är väldigt väldigt bra...
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,087
Nu kan jag meddela att problemet med Shuri kommer "lösas" i extrem närtid. Jag spenderade nämligen 3000 tokens på henne i shoppen precis nyss så jag ger det max tre veckor innan nerf:en kommer.
Det är på motsvarande vis mitt fel att Thanos nerfades.
 
  • Haha
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Ja ni, detta går lite konstigt måste jag säga. Jag har spelat nästan 30 matcher med Shuri-leken nu och jag drar henne inte. Alltså inte alls. Spelade sex matcher på rasten nyss och drog henne noll gånger. Två till när naturen kallade och fortsatt noll. Det är långt bortom statistiskt osannorlikt. När jag skriver detta så känns det liksom orimligt så jag spelade nu två matcher till och har fortfarande inte dragit henne.

Så kanske klarar den sig undan banhammer i alla fall, för hon verkar ha slutat finnas.... :) :p
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,087
1. Iceman, Korg, Quinjet
2. Angela, Okoye, Beast, Carnage.
3. Bishop
4. Ka-zar
5. Blue Marvel
6. America Chavez, Thanos
Med den brutala Quinjet-nerfen fick jag göra om den här leken, men det visade sig fungera med väldigt litet. Jag slängde ut Quinjet och in Lockjaw, men jag skulle inte säga att det är en Lockjaw-lek - det är en Thanos-lek som även har Lockjaw. Som synes är korten inte sådär väldigt dyra, så payoffen av Lockjaw blir inte jättehög, men Lockjaw är bara där som support, inte något jag behöver, och det är inget problem alls om jag inte drar honom, till skillnad från i dedikerade Lockjaw-lekar. En hel del matcher när jag drar Lockjaw spelar jag honom inte ens, men han fungerar rätt ofta också.

"Mjuk-Lockjaw" eller "Lockjaw-splash", typ, och tanken är att ha olika support-mekanismer runt stenarna (Angela, Okoye, Beast, Carnage, Bishop, Lockjaw, Ka-zar och Blue Marvel är allihop där för att de på olika vis interagerar trevligt med dem, och både Beast/Okoye och Beast/Angela är fungerande kombon utöver det).
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Du kom ihåg att lägga in henne i leken va?
Ja. Jag har kollat, dubbelkollat och trippelkollat.

Men twist of fate: Jag fick Zero i gift shop:en vid 12, plockade honom och tog med i leken och nu har den fungerat (!) sedan dess. 👻👻👻👻👻👻
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,117
Det här var en rätt kul match. Jag mötte två Knull med 424 styrka var…. Och vann!11FE2A26-7C41-4C30-8763-CC780FDDB10E.jpeg
 
Top