Marvel Snap

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Ja, jag har hafs samma känsla, speciellt då jag inte har Zabu. Jag tog ut Sera och har testat med Colossus och Captain America och leken går lite bättre tycker jag. Det känns som man gör mer relevanta saker runda 5. Min nästa fundering är faktiskt om Hazmat gör sitt jobb. Det är ganska glest på bordet för de lekar jag möter just nu så jag får se om hon ryker också. Det är mycket Shuri och Galactus för mig nu och till och med Thanks städar inte sällan av sina lanes med Carnage etc.
Börjar tröttna på den här leken nu, men kör en sista iteration för jag vill nå upp till nivå 90 och de 500 guld som hägrar där. Tog ut både Namor och Cap och in med Colossus och Mojo. Jag har haft problem att få bra med kroppar på bordet som Spectrum kan boosta. Fortsatt helt okej performance menjag stampar hårt på lvl 88 sedan dagar tillbaka. Har inte spelat så mycket dock, mest kört för att klara missions. Fortsatt 200 tokens kvar till Zabu…Lite irriterande för plattan får inga tokens så mobilen som låg 1600 efter är nu nästan ikapp…
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Jösses vilken kväll och morgon jag hade! Först så gick jag upp till lvl 95 och fick guldet som jag behövde för att sedan köpa token-packet som gav mig Zabu som jag sedan spelade med och plockade massor med missions och öppnade belöningar upp till level 60 på stegen, fick massor med credits och lyckades då landa Valkyre. Jag känner att det var precis det kortet jag saknade till min Cerebro 3 med Magic så nu får jag ta och damma av den!

Bästa Snap-dygnet någonsin för mig tror jag!
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Denne knasiga hög har jag spelat en del på senaste:
# (0) Yellowjacket
# (1) Iceman
# (1) Korg
# (2) Forge
# (2) Okoye
# (2) Scorpion
# (2) Scarlet Witch
# (3) Ironheart
# (3) Nakia
# (4) Shuri
# (4) Wong
# (6) Odin #

Den har gått bättre än jag trott, jag har känt att den borde vara instabil, men faktiskt har den gått stabilare än jag trott. Den säger kapang på ett väldigt spännande och ganska överraskande sätt. Har fått mer än en "What just happened?" på denne. :)

Yellowjacket1.jpgYellowjacket2.jpg
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Best Snap day ever rullar på! Nu fick jag Darkhawk i en chache! Jag var nära att köpa den för en trave tokens för ett par veckor sedan. Nu blir det DinoHawk/DarkDino/whatever på schemat för kvällen.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,085
Denne knasiga hög har jag spelat en del på senaste:
# (0) Yellowjacket
# (1) Iceman
# (1) Korg
# (2) Forge
# (2) Okoye
# (2) Scorpion
# (2) Scarlet Witch
# (3) Ironheart
# (3) Nakia
# (4) Shuri
# (4) Wong
# (6) Odin #

Den har gått bättre än jag trott, jag har känt att den borde vara instabil, men faktiskt har den gått stabilare än jag trott. Den säger kapang på ett väldigt spännande och ganska överraskande sätt. Har fått mer än en "What just happened?" på denne. :)

View attachment 12284View attachment 12285
Är inte Yellowjacket jätteläskig att ha med i den leken?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,085
Frestad att betala för nya säsongen - leken Hit Monkey/Bishop/Kitty Pryde/Mysterio/Weenies/Beast/Blue Marvel (eventuellt med Thanos eller Sera) bygger fanimig sig själv!
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Är inte Yellowjacket jätteläskig att ha med i den leken?
Hur då menar du? Han är typ den slutgiltiga kombo-delen. Massor med godis (idealt Forge, Wong, Shuri) på en location och sedan avsluta med runda 6 Odin + Yellowjacket. Han ger lite minus om man har något annat där, men sedan blir han och Odin rejält stora (Odin blir dubbel-Shuri:d och 'Jacket blir dubbel forge+dubbel Shuri:d).
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,085
Hur då menar du? Han är typ den slutgiltiga kombo-delen. Massor med godis (idealt Forge, Wong, Shuri) på en location och sedan avsluta med runda 6 Odin + Yellowjacket. Han ger lite minus om man har något annat där, men sedan blir han och Odin rejält stora (Odin blir dubbel-Shuri:d och 'Jacket blir dubbel forge+dubbel Shuri:d).
OK, om det faktiskt smakar mer än vad det kostar, så...

(Man vill inte se Doc Ock? :) )
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,085
Wong/Shuri/Galactus var för övrigt en litet oväntad Galactus jag åkte på själv nyligen (16p känns skakigt litet, men man skulle antagligen kunna bättra på det med t.ex. Okoye och Nakia, som här).
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
OK, om det faktiskt smakar mer än vad det kostar, så...

(Man vill inte se Doc Ock? :) )
Well, jaooo, den ger 0-3 minus och hyfsat galet stor (50-100-ish) så...

Nej, det är många saker man inte vill se... :) Värst är som vanligt Cosmo, Doc Ock hemsk, Enchantress är inget vidare alls, ... Många locations är ganska dåliga... Fel ordning på kort är jobbigt... Den är rejält skör, men går stabilare än jag trott faktiskt.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,085
Undrar hur länge de tänker streta emot den oundvikliga nerfen på Shuri...
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Frestad att betala för nya säsongen - leken Hit Monkey/Bishop/Kitty Pryde/Mysterio/Weenies/Beast/Blue Marvel (eventuellt med Thanos eller Sera) bygger fanimig sig själv!
Ja, håller med. Jag har inte fått grepp på hur stark den är än, men den ser bra och sjukt kul ut! Det första jag såg var på något sätt även Moon girl av någon anledning...
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Undrar hur länge de tänker streta emot den oundvikliga nerfen på Shuri...
Mm. Bynx trodde nästa season för att de sällan kör hotfix:ar. Jag trodde dock att vi skulle se någon utväxling på Daredevil + Negasonic eller Daredevil + Shang med den nya ändringen att kopieringsmålet för Taskmaster mfl måste vara i spel, men tycker inte det har kommit så mycket sådana ännu. Egentligen är det största problemet förutom Shuri själv She Hulk.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,085
Egentligen är det största problemet förutom Shuri själv She Hulk.
Fast bara vanliga Shuri/Red Skull/Taskmaster är också ett enkelt combo, och just nu känns det som att man nästan måste ha Shang-Chi i alla lekar för att det är så dominant (Shang-Chi platsar i min Ongoing-lek eftersom jag ändå har Zabu).

(Tycker också att jag ser en litet väl hög krypande mängd Galactus, men där finns i alla fall starka counters.)
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Fast bara vanliga Shuri/Red Skull/Taskmaster är också ett enkelt combo, och just nu känns det som att man nästan måste ha Shang-Chi i alla lekar för att det är så dominant (Shang-Chi platsar i min Ongoing-lek eftersom jag ändå har Zabu).
Bara att få power:n utspridd på två rundor gör den betydligt mer hanterbar. Då kan man spela Shang eller Valkyre för att plocka bort Red Skull. Men att i blindo behöva försöka hantera 36 power utspritt på två locations runda 6, inte sällan med att jag som hanterare har priority är väldigt svårt. Man får i princip i blunda och chansa med Cosmo... Men även Negasonic/Daredevil är faktiskt bra mot Red Skull utan She hulk. Tvinga dem att spela runda 5 helt enkelt. :)

(Tycker också att jag ser en litet väl hög krypande mängd Galactus, men där finns i alla fall starka counters.)
Ja precis. Galactus är oftast görbart att försvara sig emot. Den är känsligare för board disruption generellt känns det som. Jag känner mer och mer när jag kollar på metat att jag spelar för lite Goose. Fast å andra sidan, med Hit Monkey madness framför oss så kanske jag spelar lagom med Goose som det är. :)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,085
Ja precis. Galactus är oftast görbart att försvara sig emot. Den är känsligare för board disruption generellt känns det som.
Sneaka in Cosmo under Galactus i samma runda är oändligt tillfredsställande.

Debrii är svårare att veta om det funkar eftersom det normalt kommer före vad som skulle ha varit Galactus-spelandet, men ibland kan man känna sig 100% säker på att Galactus är på väg.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Sneaka in Cosmo under Galactus i samma runda är oändligt tillfredsställande.

Debrii är svårare att veta om det funkar eftersom det normalt kommer före vad som skulle ha varit Galactus-spelandet, men ibland kan man känna sig 100% säker på att Galactus är på väg.
Mm, men med Debrii så räcker det väl ganska ofta att bara spela ut henne runda 3 på en location där de har en eller två gubbar? Jag är kass på att spela Debrii så jag vet inte, men det behövs mycket lite för att störa den stora farbrorn med spelets coolaste animation. :)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,085
Mm, men med Debrii så räcker det väl ganska ofta att bara spela ut henne runda 3 på en location där de har en eller två gubbar? Jag är kass på att spela Debrii så jag vet inte, men det behövs mycket lite för att störa den stora farbrorn med spelets coolaste animation. :)
Ja, precis. Men det gör att man aldrig får se om man faktiskt stoppat Galactus. :)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,085
Jag försökte spela Cerebro-3, men det är det absolut sjukaste jag har sett i det här spelet - jag drar Cerebro i under 20% av matcherna över massvis med matcher (däremot nästan alltid Mystique). Det är så galet att jag saknar ord - den överväldigande majoriteten matcher slutar med att jag måste göra retreat efter att inte ha dragit det.
 
Top